Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6981 [Novinky - Čo nového v tlači]
Nové májové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov od 30. apríla. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
Custom bikes, alebo ak chcete choppers, ktoré vytvárali stovky staviteľov po celom svete, boli pre veľkých výrobcov len o akousi okrajovou záležitosťou. Dnes sa situácia mení, lebo do víru tohto prestížneho divadla vstupuje Honda so svojím novým modelom VT 1300CX.
Hovorí sa, že: „Jeden valec rovná sa jeden problém. Viac valcov rovná sa viac problémov.“ Samozrejme, takéto tvrdenie je dosť pritiahnuté za vlasy. V tretej časti nášho seriálu budeme hľadať odpovede na otázky, v čom spočívajú výhody a nevýhody rôznych konštrukčných usporiadaní motorov, od relatívne jednoduchých jednovalcov, až po veľmi zložité šesťvalce.
Kawasaki sa opäť podaril pekný husársky kúsok v podobe posledného prírastku slávnej rodiny veľkých "Z". Streetfighter s príťažlivým agresívnym dizajnom bol navrhnutý komplet nový od prvého ťahu ceruzkou. Už prvé testovacie jazdy nás presvedčili, že Z1000 je po všetkých stránkach lepšia ako jej predchodkyňa. Myslím, že môže smelo pomýšľať o návrate na trón v kategórii litrových naháčov.
Pokus o oživenie slávnej britskej značky tu už nedávno bol, keď americká firma Norton Motorsports zhruba pred šiestimi rokmi vyvinula prototyp cafe racera s paralelným vzduchom chladeným dvojvalcom. Bohužiaľ, do sériovej výroby sa doteraz nedostal.
Na Zlatých pieskoch sa konal v poradí už 15. ročník otvorenia motocyklovej sezóny pod názvom Bikers Day. Okrem tradične bohatého sprievodného programu, z ktorého si mohol vybrať naozaj každý, víkendové podujatie bolo zamerané na bezpečnosť a vzájomnú ohľaduplnosť na cestách.
Na originálnych motocykloch Royal Enfield sa tentoraz vyberieme z Nepálu do najvyššie položenej krajiny sveta. Tibet je totiž domovom Himalájí a Mount Everestu. Jeho historické pamiatky, prírodné krásy a posvätné miesta lákajú stále viac turistov. Hovorí sa, že návšteva Tibetu človeku určite pomôže pri hľadaní šťastia a o to nám predsa ide.
Dôvodom veľkého počtu smrteľných nehôd motocyklistov je náraz na pevnú prekážku. Zo štatistík vyplýva, že najohrozenejšou časťou tela je hlava. Nosenie ochrannej prilby by preto malo byť úplnou samozrejmosťou. Aj mňa už viackrát ochránila pred ťažkým poranením, a tak bez nej na motorku nikdy nesadám. Týmto nechcem nikoho strašiť, alebo nebodaj odrádzať od jazdenia. Nasledovnými riadkami vám chceme len pripomenúť akú dôležitú úlohu zohráva prilba pri ochrane zdravia.
Malé skútriky sú odsúdené len na mestskú, či prímestskú dopravu, veľké maxiskútre zasa ponúkajú pohodlie aj výkon, zato nie sú také mrštné a obratné v hustej premávke ako ich menší kolegovia. Výhody týchto dvoch kategórií sa však dajú celkom dobre spojiť a keď k tomu talianski dizajnéri pridajú trochu netradičnej elegancie s nádychom retro štýlu, pred nami stojí Carnaby s prívlastkom Cruiser.
Kravata zatiahnutá nadoraz, obrúčky ako večný symbol straty slobody, šaty s trojmetrovou vlečkou. Čo tak zostať motorkárom aj pred oltárom?
Jaro patrí medzi najväčšie talenty nášho cestného motocyklového športu. Jednoducho na čo sadne to, mu ide. Potvrdila to aj uplynulá sezóna, keď s novým tímom Bily Racing vybojoval v dvoch triedach nielen dva slovenské tituly, ale aj vicemajstra a tretie miesto v Alpe Adrii. Vďaka tomu mohol konfrontovať svoje schopnosti s konkurenciou na ME 600 SSP v Albacete a vo svetovom pohári superstock 1000.
Oboch sa dočkala trieda Moto2 hneď po svojich úvodných a naviac nočných pretekoch pod katarskou oblohou. Dá sa teda povedať, že nádeje na vzestup cestného motocyklového športu nie sú také jednoznačné, názory sa rôznia.
Nutnosť hľadať alternatívne zdroje pohonu sa týka aj terénnych motoriek a uvedomil si to aj líder na tomto trhu - rakúska KTM. Prvé správy o vývoji elektrických KTM-iek viacerí brali s rezervou a nechávali tomu čas. Teraz je však oranžový „zero emission bike“ realitou a pripravuje sa do predaja.
Po tom ako španielsky Gas Gas začal popri trialových špeciáloch aj s výrobou endúr a jeho dvojtakty sa stretli s priaznivým ohlasom, prišiel čas aj na štvortakt. Veľká 400-vka bola vtedy priekopnícka minimálne vstrekovaním paliva, čo na tú dobu nebolo vôbec bežné. Nasledovalo postupné vylepšovanie, zo 400-vky sa stala 450-ka, z FSE vzniklo FSR, pribudla aj väčšia 515-ka, no stále čosi chýbalo...
Máte radi auto s automatickou prevodovkou? Niekto hneď vyhŕkne, že v žiadnom prípade. Ja som si to celkom obľúbil. A čo tak motorka? Poviete si, že to už je úplne choré, motorka je predsa na vyšantenie sa... No na to sa dá povedať len pár slov - neodsudzujte niečo, čo ste ešte nevyskúšali.
Dvojica európskych endúr v asi najrozšírenejšej a dá sa povedať aj najobľúbenejšej „zlatej strednej“ triede E2 mala spoločného viac ako sa na prvý pohľad zdá. Nie je žiadnym tajomstvom, že talianska Beta, ktorá prerazila hlavne trialom používala vo svojich enduro modeloch agregáty od rakúskeho výrobcu KTM. Vždy však išlo o generáciu staršie verzie pohonnej jednotky oproti tým, ktoré vyvinula a do svojich endúr montovala KTM. Prišla však doba, kedy si Taliani povedali „dosť“ a rozhodli sa vyrobiť vlastný motor. Okolo neho postavili takmer novú motorku. My sme proti RR 450 zasa postavili konkurenčnú EXC 450. Čo myslíte, sú úplne rozdielne? Alebo majú viac spoločného ako doteraz?
Po tom ako sa v Považskej Bystrici začala výroba malých motocyklov a mopedov bolo jasné, že skôr alebo neskôr príde aj na športové stroje. Veď najlepšou propagáciou pre motocyklových výrobcov sú športové úspechy... Športovou legendou sa oprávnene stali súťažné enduro motocykle, ale aj cestné špeciály vyvinuté a vyrábané v Považských strojárňach pod značkou Tatran.
Pridané: 01.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 220116 | Včera: 129430