Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja prvá 125-ka - Honda CBR125R

 Zdieľať

Pridané: 13.08.2014 Autor: JariSvk
Čitatelia: 9573 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po mojich prvých začiatkoch s babettami a 250kami na poľných cestách nastal čas urobiť si vysnený vodičák na moto. Keďže môj vek my zatiaľ dovoľoval iba vodičák do 125ccm začal som sa obzerať po nejakej slušnej 125ke ktorá by bola vhodná na cestovanie do školy ale aj dlhšie výlety z priateľmi.

Zo začiatku ma očarili tieto tri mašinky:Honda NSR125,Honda CBR125R a Yamaha YZF-R125. Po dlhšom premýšľaní ostala na výber Yamaha YZF a Honda CBR. Hondu NSR som vylúčil z môjho výberu pretože mala najvyššiu spotrebu (potreboval som niečo s malou spotrebou a jednoduchou údržbou).

Nakoniec CBR-ka porazila YZF-ku svojou výrazne nižšou cenou (cca 600 eur). Pozeranie inzerátov trvalo iba chvíľu(padla my do oka jedna mašinka za slušnú cenu ktorá bola len neďaleko môjho domova. A tak sme sa šli na ňu s otcom ihneď pozrieť. Netrvalo to dlho a už spokojne odpočívala v mojej garáži.

Už na prvý pohľad ma zaujala svojím vzhľadom ale aj výbornými jazdnými vlastnosťami. Zaujala ma aj dobrá spotreba (cca 3 litre na 100-vku). Po hodinách prehovárania rodičov som dospel k bodu kedy som ich zlomil a oni súhlasili s kúpou tejto skvelej motorky.

 Po umytí a naleštení :D
Po umytí a naleštení :D

Motorka bola v bezchybnom stave ročník 2008 (nemala za sebou ani 20 000km). Žiadne škrabance ani nič podobného, vyzerala ako nová. Prosto my vyrazila dych.

 Po umytí a naleštení :D
Po umytí a naleštení :D

Úložný priestor bol dostatočne veľký nato aby sa tam bez problémov zmestila motolekárnička a ďalšie potrebné veci.

Aj keď som už trocha pokročilejší jazdec motorka ma očarila svojou ľahkou ovládateľnosťou ale aj nízkou spotrebou. Priam stvorená na jazdu v betónovej džungli, a ten pocit na diaľnici na nezaplatenie.

 Ľahkú ovládateľnosť oceníte najmä v mestskom prostredí
Ľahkú ovládateľnosť oceníte najmä v mestskom prostredí

Medzi nedostatky tejto motorky by som zaradil akurát na môj vkus trochu malá nádrž (iba 10litrov my príde trocha malá oproti iným 125kám, tak 15 litrov by bolo akurát) a ešte to, že niekedy blbne kontrolka paliva (treba sa radšej vždy presvedčiť koľko je toho v nádrži).

 Na môj vkus trocha malá nádrž
Na môj vkus trocha malá nádrž

Celkovo túto moto hodnotím veľmi kladne nakoľko je vhodná ako pre začiatočníka tak aj pre pokročilejších jazdcov.

Pridané: 13.08.2014 Autor: JariSvk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 125R 2008:

Foto:
Honda CBR 125R 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 125R
Rok:2008
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.02 ccm
Max. výkon:13.60 k (10.00 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:10.6 Nm / 8250 ot.
Kompresný pomer:11 : 1
Vŕtanie x Zdvih:58 x 47,2 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:276 mm
Pneu vpredu:80/90-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:100/80-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:118.9 kg
Výška sedla:776 mm
Rázvor:1294 mm
Dĺžka:1920 mm
Šírka:675 mm
Výška:1070 mm
Svetlá výška:172 mm
Objem nádrže:10 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h
Spotreba paliva:3.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 234 km

Súvisiace články:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 148692 | Včera: 183687