Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.10.2013 Autor: gilbert
Čitatelia: 7694 [História]
Je dlhoročnou tradíciou, že každú jeseň všade všetci hodujú, hodnotia situáciu aktuálnej sezóny. Pod Karpatmi, pod, dnes už zväčša chátrajúcimi vinohradmi tiež všetci hodujú, no každý po svojom. Vinári robia každoročné Vinobrania, Bažant Kinematograf uzatvára sezónu premietaním filmov pod holým nebom a veteránisti, tí naposledy tankujú...
Toto „Posledné tankovanie“ má svojich trvalých organizátorov a účastníkov a dlhšie sa nemeniacu trasu cestami pod Karpatmi. Je zvykom, že pelotón veteránskych vozidiel sa cestou zastaví na viacerých miestach, na viacerých voľných priestranstvách aby sa fanúšikovia histórie na kolesách mohli pokochať skvostami, ktoré aj napriek svojmu veku sú stále v dobrej kondícii.
Jednou z pekných výstav v poslednej dobe je promenáda na námestí v Šenkviciach. Je to už zažitá akcia, ktorá je každoročne vydarená. Najsamprv sme sa stretávali na mieste, kde bývajú cez „Šenkvické hody“ rozložené kolotoče, no po samostatnej výstave veteránov počas hodov na „Cerovom“ (miestna časť Šenkvíc) v roku 2008 nastal zvrat k lepšiemu. Od tohto momentu sa stretávame na námestí a odrátavam každý záver sezóny „N°“. Teraz to bol v sobotu 5. 10. 2013 šiesty ročník, priestor námestia nestačil a dosť vozidiel muselo stáť na neďalekej lúke.
Motocyklistov bolo ale oproti predošlým ročníkom menej. Staromilec tu stretol celú plejádu domácich značiek Jawa, ČZ v podobe sólo motocyklov z medzivojnového obdobia, z obdobia budovania socializmu, končiac modelom 634. Bolo vidieť predvojnový Triumph, no ten nebol jedinou zahraničnou značkou. Ťahákom tejto sólo kategórie bol ojedinelý celokapotovaný policajný motocykel Jawa 350 prezývaný „Stíhačka“. Práve tento stroj ustanovená komisia označila ako najkrajší. Jeho jazdec prišiel tiež v dobovej uniforme motorizovanej hliadky. Pri odchode pelotónu z námestia si to užil a zanechal za sebou poriadny kúdoľ dymu.
celokapotovaný policajný motocykel Jawa 350 prezývaný „Stíhačka“ |
Mimo týchto motorizovaných tátošov sa na námestí objavil aj klasický dámsky bicykel súdiac podľa prednej pákovej brzdy z 50-tych rokov minulého storočia a za staručkým nákladným Barkasom bola zaparkovaná skladačka z prelomu 60-70 tych rokov. Takisto aj dobové doplnky som pozoroval nielen u motocyklistov, ale aj u automobilistov. Prvýkrát sa na tomto podujatí odprezentovala aj staručká sanitka Škoda 1202 s posádkou v dobovom oblečení. Sestrička a vodič boli v klasických rovnošatách ako sestričky nedávno pred slovenským parlamentom.
Vyššie som naznačil, že Triumph nebol zo zahraničných značiek osamotený. Mimo priestranstva na námestí sa akcie zúčastnili dve motocyklové značky, ktoré na fronte II. Svetovej vojny bojovali proti sebe. Mali totožnú koncepciu protiľahlých valcov a vychádzali z modelu BMW K 71 a z predvojnovej zmluvy Ribentrop-Molotov o licenčnej výrobe motocyklov BMW v bývalom ZSSR. Na výstave sa zúčastnili teda sidecary BMW a M72.
Ruský side bol vybavený na sajde aj guľometom a nemecký side bol vo verzii civilnejšej, teda vo farbe čiernej. Medzi trojkolesovými tátošmi sa mihla kývačka s postranným vozíkom a plachtový Velorex. Na špičku pomyslnej pyramídy som postavil pekne zrenovovanú skútrovú rikšu „Čezeta“, ktorá v Šenkviciach mala svoju premiéru.
Na námestí sa, tak ako v minulých ročníkoch prezentovali aj „US Cars“ teda americké športiaky a pri nich samozrejme nesmeli chýbať sprievodné motocykle „CCC“, z ktorých niektoré mali určite vek pre mladé veterány, či „mladice“. Keď som v pamäti v predošlých ročníkoch hľadal podobné mladice spomenul som si na Pioniere, Mustangy, Crossy a všeobecnú raritu Enduro Kawasaki 400. Dúfam, že o rok sa stretneme v Šenkviciach zas.
Gilbert
Pridané: 15.10.2013 Autor: gilbert Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 157010 | Včera: 138192