Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

San Marco 2007 3/4

 Zdieľať

Pridané: 06.05.2009 Autor: zeze
Čitatelia: 7655 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Pod poslednou serpentínou južnej rampy dávame obed, hmly sa rozplývajú, a pokračujeme v klesaní úzkou fantastickou dolinou. V nej sa presúvame neprehľadným (naše mapy sa tu miestami nezhodujú so skutočnosťou) územím na juh a neskôr na východ. Skrúcame sa cestičkami zo San Giovanni Bianco, smer Dossena a Oltre il Cole. Celá oblasť doliny rieky BREMBO je s dolionu Valle Seriana spojená skratkou cez horský hrebeň, ktorého najvyšším cestným bodom je sedlo Passo di Zambla (1267m), na niektorých mapách označované aj ako Passo della Crocetta.

 V doline rieky Brembo sa dá natrafiť aj na takúto smerovú tabuľu – a človeku je hneď akosi veselšie
V doline rieky Brembo sa dá natrafiť aj na takúto smerovú tabuľu – a človeku je hneď akosi veselšie

Zo západu sa dá na sedlo Zambla vystúpať niekoľkými spôsobmi, všetko sú to však nekonečné kľukaté cestičky cez idylické zaspaté dedinky. V peknom počasí musí byť Zambla úchvatné sedlo, teda najmä jeho východná rampa, pretože aj teraz v hmlistom vlhku sa nám z hmiel sem-tam vynárajú hrebene skalných brál... Medzičasom daždivý podvečer zakončujeme hľadaním (vcelku úspešným) nocľahu v pomerne rušnom Clusone.

13.6.2007

Trasa: Clusone – Lovere – Breno – Passo di Croce Domini 1892m – Goletto di Cadino 1943m – Goletto Gaver 1755m –Bagolino – Anfo – Ponte Caffaro – Tione di Trento – Trento – Borgo – Passo Manghen 2047m –Cavalese – Predazzo – Garni Marcialonga (26€ s raňajkami),286km

Deň začína inak ako tie predchádzajúce, a síce pekne už nie je ani ráno. Netrvá dlho, a Milan musí zas zopakovať medzičasom notoricky opakovanú vetu “Já nechci do dešťovky!!!”, a to ešte počas výstupu na dnešné prvé sedlo, Passo di Croce Domini (1892m). Na Croce Domini teda stúpame už za smoklenia z hmiel, ale Domini je jednou z mojich srdcoviek, tak mi to až tak nevadí. Akurát že fotiek sa nedajú spraviť veľa.

 Zmáčané stúpanie na Passo di Croce Domini
Zmáčané stúpanie na Passo di Croce Domini

Pokračujeme cez susedné sedlá Goletto di Cadino a Goletto Gaver, a spúšťame sa k jazeru Idro. Pri jazere značka stale upozorňuje na zatvorený prechod medzi sedlami Passo del Maré a Passo Maniva, a preto sa o výstup ani nepokúšame, a rozhodujeme sa pre presun do Dolomitov, severo-severovýchodným smerom. V dusnom počasí sypeme cez Tione di Trentino, ale už kúsok za ním nás opäť zastavujú lejaky. Čakáme asi 2 hodiny v motoreste na zlepšenie, a keďže sa nekoná, pokračujeme v lekaju až do Trenta, a ďalej na východ po rýchlostnej ceste č.47 dolinou Val Sugana. Prietrž mračien nabrala také rozmery, že sme navzájom stratili, a strácame i ďalší čas čakaním na seba i zlepšenie počasia.

 Bezvýsledné čakanie na zlepšenie počasia – diaľnica vo Val Sugana
Bezvýsledné čakanie na zlepšenie počasia – diaľnica vo Val Sugana

To druhé neprichádza, a preto z Borgo stúpame na dnešnú poslednú métu, horský priechod Passo del Manghén. Manghén je takisto moje obľúbené sedlo, ale dnes je to jeden z mojich najdobrodružnejších výstupov vôbec: kosa, prietrž mračien, a v absolútnej hmle viditeľnosť tak 3m. Kto pozná uzučkú cestu južnej rampy Manghén, vie o čom hovorím.

 Passo Manghén – už sme ho zažili aj v príjemnejšom počasí…
Passo Manghén – už sme ho zažili aj v príjemnejšom počasí…

V sedle sa lejak mení na dážď, takže si neodpustíme aspoň zopár premočených záberov…a potom už len hor´sa do doliny, kde v Predazze nachádzame celkom slušný (hore spomínaný) penzión, ako jeden z mála otvorených.

14.6.2007

Predazzo – Passo Rolle 1970m – Passo Valles 2033m – Falcade – Cencenighe – Caprile – Passo Giau 2233m – Cortina d Ampezzo – Passo Tre Croci 1809m – Auronzo di Cadore – Sella Ciampigotto 1790m – Sella di Razzo 1760m – Forcella Lavardet 1542m – Prato – Comeglians – Paluzza – Plöckenpass 1357m – Mauthen – Gailberg Höhe 981m – Oberdrauburg – Lurnfeld – A10 – Katschberg Höhe 1641m – Tamsweg – Haus Erika (19€ bez r.) 381km

Po niekoľkých dňoch skúseností s talianskymi hotelovými „raňajkami“ sme dohodnutí, že ak ani dnes na „švédskych stoloch“ nenájdeme aspoň parízer, donesieme si na stôl salámu z kufrov. Milan ma ale už z diaľky víta pokrikom: „ty vole, maso!“ Takže vzápätí vcelku dobre naladení vyrážame v ústrety Dolomitom. Začíname zachádzkou na Passo Rolle, kde sa chceme pokochať výhľadom na hrebeň, ktorému dominuje Cimon Della Pala (3184m), nazývaný aj „Matterhorn Dolomitov“.

 Passo Rolle a Cimon Della Pala
Passo Rolle a Cimon Della Pala

Počasie sa ale kazí už dopoludnia, spúšťa sa hmla, a tak sa po márnom pokuse vyštverať sa na Passo della Costazza (odbočka z prvej zákruty pod Passo Rolle) praceme späť, aby sme aspoň prešli nejaké tie kilometre síce bez výhľadov, ale aspoň po suchom asfalte.

< >

Pridané: 06.05.2009 Autor: zeze Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 158174 | Včera: 138192