Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GSX-R 1000 r. v. 2001

 Zdieľať

Pridané: 11.10.2006 Autor: pucho
Čitatelia: 18314 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tento bike je veľmi obľubený na celom svete, preto som sa rozhodol napísať moje dojmy z jazdenia, chovania motorky a tak rôzne. Nenašiel som tu naň žiadnu recenziu, tak aj preto.

„Gixer“ som kúpil len 15. júna tohto roku, ale najazdil som s nim do konca augusta zhruba 10 tis. km, tak snáď môžem čo-to povedať k jeho chovaniu na ceste, dialnici a aj závodnom okruhu, nejakom tom posede a nakoniec aj o spotrebe.

 Tak to je Suzi
Tak to je Suzi

Moje predchádzajúce motorky boli Hondy (ak nerátam ATV Yamaha Raptor, čo bola mimochodom veľmi dobrá mašina a zábava a ostré enduro Husqvarna WR125 ktorú som mal na začiatkoch môjho „motorkovania“), a to CBR 600F r. v. 00(august 04 - apríl 05), potom CBR 600RR r. v. 04 (apríl 05 – jún 05). V sezóne 2005 som bol nútený z finančných dôvodov RR predať, tak som sedlal Hondu 954 RR r. v. 03 mojej, teraz už ex-priateľky. Dokopy som na týchto bikoch spravil približne 30 tis. kilometrov. V najvačšej spokojnosti. Aj keď si doteraz myslím, že výmena 600F za 600RR je číry nezmysel (pokial vačšinu času netrávite na závodnom okruhu alebo nie ste fajnšmeker, čo chce stále to najnovšie a najlepšie). Znovu som šetril na vlastnú mašinu, ale keďže som si zvykol na výkon 900-vky, tak už sa mi „6-kilo“ kupovať zrovna nechcelo. Sezóna 2006 bola už v plnom prúde a ja stále nič. Chýbali potrebné financie. Tak som si nakoniec peniaze požičal a v podstate na druhý deň som si šiel pre Suzanne...

 Tu sú spolu s kolegyňou...
Tu sú spolu s kolegyňou...

Motorku som kúpil ako jemne šuchnutú a neopravovanú, takže som mal v podstate prehľad, čo s ňou bolo. Najazdené kilometre zodpovedali celkovému opotrebeniu, takže boli vcelku vierohodné t. j. cca 13 tis. Je na nej šuchnutá pravá strana a bývalý majiteľ mi k nej pridal aj novú prednú smerovku a nové nálepky, takže v podstate žiadna investícia, čo sa týka opravy, ma nečakala. Len ohnutá páčka zadnej brzdy zostala taká, ako predtým. Bola na nej namontovaná ladená koncovka Iron Bull, športový vzduchový filter K&N a o jeden zub menšia rozeta vpredu. Predávajúci mi k nej pridal aj originálnu koncovku výfuku a pôvodnú rozetu dopredu. Ja som to trošku vylepšil úpravou riadiacej jednotky zariadením Yoshimura, ktoré prinieslo vyhladenie výkonovej krivky a vyšší maximálny výkon. Po úprave som bol aj na brzde, ktorá ukázala 161 k pri 11404 ot/min a 108 Nm pri 8413 ot/min (údaje výrobcu sú: 160k pri 9500 ot/min a 110Nm pri 8400 ot/min). Možno sa to niekomu bude zdať malé zvýšenie, ale pravdou je, že takmer žiadny sériový motocykel nedosahuje na brzde výkony udávané výrobcom. To len na okraj, aby ste neboli sklamaní, ak pôjdete na brzdu a budete mať málo „žrebcov“. K papierovým výkonom asi toľko.

Čo sa týka jazdy, tak môžem to vcelku zodpovedne porovnať so spomínanou Hondou 954RR. Poviem vám narovinu, učil som sa na Suzanne asi týždeň „odzačiatku“ jazdiť. Medzi Hondami taký rozdiel nebol, ani keď som šiel zo 6 na 9. Ale toto... no koniec. Honda išla oproti tejto sama do zákruty a hlavne BRZDILA! Toto nebrzdilo. Strašné a vraj 6 piest. No aby som vás neuviedol v omyl, neskôr, po privyknutí si na iné jazdné vlastnosti a trojuholník stupačky-sedlo-riadidlá, sa mi na nej jazdilo lepšie ako na Honde. Chcelo to viac cviku. Na Honde sa mi skôr ťahali po zemi stúpačky a koleno tiež. Ale tie brzdy má Honda skutočne jedny z najlepších, takže na tejto som to riešil výmenou platničiek (už opotrebovaných) za mäkšie. Zlepšilo sa to, ale nebola to Honda. Ešte by pomohla výmena štandardných brzdových hadíc za pancierové, ale v tejto sezóne to finančné možnosti nedovolili. Celkovo sú jazdné vlastnosti hlavne otázkou zvyku, pretože tieto mašiny sú obidve top, len každý výrobca na to ide trošku inak. A niekomu sadne lepšie to a niekomu tamto, takže nemôžem povedať, že Honda je horšia. Ale čo bolo výrazne lepšie, bol motor. Aspoň pre mňa. Sem tam si idem zajazdiť aj na Pezinskú Babu, a tam sa motor Suzi prejavoval oveľa lepšie. Asi to bolo spôsobené aj spomínanými úpravami, pretože Honda nemala ani ladenú koncovku(čo ju robilo veľmi tichou a uberalo z dojmu rýchlosti). Vynikajúco ťahá v pružnom zrýchlení, kde je rýchlejšie naozaj málo čo.

 Dáme nové obutie a uvidíme
Dáme nové obutie a uvidíme

Vlastne som také nestretol resp. ak som stretol, tak som pružné neskúšal. Ale na dialnici mi tacho v pohode ukázal 299 km/h (max čo tacho ukáže), čo bolo spôsobené aj menšou rozetou vpredu, no motorka ešte zrýchlovala viac ako 1000 ot. po obmedzovač (samozrejme na prázdnej nemeckej dialnici). Takže k motoru som absolútne žiadne výtky nemal. Žiadne vibrácie, žiadne prepady, pekne plynulý záťah od 2 tis ot/min. Na 6. prev. stupni som bežne chodieval 60 km/h, niekedy aj 50. Samozrejme plynulá jazda, bez nejakých brutálnych pridaní. Prevodovka je jemná, povedal by som, že ešte o chlp lepšia ako u Hondy. Nepríjemné cvaknutie je len z neutrálu do jednotky. Od 2 hore (pri dobrých otáčkach), sa dá bez absolútnych problémov a nežiadúcich zvukov, prípadne nejakého drhnutia radiť bez spojky, ale aj tak ju používam (asi zvyk, Honda to moc rada nemala).

Čo sa týka tých zákrut, tak keď som Suzi kupoval, bola tam nahodená takmer nová Continental Road Attack 190/50, čo sa mi typovo veľmi nehodilo na SS. Ale keďže bola takmer nová tak som na nej pojazdil a zvykal som si na bike. Pravdupovediac ma tá guma veľmi milo prekvapila. Držala sa asfaltu ako pitbul mäsa, samozrejme po dobrom zohriatí. A aj keď ešte nebola dobre zohriata, pekne naznačila hranicu adhézie, takže ak som na dvojke prudko akceleroval, tak ma plynule šmykla a dalo sa to krásne korigovať. Po nejakej dobe bola predná pneu zjazdená až nadoraz(Michelin Pilot Sport), tak poď ho hľadať nejakú náhradu, ale chcel som dať rovnaké gumy dopredu aj dozadu. Sprvu som chcel dať Conti Road Attack aj dopredu, ale niekde som sa dočítal, že si moc nesedia, aj keď sú pár. Tiež som rozmýšľal nad Michelin Pilot Power, pretože tie som obúval na spomínanú Hondu a boli vynikajúce, dlho vydržali(viac ako 10 tis km vzadu), no odrádzala ma hlavne cena. Potom prišla dobrá ponuka od kamaráta na Pirelli Super Corsa(trochu jazdené, ale dobré). Neváhal som a prezul som, pretože som sa chystal jazdiť aj na okruh a tieto pneu boli na to ideálne. Takže dopredu putovala Pirelli SC 2 a dozadu SC3. Dilemu mi spôsobovalo to (len chvíľu), že spomínaná Pirelka bola len 180. Samozrejme som sa pýtal na názory rôznych ľudí, niektorých skúsených, iných menej, ale väčšina menila pneu rozmeru 190 za 180, vraj kvôli ovládateľnosti. Na Honde som neskúšal(nebola moja, tak hlavné slovo mala majiteľka), tak teraz vyskúšam. Motorka sa po prezutí správala ako iný stroj. Ľahko sa preklápala, do zákrut išla s nadšením (alebo ja?) a pneu sa asfaltu držali ako besný pitbul mäsa. Nemusel som rozmýšlať či držia lepšie ako predchádzajúce, pretože to proste šlo všetko automaticky. Jediné nevýhody týchto gúm sú v tom, že majú dosť vysokú cenu a strašne malú životnosť. Najprv som bol jazdiť na maďarskej Pannonii, kde to skôr vyhovuje 600-vkám. Okruh má vcelku krátke roviny, je dosť úzky a má veľa relatívne ostrých zákrut. Na zabehnutie to nebolo zlé, ale okruh v Brne, ktorý sme s kamarátmi navštívili neskôr, jej sedel oveľa viac. Bolo tam jasne vidieť nadbytok výkonu oproti 600-vkam a na výjazdoch na rovinu to vyzeralo, ako keby nezačali pridávať, ale brzdiť (píšem samozrejme o priemerných jazdcoch, dobrý borec na 600-vke by si ma vychutnal ako jahodu so šlahačkou). Takže aj na okruhy je to vynikajúci stroj. Ešte tak mať laminátové kapotáže, aby sa mi v hlave v každej zákrute nevyčíslovali ceny nových originálnych kapotáží...

 Budíky sú prehľadné a takýto cirkus robia na uvítanie
Budíky sú prehľadné a takýto cirkus robia na uvítanie

Sila motora a jeho sprevodovanie je vynikajúce. Keď som na jednotke poriadne otočil, tak šla so mnou na zadné (nie naschvál a veľmi zriedka, ako aj Honda), to isté sa deje aj na dvojke (ak sa mi ako začiatočníkovi sem tam stane, že prudko trhnem zápästím a to už Honda tak samozrejme nerobila), takže s plynom treba narábať naozaj opatrne. K mašinke som dostal aj kryt sedla spolujazdca, ale keďže som momentálne nezadaný, radšej som tam mal takmer vždy sedlo – veď čo keby náhodou... S krytom ale vyzerá krajšie. Jazda je pre spolujazdca, vraj, vcelku príjemná, sedlo je mäkké a dá sa dobre držať aj nádrže, ktorá nie je tak úzka, ako pri novších mašinách. Problém s predbiehaním nie je ani so spolujazdcom, tie Newtonmetre sú tam cítiť. Ak sa vozím po normálnych cestách, normálnym tempom, málokedy mám zaradenú inú rýchlosť ako 6-ku. Ak sa kamaráti nahánajú na 600-vkách, tak idem zarovno nich, ale stále na 6-tke a oni šaltujú do zodratia čižiem... Ako som vravel, ťahá stále.

Čo sa týka takej klasickej užívateľskej stránky, tento motocykel je vybavený pomerne veľkým(medzi SS) odkladacím priestorom pod sedlom spolujazdca(nie ako 600RR, kde sa zmestí tak malý zapaľovač a kreditka a pritom ešte opeká vašu zadnicu výfuk, ktorý je efektne vyvedený pod sedlom). Spínacia skrinka síce nie je chránená ochranným systémom ako Honda (H.I.S.S.), ale moto nenechávam takmer nikde bez dozoru a používam minimálne zámok na kotúč. Ovládacie tlačítka sú rozmiestnené štandardne, takže všetko ako má byť. Jediná zmena (možno chyba) oproti Honde je to, že keď chcem naštartovať, tak musím stlačiť spojkovú páčku(pravdepodobne všetky Suzuki), čo je problém, keď zrovna držím v ruke prilbu a medzitým si chcem motorku naštartovať. Motocykel vždy chytá bezproblémovo a sytič takmer netreba. Jazdiť idem až po zohriatí minimálne na 50 stupňov a motor točím max do 3 tis ot/min až pokiaľ sa nezohreje na 75 – 80 stupňov. Neprehriala sa nikdy, aj keď som trčal v zápchach v tých najväčších horúčavách. Svetlo svieti nadpriemerne(lepšie ako 600F a RR), diaľkové je vynikajúce (ale Honda 954 vie s diaľkovým snáď rezať plech). Spotreba oleja je v podstate nemerateľná. Zadnú pneumatiku žerie podľa štýlu jazdy (ako každá motorka), prednú takisto. Teraz sa dostávam konečne k spotrebe. Tá bola samozrejme závislá na štýle jazdy a druhu ciest po ktorých som sa pohyboval. Takmer vždy som jazdil všetky druhy ciest, takže mesto, diaľnica, nejaká tá okreska, no a okruh bola zvláštna kapitola. Na okruhu sa spotreba pohybovala na úrovni prijateľných 8 – 9 litrov na 100km, čo nie je také hrozné, ale kombinovaná spotreba na bežných cestách sa pohybovala medzi 6 (normálna pohodová jazda) a 7 litrami na 100km!!! (to už bolo besnenie a vyložene rýchla jazda) Dlhodobý priemer mi vysiel na cca 6,5 litra, čo je na 161 koňový superšport, myslím že vynikajúca hodnota. To som sa pohyboval svižnou jazdou a nedá sa povedať, že by som bol zrovna brzda premávky.Takisto výborná vec oproti Honde je, že kontrolka rezervy začne najprv blikať a ak je naozaj málo, tak svieti. Nádrž má 18 litrov, takže vačšinou som spravil približne 250 km a ešte mi 3 litre v nádrži zostali.

Tieto „bajky“ sa dajú zohnať za slušné peniaze, prevádzkové náklady tiež nie sú vačšie ako na 600-vke, ale nie je to vhodná mašina pre úplného začiatočníka. Veľmi často sa mi stalo, že som si myslel, že idem 100 a na tacho som zistil, že skutočná rýchlosť je o 40 vyššia. Na motorku chodím vždy kompletne oblečený, vrátane korytnačky na chrbát. Už mi to pri pádoch pomohlo, takže to riskovať určite nechcem. Bikeri majú oproti autám žalostne slabú ochranu pri havárii, takže aspoň prilba by mala byť vždy a pri SS určite celé oblečenie. Radšej lacnejšiu moto a kúpiť komplet výstroj (to som spravil keď som kupoval tú prvú Hondu F). Každý by si to mal pred kúpou motorky zvážiť sám. Dosť bolo osväty.

 Tak toto mi chýba najviac...
Tak toto mi chýba najviac...

Najhoršie je, že ju predávam, pretože som odcestoval do zahraničia. Už mesiac trčí v garáži (vymenené platničky, olej, filter a vyčistený vzducháč - čistiaca sada stála asi 700 Sk, brzdová kvapalina a nastavené ventily) a ja sa tu nemám na čom voziť, ale zároveň sa budem snažiť, aby som mohol na budúci rok písať o modelovom roku 05. Je to zvlášť vydarená motorka a nedám na ňu dopustiť.

Pridané: 11.10.2006 Autor: pucho Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSX-R 1000 2001:

Foto:
Suzuki GSX-R 1000 2001
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSX-R 1000
Rok:2001
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:988 ccm
Max. výkon:162.3 k (119.4 kW) / 9500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:73.0 x 59.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:170 kg
Výška sedla:830 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:290 km/h

Súvisiace články:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34041 | Včera: 230560