Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4223 [Novinky - Čo nového v tlači]
Nové júnové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
Svet nevinných, blažených ľudí je na dennom svetle. Stačí však zísť pár metrov pod úroveň zemského povrchu a vstúpiť cez pekelnú bránu do luciferovho náručia. V útrobách zeme, v podzemnej garáži začína pekelná jazda. Moja zblúdená duša sa dnes rozhodla vyskúšať si jazdu na pekelných vidlách samotného Lucifera, ktoré pre neho na zákazku vyrábajú v rakúskej KTM pod špeciálnym označením Duke R.
Pohodlný motocykel vhodný pre rôzne typy jazdcov... Nenáročný spoločník na každý deň... To sú charakteristiky, ktoré sa často objavujú v súvislosti s mimoriadne všestrannou Hondou CBF 1000, ktorá po štyroch rokoch prešla výraznou omladzujúcou kúrou. V redakčnom teste sa dozviete, ako sa všetky tie zmeny podpísali na výsledných jazdných vlastnostiach.
V roku 2007 Yamaha predstavila Ténéré verziu svojho nesmrteľného XT-čka a na scénu sa tak vrátila legenda pomenovaná podľa púšte. Aj keď len čiastočne. K dokonalému znovuzrodeniu prišlo až prednedávnom, keď svetlo sveta uzrela „veľká“ sestra Super Ténéré. Prečo až teraz? Yamaha tvrdí: „Odkedy sme načas opustili kategóriu veľkých cestovných endúr sa v tejto brandži veľa zmenilo a s návratom sme sa nechceli uponáhľať. Chceli sme vytvoriť motorku, ktorá bude od začiatku plne konkurencieschopná...“ Ako sa im to podarilo, to sme si mohli ako jediná redakcia zo Slovenska vyskúšať pri exkluzívnom testovaní z Paríža do Toulouse.
Cenovo dostupné naháče strednej triedy sa hlavne v Európe tešia mimoriadnej obľube. Medzi motorkármi je ale dosť takých čo si radšej priplatia, aby si v závetrí ochrannej kapotáže mohli naplno vychutnať radosť z jazdy. Väčšina výrobcov to rieši tak, že na rovnakom základe postaví hneď niekoľko modelov s rôznou úrovňou výbavy. Platí to aj o priamej konkurencii našich dvoch testovaných strojov, ktorou je Suzuki GSX 650F.
Kde bolo tam bolo, bol raz jeden Harley - kráľ ciest. Harley IV, krutý panovník, však nemal dobrú povesť medzi svojimi poddanými. A tak, ako to už v rozprávkach býva, prišiel nebojácny šuhaj Jano Intruder, aby aj táto rozprávka mohla mať šťastný koniec.
V minulej časti ste sa mohli dozvedieť niečo o prednostiach rôznych typov konštrukčného usporiadania motocyklových motorov. Tentoraz si vysvetlíme aký vplyv majú deje prebiehajúce vo vnútri na ich výsledný výkon. Zaiste spoľahlivosť a životnosť motora je dôležitá, ale aj tak nás väčšinou najviac zaujíma koľko má koní.
Na chrbte vesta, na veste emblém. Pridať, či nepridať sa do klubu? Proti gustu žiaden dišputát, položme si však otázku inak. Zmení sa situácia, ak je záujemcom žena?
Decká nebláznite... Je načase skončiť s pobehovaním po meste pešo. Chce to skúter, úplne stačí päťdesiatka, tú môžete riadiť už v pätnástich. Je to malé, celkom lacné a hlavne imidžové.
Do dvoch tuctov pridaných strán, sme sa snažili natlačiť čo najviac modelov všetkých možných výrobcov. Teraz je totiž na skúter najlepší čas. Ide leto a treba presvedčiť rodičov, že za vysvedčko si zaslúžite nejaký „menší“ darček, kľudne stačí taký dvojkolesový. Len sa poponáhľajte, na ukecávanie už veľa času nezostáva a takisto je už len zopár dní, kedy môžete vyvinúť poslednú snahu o vylepšenie „skóre“, ktoré bude na tom vysvedčení svietiť. Posnažte sa, pred rodičmi sa vám strategická výhoda v podobe vylepšených známok bude hodiť!
Pri príležitosti 30. narodenín dali bavoráci svojmu nosnému modelu GS dva vačkové hriadele, päť koní výkonu a niekoľko ďalších vychytávok navyše. Ako sa tieto darčeky osvedčili v prevádzke, sa môžete dočítať v nasledujúcom teste.
Keď sa povie 125-ka, mnohí len mávnu rukou - „veď to je pre decká, na tom jazdia tínedžeri...“ Áno, malý dvojtakt je určený hlavne mladým nádejným športovcom, ale keď sa na takom niečom zvezie aj niekto, kto má už „zopár“ sezón odjazdených, zrazu zistí, že aj drobný dvojtakt, nad ktorým sa predtým len uškrnul, dokáže byť zábavnejší ako veľké kladivo.
Máloktorý jazdec sa do toho dokáže oprieť ešte viac. Máloktorý jazdec má v sebe viac bojovnosti ako Štefan Svitko.
Charakteristika podvozku je na motorke minimálne rovnako dôležitá ako výkonová charakteristika motora, o tom niet pochýb. Ladenie pruženia podľa typu trate a potreby konkrétneho jazca, si však vyžaduje určité skúsenosti, aby výsledkom takýchto úprav nebolo zhoršenie jazdných vlastností. My sa pozrieme aspoň na základné možnosti nastavenia a začneme spredu...
Vyskúšať si zopár strojov z produkcie taiwanskej značky Access Motor sme už mali tú česť, tentoraz však u nás zakotvila novinka s názvom Max5. Nástupca modelu Max4 tak trochu klame telom, veď to má v génoch. Pôsobí ako obrovský pracovný stroj, no v jeho útrobách bije „len“ stredne veľké srdce a na pohon používa výlučne zadné kolesá. Je to na škodu?
Pridané: 11.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88129 | Včera: 131442