Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda XL 125 Varadero po 10 000 km

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2007 Autor: Jano73
Čitatelia: 15652 [Vaše stroje - Moja motorka]

O tejto motorke nenájdete na internete veľa informácii, ani predajcovia vám nevedia veľa toho povedať, čo bude spôsobené zrejme tým, že sa na Slovensku predá ročne len niekoľko kusov (...že by to robila cena?).

Tak či tak nájdete niekoľko oficiálnych testov avšak tie sa snažia splniť očakávanie predajcov. Takže tu je moja skúsenosť s týmto motocyklom po najazdení 10 000 km, alebo čo sa v testoch nepíše.

 10 000 na ťahometri
10 000 na ťahometri

Varadero som si našiel na internete na stránkach Hondy. Keďže sa mi zapáčila a zároveň to je Honda tak som sa rozhodol ju kúpiť. Navyše som predpokladal vzhľadom na cenu, že sa jedná o skutočne vymakanú 125. Keďže som ju naživo nikde nevidel, tak som sa vybral do Hondy, že si ju pozriem poprípade vyskúšam. A tu prišlo prvé schladenie vyskúšať sa to nedá a ani uvidieť, lebo na predajni ju nemajú ani nebudú mať, kým si ju neobjednám a nezaplatím zálohu. Takže som sa musel zariadiť inak. Mal som cestu do Poľska do a tom som si ju mohol pozrieť dokonca aj naštartovať, ale previesť už nie.

Môj prvý dojem z motorky bol super. Je na 125 skutočne veľká a super zvuk. Čo ma zarazilo je to že na tak drahej motorke (ročník 2006) nie je ukazovateľ paliva ani žiadna kontrolka. No nevadí kúpil som ju. Prvé km boli super príjemný posed dobrý výhľad pekný, super zvuk, tiché radenie. To boli prvé pocity, ktoré sa zhodovali s tým čo som o tomto motocykli čítal v testoch. A navyše k tomu nižšia spotreba ako som očakával.

Prvé rozčarovanie prišlo keď som si kúpil motolekárničku ( skutočne maličkú) a zistil som, že po jej vložení do odkladacieho priestoru pod sedadlo sa mi okrem nej už nič nezmestí. Nad to som sa však povzniesol, veď som nekupoval skriňu, ale motorku. Inak jazda na nej bola super a prvých 1000 km ubehlo ako nič a ja som sa vybral do autorizovaného servisu na prvú prehliadku spojenú z výmenou oleja a skontrolovaním nastavenia ventilov. Moja predstava bola taká, že sa objednám oni mi povedia kedy mám prísť, ja ráno pristavím motorku, potom pôjdem povybavovať nejaké veci a poobede, alebo večer pôjdem na nej domov. No to bol omyl, motorka musí ostať v servise na noc. Neviem síce prečo, lebo keď mi to robili na aute bolo to za štyri hodiny aj z umytím auta.

 Odkladací priestor uplne naplnený motolekárničkou.
Odkladací priestor uplne naplnený motolekárničkou.

Po výmen oleja som spokojne jazdil až do tých 1500 km čo bola asi o tri dni, keď sa pri dovtedy bezhlučnom preradzovaní začalo ozývať s každým zaradením rýchlosti hlasné buchnutie. Hneď som letel do servisu, kde po skúšobnej jazde ma uistili že to tak my byť a to aj napriek tomu že predtým to tak nebúchalo. Keď som na internete a zistil že sú aj ďalší varaderisti ktorým to pri radení búcha prestal som s tým bojovať a určite si Hondu viacej nekúpim veď i Jawa 350 ma tichšie riadenie. Keď idem po meste tak sa snažím preradzovať čo najmenej, lebo sa hanbím. Vyzerá to tak, ako keby som nevedel radiť.

Aby moja radosť bola úplná, k hlučnému radeniu sa pridal taký tichý klepot, alebo cinkot s motora keď idem napr. po meste 60 -70 pri zaradenej trojke. Najprv to bola len také krátke tiché zacenkanie postupne sa začalo ozývať čoraz dlhšie aj pri ďalších zaradených stupňoch. Teraz to nie je ani tiché ani krátke, ale servis Honda mi po prenocovaní motorky povedal že nič tam nie je vraj aj napínaky mali vonku a nič nenašli, ani žiaden netypický zvuk z motora nepočujú. Inak motor sa správa ako predtým do tých 80 km krásny ťahá potom do 105 ešte cítiť že zrýchľuje a nad 105 sa pozvoľna rozbehne ak nefúka protivietor alebo idem po rovine až na tých 110 - 115. Ale tých 115 musí byť bezvetrie fúkajuce od chrbta :). Rýchlosť s ktorú môžem počítať je 105 km tak sa rozbehnem vždy samozrejme ak nefúka silnejší protivietor potom je to iba 95 -100 km/hod.

Snáď by som spomenul ešte predné svetlo. Ak plánujete jazdiť v noci tak sa pripravte nato že tlmené svetlo svieti asi tak, ako na Babete a to aj napriek dvom žiarovkám. Takže pri tlmenom svetle takmer nič neuvidíte. Diaľkove je na tom trochu lepšie, ale tiež nič moc

Čo sa týka pohodlia pri jazde to môžem spolu s autormi oficiálnych testov len chváliť. V pohode sa dá spraviť aj 500 km, osobne vyskúšané. Jazdí i sedí sa veľmi príjemne až na predný štít. ten totiž jazdca vysokého 178 cm chráni tak do polovičky krku. Od pása až do polovičky krku nenájdete na sebe ani jedinú mušku. Horšie je to už z hlavou, lebo tam je to presne opačne. Na priezore prilby skončí snáď každá muška ktorú stretnete. Po prejdení takých 50 km je nutné zastaviť a očistiť prilbu, lebo už takmer nič nevidíte

Inak by som povedal že je to celkom dobrý stroj, aj keď za tie peniaze by som očakával hlavne tichšie radenie rýchlosti a hlavne lepší servis. Možno s tým servisom som náročný, keď sa jedná o motocykel z ktorého sa ročne predá len pár kusov, ale myslím si že značkový servis by mal mať aspoň dielenskú príručku ku každému motocyklu, ktorý predáva. Schválne skúste sa napr. v servise opýtať, aké má byť nastavenie ventilov a potom si to overte. Mám vyskúšané, že to nevedia v každom motocyklovom servise Honda.

To by bolo odo mňa asi tak všetko, ostatné veci je možné nájsť v oficiálnych testoch na internete a vo všetkom ostatnom majú asi pravdu. Ja som písal o svojich skúsenostiach.

Pridané: 15.06.2007 Autor: Jano73 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda XL 125 V Varadero 2003:

Foto:
Honda XL 125 V Varadero 2003
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:XL 125 V Varadero
Rok:2003
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:124.7 ccm
Max. výkon:15.22 k (11.19 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:10.5 Nm / 9500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:42.0 x 45.0 mm
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:100/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:130/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:154 kg
Výška sedla:802 mm
Šírka:850 mm
Objem nádrže:17.5 l

Súvisiace články:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121267 | Včera: 248971