Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11723 [Bleskovky - Predstavujeme]
Tak ako bývalý model BMW F 650 GS mal aj svojho terénnejšieho brata s prívlastkom Dakar, tak sa aj stroj s iniciálami G 650 GS dočkal súrodenca, tentokrát s menom Sertão.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Čo však znamená slovko Sertão? Slovom Sertão nazvali Lusitánsky objavitelia (predchodcovia Portugalcov) rozľahlé oblasti vo vnútrozemí Ázie. V súčastnosti sa tak nazýva časť Brazílie, kde sa po prvý krát usadili portugalský osadníci v Južnej Amerike na začiatku šestnásteho storočia. Slovo Sertão však môže mať aj podobný význam ako slovo "cowboy" (zdroj wikipedia). Prečo sa opäť nepoužilo označenie Dakar netuším, hlavné však je, že názov a farebné vyhotovenie nie je jedinou zmenou oproti modelu G 650 GS.
Off-roadovo zameraných jazdcov najviac poteší, že liate kolesá páni z BMW poslali do šrotu a nahradili ich vypletanými. Vpredu bude mať Sertão 21 palcové koleso a vzadu sa objaví 17 palcový ráf ktorý bude oproti liatej sedemnástke o čosi užší. Sertão sa aj trošku vyhuplo do výšky. Zdvihy, vpredu aj vzadu, majú teraz hodnotu 210 mm oproti zdvihom s hodnotami 170/165 mm na G 650 GS. Sedadlo je tak vo výške 860mm (nárast o 6 cm) avšak je možné dvihnúť si ho na hodnotu rovných 900 mm. Zmena kolies a zdvihov priniesla aj zmenu niektorých rozmerových parametrov. Hmotnosť stúpla o jedno kilo z pôvodných 192 kg na 193 kg. Udaná hmotnosť platí pre bike pripravený vyraziť do premávky.
Oproti G 650 GS bude mať Sertão vyšší plexištít, chrániče rúk, hliníkový chránič motora a širší zobák. Zbytok ostáva rovnaký, zmeny sa motora nijako nedotkli. BMW G 650 GS Sertão bude poháňať vodou chladený jednovalcový motor s výkonom 48 koní a krútiacim momentom 60 Nm. K dispozícii bude aj verzia s výkonom 25 kW.
info & foto: www.press.bmwgroup.com
Pridané: 05.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | G 650 GS Sertão |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 210 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 54S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 R17 65S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg |
Výška sedla: | 860 mm |
Rázvor: | 1484 mm |
Dĺžka: | 2815 mm |
Šírka: | 920 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 170 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 5.7 s |
Spotreba paliva: | 4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 262 km |
Poznámka: | |
Cena 10/2012: 8 050,- EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16177 | Včera: 204053