Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Životopis motorkára alebo ako sa Durke motorkárom stal 2/2

 Zdieľať

Pridané: 14.10.2008 Autor: xLoop
Čitatelia: 12962 [Vaše stroje]

Nejaké tie detailíky o motorke

Začnem pekne poporiadku. Dizajnovo je BMW F 800 S taká škaredá, až je krásna. Na prvý pohľad upúta každého svojou škaredosťou a atypickým vzhľadom. Na druhý pohľad už začína pozorovateľ nachádzať istú ladnosť tvarov a línií. Hliníkový rám čiernej farby, imitácia nádrže so stredovým čiernym plastom, ostré tvary prednej masky s typickým bavoráckym svetlometom a jednoramenná zadná kyvka z hliníkového monobloku dávajú motorke extravagantný vzhľad. To všetko doplnené šedou hliníkovou farbou bloku motora s masívnym chrómovaným výfukom.
Proste dizajnovo je táto motorka jedinečná a nezameniteľná.

Motor je radový dvojvalec s objemom 800ccm z dielne Rotaxu. Neviem ako to tí chlapci robia, ale vyrobiť 82 koníkový agregát s excelentnou spotrebou sa nepodarí len tak niekomu. Jedinou chybou motora je jeho zvuk, ktorý je takmer dokonale utlmený masívnou koncovkou. Motor tak za jazdy nie je takmer vôbec počuť.

To čo počuť určite je, je klasiky bavorácky hlučná prevodovka. Ale zase na druhej strane aspoň viem že ju mám. :)

Ďalšou jedinečnosťou, ktorú treba spomenúť, je určite sekundárny rozvod. Súdruhovia z NDR majú radi svojich zákazníkov a preto nám dopriali ozubený remeň namiesto reťaze. Výhodou je žiadna údržba, výdrž od 20 do 50 tisíc km a efektný dizajn. Podľa dokumentácie je stredná doba životnosti okolo 30 000 km. Potom sa remeň zhodí, nahodí sa nový, došponuje sa a jazdíme ďalších 30 000 km. :) Odmenou sú aj dlhšie prestávky kým ostatný mažú a čistia reťaze.

O perfektné jazdné vlastnosti sa starajú pneumatiky ContiSportAttack 180-ka vzadu a 120-ka vpredu. Pneumatiky sú jednoducho skvelé na suchu aj za dažďa, aj keď ich zatiaľ nemám moc s čím porovnať. To, čo môžem motorke vytknúť, sú nenastaviteľné predné tlmiče, zatiaľ čo zadný tlmič disponuje štandardne nastavením tvrdosti aj odskoku.

Moja kráska disponuje aj rôznymi vymoženosťami na voľný čas ako napríklad veľmi efektívne a plne funkčné ABS (mal som možnosť ho otestovať a ono to fakt funguje), RDC (hádam funguje, zatiaľ sa nehlásilo), vyhrievané rukoväte (tak tie mi závideli v upršanom Poľsku všetci :) ), plnohodnotný palubný počítač s ukazovateľom zaradeného prevodového stupňa (neviem čo ten počítač nemá ale ja z neho používam asi štvrtinu fukcií), ktorý má oproti japoncom trošku dlhšiu detekciu neutrálu. Zopár dizajnových doplnkov ako biele blinkre, hlavný nosič a držiaky kufrov so športovými kuframi a na Vianoce pribudne zadné LED svetlo.
K tomu zadnému svetlu mám zopár výhrad, lebo svieti dosť čudesným spôsobom, teda hlavne dosť nevýrazne a preto ho chcem vymeniť za LEDkové.

 S novými kufríkmi :)
S novými kufríkmi :)

Jazdné vlastnosti motorky sú vcelku neutrálne. V zákrutách proste sedí a dokonca som nezaznamenal ani v recenzii spomínanú nevôľu motorky pri klopení zákrut. Ostatné vlastnosti sa však dosť menia v závislosti od zaťaženia zadného kolesa, čo som mal možnosť zažiť na vlastnej koži po namontovaní kufrov a následnom „odkopávaní sa pravou nohou od zvodidiel“, ale chce to len zvyk. Motorka je naozaj zameraná skôr na turistiku ako na športovanie. Svedčí o tom veľmi pohodlný posed, z ktorého ma ani po trojdňovom jazdení nebolel zadok. Sklon jazdca pri jazde je pohodlný a pochvaľujú si to aj ruky, ktoré nie sú takmer vôbec namáhané.

Nesmiem samozrejme zabudnúť na spotrebu. Počas odjazdených 5 000 km mi vyšla priemerka na 3,7 l/100km čo je naozaj turistická spotreba a jej zvýšenú hodnotu oproti výrobcom udávanej, je potrebné pripísať dvom bočným kufrom, ktoré ma na výletoch sprevádzajú. Na výjazdoch sa eFka osvedčila aj ako pojazdná rezerva benzínu, čo sme si vyskúšali pri návrate z posledného výletu do Osvienčimu (však Heňo :) ).
Podotýkam že moje jazdenie sa po prvých 1 000 km prestalo obmedzovať len na turistiku a občas eFku ponaháňam, keď už má to veľké S v mene (naozaj oprávnene).
Pri tom naháňaní mi vychádza priemerka na tie škaredé cca. 4 l/100km.

Pár slov na záver

Takže toto je môj nový motorkársky život v kocke. Samozrejme zážitkov je neúrekom a stále pribúdajú nové.
Veľa šťastných km na dvoch kolesách je mojim prianím pre všetkých vyznávačov dvoch kolies.

<

Pridané: 14.10.2008 Autor: xLoop Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 330942 | Včera: 226094