Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.05.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 15832 [Technika - Dobré Rady]
Kto si rád naplno užíva výkon svojho motocykla, najradšej jazdí s "kolienkom" na zemi a návštevy okruhu pre neho nie sú žiadne tabu, ten isto siahne po niektorej z týchto pneumatík.
| Seriál článkov: Čo jej obuť | Nasledujúci
Športové pneumatiky sú určené hlavne pre obutie na superšportoch či ostrých naháčoch. Konštruované sú tak aby poskytli čo najlepšiu priľnavosť pri zachovaní obstojného dojazdu, avšak nájdu sa tu aj pneumatiky, ktoré sú určené viac menej iba pre jazdu na okruhu. Výrobcovia laborujú s tvarom pneumatík tak, aby poskytli čo najväčší kontakt s vozovkou pri náklonoch, upravujú zmesi tak, aby sa čo najrýchlejšie dostali na "prevádzkovú" teplotu a tak poskytli adekvátnu priľnavosť v čo najrýchlejšom možnom čase.
Nasledujúci prehľad nieje redakčným testom pneumatík, ale len ich stručným zosumarizovaním na začiatku sezóny 2013. Uvedené ceny sú len orientačné v rozmedzí OD - DO, pretože ceny sa líšia od rozmerov pneu aj od predajcu k predajcovi.
Anglický výrobca prináša trojicu športových pneumatík rady 3D Ultra. Zmes by sa mala rýchlo zahriať na "pracovnú" teplotu a konštrukcia vnútornej časti pneumatiky pozostávajúca z prepletených 3D lamiel má zabezpečiť lepšiu priľnavosť a stabilitu. Model Extreme je určený najmä pre použitie na okruhu, zatiaľ čo model Supersport je viac odporúčaný pre použitie na bežnej komunikácii. Do tretice prináša Avon aj model Sport, ktorý by mal mať dlhšiu životnosť pri zachovaní čo najlepšej priľnavosti. Zmes modelu Sport obsahuje aj prímes siliky (SRS Super Rich Silica).
Avon 3D Ultra Extreme a 3D Ultra Supersport/Sport |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70ZR17 | 180/55ZR17 |
190/55ZR17 |
Predná | Zadná |
---|---|
120/60ZR17 | 160/60ZR17 |
120/70ZR17 | 180/55ZR17 |
190/50ZR17 | |
190/55ZR17 |
Predná | Zadná |
---|---|
120/60ZR17 | 150/60ZR17 |
120/70ZR17 | 150/60ZR17 |
130/70ZR16 | 180/55ZR17 |
190/50ZR17 | |
190/55ZR17 | |
200/50ZR17 | |
Cena od 99 do 109 | Cena od 124 do 149 EUR |
Bridgestone má pre športu chtivých jazdcov pripravené pneumatiky radu Battlax.
Tým, ktorí svoju motorku preháňajú najmä na okruhu Bridgestone odporúča obuť pneumatiku s názvom R10, jej legálne použitie na cestách však Bridgestone odporúča prekonzultovať s lokálnym importérom. R10 má poskytnúť čo najlepší výkon pri ostrej jazde na okruhu. Samozrejmosťou je sľubovanie rýchleho zahriatia, vynikajúcej priľnavosti a stability, to všetko vďaka novej zmesi a vylepšenému tvaru behúňa. 3D tvarované drážky dezénu majú zabezpečiť lepšie správanie pri akcelerácii a brzdení. Penumatika sa dodáva v dvoch zmesiach. Pre prednú je k dispozícii iba zmes medium a pre zadnú je možné zvoliť si zmes medium alebo hard.
Stále hlavne športovo zameraný je model BT-003 RS (Racing Street). Využíva technológiu SACT (Straight And Cornering Technology) s použitím viacerých zmesí behúňa 3LC (3-Layer Compound). Technológia Ultraction Compound má zabezpečiť lepší grip pri bezdení a zatáčaní. Zmes zadnej pneumatiky je obohatená aj o zmes siliky, čo má priniesť, ako Bridgestone uvádza, lepšie vlastnosti pri jazde za mokra a pri nízkej teplote.
Ďalšou športovou pneumatikou je Battlax S20. Cieľom vývoja pneumatiky S20 bolo podľa japonských konštruktérov splniť požiadavky európskych športovo zameraných motorkárov. Poskytnúť ovládateľnosť na všetkých druhoch ciest s mokrým aj suchým povrchom a za všetkých jazdných podmienok zahŕňajúcich cestovanie po diaľnici, jazdu po zakrútených cestách aj pretekárskych okruhoch. S20 taktiež využíva viacero zmesí behúňa 3LC. Drážky v dezéne majú zabezpečiť lepšie správanie sa na mokrých cestách oproti modelu BT-016 (zatiaľ naďalej v ponuke).
Bridgestone R10, S20 a BT-003 |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70ZR17 M/C | 180/55ZR17M/C |
190/55ZR17M/C | |
Cena 139 EUR | Cena od 172 do 181 |
Predná | Zadná |
---|---|
110/70ZR17M/C | 150/60ZR17M/C |
120/60ZR17M/C | 160/60ZR17M/C |
120/70ZR17M/C | 180/55ZR17M/C |
190/50ZR17M/C | |
190/55ZR17M/C | |
140/70ZR17M/C | |
Cena 109 EUR | Cena od 147 do 157 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
130/70ZR16 M/C | 150/60ZR17 M/C |
110/70ZR17 M/C | 160/60ZR17 M/C |
120/60ZR17 M/C | 170/60ZR17 M/C |
120/70ZR17 M/C | 180/55ZR17 M/C |
190/50ZR17 M/C | |
190/55ZR17 M/C | |
200/50ZR17 M/C | |
Cena od 93 do 114 EUR | Cena od 118 do 167 EUR |
Continental v tejto kategórii prináša model Sport Attack 2 pričom predchodca Sport Attack ostáva zatiaľ naďalej v ponuke výrobcu. Pneumatika získava svoje vlastnosti vďaka svojmu tvaru a technológii Continou Compound ktorá zabezpečuje to, že sú okraje pneumatiky mäkšie. Rýchle zahriatie má zabezpečiť prímes s názvom Black Chili a technológia Traction Skin má zabezpečiť lepšie vlastnosti pri akcelerácii a brzdení.
Športovejším modelom je Race Attack Competition avšak "street legal" je iba zmes Endurance. Aj táto pneumatika využíva technológiu Continous Compound.
Continental Sport Attack2 a Race Attack Competition Endurance |
Predná | Zadná |
---|---|
110/70 ZR 17 M/C (54W) TL | 150/60 ZR 17 M/C (66W) TL |
120/60 ZR 17 M/C (55W) TL | 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL |
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL | |
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL | |
Cena od 88 do 98 EUR | Cena od 113 do 143 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL |
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL | |
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL | |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL | |
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL | |
Cena 103 EUR | Cena od 134 do 157 EUR |
Dunlop D212 GP Pro je nástupcom modelu D211 GP Racer. Je možné ju legálne používať aj pri jazde na bežnej komunikácii. Systém NTEC umožňuje znížiť tlak v pneumatike a dosiahnuť tak maximálnu priľnavosť pri jazde na pretekárskom okruhu. Technológia viaczmesového behúňa MT (Multi-Tread) umožňuje lepšiu priľnavosť v náklonoch. D212 GP Pro sa dodáva v zmesiach Soft, Medium, MediumHard a Hard.
Model SportSmart využíva taktiež systém NTEC a viaczmesový behúň (technológia Multi-Tread). Nedodáva sa však vo viacerých zmesiach, avšak má hustejšie a hlbšie drážky v dezéne, ktoré majú zabezpečiť lepšie chovanie sa na mokrej vozovke.
Cestnejšie zameraný je model Qualifier II. Má taktiež viaczmesový behúň (techológia Multi-Tread), ktorý má zabezpečiť rýchle zahriatie a lepšiu funkciu aj na mokrej a studenej vozovke. Technológia CTCS (Carcass Tension Control System) zabezpečuje odlišné hodnoty pnutia v rôznych častiach pneumatiky čím kontroluje jej tuhosť. Konštrukcia behúňa má zabezpečiť optimálne rozloženie tlakov pre rovnomernejší výkon a zníženie opotrebenia.
Dunlop Sportmax D212 GP Pro, SportSmart a Qualifier II |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70 ZR 17 | 190/55 ZR 17 |
200/55 ZR 17 | |
Cena 252 EUR | Cena od 322 do 346 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70ZR17 (58W) TL | 160/60ZR17 (69W) TL |
120/60ZR17 (55W) TL | 180/55ZR17 (73W) TL |
190/55ZR17 (75W) TL | |
190/50ZR17 (73W) TL | |
Cena od 150 do 151 EUR | Cena od 195 do 217 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
130/70ZR16 (61W) TL | 160/60ZR17 (69W) TL |
120/70ZR17 (58W) TL | 170/60ZR17 (72W) TL |
120/70ZR17 (58W) TL | 180/55ZR17 (73W) TL |
120/60ZR17 (55W) TL | 190/55ZR17 (75W) TL |
190/50ZR17 (73W) TL | |
190/50ZR17 (73W) TL | |
200/50ZR17 (75W) TL | |
Cena od 124 do 180 EUR | Cena od 159 do 245 EUR |
Maxxis udáva, že sa jedná o pneumatiku určenú pre rýchlych jazdcov na ceste a pre občasných návštevníkov okruhov. Pneumatika obsahuje aj prímes siliky, ktorá má priniesť lepšie jazdné vlastnosti na mokrej vozovke.
Predná | Zadná |
---|---|
120/70ZR17 | 180/55ZR17 |
190/50ZR17 | |
Cena 96 EUR | Cena od 116 do 138 EUR |
Pneumatika Sportec M5 Interact je nástupcom modelu Sportec M3. Využíva technológiu Interact-Multi Zone Tension ktorá vytvára v pneumatike 5 rôznych zón pnutia čím má zabezpečiť lepšie charakteristiky správania pri rôznych uhloch náklonu. Dezén je navrhnutý tak aby pneumatika poskytla čo najlepšie vlastnosti aj pri jazde na mokrej vozovke. Pneumatika obsahuje aj prímes siliky (Dura Sil), ktorá ma zabezpečiť rýchle prispôsobenie sa pneumatiky vonkajším podmienkam.
Metzeler Racetec Interact sú pretekárske motocyklové pneumatiky, ktoré využívajú technológiu Interact-Multi Zone Tension. Dodávajú sa v zmesiach K0, K1, K2 a K3 avšak iba zmes K3 Metzeler ponúka ako nie čisto okruhovú pneumatiku.
Metzeler Racetec Interact K3 a Sportec M5 Interact |
Predná | Zadná |
---|---|
110/70 ZR 17 M/C 54W TL | 150/60 ZR 17 M/C 66W TL |
120/60 ZR 17 M/C (55W) TL | 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL |
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 170/60 ZR 17 M/C (72W) TL |
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL | |
200/50 ZR 17 M/C (75W) TL | |
Cena od 101 do 117 EUR | Cena od 128 do 162 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL - K3 | 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL - K3 |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL - K3 | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL - K3 | |
Cena 131 EUR | Cena od 174 do 188 EUR |
Pneumatika Power Supersport je určená ako na cesty tak aj na okruhy (Michelin udáva pomer 50/50). Využíva technológiu viaczmesového behúňa 2CT pre prednú pneumatiku a 2CT+ pre zadnú. 2CT+ znamená, že mäkšia zmes na okrajoch zadnej pneumatiky je podložená tvrdšou zmesou aká je na povrchu pneumatiky v strednej časti behúňa. Michelin ďalej tvrdí, že pri hustení pneumatiky na okruh je možné zvýśenie kontaktnej plochy pneumatiky s vozovkou až o 52%.
Model Pilot Power3 je určený viac na bežnú cestu (pomer trať/cesta 15/85). Taktiež využíva technológie 2CT a 2CT+.
Pilot Power 2CT sa líši od Pilot Power hlavne tým, že na zadnej pneumatike už nepoužíva technológiu 2CT+ ale iba 2CT. Mierne zmenený je aj pomer jej využitia (trať/cesta 10/90).
Michelin má v tomto segmente aj jednozmesový model Pilot Power (pomer trať/cesta 5/95). Prímes siliky má zabezpečiť lepšie vlastnosti pri jazde na mokrej a chladnej vozovke.
Michelin Power Supersport, Pilot Power3 a Pilot Power |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70 ZR 17 58(W) | 180/55 ZR 17 73(W) |
190/50 ZR 17 73(W) | |
190/55 ZR 17 75(W) | |
Cena 172 EUR | Cena od 235 do 247 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
120/60 ZR 17 55(W) | 160/60 ZR 17 69(W) |
120/70 ZR 17 58(W) | 180/55 ZR 17 73(W) |
190/50 ZR 17 73(W) | |
190/55 ZR 17 75(W) | |
Cena od 151 do 160 EUR | Cena od 207 do 229 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
120/60 ZR 17 55(W) | 160/60 ZR 17 69(W) |
120/70 ZR 17 58(W) | 180/55 ZR 17 73(W) |
190/50 ZR 17 73(W) | |
190/55 ZR 17 75(W) | |
Cena od 129 do 138 EUR | Cena od 175 do 203 EUR |
Pneumatiky SupercorsaSC a SupercorsaSP sú určené viac menej pre jazdu na okruhu. Obe je možné legálne používať na cestách avšak model SupercorsaSC bol navrhnutý výlučne pre použitie na okruhoch. SC je možné dostať v zmesiach SC0, SC1 a SC2.
Pneumatika Rosso Corsa nahrádza model Diablo Corsa III a podľa výrobcu je pneumatika vo všetkých faktoroch lepšia, než jej predchodca. Pneumatika využíva viaczmesový behúň, kde sú zmesi rozdelené do troch zón.
S väčším zameraním na cesty je tu pneumatika Rosso II. Tiež využíva viaczmesový behúň, ktorý vznikol kombináciou dvoch zmesí. Technológia FGD (Functional Groove Design) má prispieť k lepšiemu tvaru dezénu čím sa majú vylepšiť vlastnosti pri jazde na mokrej vozovke. Lepší kontakt s vozovkou má priniesť aj technológia EPT (Enhanced Patch Technology).
Pirelli Diablo Rosso Corsa, Supercorsa SP a Rosso II |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 150/60 ZR 17 M/C 66W TL |
110/70 ZR 17 M/C 54W TL | 160/60 ZR 17 M/C 69W TL |
180/55 ZR 17 M/C 73W TL | |
180/60 R 17 M/C 75V TL | |
180/60 ZR 17 M/C 75W TL | |
190/55 ZR 17 M/C 75W TL | |
200/55 R 17 M/C 78V TL | |
200/55 ZR 17 M/C 78W TL | |
Cena od 177 do 196 EUR | Cena od 212 do 297 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL | |
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL | |
Cena 136 EUR | Cena od 178 do 203 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
120/60 ZR 17 M/C (55W) TL | 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL |
120/65 ZR 17 M/C (56W) TL | 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL |
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 180/60 ZR 17 M/C (75W) TL |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL | |
Cena od 122 do 132 EUR | Cena od 166 do 198 EUR |
Predná | Zadná |
---|---|
100/80 R 17 M/C 52H TL | 140/70 R 17 M/C 66H TL |
110/70 R 17 M/C 54H TL | 150/60 R 17 M/C 66H TL |
110/70 ZR 17 M/C 54W TL | 150/60 ZR 17 M/C 66W TL |
120/60 R 17 M/C 55H TL | 160/60 R 17 M/C 69H TL |
120/60 ZR 17 M/C (55W) TL | 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL |
120/70 R 17 M/C 58H TL | 170/60 ZR 17 M/C (72W) TL |
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL | |
240/45 ZR 17 M/C (82W) TL | |
Cena od 83 do 120 EUR | Cena od 93 do 184 EUR |
Ak máte osobnú skúsenosť s niektorou z pneumatík alebo s jej predchodcom neváhajte a podeľte sa o skúsenosti vo fóre. Určite viacerých zaujímajú reálne jazdné vlastnosti či kilometrová výdrž spomenutých pneumatík.
Pridané: 21.05.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
| Seriál článkov: Čo jej obuť | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71239 | Včera: 128267