Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.02.2004 Autor: Retro
Čitatelia: 45073 [História]
Štvorvalcová ČZ so zbierok NTM |
Po nejakom čase sa súdruhom zachcelo západnej meny a tak jeden predali importérovi ČZ a Jawy p. Faberovi do Viedne (vlastní aj štvorvalcovú Jawu). Druhý je v zbierkach Českého národného technického múzea a tretí vo firemnom múzeu ČZ. S ním sa zúčastnil B.Staša pretekov oldtimerov v Assene, kde bol stredobodom pozornosti.
Hovorí sa, že boli vyrobené tri kusy. Jednu z tých debien som videl, ale nepatrila ani jednej z tých troch. Pošťastilo sa mi aj držať hlavu valcov v rukách. Zvláštny pocit...
Na záver ešte jedna úvaha. Predstavte si tento motocykel ako sériový so svetlami a s ŠPZ-kou. To by
svojho času gróf Agusta aj japonský kopirátori čumeli...
Vzducom chladený štvorvalec do V s uhlom rozovretia 90 stupňov. Kované piesty s jedným krúžkom tesniacim a jedným stieracím. Hliníkové valce so zalisovanou vložkou sú samostatné. Hlavy valcov spoločné pre dva valce. Na každý valec dva výfukové a dva sacie ventily ovládané delenými vačkovými hriadeľmi uloženými na ihličkách. Spaľovacie priestory sú celé z legovaného bronzu a zalisované do hláv. Vačkové hriadele poháňa sústava ozubených kolies, umiestnených v oddelenej skrini. Karburátory Dellorto, zapaľovanie akumulátorové s prerušovačmi.
vŕtanie x zdvih (mm): 50 x 44
objem (cm): 345,6
max. výkon: 60,5 k / 14000
rozvod: 4 x OHC
Bohumil Staša na ceste za historickým úspechom na G.P.ČSSR |
Bohumil Staša (ČZ) a František Srna (Jawa) na štarte v Košiciach v r.1972 |
Pridané: 16.02.2004 Autor: Retro Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 15947 | Včera: 319903