Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.12.2007 Autor: caferacer175
Čitatelia: 92491 [Technika - Úpravy motocyklov]
Po nejakom čase som aj ja zatúžil po klasike našich ciest Jawe 350. No skor len po jej podvozku a motoru. O úpravach bolo rozhodnuté už pred jej kúpou. Je to stále pomerne dostupný a pritom hodnotný material, staršie zachovalé kúsky sú už aj pekné veterány.
Svoju 350 som si priviezol v krabiciach – základ bola 634 (1980) zbytok zo 638. Taká dobová úprava, v podstate 632, pár vecí chýbalo ale inak bolo všetko použiteľné. Prvý prišiel na radu rám, pár drobných úprav, hlavne v snahe ho odľahčiť. Motor stačilo len nastaviť, vymeniť jednu hlavu, sviečky a dynamo. Nejaký čas som skúšal aj novší karburátor ale starší sa lepšie osvedčil. Sústruhom prešli predné vidlice a skrátene boli spolu s pružinami. Výfuky boli tiež skrátené, kvôli dozadu posunutým stupačkám. Nízke riadidlá, dlhšia nádrž a krátke sedadlo už patria k nutnosti. Okrem toho pár maličkostí a úchytov. Práca pokračovala pomerne rýchlo, motocykel bol na hrubo poskladaný odskušaný asi za mesiac. Behom zimy bol ešte upravený a doplnený o svetlá atď.
Na jar vyrazil na cesty, par chýb sa hneď objavilo najmä so zapaľovaním a karburátorom. Potom už chytal “na drc” a bol spoľahlivý. Tiež klasicky absolvoval rýchlostnú skúšku. Väčšia tryska, studené sviečky, otvorené sanie, 19-zubové kolečko a zaľahnutie na nádrž. Výsledkom bolo 130km/h (pričom to nebola ešte konečná rýchlosť motocykel pomaly zrýchľoval ale blížila sa už zákruta). Jazda bola pomerne komfortná aj keď priznávam, že po cca pol hodine už mal chrbát dosť, najmä vďaka riadidlám. V rýchlych zatáčkach však zadné koleso začalo robiť problémy, pretože vôľa v púzdrach zadnej vidlice bola značná. To viedlo k nepríjemným situáciám vo väčších rýchlostiach, keď motocykel začal plávať a nestačila mu šírka vozovky. Neskor som aj tento problém vyriešil. Bohužiaľ Jawa mala viacej nepríjemných stránok. Veľkým problémom zostávala vysoká hmotnosť aj napriek mojej snahe o maximálne odľahčenie. Geometria a celková koncepcia rámu tiež nebola šťastná, výkon pomerne nízky vzhľadom na túto hmotnosť. Najhoršie však bolo, že jazda ma začala pomaly nudiť.
Prišli závody do vrchu na Pezinskú babu. Do kopca sa držala dobre, ale pri jazde dole kopcom strácala ovládateľnosť, stopa sa nedala udržať. Došiel som k hraniciam stroja, jazda bola riskantná. Bohužiaľ, Jawa 350 nikdy nebude pravý café racer. V duchu som si vravel chcelo by to nový ľahký rám, radikálne úpravy motora, vlastne novu motorku… 350 je snáď dobrá pre spoľahlivé cestovanie v kľudnom tempe, len žiadne rýchle zatáčky, a brzdenie na poslednú chvíľu, na to jednoducho nestíha.
A tak sa naše cesty po roku rozišli. Avšak pohľad na krásnu originálnu chrómovú 634 ma vždy dokáže potešiť, možno si niekedy takú jednu ešte pre svoje potešenie obstarám:)
Pridané: 06.12.2007 Autor: caferacer175 Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 64651 | Včera: 226619