Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9780 [Novinky - Predstavujeme]
S novými modelmi TR650 Strada a TR650 Terra pokračuje Husqvarna vo svojom útoku na trh cestných motocyklov, ktorý začala minulý rok výrobou modelu Nuda 900 a Nuda 900 R.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Motocykle Husqvarna – synonymum pre dynamické modely cestných a off road motocyklov s dlhou tradíciou. Firma bola pôvodne založená vo Švédsku a od roku 2007 je súčasťou skupiny BMW. Vďaka spojeniu s BMW Motorrad boli inovačné technológie dynamicky posilnené.
Značka motocyklov so švédskymi koreňmi so súčasným sídlom v severotalianskom meste Cassinetta di Biandronno sa pýši už viac ako storočnou históriou výroby motocyklov a je najstarším výrobcom motocyklov na svete s nepretržitou výrobou. Za tieto desaťročia Husqvarna dosiahla výrazné úspechy na medzinárodných off-road podujatiach a doteraz má v zbierke 82 svetových titulov z rôznych kategórii off-road pretekov. Na poli cestných motocyklov sa Husqvarne výrazne darilo v 20-tych a 30-tych rokoch minulého storočia, preto expandovanie on-road produktovej rady bolo logickým krokom výrobcu.
Na tento trh vstúpila Husqvarna v roku 2011 prezentáciou Motocykla Nuda 900 a Nuda 900R. Tieto modely vyvinuté v spolupráci s BMW Motorrad ukazujú pre Husqvarnu typický dynamický a čistý štýl. Husqvarna sa však pozerá aj do blízkej budúcnosti a minulý rok predstavila aj koncepty MOAB, Strada a štúdiu Baja.
Husqvarna TR 650 Terra - novinka v radoch talianskeho výrobcu motocyklov |
S novými modelmi TR650 Strada a TR650 Terra pokračuje Husqvarna vo svojom útoku na trh cestných motocyklov, ktorý začala minulý rok.
S novými atraktívnymi modelmi TR 650 Strada a TR 650 Terra rozširuje Husqvarna svoj program dynamických jednovalcov. Štíhla, pružná kostra a dynamický dizajn dávajú týmto modelom progresívny, ľahký a energický vzhľad či už sa jedná o verziu Terra, vhodnú pre ľahšie terény alebo verziu Strada, určenú hlavne na cestu. Popri ich relatívne nízkej váhe, výkonnému jednovalcovému motoru a pevnému rámu stelesňujú vášeň pre motocykle a fascinujúci svet motocyklov značky Husqvarna.
Viac asfaltovo zameraná Husqvarna TR 650 Strada |
Z hľadiska technológie motora sa TR 650 Strada a TR 650 Terra spoliehajú na overený a otestovaný základ z BMW G 650 GS. Avšak na tomto vodou chladenom jednovalci, s objemom 652 ccm, bol značne zvýšený výkon. Tento motor je použitý v obidvoch modeloch a dosahuje maximálny výkon 43kW (58 hp) pri 7250 otáčkach a krútiaci moment 60 Nm pri 5750 otáčkach. Pre niektoré krajiny je výkon obmedzený a v ponuke je aj verzia s 35kW (48hp) pri 7250 otáčkach a 54 Nm pri 5750 otáčkach.
Popri viacerých zlepšeniach majú tieto nové modely modifikovaný systém palivového vstrekovania, nové vačky a zvýšený kompresný pomer kvôli zmene geometrie piestu a hlavy valca, čím je zaistený silný pohon, vysoké otáčky a spontánne reakcie. S oceľovým výfukovým systémom, dvoma zadnými výfukovými tlmičmi a 3-stupňovým katalyzátorom, umožňujú motocykle zábavnú jazdu, no taktiež úspornú spotrebu paliva. Spĺňanie prísnych emisných noriem zaručuje ohľaduplnosť k životnému prostrediu.
Dvojica koncoviek výfuku pekne dotvára zadnú časť motocykla |
V spojení s 5-stupňovou prevodovkou dosahujú Husqvarna TR 650 Strada a Terra obzvlášť pôsobivý výkon na poľných cestách.
Výkonný jednovalec založený na BMW G 650 s rozsiahlymi zmenami je srdcom novej TR 650 Strada a TR 650 Terra. 4- taktný jednobuch sa vyrába s vŕtaním 100mm a zdvihom 83mm, štyrmi ventilmi, dvoma vačkami a elektronickým palivovým vstrekovaním.
S 58 koňmi ( 43 kW) a 7250 otáčkami má o 10 koní (8 kW) viac ako základ BMW motora. Poskytuje dynamický výkon na cestách ako aj na ľahkom teréne obzvlášť v spojení s nízkou váhou 186 kg ( Strada) a 183 kg ( Terra bez ABS).
Na dosiahnutie výkonu 43 kW bola použitá celá rada inovácií. Napríklad hlava motora má nový tvar, upravené sú aj kanáliky pre zvýšenie prívodu zmesi paliva do motora. Sviečka má nový závit s priemerom 10mm (zníženie o 2 mm). Výsledkom je zlepšenie toku chladiacej kvapaliny v oblasti sviečky.
Ďalšími zmenami, ktoré prispeli k zvýšeniu výkonu motora sú nový systém vstrekovania paliva, nové vačky so zmeneným časovaním, zväčšený priemer sacích a výfukových ventilov a zvýšený kompresný pomer z 11,5 na 12,3:1.
Výkonný motor, ktorého základ pochádza z BMW G 650 GS |
Výrobou vysoko kvalitného kovaného piestu vývojári reagovali na zvýšené spaľovacie tlaky a z toho vyplývajúcu vyššiu úroveň mechanického namáhania piestu. Okrem zvýšenej pevnosti a spoľahlivosti má nový piest aj zníženú hmotnosť o 112 gramov na terajších 432 g. Kľuka a vyvažovací hriadeľ znižujú kmitanie rotujúcich častí a zvyšujú tlmenie vibrácií motora.
Vysoký kompresný pomer motora 12,3:1 vyžaduje kvalitné palivo 95 RON. Motor má prekvapujúcu spotrebu paliva 3,2 l/100km pri konštantnej rýchlosti 90 km/h a menej ako 4,3 l/100km pri konštantnej rýchlosti 120 km/h. V spojení s palivovou nádržou s objemom 14 litrov, môžete na týchto motocykloch prejsť viac ako 350 km na jedno natankovanie.
Nové modely TR 650 Strada a TR 650 Terra sú postavené na trúbkovom oceľovom ráme s oddeliteľnou zadnou časťou. Predné pérovanie má priemer 46mm, zadné pérovanie zabezpečuje duálny, centrálne umiestnený tlmič. Vďaka kvalitnému odpruženiu je motocykel ľahko ovládateľný a stabilný. K tomu sa navyše pridáva komfort pri jazde po cestách a off-roadové kvality pri jazde mimo asfalt.
Pri líniách a dizajne sa dôraz kládol na vysoký stupeň jazdnej dynamiky predstavovaných motocyklov. Ich jasne definovaný tvar a športový vzhľad stelesňujú ľahkosť a obratnosť. TR 650 Strada má kolesá z ľahkej zliatiny, ktoré majú aktívny jazdný charakter cestného motocykla a vyšší predný blatník na TR 650 Terra odhaľuje jej dual sport ambície.
Dynamický dizajn modelu Strada nikde nezanikne |
Obidva modely majú robustný vzhľad podčiarknutý čiernym rámom a kyvkou. Červené bočné panely na TR 650 Terra a čierne na TR 650 Strada v kombinácii s bielym predným blatníkom na Strade a typickou červenou hlavou na jemne šedom motore dávajú týmto mašinám jedinečný vzhľad. Dva výfuky hrdo vystavujú na obdiv logo Husqvarna.
Obidva nové modely sa vyrábajú v severnom Taliansku Cassinetta di Biandronno.
V súlade s koncepciou motocyklov, rám nových modelov Husqvarna TR 650 Strada a TR 650 Terra je navrhnutý pre maximálnu pohyblivosť a bezstarostnú zábavu. Jazdná stabilita, presnosť riadenia a obratnosť dodajú pocit dôvery aj začínajúcim motocyklistom.
Husqvarna TR 650 Strada je na ceste ako doma |
Vďaka svojmu konštrukčnému riešeniu s konkrétnymi referenčnými údajmi, rázvor kolies 1501 mm a uhol riadenia 64° pri modely Strada (63,5° Terra bez ABS, 63° Terra s ABS), spĺňa rám požiadavky výborného ovládania, vysokej stability a robustnosti, ktorá je nevyhnutná pre off-road jazdu. Ďalším kľúčovým faktorom na novej Husqvarna TR 650 Strada a TR 650 Terra je umiestnenie palivovej nádrže pod sedadlom, čo má za následok zníženie ťažiska.
Predné pérovanie má priemer 46mm. Zadné pérovanie zabezpečuje centrálny tlmič s progresívnou odozvou. Na tlmičoch sa dá nastaviť kompresia aj odraz podľa individuálnych potrieb. Zdvih predného aj zadného pérovania je 190mm.
Model Terra sa v teréne nestratí |
V súlade so zamýšľaným použitím na asfaltových cestách je Husqvarna TR 650 Strada vybavená 10-lúčovými kolesami z ľahkej zliatiny a pneumatikami v rozmeroch 110/80-19 a 140/80-17. Husqvarna TR 650 Terra spĺňa požiadavky pre jazdu po ľahkom teréne, kde nájdete 36-lúčové vypletané kolesá s ráfikmi a nábojmi z ľahkej zliatiny. Pneumatiky sú vhodné pre náročnejšie použitie mimo cestnej komunikácie s rozmermi 90/90-21 a 140/80-17.
Medzi novými modelmi Husqvarna je rozdielna aj pozícia sedla. Na TR 650 Terra je sedlo vo výške 865mm zatiaľ čo TR 650 Strada má sedadlo kvôli rozdielnej konfigurácii kolies vo výške 860mm.
Brzdový systém pozostáva z jednokotúčových predných a zadných bŕzd. S 300 mm predným kotúčom a 240 mm zadným kotúčom Strada aj Terra ponúkajú stabilný, bezpečný a kontrolovaný brzdiaci účinok bŕzd. Pre ešte väčšiu bezpečnosť je Strada v štandardnej výbave vybavená systémom ABS ale Terra má ABS v ponuke ako doplnok podľa priania zákazníka. ABS sa pri špeciálnom použití dá odmontovať.
So šírkou riadidiel 875mm poskytujú tieto dva motocykle športový posed, vynikajúce možnosti ovládania a svižnú manipuláciu. Páčky sa dajú individuálne nastaviť. Ergonomicky koncipované riadidlá zabezpečujú bezpečnú ovládateľnosť pri rôznych funkciách motocykla. Digitálna prístrojovka s LCD monitorom je jasne čitateľná a informuje o rýchlosti a otáčkach motora. Palubná jednotka má tiež ďalšie dve počítadla momentálne nabehaných kilometrov a hodiny. Smerovky, diaľkové svetlo a ukazovateľ palivového vstrekovania majú indikátory z LED žiaroviek. Obidva motocykle majú v štandardnej výbave imobilizér.
Dual sport model Terra vynikne nie len pri off-road jazdení |
TR 650 a TR 650 Strada Terra so špeciálne dynamicky tvarovanými panelmi stelesňujú flexibilitu a dynamiku jazdy. Biele smerovky a predné svetlo sú nenápadne integrované v harmónii s celkovým dizajnom. Odlišné možnosti použitia TR 650 Strada a TR 650 Terra sa premietajú aj v kolesách. Kým TR 650 Strada je s kolesami z ľahkej zliatiny a predným bielym blatníkom zameraná na výkon a dynamickú jazdu na cestách, zatiaľ čo TR 650 Terra zdokonaľuje svoj off-road profil lúčovými kolesami tiež v spojení s bielym blatníkom umiestneným oproti Strade vyššie nad predným kolesom.
Červeno ladená predná časť a zadná časť v elegantnej čiernej úprave stelesňujú športového ducha týchto dvoch nových modelov Husqvarny. Pieskovaný, svetlo šedý povrch motora, v spojení s typicky kontrastnou červenou hlavou motora sú okrasou celej motorky. Technológiu motocyklov podčiarkujú výfukový systém a eloxované predné tlmiče.
Model TR 650 Terra s ABS už nájdete na predajni motocorse a cena je stanovená na 6690,- €. Samozrejme si ju zákazníci môžu vyskúšať na testovacej jazde.
Koncom budúceho týždňa bude na predajni aj Strada ABS za cenu 6690,- €. Terra bez ABS, má cenníkovú cenu stanovenú na 6290,- € , ale uvádzacia cena na prvé kusy bude 5990,- €.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | TR650 Strada 2013 | TR650 Terra 2013 |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm | 652 ccm |
Max. výkon: | 58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5750 ot. | 60 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.3 : 1 | 12.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100 x 83 mm | 100 x 83 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 190 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-19 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-17 | 140/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 186 kg | 184 kg |
Výška sedla: | 860 mm | 865 mm |
Objem nádrže: | 14 l | 14 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 02/2013 6 690,- EUR | Cena 10/2012: 6 690,- EUR Akciová cena: 11/2012 5 990,- EUR |
Pridané: 01.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 218495 | Včera: 211463