Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.12.2008 Autor: sk8kubo
Čitatelia: 27442 [Vaše stroje - Moja motorka]
Inšpirácia pre tento článok prišla po nedávnom príspevku YUKI Twinsport - motocykel, ktorý som pôvodne ani nechcel od Nagela.
Moja situácia je v niečom podobná. Nevyberal som síce 2 roky ale 2 mesiace a cieľom bolo vyriešiť nekonečné kolóny na ceste do práce a parkovanie. Počkal som si na koniec sezóny a začal hľadať tú najnižšiu cenu na trhu.
Podmienkou bola spoľahlivosť a minimálne prevádzkové náklady. Pozeral som kubatúry do 350 ccm, aby som optimalizoval cenu poistenia (svoje som si užil už pri aute, ktoré parkujem pred domom – rozpílené zámky, opakujúce sa pokusy o krádež, neskutočná opora v strážcoch zákona). Havarijná poistka s 0% spoluúčasťou sa vyšplhala na 14% obstarávacej ceny. Možno pre niekoho zbytočnosť, ale aspoň nemusím spávať s nabitou devinou na okne. K cene som teda hneď pripočítal cenu poistenia a pustil sa do hľadania.
Kandidátov bolo niekoľko. Výber padol na „Číňanku“ nakoľko ma rozpočet mojej rodiny (dieťa a manželka na materskej) prinútil uvažovať v nižších cenových kategóriách. Za cenu YBR 125 som si kúpil 250 CSR od YUKI. Naoko celkom moderná motorka. Je to vodník, radový dvojvalec, kotúčové brzdy vpredu aj vzadu. Oproti YBR 125 som dostal 7 koní naviac, dvojnásobný krúťak už pri 5500 ot. a hoci sú číňania trochu tažší (168 kg na 250 ccm je až až) spotreba neprekračuje 3 l (zataľ je v zábehu). Výraznou mierou k tomu prispieva asi najväčšia vychytávka na mojej moto a tou je vstrekovanie. V istom teste som sa dočítal, že presnosť dávkovania je na vysokej úrovni, ak však nemáte v motorke dosť prúdu, vstrekovače sa nenatlakujú a na rozdiel od karburátorovej YBR s nakopávačkou zostanete stáť ako 170-kilová skala na krajnici.
YUKI 250 CSR |
Pre svoju plechovú krásku som si došiel do predajne na okraji Bratislavy. Očakávania neboli vysoké, no prekvapilo ma, že mi motorku odovzdávali špinavú. No čo, peniaze som už zaplatil, snažiť sa už nemuseli a ja som bol aj tak zvedavý ako to jazdí a nie vyzerá.
Aj keď je to len 250ka, po ôsmich rokoch bez motorky som si na ňu sadal s patričným rešpektom. Posledné úpravy predstavovali nastavenie tlmičov aby som so svojimi 170 cm aspoň jednou špičkou kontaktoval planétu Zem. Po naštartovaní elektrickým štartérom so mnou začala motorka po prvý krát komunikovať. Jej prejav by sa páčil skôr naším polovičkám a podľa vyjadrenia predajcu je to taký „gulotras“. Radím jednotku, dvojku a motorka mi pomáha pripomenúť si mladosť. Po toľkých rokoch čo som na žiadnej motorke nesedel mi silne pripomínala JAWU 350, len ten zvuk bol lepší – taký štvortaktný.
Prvá križovatka, pravá páčka prednej brzdy ide zľahka, záber je optimálny pre začiatočníka (spomenul som si na moju prvú čelovku do budíkov na bratovej 350/639). Zadnú gumu som dostal do šmyku zatiaľ iba raz, aj to iba na mokrej krajnici. Brzdy by som hodnotil vcelku kladne.
Motorka ešte síce nie je zabehnutá, rozum už snáď áno a tak sme sa príjemne zviezli v nízkych otáčkach prvých 70 km. Už keď som ju prvýkrát ukladal na noc do garáže, všimol som si zopár uvoľnených matíc a odpadnutú krytku na zadnej kyvke. Na 70 km je to dosť skoro, no pri tých vibráciách nie nelogické. Možno to len zabudol mechanik utiahnuť?!
Po troch dňoch sme si dali opäť rande, otvoril som garáž odomkol a ... čo čert nechcel, už nenaštartovala. No čo, ten mechanik mal asi naponáhlo a zabudol dobiť batériu. Sklamaný som zašiel do predajne po radu a po pomoc ale šéf mal vraj zlú náladu a že sa mám zastaviť radšej zajtra!
No a tu niekde som si povedal že vznikne tento článok.
Cesty sú už studené, teploty nízke, trpezlivosti mám dosť, motorka je predsa v záruke dva roky, tak som si začal všímať nielen čínske produkty, ale aj služby s nimi súvisiace.
Na druhý deň som sa vrátil späť do predajne, no oficiálnej pomoci som sa nedočkal. Tu však musím vyzdvihnúť ochotu predajcu, ktorý ma navštívil u mňa doma po pracovnej dobe. V daždi s motorkou chvíľu zápasil, no po niekoľkých minútach diagnostikoval odpálenú poistku a na nový akumulátor motorka opäť ožila. Dokúpil som si tak náhradné poistky a pokračoval v pozorovaní. Keď ma motorka opäť nechala v kaši a musel som poistku opäť vymeniť začal som uvažovať o vážnejšom probléme. Batéria sa jednoducho po nejakom čase vybila a motorka nenaštartovala. Zostal som visieť asi 6 km od domu, v tme a bez elektriky. Pre takéto prípady asi začnem nosiť reflexnú vestu. Ak sa vám to už stalo, viete o čom hovorím. Tlačiť 168 kg 6 km, to je veľmi zlá predstava a slovo spoľahlivosť mi pripadalo ako zo slovníka cudzích slov.
Motorku som priviezol na diagnostiku do servisu. Mechanik bol celý týždeň mimo a zmerať dobíjanie sa nepodarilo. Dokúpil som si nabíjačku a počkal na mechanika. Vybíjanie mohlo spôsobovať skratovanie nejakých káblov. Pod sedadlom som videl káble bez izolácie no ničoho som sa radšej nedotýkal. K problémovej elektrike sa pridalo rinčanie v zadnej časti sedadla. Po dvoch týždňoch sa mi predajca ozval, že našli chybu ale že ma to bude stáť 10 000 Sk. Chybné malo byť vstrekovanie. Nie je tá motorka v záruke? Pomyslel som si. Po porade s mojím právnikom som zatelefonoval späť do predajne, že nie som ochotný nič platiť. Situácia už bola iná a problémom nebolo vstrekovanie ale neizolovaný kábel, ktorý spôsoboval skrat. Doplácať už nemusím nič a pre motorku si môžem prísť.
Záver je možno predčasný, mám taký silný pocit že sa ešte so servisákom niekoľkokrát uvidíme. Motorka má niečo cez 1000 km, takže uvidíme po zábehu, čoho je vlastne schopná. Možno mal tento článok sprostredkovať moje dojmy a priblížiť túto motorku čitateľom, ktorí sa zaujímajú o výsledky práce čínskych inžinierov a možno som len trafil chybný kus. Doterajšie problémy však odvádzajú moju pozornosť od radosti z jazdy k opakovanému riešeniu mojich problémov, s ktorými som sa chcel s vami podeliť. Ale ako som už povedal, moja trpezlivosť mi snáď pomôže spoznať sa s touto motorkou bližšie a umožní v budúcnosti dopísať pokračovanie tohto príbehu (ak ju nebudem musieť vrátiť späť predajcovi).
Pridané: 12.12.2008 Autor: sk8kubo Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 282541 | Včera: 127794