Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XT 660 R memoáre

 Zdieľať

Pridané: 16.11.2006 Autor: BOSS
Čitatelia: 20619 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nazdárek vospolok, tak som sa trochu dlhšie rozhodoval, či niečo napísať či nie, ale je to tu na podnet jedného z vás, tak sa idem posnažiť dať trochu skúseností na web.

Článok začnem oznamom, že fešanda je už dlhší čas z mojich rúk preč z dôvodu klasických potrieb prežiť dobu neľahkú. Keď kočka odchádzala preč, bolo mi až ťažko, skoro ako keď niekoho stratíte. Ale dosť bolo melanchólie.

Začnem tam kde som skončil sezónu 2005, t. j. položil som ju u nás v Žiline pri železničnej stanici. Kde bola chyba? Vodička zacúvala do cesty ja som sa vyhýbal neprimeranou rychlosťou :) a potom položenie moto a šmýkačka tak 20 m. Našťastie bez chýb na mojom telíčku až na pár odrenín. Hold zdar anjel strážny. Tak a tu začína príbeh spoznaj svoju motorku.

 Takto to s ňou bolo po naložení na vozík
Takto to s ňou bolo po naložení na vozík

 Odhad škod od predajcu cca 120 000,- Sk
Odhad škod od predajcu cca 120 000,- Sk

Začnem odspodu - výfukové zvody motora. Skúsenosti počas prevádzky bez problémov. Na ich ochranu som mal origoš kryt, ktorý mi raz zachránil práve zvody pri prechode obrubníkom no odniesol to práve kryt. Po mojom incidente som zistil že tiež chránil aj teraz no doplatil na to kryt prasknutím úchytu pri šróbe. Ten som dal zavariť a bolo po probléme. Späť som už chránič nemontoval z dôvodu mojej malej návštevnosti terénu a zistenia, že na cestnú premávku mi skôr vyhovuje ho mať dole z dovodu lepšej údržby a čistenia. Pre endurákov odporúčam, avšak navrhujem ho dobre uchytiť. Dosť rezonoval pri originálnom uchytení a pri kontrole som zistil, že je dosť náchylný na malé kamienky. Bol bodkovaný ako, keby ho niekto pieskoval. Možno by bola lepšia úprava od Touratechu, či hľadať oceľový s povrchovovu úpravou prípadne nerezový. A na predný platník namontovať dodatočne malú zásterku.

 Trenčín Black Kings 4
Trenčín Black Kings 4

Výfuky ten pád prežili bez problémov až na plastový kryt ten som vymenil pretože bol zošúchaný. Ohľadom zvuku som bol spokojný, no možno by som časom dal nejake rozumné laďáky. Nie kôli výkonu, pretože ten sa až tak nezmení ale kôli lepšiemu špecifickému zvuku jednovalcových enduriek. Nesmela by byť moc vysoká cena primeraná cene motorky.

Tu prejdem k motoru. S tým som bol spokojný v plnej miere. Ovládanie bolo bezproblémové výkonnostne motorka ako stvorená na každodenné používanie vstrekovanie dostatočne reguluje spotrebu od 5,5 do 6,5 podľa druhu jazdy. Keď som behal aj zo športovejišími kolegami, som bez problémov stíhal do tých 140 km/h. Maximáklu ktorú som zažil, bola 175 km ale len na tachometri realita je po odčítaní odchýlky iná ale to bola hrana fakt odporúčam len občas. Motorka sa začne vlniť a rozkmitajú sa riadidlá. Jediné, čo znovu vytýkam je to cuknutie pri uzavretí a otvoraní plynu. Počul som že sa to sá upraviť dokúpením regulačnej jednotky. Prípadne regulovať spojkou krorá je ovládaná oceľovým lankom v pohode dávkovateľná no ale už som pochopil prečo u KTM si člověk priplatí. U nich sú spojky ovládané hydraulicky väčšia pohoda.

A ešte jedna poznámka ku vstrekovaniu - keď som mal vykašlanú baterku po zime aj keď som ju chodil pravideľne štartovať. (Odporúčam vybrať.) Tak som motorku vobec nevedel naštartovať ani pri roztlačení. Tu člověk pochopý zlatý karburátor. Teda keď elektronika v teréne vypovie, hold smola kamoši. K nezaplateniu budú štartovacie káble tie fungovali na 100%. Toľko k motoru. Ešte jedna vec ohľadom vodnej pumpy. Po mojom páde si to odniesla práve táto strana, no jej sa nič nestalo okrem poškrabania krytu. Ktorý som prelakoval. Najhoršie na tom boli hadice ale tie som vymenil za origoš. Problém bol akurát s nasadením svoriek na hadice. Tam je asi nutné kliešte preto som použi auto svorky na šrób, jednoduchšia montáž. Dalo by sa polemizovať či padacie rámy. Ja som mal už stiahnuté fotky z netu, kde boli pekne spravené padáky a plánoval som ich podľa predlohy spraviť. No nedostal som sa k tomu tie čo sú tam by asi ale boli lepšie záleži od ceny a času. Najhoršie dopadla predná maska, tam bola nutná výmena predného svetlometu s ktorým som bol výnimočne spokojný, no jeho výmena stála 4 250 Sk. Následne s tým bola výmena aj plexi ktoré bolo už moje 3 počas životnosti bolo dobré, ale nabudúce by som experimentoval asi o jeho výrobe lebo 4 320 Sk je dosť a bolo by aj vyššie. Ináč to drnčanie čo som spomínal v prvom článku nakoniec bolo od plexi. Stačilo pritiahnuť a vypodložiť. Položka, ktorú vám neodporúčam zažiť je digitálny tachometer 18 060 Sk pri odhade pri kúpe skoro 20. A to mi bol ešte dodaný tachometer ukazujúci míle. To som si s ním užil zábavy. Do predaja mojej moto náhrada nedošla tak išiet preč v míľach. Ešte poznatok pri výmene. Počet km ostal v starom prístrojovom paneli! Tak pozor pri kúpe, ja som jazdil od znova no nový majitel bol upozornený. Od tacháču nie je ďaleko ku riadidlám tie pôvodne boli oceľové lakované to som zistil až pri výmene za hliníkové od acerbisu.

 Rajdy
Rajdy

Výhoda hliníku je, že nehrdzavie, čo u XT je zas vec znižovania ceny. Na riadidlách som použil aj chrániče rúk, tie oceníte hlavne v nečase či pri výletoch mimo cestu. Tiež som tu odskúšal 2 druhy pôvodne som mal RALLY PRO HANDGUARDS postupne aj s nadstavcami a potom po incidente som montoval RALLY II HANDGUARDS. Tie prvé sa mi z možnosti ochrany zdali lepšie. Majú v sebe ako základ použitú hliníkovú výstuž druhé sú poddajnejišie ale celoplastové. S plastami súvisí moja ďalšia stať. Tie som mal poškriabané ale aby som ušetril na nich dal som ich nastriekať. Po nástreku som pri porovnaní bol s lakom spokojnejší ako z originálnou úpravou tá bola z mäkých plastov a pri údržbe postupne bolo vidieť malé šrkabance čo sa pri laku nestávalo. Prevodová jednotka tam nemám čo dodať bola bezchybná maximálna spokojnosť ale moja skúsenosť siaha len do vzdialenosti cca. 8000 km na tejto motorke. Reťaz som dopol 1x vlastnoručne o 5 mm podľa rysky a bolo to dostatočné. Gumy v predu v pohode tak min ďalších 4 – 5 ticíc vzadu tak 2 tisícky by zvládla. Teda zadná 10 000 km. Skúsenosť s priľnavosťou veľmi dobrá sem tam sa dal aj nejaký ten drift hodiť. Výmena oleje bez problémov. Ďalšie plus dávam konštrukcii blinkrov po páde len mierne odreté. Ľahko sa odpoja pri vačšom mechanickom namáhaní po zapojení funkčné. Aj keď si myslím že je to u väčšiny endúr je to bežné. Ohľadom motora dodatok. Stalo sa mi približne 5 x, že mi zhasol samovoľne motor našťastie to bolo pri vymáčknutej spojke. Niekde tu vo fóre som čítal, že mala s tým Yamaha problém u XT a aj iných strojov tak by bolo vhodné prehodiť aj slovko s dealerom ;).

 Jazda s vami na Šturec zapáliť sviečku bola posledná dlhá jazda 600 km
Jazda s vami na Šturec zapáliť sviečku bola posledná dlhá jazda 600 km

No čo dodať, asi otázku, či by som si ju kúpil znova ak by som mal rozpočet ako naposledy tak áno. Aj keď by jej už konkurovali staršie a veľkoobjemové kolegyne. A ideál pre mňa. Ľahké žíhadlo do lesa a slon na cesty.

Pridané: 16.11.2006 Autor: BOSS Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88319 | Včera: 121991