Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Porovnávačka: BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure – tradičný súboj cestovných endúr 2/2

 Zdieľať

Pridané: 12.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 27432 [Testy a predstavenia - Test]

BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure
BMW vs KTM

Off-road:

VecBMWKTM
Odolnosť motocykla 
Ochrana spodku motora
Vypletané kolesá(dopl.)
Podvozok
Motor pomalá jazda
Motor paľba 
Držanie motorky v stúpačkách
Ovládateľnosť v malých rýchlostiach 
Vypínateľné ABS
Elektronika (Off-road režim)
Hmotnosť

On-road:

VecBMWKTM
Kardan 
Posed - turistika 
Posed - šport
Motor - turistika 
Motor - šport
Podvozok - turistika 
Podvozok - šport
Ochrana pred vetrom 
Vstavané odkladacie priestory
Spotreba 
Dojazd
Ovládanie elektroniky 

Znamienko + znamená lepší, daná vlastnosť u konkurenta nie je mínusom.

Porovnanie príplatkovej výbavy:

VecBMW R1200GSKTM 1190 Adventure
Základná cena modelu13950,-EUR14950,-EUR
ABSv sérii v sérii
Denné LED osvetlenie iba ako súčasť paketovv sérii
LED smerovky38,-EURv sérii
Vypletané kolesá373,-EURv sérii
Elektronicky ovládaný podvozok758,-EURv sérii
Elektronické jazdné režimy + kontrola trakcie303,-EURv sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách213,-EURv sérii
Ochrana páčok83,-EUR v sérii
Vyhrievané rukoväte203,-EUR197.34,-EUR
Alarm212,-EUR302.44,-EUR
Tempomat318,-EURnie je v ponuke
Výfuk Akrapovič933,-EUR891.51,-EUR
Navigácia678,-EURnie je v ponuke
Rozšírená ochrana motora223,-EUR246.93,-EUR
Ochrana svetlometu93,-EURnie je v ponuke
Topcase328,-EUR445.26,-EUR (302.44 hliníkový)
Bočný kufor308,-EUR445.26,-EUR (302.44 hliníkový)
Tankvak213,-EUR140.60,-EUR
Padacie rámy303,-EUR246.93,-EUR

*Ceny platné pre 10/2013

Nič nevraviaci záver

Takže ktorá je lepšia? Hmmm, otázka by ale mala znieť: „Prečo potrebujem cestovné enduro?“ Chcem sa na ňom pohodlne cítiť, chcem mať vec, ktorá je v móde, chcem si rýchlo zajazdiť, chcem si pohodlne zajazdiť, chcem prejsť ľahkým off-roadom, chcem si rýchlo zajazdiť mimo asfaltiek, chcem do zošalenia ťukať do tlačidiel, chcem, chcem, chcem.... Chcem všetko!!! Nuž pri oboch aj všetko dostanem, len to všetko bude mať vždy trošku inú podobu. Výber je na vás, ja mám BMW R1100GS a snívam o KTM 950 Adventure :-)

BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure
BMW vs KTM

Úplne na záver vychválim inštruktora Rada Žubora za uvedenie ma do situácie. Pri týchto nových motorkách už totiž nestačí iba podať jazdcovi kľúče a popriať šťastnú cestu. Musí sa nájsť niekto, kto vysvetlí, ukáže a má dostatočne pevné nervy na to, aby odpovedal dookola na tie isté otázky ohľadom tlačidiel.

Videá

Video: BMW R1200 GS 2013 - prvé zvezenie onroad

Video: BMW R1200 GS 2013 - prvé zvezenie offroad

Video: KTM 1190 Adventure 2013 - prvé zvezenie onroad

Video: KTM 1190 Adventure 2013 - prvé zvezenie offroad

Oficiálne videá:

Video: BMW R 1200 GS 2013

Video: KTM 1190 Adventure 2013

Pozadie / Wallpaper:

 KTM 1190 Adventure
 KTM 1190 Adventure
 KTM 1190 Adventure
 BMW R1200GS
 BMW R1200GS
 BMW R1200GS
 BMW R1200GS

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: cacao, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoshop ŽUBOR. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 BMW R 1200 GS 2014 KTM 1190 Adventure 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWKTM
Model:R 1200 GS1190 Adventure
Rok:20142014
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1170 ccm1195 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.125 Nm / ot.
Kompresný pomer:12.5:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm105 x 69 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťaz
Zdvih vpredu:190 mm190 mm
Zdvih vzadu:200 mm190 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR19120/70-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm268 mm
Pneu vzadu:170/60-ZR17170/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:238 kg230 kg
Výška sedla:850 mm860 mm
Rázvor:1507 mm1560 mm
Dĺžka:2210 mm
Šírka:953 mm
Výška:1450 mm
Svetlá výška:220 mm
Objem nádrže:20 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 277 kmcca 308 km
Servisný interval:10 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:za príplatokáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:za príplatokáno, v sérii
Tempomat:za príplatoknie
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokáno, v sérii
Iná výbava:za príplatok vypletané kolesá, LED smerovkyv sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2014: 13950.- EURCena 05/2013 14950,-EUR

<

Pridané: 12.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 150893 | Včera: 162817