Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Honda s krycím menom XR 125 L

 Zdieľať

Pridané: 31.08.2007 Autor: Biro
Čitatelia: 12325 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak, toto je moja malá dobrá Honda. Je to zatiaľ moja druhá motorečka po babette (210, 2-rýchlostná), takže som bol spočiatku dosť ohúrený aj jej nie zrovna veľkým výkonom... Avšak po chvíli ma to prešlo, a presne to je ten pravý čas na napísanie článku.

Ako sa ku mne dostala

Priznám sa hneď na začiatku, že som ju nekúpil, iba som na ňu prispel... Kúpil ju fotrík, lebo aj jeho otec bol vášnivý motorkár, a chcel si pripomenúť časy svojej mladosti a tiež ju kúpil ako vhodný antistres... Kým som nemal vodičák, tak som na ňu nesmel ani sadnúť, neskôr som mal povolený čisto terén a neoficiálne cesty. Teraz už brázdim mestá, diaľnice (čo najmenej) a polia s lúkami. Ku dňu písania mám najazdených 1295 km a tak som sa rozhodol sa o ňu podeliť..

 Otec skúša Hondu v obchode
Otec skúša Hondu v obchode

Dizajn

 Východ slnka nad Roosveltkou pri Graniari
Východ slnka nad Roosveltkou pri Graniari

No, mne sa veeeľmi páči... A pripadá mi krajšia ako hocaké iné enduro zo 125-kovej triedy. Ja totižto hranaté svetlo moc nemusím, a Honda má také... hmm... Oblejšie, také neobvyklé, krásne a pritom jednoduché... Aj tvar bočných plastov mi vcelku vyhovuje. Presne na kolená aj s hrubými off-chráničmi. Je dosť veľká, myslím na výšku, teda pre nižšie postavy to veľmo nebude. Ja meriam okolo 182 aj nejaké drobné cenťákov, a dočiahnem vcelku v pohode.

Jediné, čo sa mi na dizajne nepáči, sú (vlastne je - budík to má len jeden) budíky. Celá „prístrojovka“ mi pripadá ako z nejakej starej embéčky a celkovo mi hranatý rýchlomer do tejto motky nem pasuje... Čo ešte môžem prístrojovke vytknúť, je absencia otáčkomera. Ja viem, že do terénu to netreba a že to aj tak nepotrebujem. Aj tak by ma potešil... Inak je všetko v poriadku, má indikátor neutrálu, diaľkových svetiel aj smeroviek, počítadlo celkových kilometrov a aj denné počítadlo (ja ho používam ako palivomer - keď sa blíži k 250 - 300 km, je fajn zájsť na pumpu).

Motor

Klobúk dolu... Z takého malého objemu sa honďáckym technikom podarilo vyrobiť skoro dokonalý motor (nebyť malého výkonu, samozrejme). Táto jeho dokonalosť spočíva v úžasnej pružnosti a v dokonalom sprevodovaní. Na jednotke sa nechá vytočiť do 40 km/h, pričom najciteľnejšie zrýchlenie je od 20 - 35km/h. Na dvojke stúpne maximálna možná rýchlosť na 60 km/h, ALE motor ťahá už od nejakých 15 - 20 km/h.. Slovom „ťahá“ myslím, že bez protestov, síce nie extra rýchlo, ale zrýchľuje. Na trojke sa dá jazdiť celý deň, pretože má rozpätie rýchlosti od 20 km/h až po 80 km/h. Na štvorke to dá 100 a na päťke sa len šetrí benzín a vibrácie. Spojka je tiež pohodová, nie je tvrdá, takže častejšie spojkovanie nie je problém.

 Idyla v okolí Slovenskej Ľupče
Idyla v okolí Slovenskej Ľupče

Podvozok:

Mňam mňam. Podvozok je niečo úžasné. Bezproblémový, adekvátny a ideálny ako na cestu tak aj do terénu. Rám je neuveriteľne tuhý (na túto kategóriu a cenovú reláciu) a pruženie príjemne mäkké. Ale zase nie tak mäkké, aby sa v „rýchlych“ zákrutách vlnilo. Proste podvozok hodný aspoň 250-kubíkového motora.

 Cudzoložstvo :-)))
Cudzoložstvo :-)))

Jazda

Ideálna. Motorka je krásne úzka, riadidlá široké, sedadlo vysoké. Predbiehať kolónu áut je proste malina, parkovanie na chodníku hračka, skratka cez park je jednoduchá. Najlepšie sú ale retardéry, na ktorých „hodná honda“ len tak povyskočí, akoby od radosti.

Aj keď sa mesto skončí a nasledujú kľukaté, prípadne hojne poplátané a porozbíjané cesty, XR-ka si spokojne razí cestu dopredu. Problém nie je ani štrk v zákrute (pozdravujem zástupcov mesta Banská Bystrica), len netreba panikáriť a šahať na brzdy. Hondička sa úplne ľahúčko preklápa z jednej zákruty do druhej, nevlní sa (prečo aj - pri 90 km/h :-) )

Ak sa náhodou dostanete do terénu, aj tu si malé endurko v pohode vystačí, pokiaľ od neho nebudete chcieť priveľa. Podľa mojich skúseností pre neho priveľa nepredstavuje ani jazda so spolujazdcom a plným kufrom hore rozbahnenou poľnou cestou s koľajami (keď vravím hore, myslím naozaj hore. Kopčisko je to riadny. Tí, čo sú z Bystrice, možno poznajú v Sásovej poľnú cestu za Billou... Pred jej vyústením na asfaltku pri soúp je spomínaný kopčisko). Aj keď ju síce dosť hádzalo zo strany na stranu, zvládla to na 1 s *.

Jediné miesto kam sa nehodí, je diaľnica. Aj keď dokáže udržať rýchlosť v okolí 100 km/h, trasie sa ako kuchynský mixér a po 30-minútovom pobyte na diaľnici v ruke neudržíte pohár kávy.

 Pripravená na dlhý výlet
Pripravená na dlhý výlet

Určenie alias verdikt:

Podľa mňa je to cestovné enduro a nikto mi to nevyhovorí. Jednoznačne viac cestné ako terénne pneumatiky v kombinácii s vysokým zdvihom pruženia a mäkkým sedlom = to je to naj čo potrebujete na cestách. Blbé je len to, že hondička má nosnosť slabých 159 kilo, takže na veľké výlety zabudnite. Motorečka je pri rozumných otáčkach úplne bez vibrácii a pri menšej rýchlosti zafunguje dokonca aj ten malý štítok nad svetlometom a všetku háveď zo vzduchu fúka nad vašu hlavu. Na zatiaľ mojej najdlhšej ceste(BB - Hodruša pri Štiavnici a späť) som sa cítil fakt úžasne a po skončení som vôbec nebol dolámaný ani uťahaný, pretože som sa diaľnici vyhýbal ako čert krížu..:-)..

Pridané: 31.08.2007 Autor: Biro Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141474 | Včera: 219025