Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.12.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 30876 [Testy a predstavenia - Test]
Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.
Vždy som mal istý obdiv k maxiskútrom a keď som SW-T videl v Miláne, už som sa tešil ako ho počas sezóny dobre prevetrám. Mal som naň zálusk už začiatkom roka, keď som šiel do Álp, no nebol ešte dostupný, a tak mi pod zasneženými kopcami robila spoločnosť CBF 1000.
SW-T si beriem v Bratislave s jasným zámerom ju dobre prevetrať a zobrať ju až domov. Očakával som príjemné, pohodlné zvezenie s nízkou spotrebou. A čo som dostal?
SW-T600 - mesto jej pristane |
Poďme na to ale postupne. SW-T600 je väčší súrodenec SW-T400 predstaveného už skôr. V tomto prípade však nie je spoločný len názov, ale aj množstvo súčiastok, rám a podvozok. Jedna druhej akoby z oka vypadla. Otázne je len či je 400 veľká, alebo 600 malá. Uvidíme, či to zistíme. :-)
Rozdielov naozaj nenájdete veľa či už vizuálne, alebo aj po pohľade na technické parametre. Ten základný je samozrejme v motore. SW-T600 poháňa kvapalinou chladený radový dvojvalec s výkonom 51 koní a krútiakom 55 Nm. Podvozkové komponenty, kolesá ale aj brzdy zdieľajú oba modely rovnaké. To znamená, že aj šesťstovka si to valí po cestách na 14 a vzadu dokonca na 13-palcovom kolese. Samozrejme všetko je to kompromis jazdných vlastností a veľkorysého úložného priestoru pod sedlom. Brzdenie zabezpečuje jeden kotúč na každom kolese a samozrejmosťou je prepojenie kombinovaným brzdovým systémom CBS. V sérii je rovnako aj ABS.
Pri našom prvom stretnutí sa nezdržujem zbytočnými zdvorilosťami a rovno idem SW-T-čku pod kožu. Otváram batožinový priestor pod sedlom a s veľkou radosťou do neho vykladám celý obsah rolky s batožinou na víkend a čo je lepšie, aj fotoruksak s notebookom. A tak si u mňa SW-T získalo prvé dobré body skôr, ako som stlačil tlačidlo štartéra. Jazdiť na testovačke bez ruksaku, to je príjemná zmena.
Prvé zoznamovacie kilometre absolvujem samozrejme v meste. SW-T je maxiskúter a po nasadnutí tento dojem umocní aj robustná široká kapotáž, vysokánske plexi a prístrojovka, ktorá by sa nestratila na palube žiadneho auta strednej triedy. Na prvý pohľad je do mesta trochu neohrabaný.
Samotná jazda ma ale presviedčila, že SW-T sa v meste nestratí, ovláda sa ľahko, ťažisko je nízko a máloktorý jazdec si uvedomí, koľko kilogramov má pod zadkom. Vďačí tomu aj relatívne nízko umiestnenemú sedlu. Asi nikoho neprekvapí, že v meste nebude SW-T tak obratné ako menšie, vyslovene mestské skútre, ale zrýchlený presun zapchatými ulicami zvláda bez problémov. Na druhej strane oproti malým skútrom má 600-vka dynamiku, akú mu môže väčšina plechoviek v meste iba závidieť. A tak keď necháte pravačke trochu väčšiu voľnosť, tak sa aj sami nebudete stíhať čudovať, ako sú najbližšie "svetlá" blízko.
Čo v meste veľmi nepoteší, sú malé kolesá. Na veľkých dierach, o ktoré nie je v našich mestách núdza, je to trochu cítiť. Podvozok je nastavený dosť komfortne, takže sa snaží tento hendikep čo najviac zmazať. Čo už, je to kompromis za naozaj fajnový batožinový priestor.
Pokiaľ ide o odkladacie priestory, tak ten veľký a osvetlený pod sedlom som už spomenul. Bez problémov pojme dve integrálne prilby a čosi k tomu. Na drobnosti má SW-T navyše dvojicu odkladacích priestorov v prednej kapotáži pod riadidlami. Ten ľavý je dokonca zamykateľný. Priestor je teda už v základe viac ako luxusný, no komu by sa málilo, môže siahnuť ešte po topcase.
Batožinový priestor je naozaj veľkorysý, bez problémov pojme dve integrálky |
Tak a toto je presne to, načo bolo SW-T postavené. Na turistiku pre ľudí, ktorí preferujú pohodlné vozenie, pre ľudí, ktorí si chcú vychutnať pohľad na svet z dvoch kolies tak trochu inak. A tak som na cestu vyrazil aj ja.
Posed na SW-T je maximálne ležérny s nohami napred v pohodlnom "kresle" s opierkou. Nie je veľmi vzdialený od posedu na cruiseroch. Rozdiel je však v prednej kapotáži, ktorá je tu úplne maximalistická. V závetrí sú komplet nohy, vlastne celý jazdec "od hlavy po päty". Kapotáž je široká a plexi naozaj vysoké, dokonca tak vysoké, že som do neho narazil hlavou, keď som dával SW-T dole z hlavného stojanu (je v základnej výbave). Možno by stačilo o kvapku nižšie a kolmejšie plexi. Na to by asi skôr odpovedali inžinieri z aerodynamického tunelu.
Podobne je na tom aj spolujazdec, sedlo je široké, odstupňováné a vzadu vybavené "opierkou" a dvojicou madiel, ktoré ľahko sadnú do ruky. SW-T je v zadnej časti dosť bachraté (rozmerný batožinový priestor), a tak si spolujazdec bude musieť zvyknúť na nohy umiestnené dosť naširoko. K dokonalému pohodliu spolujazdca dopomôže ešte topcase vybavený opierkou a bude sa viezť ako kráľ :-)
Keď pohodlne sedíme a sme zbalení, môžeme vyraziť mimo mesto. To čo ponúka maxiskúter je úžasný záťah motora, ktorý v spojení s CVT prevodovkou dáva perfektný pocit pri zrýchľovaní. Je to dosť nákazlivé a veľmi rýchlo si zvyknete, že všetko sa rieši iba pootočením pravačky. Vždy máte zaradený ten správny "kvalt", a keď sa rozhodnete obiehať, stačí len otočiť pravačkou. Aj keď je to len "šesťstovka", zrýchľuje naozaj svižne. A toto má na celom vození bavilo asi najviac... No a potom tu boli udivené pohľady ostatných účastníkov premávky (vrátane bikerov), keď ich tento luxusný kolos obiehal :-)
Cesta teda ubiehala podozrivo rýchlo. Má to však ale aj svoje úskalia. Rám SW-T je síce robustný (spolu s nádržou vytvára mohutný tunel medzi nohami jazdca), no stále je to len skútrový rám. Navyše jazdí na menších kolesách ako "veľké" motorky. A toto všetko sa prejaví obzvlášť na našich nerovných cestách a vo vysokých rýchlostiach, ktoré SW-T dosahuje hravo. Pri ostrejšej jazde sa SW-T krúti. Je to zaujímavé, lebo má skvelú dynamiku, ale bolo postavené skôr na pohodovejšiu jazdu ako na naháňanie jogurtov. Pokiaľ ide o brzdy, napriek použitiu len dvojice kotúčov som nespozoroval, že by výrazne nestačili na ubrzdenie SW-T-čka. Vďačia za to hlavne systému CBS s ABS-kom.
No a tie najlepšie správy pre turistu prišli na rad na benzínke. Tohto roku už ma raz potešila CBF v Alpách, a tak som veril aj údajom, ktoré udával palubný počítač SW-T-čka. Mimochodom nádrž je v podlahe a tankuje sa uzamykateľným otvorom v stredovom tuneli medzi nohami jazdca. Spotreba neprekročila 5 litrov na 100 km. Jazdil som svižne, často obiehal a na diaľnici sa pohyboval aj mierne nad povolenou hranicou. Proste svižná turistická jazda. Spotreba sa počas viac ako 1000 km pohybovala od 4,4 do 5,15 l/100 km. Priemer sa ustálil na hodnote 4,4 čo dáva SW-T dojazd takmer 300 km po kontrolku rezervy. A palubný počítač ukazoval takmer presne, alebo dokonca vyššiu spotrebu ako bola v skutočnosti. No proste skvelé, pohodlné, svižné a úsporné jazdenie. Čo viac potrebuje turista?
Na záver som si neodpustil ešte tento odstavec. Ja viem, maxiskúter a športovec? SW-T je skôr z tých luxusne-komfortných ako športových. Pre ostrejšiu jazdu je základom svižný motor. Má dobrý záťah a variátor ho drží stále v tých správnych otáčkach. SW-T má nízko položené ťažisko, a tak sa naozaj ľahúčko preklápa a ovláda. Za výkonom motora ale zaostáva trochu podvozok, je predsa len naladený mäkšie a pri ostrejšej jazde má tendenciu sa rozvlniť. Nie je to ale nič, na čo by sa nedalo zvyknúť.
Na prekvapenie sa s tým dá zajazdiť svižne a športovo. S istými hranicami samozrejme. Ale podstatné je, že je to naozaj zábava a určite sa nenechá zahanbiť a bude so vztýčenou hlavou stíhať aj ostatným motorkám.
Konkurencia je v tomto segmente dosť široká. Pre luxusne zmýšľajúcich je tu Suzuki Burgman 650 Executive. Trochu výkonnejší a s 6-stupňovým automatom namiesto variátora. Ale tu si budete musieť priplaliť dve tisícky. Športovejšie zameraní jazdci by sa asi obzreli po niektorej zo športových 500-viek. Najvýkonnejší Tmax od Yamahy ma skvelú športovú povesť, no tiež s cenovkou nad 9000 EUR a za ABS si treba ešte priplatiť. Gilera Nexus 500 a Kymco Xciting 500i ponúkajú už športovú zábavu maxiskútra za naozaj priaznivú cenu. A od budúceho roka rozprúdi vody aj BMW so svojou ponukou C 650 GT.
Bohovské zvezenie - tak by som charakterizoval tento maxiskúter. Sedíš pohodlne ako kráľ, nefučí na teba, motor krásne ťahá na povel, zrýchlenie zahanbí väčšinu plechoviek, v zápchach sa prepletieš hravo dopredu, pritom si vezieš aj kopu batožiny a za sebou frajerku, veľa to nezožerie a s kľudom sa vyberieš aj na turistiku k moru či do Álp. Neskutočná pohodička, motorka na všetko...
Honda SW-T 600 je maxiskúter určený skôr pre tých pohodlnejších na luxus zameraných jazdcov. Má veľmi dobre nastavenú cenovku, za 7 990 EUR dostanete veľký a pohodlný stroj aj s systémom ABS. Škoda len menších kolies a tak trochu suchého názvu "SW-T600". No nebolo pomenovanie predchodcu Silver Wing lepšie?
skvelý motor, super spotreba, pohodlný posed, ochrana pred vetrom, veľký priestor pod sedlom | podvozok zaostáva za výkonom motora pri ostrejšej jazde, škoda tuctového názvu „SW-T 600“ |
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 4.4 l/100km |
Objem nádrže | 16 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 272 km |
Cena motorky | 7990,- EUR |
Kufor topcase | 512,59 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 315,18 EUR |
Páčka brzdy | 21,18 EUR |
Spätné zrkadlo | 58,22 EUR |
Smerovka | 151,52 EUR |
Svetlomet | 470,2 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Pridaj obrázok |
|||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Yamaha | Gilera | Kymco |
Model: | SW-T 600 | AN 650 Burgman Executive | T-MAX 500 White Max | Nexus 500i.e. | Xciting 500i evo ABS |
Rok: | 2011 | 2011 | 2011 | 2011 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2011 | ||||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 582.2 ccm | 638 ccm | 499 ccm | 460 ccm | 498 ccm |
Max. výkon: | 51.3 k (37.7 kW) / 7500 ot. | 55.8 k (41.0 kW) / 7000 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 7500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 7500 ot. | 38.4 k (28.2 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 55 Nm / 6000 ot. | 62 Nm / 5000 ot. | 45 Nm / 6500 ot. | 42 Nm / 5500 ot. | 41.1 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.2:1 | 11,2 : 1 | 11.0:1 | 9,9 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 71.5 mm | 75,5 x 71,3 | 66.0 x 73.0 mm | 92.0 x 69.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | automatická | automatická 6 stupňová (+ manuál) | automatická | variátor | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | remeň | variátor | |
Zdvih vpredu: | 105 mm | 110 mm | 120 mm | ||
Zdvih vzadu: | 115 mm | 100 mm | 120 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 276 mm | 260 mm | 267 mm | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 120/80-14 | 120/70R15 56H | 120/70-15 | 120/70-15 | 120/70-15 |
Brzdy vzadu: | jedno kotúčová (CBS) | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 250 mm | 267 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-13 | 160/60R14 65H | 160/60-15 | 160/60-14 | 150/70-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 250 kg | 277 kg | 221 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 195 kg | |||
Výška sedla: | 740 mm | 750 mm | 800 mm | 795 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1600 mm | 1595 mm | 1580 mm | 1530 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2285 mm | 2260 mm | 2195 mm | 2120 mm | 2255 mm |
Šírka: | 770 mm | 810 mm | 775 mm | 780 mm | 800 mm |
Výška: | 1430 mm | 1435 mm | 1445 mm | 1312 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 125 mm | |||
Objem nádrže: | 16 l | 15 l | 15 l | 15 l | 12.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | 160 km/h | |||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 272 km | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | ABS v sérii Cena 10/2011: 7990 EUR | ABS v sérii Cena 10/2011: 9990 EUR | Cena 10/2011: 9190 EUR (+600 EUR ABS) | Cena 10/2011: 6300 EUR | ABS v sérii Cena 10/2011: 6299 EUR |
Pridané: 23.12.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96908 | Včera: 242478