Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

GoPro Chernobyl Tour 2012 II. časť, alebo „V teréne si vypni ESP!“ 2/3

Pridané: 16.05.2012 Autor: Landal

Deň 5.

Kyjev. Chceme sa dostať do historického stredu mesta, na Námestie nezávislosti k monumentálnemu pamätníku. Cesty, ktorými nás chce viesť navigácia sú alebo v prestavbe alebo sú beznádejne upchaté, a to aj pre motorky s kuframi. O emisných normách tu zrejme ešte nepočuli, tváre máme o chvíľu od sadzí ako kominári.

Námestie nezávislosti v Kyjeve

Už sme dlho neriešili žiadny problém, tak to chce Krpec napraviť. Jeho vývodové koliesko, na bežných motorkách ozubené, má skôr tvar čajovej podšálky. Štrikujeme na adresu, kde mala byť Honda, ale niet tu po nej ani stopa. Zrazu novinárka s fotografom, natŕča na nás diktafón a asi pol hodinu nás spovedá, že kto, kde, prečo, s kým, ako a za čím. Fotograf poskakuje okolo a fotí, ľudia obzerajú, no mediálne hviezdy! Hrdo ukazujem nálepky s logom expedície.

Boli sme objektom mediálneho záujmu 

Kde sa vzal, tu sa vzal, malčik ku nám prijechal a hovorí perfektne po anglicky. Máme ísť za ním do garáže nejakého motorkára, kde bude všetko čo treba na vyriešenie nášho problému. Voloďa na Subaru nemá nejakú veľkú starosť s tým, či ho budeme stíhať. Ak ho stratím, bude zle, ak sa roztratí skupina, ešte horšie. No nič, treba začať hrať podľa miestnych pravidiel. To čo sa spustilo v tejto chvíli by nadchlo aj hollywoodskych choreografov a kaskadérov. Museli sme miestami aj zablokovať premávku v križovatke, aby sme vedeli naraz prejsť.

Voloďa nás privádza do depa viacnásobného majstra Ukrajiny v motokrose a bývalého reprezentanta ZSSR, ktorý nás zdraví „Nazdááár hošíííí“. 57-ročný pán, ktorý je ešte stále profipretekár v motokrose.

Sumár piateho dňa: Vyshhorod – Kyjev - Yosypivka, cca 130 km. Ubytovanie motel, cena ubytovania + raňajky: 12 Eur/osoba. Wifi, parkovanie motoriek na pumpe pri motely pod dohľadom pumpára (1,- Eur/stroj).

Deň 6.

Krásny deň, slnko, teplo, chceme sa napojiť na pôvodne plánového dedinské cestičky. Delíme sily a Pilník s Krosou idú po lepších cestách. Začína sa skutočná Ukrajina.

Idilka na vidieku

Čas sa naozaj vrátil, zrazu sú tu späť scény z filmov Vesničko má středisková alebo trilógie Slunce, seno a... Ženy chodia s pracovnými šatkami a v nylonových zásterách. Všade sa zametá, hrabe, natierajú sa ploty. Jarné upratovanie v plnom prúde. Tráva sa vypaľuje, to je tu zrejme národný šport. Dokonca sme videli horieť lesný podrast, ale domáci boli úplne v kľude. Cesty sú aj kamenné, aj z mačacích hláv, lenže nie ako u nás nejaké zabudnuté zvyšky, ale dlhé-dlhé kilometre. V každej dedine je aspoň malinké jazierko pre kačky a husi. Všade bocianie hniezda. Pasú sa kone, cvrlikajú vtáky, úžasné ticho, pokoj, kľud. Všetky dediny poprepájané poľnými cestami. Endurácky raj. Na poludnie sme od Pochaivu ďalej ako ráno, ale toto je Ukrajina, ktorú stojí za to vidieť. Obi sa sťažuje, že v teréne to má trochu ťažšie, ale s dobrou radou prichádza Krpec: „V teréne si musíš vypnúť ESP, potom sa to zlepší!!!“

Piknik v brezovom hájiku

Neskoro poobede sa dostávame na hlavné cesty a ťaháme na Pochaiv. Lenže Domina ide čoraz horšie a robíme prakticky rozborku palivovej sústavy. Nikde nič, všetko je normálne. Je tu ale ďalší problém. Servisák v Kyjeve vyšponoval reťaz do extrému a nikoho nenapadlo to po ňom skontrolovať. Krpcova reťaz je na šrot, na druhý deň ju vymenil.

Nikdy nekončiace servisovanie Dominiky

Sumár šiesteho dňa: Yosypivka - veľká endurovložka – Zhytomir - Lyubar, cca 300 km. Ubytovanie hotel Vyshhorod, cena ubytovania + raňajky: 15 Eur/osoba. Parkovanie motoriek na uzavretom dvore.

Deň 7

Ako inak - prší. Raňajky si spríjemňujeme diskotékou z Remošovho archívu. Využívame na to BoomBotix BB1, fakt dobrá vecička. Externý reprák s jack-om do slúchadlového konektoru na mobile, s vlastnou baterkou nabíjanou cez USB. Hrá veľmi slušne.

Prší? Nech... hlavne že je veselo...

Príjazd do Pochaivu je monumentálny. Cestička kľukatiaca sa lesíkom sa zrazu napriami k mestu a na kopci nad mestom svietia zlaté cibule chrámov lávry. Moto parkujem priamo pri strážnej búdke. Vojaci sú nadšení z mojej vojenskej lopatky a chceli by ju kúpiť.

V lávre je zákaz fotografovania, to treba riešiť. S prideleným vojačikom idem za kompetentnými. V administratívnej budove je to samý Rasputin. Mních zo sekcie ochrany po krátkom vysvetlení (sme predsa dokumentaristi, ktorí sú na ceste po Ukrajine a natáčajú film!) dáva povolenie filmovať a fotiť. Igor (pridelený esbéeskár) dozrie, aby sme nemali problémy.