Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka 2/2

 Zdieľať

Pridané: 15.08.2013 Autor: pito1145
Čitatelia: 8561 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Trasu do ďalšieho mesta prežívam ako tak, no už hľadám v mape dáke cesty/necesty, v meste Kryvnica už mi dochádza trpezlivosť, prišiel som jazdiť a nie pozerať po turistoch ako kupujú plyšákov a pohľadnice známym. V tom ruchu a kolónach, už pozerám na mapu, ktorú som si zakúpil včera a hľadám čo najtenšiu možnú trasu. Už to vidím, tenký pásik z Czyrna do niekde ku Czarna. Odbáčam preto z hlavného ťahu na Berest a v ňom už doprava. Vchádzam do Czyrnej, a plánovaná cesta je samozrejme neoznačená, ale na mape je to dobre zakreslené. Tak naslepo idem cez les. Pravidlá mám jasné, tak aby som prešiel bez komplikácii. Cestička je ukážková lesná, pár mini-brodíkov, dáka veľká mláka asi tak 30 čísel. A tak si robím antikoróznu vrstvu a ďalej po prachu iba nabaľujem ,,priezlu“ na moto.

Keďže nemám mapu tak idem späť na Slovensko, v pláne že na prechode z Medzilaboriec si niekde v PL kúpim už miestnu. Plán je to dobrý, ušetrím času a som v istote. Tesne pred hranicami mi ešte cestu spríjemňujú opravy ciest, i keď pochybujem o tom, lebo značené to nebolo a predo mnou je kus štrkovej cesty.

 Poľská ,,droga\"
Poľská ,,droga"

Za hranicami si to už valím na Svidník, cez Stropkov do Medzilaboriec, cesty sú prázdne v obciach ani nohy. Všetci sú asi zalezený vo vnútri, policajtov taktiež nevidno a tak zase volím moje turistické tempo, obec 70-80 a mimo do 120. Po prejdení hraníc, mňa čaká znova príjemný šok, tá krajina a tá cesta! Luxus, nikde nič, lúky, ovečky, lesy, slnko svieti a ja sa znova usmievam s myšlienkou ,,ale je tu krásne“.

Zatiaľ nemám presnú mapu, v mojej SR-ČR avšak kúsok PL mám, no aj tak v Cisnej tankujem plnú za luxusných 1,33€ a kupujem mapu Biesczcady. Škoda, že nemám čas to tu pobehať, a tak volím oblúk cca 150km. Za pumpou kúsok rovno do Dolźyca, kde sa cesta rozpája, a ja pokračujem vľavo popri horskej riečke Solinka až do Bukowiec. V ňom si dávam mini odbočku k Jeziero Solinskie, ale bolo to zbytočné, bo zase samý čvachtajúci a opaľujúci sa ľudia.

 Riečka Solinka
Riečka Solinka

Je pokročilá doba a ja mám na cestu späť do Haligoviec málo času a veľa stránok na mape. Hľadám a listujem vhodnú trasu, aby som sa dostal do Svidníka a znova rýchlovkou späť do kempu. Volím voľbu kompromisu, preto po lepšej ceste z Bukowiec - Polanczyk - Berezka - Baligrod - Hoczew - okraj Lesko - Tarnawa Górna - Komańcza - Dukla - Svidník.

Cestu si vychutnávam, aj luxus, aj zákruty aj ,,droga rozjebana“, vše ako má byť. Trasu mi spríjemňuje jedna pani na Mazde 6, dáka mamička a dosť sa ponáhľala, drží si štandard obec 90kn/h, mimo 110km/h. Miestami tie zákruty fakt valila, a pritom ako profesionálne! Po pár kilometroch sa naše cesty oddeľujú, a ja pokračujem na hranice. To čo nastalo potom sa len tak nevidí. Masívne opravy ciest, ale keďže je víkend tak sa nerobí. Semafory, polka cesty spravená druhá sa robí. Ale nie ako u nás, vyfrézuje sa 6cm aby sa nepovedalo, tam sa bralo až na ,,dno“, odskok bol miestami až 30cm! Takže, ďalších 20km si idem iba po takýchto úpravách a princíp funguje nasledovne: semafor, čaká sa 10-15min, a potom ideš 5km po zúženej ceste a znova. Nebaví ma to čakať v horku, vyhnúť sa dá, idem aj na červenú. Miestny to riešia rovnako a tak nastávajú komické situácie na ceste, no vyhnúť sa dá vždy, teda skoro.

 A to som mal zelenú ja!
A to som mal zelenú ja!

Semafory končia v Komańcza, kde zbadám smer Dukla. Voľba to bola dobrá, ale odporúčam iba autám SUV, a prípadne naším ,,cendurám“. Dôvod bol jasný, značka 10km droga nespevnená, hrby. Pre osobné autá sa tu dá ísť tak max. 40tkou, ja volím štýl 100-110 a tak akosi prelietavam nad tými nerovnosťami. Takto prichádzam do Dukly, odbáčam na Svidník, a s malou dušičkou si to preplietam medzi dvomi búrkami. Večer prichádzam do kempu so 590km pod zadkom. Doprajem si diétne pivko (len 11tka), rybie filé a zaspávam mŕtvy.

Cesta domov

Ráno sa zobúdzam o 5ráno, veď 7hodín spánku je veľa a navyše oproti včerajšej noci, kde bolo asi 10°C, bolo teplo. Raňajky si dávam diétne ,,konzerva mandariniek a Bebe kekse“, kecám ešte zo ,,susedom“ čo je tam s rodinou a obdivuje, že s takým ,,hebedom“ sa nebojím jazdiť. Pôvodný plán cesty bol, až kdesi do ČR, ale po zhliadnutí milióna obcí ma prešla chuť a volím krajšiu voľbu cez SR. Štartujem, no nádrž sa ozýva a keďže naši severský susedia majú lacný benzín a ja mám mnoho času, tak volím cestu okolo Jezioro Czorsztyńskie a späť na Starú Lubovňu. Za SL smer BJ v obci Plavnica odporúčam ísť vľavo do Torysy. Cesta ide okolo VP Javorina, cesty sú tu relatívne dobré, nulová premávka a krásne prostredie.

Od Torysy si do smerujem ku Spišskému hradu. Z hradu si to dávam okľukou cez Spišské Vlachy do Spišskej Novej Vsi. Odtiaľ cez tú najkrajšiu cestu na SR, ktorú som objavil, nik ju nepozná a keď tam stretnete motorku, tak to cudzinca, a keď auto, tak miestny. Tých 26km čo prechádzam je motorkársky orgazmus, len si predstavte ísť stále v náklone, len striedať ľavá - pravá - ľavá - pravá a tak stále dookola, až sa vám točí hlava.

 Najkrajšia cesta v SR
Najkrajšia cesta v SR

Trasa Štítnik - Jelšava - Hnúšťa - Hriňová je tiež niečo neopísateľné. Motorka už mi ide sama, mám za sebou 1200km, a akosi si to valím automaticky, už ani neviem aká zákruta bola za mnou a čo som predbiehal, teda ak bolo čo. Neskorý obed si doprajem v motoreste, konečne niečo čo môžem jesť a tu to majú. Človek až po nútenej diéte zistí ako sa nedá zdravo najesť v reštikách, a tu si konečne doprajem to čo smiem.

Vzhľadom na tropické teplo, ktoré sa už nedá vydržať a tá facka, ktorú vám príroda dopraje po zídený z hôr, rozhodujem sa pre rýchlovku domov. Nič iné ako po hlavnom ťahu do ZV - Žarnovica - Veľké Pole - Partizánske - Bánovce a skratka cez TN Teplice do TN a rovno domov na Brezovú. Teplo bolo neznesiteľné, a ani pri 130tke necítite ani to najmenšie ochladenie. Jediné osvieženie bola voľba cez Veľké Pole, kde sa ide kus cez les, a navyše je tam nový koberček natiahnutý. Je to síce bezpečnejšie, no na predchádzajúcom tankodróme v zákrutách som sa aspoň nenudil.

Večer po 12h jazdy prichádzam domov, na tachometri 1615km, motorka povinne zaprášená, milión pasažierov na plexi. Spotený, unavený, otlačený parkujem Zuzu, pohladím ju na nádrži so slovami ,,ďakujem a někdy přistě“.

Po 3dňoch som spáli cez 3nádrže ohnivej vody, celý výlet mňa stál 100€ palivo, a 35€ ubytovanie a jedlo. Nabudúce si zoženiem ubytovanie, buď ako som plánoval pôvodne na východe, alebo priamo v PL v Bieszczad-och a pojazdím si to tam poriadne, po šotolinkách, no nie už sám. Na jazdenie po offíku s ťažkou moto radšej dvoch, ľahšie sa to dvíha a riešia sa tak aj dané problémy lepšie...

<

Pridané: 15.08.2013 Autor: pito1145 Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 142315 | Včera: 237797