Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (63)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW R 1150 R Rockster

 Zdieľať

Pridané: 17.02.2011 Autor: vlg.72
Čitatelia: 17004 [Vaše stroje - Moja motorka]

Hard as a Rock! Pro konzervativní BMW jezdce je Rockster trnem v oku. Nekteří přímo řikají: "to je rouhaní proti tradicím"

Takto začíná marketingový miš-maš katalógu motoriek Moto_house 2005. Ešte v decembri som si ho zakúpil u dovozcu BMW-motorrad AWT Bavaria (dnes je ním FMoto). Super Vianoce, potom január, február kde sakra trčí ten marec. Jeden týždeň na pár dní vykuklo slniečko, ja a Rockster sme hneď podnikli prvé kilometre. Konečne apríl, ten mesiac som spravil aj prvú garančku. Kilometre len tak naskakovali. Technika BMW ma fascinovala, vlastne RUSOR bol môj prvý veľkoobjemový dvojvalec. RUSOR môže aj za to, že som zarytý fanúšik "Twin-ov" dvojvalcov.

A prečo RUSOR? Toto pomenovanie dostal vďaka signácii R1150R na nádrži.

Za to navzdory váhe, bez niečo mála štvrť tony sa s ním pohodovo približovalo ba aj "rejsovalo" do 210km/h tam je top speed. A do kilo 60 akceleroval excelentne. Vďaka krúťaku bola motorka pružná, keď si si zvykol na ostrú ale presnú prevodovku tak od semafóru ku semafóru si konkurenciu musel doslova hľadať. Takže mýtus o tučnom leňochovi si vybite z hlavy. Skôr je to bojovník sumo.

A teraz niečo o brzdách, (chcel som napísať niečo také, že cukrík, bomba, extáza) nie je to proste nirvána! Brzdiť Rocksterom je tak jednoduché ako vypiť pivo. A to za každej poveternostnej situácie. ABS funguje asi na 1000% a niečo navyše. Stačí si položiť ukazovák pravej ruky na brzdovú páčku a tú masu železa dekceleruje tak, ako si si to v mozgu naplánoval. Brzdiť až v hlbokom náklone? Žiaden problém! Ale to už súhrou podvozku. Predný tzv.Telelever ti zabezpečí, že sa predok neponorí ani pri najbrutálnejšom brzdení. Zato by som niečo vytkol, a to "DUAL-SYSTEM", ako prvé som musel meniť zadné doštičky skôr ako predné. Dosť nezvyčajné že?!

Motor je ako viete vzduchom/olejom chladený dvojvalcový BOXER "flat-twin". Po každých 180° úder! Pri akcelerácii má zvuk ako rozhnevaný čmeliak. Výrobca udáva hodnotu 85koní, 2006 som zahodil katalyzátor a namontoval športový vzduchový filter KN. No ale vstreky som nedoladil. Na motozraze v Drietome mi zmerali výkon, 82,5koňa. Takže tuning motora mi akosi nevyšiel optický tuning o to viac.

Decentný plexi štít, priehľadný kryt alternátorového náhonu (prso), spodný špic vo farbe (lízatko) a teplomer do okuliarov namiesto tej špatnej plastovej záslepky. To všetko od Wunderlichu. Kompletný katalóg doplnkov nájdete na stránkach FMoto. Ešte jedna pikoška o motore. Výrobca uvádza spotrebu oleja na 1000km až 0,8l, ktorú poctivo aj spotrebuje. "Že to nie je alibizmus?!" Zato na dlhej trase v mojom prípade cesta do Chorvátska a späť ani gram oleja nechýbalo.

Po vyšperkovaní mala dosť príjemný vzhľad aj napriek svojej objemovosti. Pohľad spredu UFO. Pohľad z boku "pjeknéé" ako stvorené na kávičkovanie. Môj verdikt: motorka pre skoršie narodených ako víkendová záležitosť, neexistuje aby Vás niekto prehliadol!

Pridané: 17.02.2011 Autor: vlg.72 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

BMW R 1150 R Rockster 2004:

Foto:
BMW R 1150 R Rockster 2004
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1150 R Rockster
Rok:2004
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1130 ccm
Max. výkon:85.0 k (62.5 kW) / 6750 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:10.3:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 70.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:135 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:219 kg
Výška sedla:835 mm
Šírka:920 mm
Objem nádrže:20.5 l
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (63)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101018 | Včera: 189204