3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová 2/2

Pridané: 19.08.2004 Autor: Cendina
Čitatelia: 20334 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

V piatok sa zobúdzame do „čierneho“ rána. Vonku je zatiahnuté a tak naše vyhliadky na víkend nie sú bohvieaké... V priebehu dňa si kladieme otázku: „ísť – neísť?“. Voláme známym do Rožňavy a do Lučenca a pýtame sa na počasie. Odpovede sú – bez dažďa!, takže nakoniec sme rozhodnutí, že vyrážame. Cez mail si ešte dohadujeme spoločnú cestu s Ifkom a tak sa o 15.45 hod. stretávame a zoznamujeme na čerpačke v Šaci. Po dohodnutí sa na trase (smer Košice – Rožňava – Štítnik – Jelšava – Tornaľa) vyrážame do Dolnej Strehovej.

Počasie nám naozaj praje. V Rožňave dokonca neskutočne svietilo slnko... Cesta bola fajn... Do Dolnej Strehovej dorážame okolo 18.30 hod. Na bráne je pred nami asi 5 motoriek, zaplatíme „vlezné“ na dve noci (fíha... iba 200,- Sk za dve osoby), rozkladáme stan a vybaľujeme sa.

Po chvíli prichádza Awia s nálepkou a itinerárom. Oznamuje nám zároveň skvelú správu – pivo a kofola sú tu lacné! Večer sa zoznamujeme s partiou skvelých motorkárov, popíjame pivko, púšťame naše baby na disku...

Našťastie sa ráno neprebúdzame s boľavou hlavou. Po raňajkách (škoda, že sa tam nedalo nikde naraňajkovať, salaš a ostatné „pohostinstvá“ sú otvorené až o 10.00 hod.), ktoré sme si kúpili v potravinách sa chystáme na spoločný výjazd. Prvá zastávka je na čerpačke vo Veľkom Krtíši, odkiaľ smerujeme do Modrého Kameňa. Kto má chuť, môže navštíviť kaštieľ, kde je múzeum hračiek... Nie všetkých to zaujímalo, preto sme doslova dotlačili našu „sprievodkyňu“ (bol to dlhovlasý a bradatý sprievodca, len Natálka ho preorientovala za sprievodkyňu), aby to posúrila... Po prehliadke sme vyrazili do Kováčovej, kde je naplánovaný obed (halušky a spol. – písalo sa v programe :o)).

Nebo vyzerá všelijako, len nie pekne... Mračná sú nízko, čo nás neteší, ale dúfame, že nezaprší a nezaprší... V Kováčovej na salaši je na náš vkus príliš veľa ľudí, ale najedli sme sa všetci. A dobre. O chvíľu nás „ne“- prekvapuje dážď. Ten však po polhodinke doprší a my pokračujeme ďalej. Rozdelili sme sa na tri skupinky. Tá prvá vyráža späť do Dolnej Strehovej (sú to asi tí, ktorí sa ráno prebudili s boľavou hlavou), druhá si vyberá krátku trasu a tá tretia pochopiteľne dlhú... Ja s priateľkou som si vybral tretiu partiu. Vyrazili sme, chybou však bolo, že sme sa vybrali zlou cestou, čo sme zistili veľmi skoro, avšak na tomto krátkom úseku „omylu“ sa stalo to, že Majo na svojom thundercate „ľahol“, bližšie si teda obzrel asfalt a zoznámil sa s kvalitou cesty na tomto úseku. V podstate bol o.k., odniesli si to iba roztrhané nohavice, odretá bunda a boľavý prostredník (myslím...) ruky. Po oprave motorky sa naša kolóna (už ukáznenejšie) pohla určenou trasou... Smer Brezno. Cestou sme si doplnili PHM a tekutiny v tele a pokračovali sme na Čiernohorskú železničku v Čiernom Balogu.

V poslednej chvíli sme si stihli pozrieť vláčik, ktorý práve odchádzal, spravili sme si spoločné foto a hor sa na kopec! ...a potom z kopca. Cesta bola pekná, opäť nám troška zapršalo, ale fakt iba tak symbolicky, pre spestrenie jazdy. Nakoniec sme sa vybrali na Horský hotel Poľana (1 457 m.n.m), kde príroda bola veľmi pekná, ale cesta mokrá, úzka a miestami štrkovitá. Na škodu bolo aj to, že sa tam nedalo občerstviť vonku, všetko bolo pozatvárané (až na hotelovú reštauráciu) a my by sme si tak radi dali horúci čaj. Bola tam totiž príšerná zima, tak sme radšej čo najrýchlejšie nasadli na motorky a zišli späť dole. Vlastne sme vyrazili späť do Dolnej Strehovej. Po večeri a krátkom odpočinku sme sa myslím všetci zišli na pive.

Bol to super večer, kde nám bol predstavený Jon Bon Jovi (Noro alias BlackWolf) a úžasne nás zabával Vlado, ktorého sme pasovali za Motoride kňaza. Jeho kázne v ten večer boli fakt super, oplatí sa počuť ho!!! Zábava pokračovala (po zatvorení pohostinstiev) v kempe pri stanoch, kde nás došli pozrieť aj policajti... V nedeľu ráno nás z balkóna pozdravil Jon Bon Jovi spolu s Motoride kňazom, postupne sme sa balili a poniektorí sme sa chystali do Žiliny na Honda Bike Day, iní zasa domov. Teda – rád by som skonštatoval, že som prežil nádherný víkend s partiou super motorkárov. Prostredie bolo krásne, vybrané trasy taktiež, za čo môžeme poďakovať organizátorom, počasie nám vyšlo a tak s tešíme na ďalší ročník tohto Motoride stretnutia.

zajo78

Pohľad organizátora, alebo trápny záver

No doteraz ste sa pri čítaní určite dobre bavili. Čendina je talent na písanie a aj preto som ju navliekol do toho, aby o stretku napísala, tak ako to videla ona. Zajo78 sa pripojil dobrovoľne a popísal to zo svojho pohľadu. Nechcem Vám teda kaziť dobrý zážitok zbytočným rozpisovaním sa. Stretko považujem za veľmi vydarené. Som rád, že všetci ste sa zúčastnili výjazdu a dokonca veľa z Vás sa zúčastnilo aj veľkého okruhu. Tieto stretnutia vždy boli a aj budú hlavne o jazdení. To je hlavným bodom programu. Výjazd bol teda úspešný aj napriek malému pádu. Mali sme možnosť sa presvedčiť, že jazda v kolóne si vyžaduje zvýšenú pozornosť.

Čo sa týka zábavy tá bola na úrovni. Žiadne nočné štartovanie, strieľanie do výfukov, túrovanie, alebo nebodaj jazda po kempe. Všetko by bolo v poriadku, keby nás neboli vyhodili o 24:00 z baru. Škoda len, že nasledujúca zábava pri stanoch bola tak trochu bezohľadná k ostatným účastníkom stretnutia, ktorý už spali. Asi to teraz všetci uznáte, že to bolo bezohľadné a musím to sem napísať aj preto, že sám som bol medzi Vami.

Týmto by som sa teda rád ospravedlnil všetkým tým, ktorých sme pobudili (čo sa na predchádzajúcich stretkách nestalo). Pre budúce ročníky sa budeme musieť dohodnúť, že naše stanové mestečko bude zónou ticha.