Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.05.2009 Autor: zeze
Čitatelia: 7658 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Nasleduje sedlo Passo Valles, a z Caprile si neskôr dožičíme našu spoločnú srdcovku, Passo Giau.
Passo Giau – klasika |
Tu už začína aj mrholiť, a tak nasratí klesáme do Cortiny, pričom lejak začína ešte na posledných serpentínach Giau. Opäť sa strácame, a po dlhom hľadaní a čakaní sme zasa spolu na Passo Tre Croci. Tu sa definitívne rozhodujeme vypadnúť aj z Dolomitov, a cez Friaul a možno aj Slovinsko sa pomaly presunúť domov. Klesanie do Auronzo di Cadore je nádherné ako vždy,
Auronzo di Cadore |
a následne sa presúvame na východ cez krásne sedlá Sella di Ciampigotto, Sella di Razzo a Forcella Lavardet. Tu počas krátkej pauzy nachádzam mnoho neprijatých hovorov z domova, prepadá má zlá predtucha, ale signálu net… Dlho-predlho trvá pozakrúcané klesanie do dediny Prato s (ne)známou šikmou vežou…tu už signál je! Síce mi odľahlo, všetci moji blízki sú v poriadku, zato máme po prietrži mračien doma (…) vytopenú celú pivnicu, a “citlivo” mi je naznačený podiel mojej “viny” na lejaku, respektíve na neprítomnosti doma…
Prato – tu sme sa rozhodli pre návrat. Ani nám to nepadlo zaťažko |
Týmto pádom klesá už aj tak sklesnutá nálada, Slovinsko “rušíme”, a onedlho sa už aj štveráme na zmáčaný Plöckenpass. Odtiaľto vidíme čo-to do rakúskeho vnútrozemia, a čuduj sa svete, v Rakúsku je jasno! Okamžite ožívame, a hoci je už pol siedmej, nevieme sa jazdenia nabažiť, takže nezostávame na noc v Mauthene, ale po natankovaní sa cez Gailberg Sattel svižne presúvame na sever, a následne na západ, pokoríme ďalšie sedlo (lyžiarske stredisko) Katschberg, a ťaháme až tak dlho, že až v Tamswegu konečne nachádzame privát, ktorý je ochotný nás takto neskoro (21:30) ubytovať.
Tamsweg – Seebach – Schöder – Sölkpass 1790m – Liezen – S6 – Wiener Neustadt – Wien – ZA. 636km
Návrat domov si skrášľujeme ešte ranným výstupom na Sölkpass, ktorý je nadránom ešte prázdny, a hmly ešte nestihli zastrieť všetky výhľady. Takže sa môžme kochať aj pohľadmi na severnú stranu, ktorú vlastne vidím prvý krát. Celkom dobrý balzam na motorkárku dušu, a správny emotívny záver celého výjazdu.
Ranný Sölkpass – záver stúpania zo sedla |
Neskôr už v doline nemáme na pláne nič iné, ako sa dotrepať domov. Vlastne – skoro som zabudol: Milan si v 2Rade vo Viedni po dlhšom váhaní doprial aspoň jednu radosť: novú prilbu, v ktorej rovno aj odjechal.
Posledná radosť výletu |
A odjechal som aj ja. Najdôležitejšie je opäť to, že sme sa zdraví vrátili. Ale z hľadiska mototuristiky to bol asi rozpačitý výlet s nejasným cieľom a rozpačitým koncom. Zaprisahal som sa, že výjazdy „nasilu“ už robiť nebudem. Ako sa však ukázalo v júni 2008, z dôvodu mojej nedočkavosti a kolízie termínov sa opakoval veľmi podobný scenár, akurát oveľa drahší. Ale o tom nabudúce…
Pridané: 06.05.2009 Autor: zeze Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 221266 | Včera: 183208