Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test komunikačného systému Hello Biker 2.0

 Zdieľať

Pridané: 21.08.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9678 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Komunikačný systém talianského výrobcu ponúka Bluetooth spojenie s mobilom alebo navigáciou a hromadnú komunikáciu až medzi šiestimi jednotkami na vlastnom komunikačnom kanáli.

Predstavenie:

Hello Biker 2.0 je bezdrôtový multimediálny komunikačný systém s viacerými možnosťami bezdrôtového spojenia:

Inštalácia:

Balenie, ktoré sme mali k dispozícii, obsahovalo vybavenie do dvojice prilieb a zahŕňalo:

Držiak hlavnej jednotky sa upevňuje na zadnú časť prilby trojicou samolepiacich pohyblivých elementov. Toto umožňuje bezpečne upevniť Hello Biker na rôzne tvarované prilby. Slúchadlá sa upevnia buď suchým zipsom alebo samolepiacou fóliou. Na výber sú dva druhy mikrofónov. Malý do integrálnej prilby sa upevňuje suchým zipsom a nemá penovú krytku na filtrovanie rušivých zvukov prúdenia vzduchu. Mikrofón do otvorenej/vyklápacej prilby je upevnený na ohybnom držiaku a je možné nastaviť jeho polohu pred ústa jazdca.

Inštalácia zaberie niekoľko minút. Pozornosť treba venovať najmä umiestneniu mikrofónu, ktorý veľmi ovplyvňuje kvalitu komunikácie.

Video:

Bluetooth® spojenie:

Hello Biker 2.0 je certifikované Bluetooth® zariadenie. Táto certifikácia je povinná pre výrobcov, ktorí chcú použiť oficiálne logo a obchodnú značku Bluetooth®; certifikácia garantuje, že zariadenie spĺňa štandardy bezdrôtovej technológie Bluetooth®.

S Bluetooth® spojením sme nemali absolútne žiadne problémy. Testovali sme telefóny Nokia a Sony Ericsson a navigáciu Garmin Zumo 660. Párovanie prebehlo bez problémov, akurát s telefónom Nokia nefungovalo automatické spojenie keď boli zariadenia v dosahu. Pre spojenie bolo potrebné potvrdenie na telefóne, resp. inicializácia spojenia na Hello Biker.

Pre prijatie telefónneho hovoru stačí stlačiť tlačidlo na Hello Biker a telefonovať. Zariadenie umožňuje aj hlasové vytáčanie ak to podporuje pripojený mobilný telefón. Kvalita prenášaného zvuku je bez výhrad. Veľa ale závisí od inštalácie mikrofónu. Najskôr som nainštaloval do integrálnej prilby malý mikrofón. Pri rýchlostiach nad cca 80 km/h už však bol hluk priveľký a komunikácia nebola zrozumiteľná. Vo veľkej miere záleží od konštrukcie prilby a hlavne jej hlučnosti. Odporúčam montáž druhého mikrofónu, ktorý má penový kryt proti prenosu aerodynamického hluku.

Ak sú spojené dve jednotky Hello Biker (jazdec a spolujazdec), je možné nastaviť zdieľanie telefonátov ako aj hudby. Hello Biker tiež umožňuje ovládať hudobný prehrávač (spustenie a zastavenie prehrávania, nasledujúca a predchádzajúca skladba, nastavenie hlasitosti hudby) no treba povedať, že ovládanie priamo na prehrávači je rýchlejšie.

Spojenie medzi prilbami:

Spojenie medzi prilbami funguje podobne ako Bluetooth®, aj keď je to vlastná technológia výrobcu s väčším dosahom. Pri prvom nastavení jednotky je potrebné si nahrať meno svojej jednotky. Jednoducho cez vstavaný mikrofón poviete svoje meno, ktoré sa potom využije pri párovaní.

Pre párovanie stačí mať všetky zariadenia (max 6) v dosahu a zapnúť ich do párovacieho režimu. Každé zariadenie nájde všetky v dosahu a "povie" ich meno. Po potvrdení sa tieto spoja do skupiny. Párovanie zostáva zapamätané a zariadenia sa spoja kedykoľvek sú v dosahu. Každé ďalšie párovanie nahradzuje to predchádzajúce.

Komunikácia je plne duplexná. To znamená, že sa súčasne prenáša zvuk z mikrofónu smerom von a zároveň prijíma zvuk do slúchadiel. Je to niečo čo poznáme napríklad z mobilného telefónu. Klasické vysielačky (PMR, LPD, CB radio) pracujú na jednom kanáli a je možné buď iba vysielať (rozprávať) alebo iba prijímať (počúvať). Tieto režimy sa prepínajú zvyčajne tlačidlom Push-to-talk (stlač a hovor). Duplexná komunikácia je tak prirodzená, že sa rozprávate akoby ste stáli pri sebe. Naviac vysielačky pracujú na verejných frekvenciách a ľahko sa vám môže stať, že na vami zvolenom kanáli bude komunikovať aj niekto iný a budete sa navzájom rušiť.

Diaľkové ovládanie:

Výrobca ponúka k Hello Biker aj doplnkové diaľkové ovládanie za zaujímavú cenu. Toto sme mali tiež možnosť vyskúšať. Montáž na riadidlá bola rýchla, okrem toho je potrebné ovládanie pripojiť na napájanie, ideálne do obvodu motocykla tak, aby bolo napájané po zapnutí zapaľovania.

 Diaľkové ovládanie
Diaľkové ovládanie

Diaľkové ovládanie využíva znovu bezdrôtové spojenie výrobcu a páruje sa so zariadením Hello Biker podobne ako jednotky. S párovaním sme znovu nemali absolútne žiadne problémy. Kedykoľvek je diaľkové ovládanie v dosahu so spárovanou jednotkou, spoja sa a je možné ho používať.

Diaľkové ovládanie má tri tlačidlá. Dve slúžia na ovládanie hlasitosti. Stredné tlačidlo slúži na vstup do menu a potvrdzovanie možností, kým dvoma ďalšími tlačidlami je možné sa v menu pohybovať vpred a vzad. Diaľkové ovládanie tak výrazne zrýchľuje prácu so zariadením.

 Diaľkové ovládanie na motocykli
Diaľkové ovládanie na motocykli

Skúsenosti:

Pri ovládaní zariadenia z prilby (bez diaľkového ovládania) máte jediné tlačidlo, kde dlhším stlačením vstupujete do menu a potvrdzujete položky. Musíte si teda počkať kým Hello Biker prejde k vašej požadovanej voľbe, teda kým ju povie. Na ovládanie hlasitosti slúži bez diaľkového ovládania krátke stlačenie tlačidla a Hello Biker postupne prepína hlasitosť medzi tromi úrovňami.

Ovládanie mi vďaka hlasovým povelom prišlo veľmi intuitívne. Po chvíli práce som si na tento spôsob zvykol a nemal som žiadne problémy. Ideálny interkom je však taký, ktorý si nevyžaduje žiadne ovládanie počas jazdy. Hello Biker toto spĺňa, pretože po nastavení a spárovaní, čo je jednorázová záležitosť, za jazdy využívam maximálne zmenu hlasitosti a prijatie hovoru. Vytáčanie je rozhodne pohodlnejšie priamo z telefónu, alebo ešte lepšie prostredníctvom navigácie. Rovnako MP3 prehrávač odporúčam ovládať priamo zo zariadenia a nie z Hello Biker, ale najlepšie je neovládať ho vôbec.

Výdrž batérie záleží aj od využívania jednotlivých komunikačných kanálov. Pri počúvaní hudby a občasnom telefonovaní mi Hello Biker vydržal cca jeden a pol dňa. Testoval som ho aj doma, pustil som do neho hudbu cez Bluetooth® a meral celkový čas. V tomto režime vydržal prehrávať nepretržite 8 a pol hodiny, čo je slušný výsledok. Na vážnejšiu turistiku by prišla vhod cestovná nabíjačka, aby bolo možné jednotky každý večer dobiť aj na motorke. S použitým mini USB konektorom to však nebude taký problém.

Vodotesnosť zariadenia overilo niekoľko jázd v daždi, modul pracoval bez problémov.

Chýbala mi funkcia automatického vypnutia. Stane sa vám totiž, že zabudnete Hello Biker vypnúť a potom sa sám vybije do prázdna. Funkcia by mohla zariadenie automatický vypnúť v prípade, ak povedzme 30 min neprebieha žiadna komunikácia teda ani Bluetooth® ani spojenie s inou prilbou.

Ďalšou vecou, o ktorej som nenašiel zmienku v návode, je funkcia eliminácie šumu (hluku vetra). Niektoré značkové komunikačné systémy takouto funkcionalitou disponujú a kvalita komunikácie stúpa. Hello Biker patrí rozhodne medzi tie lepšie interkomy, ktoré som mal možnosť vyskúšať (spomedzi bezdrôtových), ale hlavne káblové zariadenia ponúkajú vyššiu kvalitu zvuku.

Na záver by som ešte upozornil na mini USB port, prostredníctvom ktorého je možné previesť aktualizáciu firmvéru a tiež nahrať iné jazykové verzie (slovenský jazyk zatiaľ nieje k dispozícii). Výrobca pripravuje web stránku, kde si budú môcť užívatelia stiahnuť a nainštalovať aktuálny firmvér pre svoj Hello Biker. Je možné, že v ďalších verziách firmvéru budú odstránené aj niektoré nedostatky.

Záver:

Pokiaľ ťa láka byť wireless a neprekáža ti, že budeš jednotky každý večer nabíjať, je to skvelá voľba aj pre skupinu jazdcov (pokecáte si však len na blízku vzdialenosť). Hello Biker je možné zakúpiť pre jednu prilbu (165 Eur) alebo ako sadu pre dve prilby (285 Eur), diaľkové ovládanie ťa vyjde na 39 Eur.

Plusy, mínusy

full duplex spojenie, jednoduchá inštalácia, intuitívne ovládanie nemá automatické vypínanie, kvalita zvuku - mikrofón a citlivosť na vietor/hluk

HelloBiker 2.0 na test zapožičala firma Elpool - autoalarmy-cobra.sk

Pridané: 21.08.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 98619 | Včera: 181228