Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.09.2006 Autor: campa
Čitatelia: 31931 [Vaše stroje - Moja motorka]
Toho, kto prečíta tých 15 písmen 4 čísla, alebo takmer každého, napadne otázka PREČO??? Napadlo ma to. Trochu náhoda, potom smola, keď som si ju našiel v zime u Motúza v bazáre a zrazu bola preč, keď som si ani nestihol dať peniaze na jednu kopu. A teraz tá nová možnosť tu bola zas. Náhoda? Nie je ich veľa. Takmer žiadna. Tak prečo práve BT1100? Vrátim sa k tomu prečo, ale až na konci.
Bol tak február 2002 a na stránkach časopisov sa už popisovala novinka troch ladičiek. Bulldog sa očakával, verejnosť ale chcela náhradu za V-Maxa a tam došlo k prvému „ach nie“. Yamaha deklarovala novinku ako objavenie pravej krásy motorkovania. Čo to je? Krása na motorke je relatívna a preto bahňáka berie iné ako gsx-rkového strelca. Ale budeme jej to veriť a začneme sa pozerať komu ten hafan sadne.
BTečko sa radí k triede naked bike a v jeho útrobách bije srdce, ktoré šlohol Drag Staru. Motor má rovnaký objem – 1063 ccm, ale u modelu Drag nájdeme 2 ventily na valec, u BTečka ich tam máme o dva viac. Motor sa chladí vzduchom čo je pre véčko takéhoto vzhľadu skôr plus. Je to klasika, HD vie svoje. Vŕtanie je u oboch rovnaké 95 x 75 mm, ale výkon u draga je 63 koní pri 5 750 otáčkach, BTečko má 65 koní pri 5 500 otáčkach/min. Krútiaci moment je u draga viac dole (85 Nm pri 2500 ot/min.), naháč musel charakterom inam a tak to šlo hore na 88 Nm pri 4 500 ot/min. U oboch nájdeme 2 x karburátor Mikuni BSR 37.
Yamaha BT1100 Bulldog |
Oceľový rám pozváraný z rúrok kruhového prierezu je na chýbajúcu spodnú časť a horné zavesenie motora dosť pevný. Nemá chuť sa krútiť a nemá patrične na to ani dosť koní. Po celkovom pohľade na motorku sa musí uznať, že je pekná. Ani veľmi moderná, ani klasik, niečo na nej je, čo nikoho neurazí. Dá sa povedať, že tak ako zvláštne vyzerá a na začiatku neviete čo od vás chce, prídete do štádia, keď s nej nechcete zliezť. Názov jej sedí, fakt je zgrcnutá ako ten pes. Vážne, stojte pri nej a tá predstava vás dostane. Neznalec má dojem brutálneho stroja, ale pravda je inde. Motorka sa nedá veľmi vytočiť, traktoruje ako chopper a cez sedem tisíc sa nedostanete. Nič pre strelcov a mladých. Za tie peniaze nájdete kopu sto a viac vraných koní, keď už nie aj za menej love. Tu sa dostávame ale k inému pôžitku.
Pri jazde s Bulldogom si treba vštepiť to chopprovské, že treba radiť tam, kde ostatné moto práve ožíva. Sedadlo je 812 mm na zemou a posed je skôr na rovno. Prvé čo ale nepoteší je, keď ho čapnete do rúk. Drží sa divne, veľmi pri sebe a v zrkadlách mám len svoje ramená, nech ich nastavujem ako chcem. Jednoduchá je ale zámena za ride na crossu, alebo drag, zhruba asi 80tku. Zrkadlá sú potom na tom lepšie a držanie ani nekomentujem. Super.
Yamaha BT1100 Bulldog |
Motor ide pekne a u štandard laufov je zvuk krásny. Pokiaľ to ale poladíme ako u mňa, tak je to koncert. Mňam. Honza Čejchan st. (Motoxpress magazín) raz napísal, syn krútil hlavou a nevedel ju pochopiť, ja som nastupoval opatrne a potom som ju po teste nechcel vrátiť (je asi jeden čo si kúpil v ČR Kawu W650). Ono to proste ide vekom. Moja XX ma v 99 brala a hrdo som lietal ako blázon. Teraz, keď som sadol na BT som vedel, že to čo niekto dehonestoval som ja bral ako plus. Doteraz som na chopproch behal kľudne a draplo ma to „len“ keď sa to začalo krútiť. Ten pomotaný asfalt milujem. A to bol môj problém. BT ide kľudne, ale v šikovných rukách ide aj na zadné a aj rýchlo. Ale furt to je motorka na pohodu.
Motor. Akýkoľvek. Motor vám ide do kosti, prechádza pod kožu, každé pridanie sprevádza ježenie chlpov. To je jedno v akej motorke a aký motor. Ale mňa ten vzduchom chladený dvojvalec dostáva do bodu G. Pre mňa strašná erotika. Preto tak zbožňujem to HD. Ja som to skúsil a chutí to stále viac. Vo mne bije vzduchom chladené dvojvalcové srdce. A Bulldog ho má a ja som happy. Hotovson.
Yamaha BT1100 Bulldog |
Jazda sa mení hlavne po zmene riadidiel. Motorka sa na stojane studená klepe ako zmoknutý čokel. Keď sa zohreje, bublanie neustáva, môžeme zaradiť jednotku a nedať plný knedlík, ale za jemného brblania to skúsiť tak do 3000 ot. Motorka ide ako chopper a je veľmi pohodlná. Je dokonca mäkšia ako bola Volusia či VTX. Na päťke sa dá naozaj prejsť takmer celé mesto. Iné nastane ak dáme trošku kakao, pustíme reťaz a nech kúše. Motor naozaj nedostanete cez 7000 a pri 6000 už takmer dochne. Ale ak vieš kedy radiť, tak ho vieš využívať a nie len používať. Dobré je, že podľa asfaltu a tvojej pravačky výjazd v zákrute môžeš pustiť jemným driftom alebo opačne predok sa bude len jemne dotýkať zeme a ten sa ti v rukách roztrase. A ako brzdí!!! To prezradí modrá. Modrá je dobrá... lalala..., no brzdí ako R1, lebo má jej brzdy a to nepotrebuje komentár. Ja používam najviac na motorkách zrýchlenie medzi 80 a 140 km/h. BT tam naozaj nemá problém a tam si rozumieme dostatočne. Pripomínam si tak čas, keď som asi v 2001 skúšal Cibovho Buella a prekvapilo ma, ako sa na tej zvláštnosti cítim dobre.
Podvozok ide perfektne a kardan ani necítiť. Ale keď tá zákruta príde, môže ísť na to. Motorka sedí dobre a zadná pneu po výjazde zo zákrut pod plynom jemne uchádza na stranu. Spojka funguje dobre a radenie je presné. Pri jazde treba ťažiť na krúťaku a využívať lepšiu váhu BT (230 kg) ako u draga (260 kg). Nádrž bola u bratranca s kakáčova 17 litrov, BT dostala pre svoj potenciál na turistiku 20 litrovú bandu. Poteší. Hlavne keď dokážete zajazdiť bez problémov spotrebu 5,5 litra. Maximálka je niekde pri 190 km/h. Prvé a jediné čo zatiaľ šlo na večný odpočinok bol tachometer. On fungoval, ale ukazoval tak mínus 70 km/h. Po kompletnom rozobraní Miňom, zistil že doraz na plošáku jednoducho nefunguje. Ak dáš ukazovateľ na miesto, po čase znova opadne. Riešim to tak, že k nule dám mechanický doraz so skrátenej ihly na šitie. Opravilo sa a bolo. Len pre info, nová náhrada stojí cca 8 000Sk a nová verzia (od modelu 2005 hore) nás príde na 11 000 Sk.
Yamaha BT1100 Bulldog |
Bulldog vás po hodine jazdenia dostane svojou osobitosťou. Na cestovanie je vhodný, lebo človek nepociťuje únavu a jeho prevádzka nie je drahá. Smola je, že som nenašiel výrobcu čo na buldoga osadí držiak na 3 kufre. Jeho schopnosť ísť ďalej by bola potom lepšia.
Už som tu spomínal, že veľa ich nie je. A fakt to tak je. Ono to je aj výhoda, ale aj nie. Varana má kde kto, a pomáhať je ľudské (dokonca aj Raptor pomôže). Na zraze ich veľa nestretnem. Dúfam v spoľahlivosť (veď je to Yamaha made in Ital) a že panenských 9000 km rýchlo zmením.
Váhal som dlho či ho kupovať a teraz viem že po určitom čase som si našiel skvelú motorku ktorá vyhovuje môjmu charakteru jazdenia. Tak teda PREČO? Práve preto, že BTečko má len bezmála 70 koní, preto, že má silu ako slon, preto, že sa dobre ovláda a dobre vyzerá, no a preto, že asi starnem.
... No a samozrejme že LEBO!
Yamaha BT1100 Bulldog |
Yamaha BT 1100 Bulldog je OÁZA NA JAZDENIE!!!
POPIS:
ND (orientačná cena):
Pridané: 05.09.2006 Autor: campa Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | BT 1100 Bulldog |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1063 ccm |
Max. výkon: | 65.0 k (47.8 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88.2 Nm / 4500 ot. |
Kompresný pomer: | 8.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 95.0 x 75.0 mm |
Rozvod: | OHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 113 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 229.5 kg |
Výška sedla: | 812 mm |
Šírka: | 800 mm |
Svetlá výška: | 168 mm |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 300216 | Včera: 177548