Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6567 [Bleskovky - Novinky]
Tím Epsilon predstavil v Roca del Valles novú zbraň Gas Gasu na Dakar v roku 2013.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2013 | Nasledujúci
Stroj EC-Raid okamžite zaujal pozornosť celého publika pri prezentácii tímu spolu s troma jazdcami z Katalánska, Laiaou Sanzovou, Marcom Guaschom a Miguelom Puertasom. So siedmimi po sebe idúcimi dojazdmi do cieľa Dakaru, Miguel Puertas podporí v tíme Gas Gasu ostatných dvoch jazdcov na tejto hádam najnáročnejšej rely na svete. Laia Sanzová si pôjde v nasledujúcom Dakare pre svoje tretie víťazstvo v ženskej kategórii v rade a Marc Guash predvedie svoje schopnosti v súťaži na biku, ktorý nebol vytvorený len pre týchto troch profi jazdcov.
Základom stroja Gas Gas EC-Raid je enduro motocykel Gas Gas EC 450F. Pridala sa dvojica nádrží do prednej časti motorky, jedna nádrž je vzadu, ďalej sú na biku rely kapotáže a nesmie chýbať ani navigácia. Prerobený je aj výfukový systém, vzduchový filter sa umiestnil tak aby sa do neho dostávalo čo najmenej nečistôt počas etáp a v chrániči motora sa nachádza nádrž s vodou. Gas Gas EC-Raid je cenený najmä pre svoju malú hmotnosť, ktorá dáva motocyklu veľmi dobré manévrovacie schopnosti. Zásadná je však spoľahlivosť a schopnosť odolať náročným podmienkam trasy vedúcej Južnou Amerikou. Okrem vývoja biku pre rely súťaže sa pracuje aj na civilnej verzii dostupnej pre ktoréhokoľvek amatérskeho jazdca. Gas Gas EC-Raid bude na predaj za 16.500 eur bez DPH.
Laia Sanz: Veľmi som chcela vyskúšať nový bike. Teraz sa však musím sústrediť na majstrovstvá sveta v endure, no keď skončia, budem chcieť stráviť čo najviac hodín na tomto motocykli. Gas Gas EC-Raid vyzerá dobre, je ľahký a jazdecká pozícia na ňom je veľmi podobná tej aká je na bežnom endure. Tento rok máme dva mesiace na prípravu, narozdiel od minulého roka, čo je veľká výhoda pred štartom Rally Dakar.
Marc Guash: Na vývoji motocykla sme poriadne zapracovali tak aby bol konkurencie schopný napriek tomu, že má byť dostupný aj pre neprofesionálnych jazdcov. Tento rok je naším cieľom aby Laia zopakovala svoje víťazstvo v kategórii žien a bolo by skvelé ak by sa všetky tri Gas Gas dostali do cieľa v Santiagu.
Miguel Puertas: Pre mňa je to splnený sen, pretože som Dakar absolvoval niekoľko krát ako amatérsky jazdec a je to skvelé, že sa teraz môžem pripojiť k profesionálnemu tímu. Motorka je úžasná a pekná zároveň. Jazdecká pozícia je pohodlná no najzaujímavejšie je aj tak to, že Gas Gas postavil skutočný pretekársky stroj dostupný pre každého.
Santi Faro, vedúci tímu: Sme nadšený z predstavenia Gas Gasu EC-Raid, pretože je to motocykel určený nie len pre našich jazdcov ale aj pre širokú verejnosť, ktorá má v srdci rely jazdenie. Nie je to motocykel s prehnane vysokou cenou je však veľmi dobrý, navrhnutý a vyrobený firmou Gas Gas. Myslím, že sme v tomto smere priekopníkmi. Ponúknuť bike, schopný na súťažiach konkurovať profesionálnym tímom, za neastronomickú cenu.
Pridané: 19.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | GAS GAS |
Model: | EC-Raid |
Rok: | 2013 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 449 ccm |
Vŕtanie x Zdvih: | 95.0 x 63.4 mm |
Palivový system: | karburátor Keihin FCR-MX39 |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 296 mm |
Zdvih vzadu: | 298 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 123.4 kg |
Výška sedla: | 940 mm |
Dĺžka: | 2200 mm |
Šírka: | 830 mm |
Výška: | 1260 mm |
Objem nádrže: | 32 l |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19906 | Včera: 121379