Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.01.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10317 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Z Talianska prichádza nová rodina Ducati a ako prvý vyslanec je tu úplne nový motocykel Ducati Multistrada 1000. Ducati opisuje nový model
ako "technicky vyspelú motorku so srdcom zo Superbiku, ktorá zároveň ponúka silu a flexibilitu veľkých endúr"...
Ducati Multistrada 1000 |
"Multistradou sme prelomili ďalšiu hranicu v motorcyklovom designe," povedal Carlo Di Biagio, výkonný manažér Ducati Motor Holding. "Multistrada demonštruje našu snahu inovovať a reprezentuje čerstvú kapitolu v slávnej histórii Ducati, ktorá oslavuje tohto roku 75 rokov."
Ducati vyvinula Multistradu pomocou CAD systémov rovnako ako klasickými technikami ručného modelovania. Momentálne je v štádiu prototypu, ale počas roku 2002 podstúpi konečné designové a technické úpravy a pôjde do sériovej výroby začiatkom roku 2003. Bude sa vrábať v závode Ducati v Bologni (Taliansko).
Nový vzduchom chladený motor je inšpirovaný motorom Ducati 1000TS. Ducati tvrdí, že tento nový motor ponúka množstvo praktických výhod. Najhlavnejšou je jeho relatívna jednoduchosť a nízka hmotnosť v porovnaní s jeho kvapalinou chladeným konkurentom. Niesú tam žiadne chladiče, čerpadlá, hadice, nadržky a ďalšie komponenty potrebné pre kvapalinový chladiaci systém. Údržba vzduchom chladeného motora je veľmi jednoduchá a nenáročná.
1000TS je nový 90° dvojválec do L vychádzajúci z najlepších kvapalinou a vzduchom chladených motorov Ducati. Cieľ
bol jasný: zvýšiť celkový výkon, ťah v stredných otáčkach, znížiť mechanické zaťaženie a teplotu motora, a to všetko pri predĺžení
životnosti a redukcii hmotnosti.
Na motore sa vykonalo množstvo inavácii. Počnúc novou hlavou válvov, zapaľovaním, ktoré je teraz twin-spark (dve zapaľovacie sviečky na válec)
a uložením vačkových hriaďeľov v nových plochých olejom natlakovaných ložiskách, ktoré zvyšujú odvod tepla. Twin-spark design pnúka
kvalitnejšie spaľovanie a zvyšuje výkon hlavne v strednom pásme otáčok.
Zmenšenie uhlu medzi nasávacími a výfukovými ventilmi je charakteristickým znakom motorov "Testa Stretta". Toto umožňuje navrhnúť
lepšiu spaľovaciu komoru, čo má za následok dokonalejšie spaľovanie, vyžšiu kompresiu a vačší výkon motora. Nová konfigurácia
takisto umožnila presun vačkových hriaďeľov bližšie k ventilom, čím sa znížilo namáhanie hlavy valcou a celkovo sa predĺžila životnosť
motora.
Kľukový hriaďeľ takisto dostal nový tvar, s hmotnosťou sústredenou viac do stredu a premiestnenými kanálikmi na dodávku oleja, čo
znižuje vibrácie a predlžuje jeho životnosť.
Olejový sýstem bol takisto upravený. 1000TS pracuje s vyžším tlakom oleja, dosiahnutým použitím nového olejového šerpadla a olejových kanálikov.
Životnosť a zníženie teploty motora boli dalej zlepšené zvýšením počtu ideálne uložených chladiacich rebier. Nová spojka je teraz vyrobená so
špeciálnej zliatiny hliníka.
Inovoané srdce stroja |
Rám samozrejme nesie rukopis klasických mrežových trubkových rámov Ducati. Tenké pozvárané trubky získavajú na tuhosti z dômyselného
trojuholníkového usporiadania a samotnej pevnosti materiálu. Samotný motor sa stáva aktívnym komponentom rámu, zvyšuje jeho pevnosť a tuhosť
a zároveň tým šetrí na hmotnosti stroja.
Ducati nešetrila ani pri výbere odpruženia pre Multistradu. Plne nastaviteľná predná vidlica Showa s TiN povrchom zaručuje vynikajúce jazdné
vlastnosti. Multistrada má zvýšený zdvih o 25 mm na celkových 160 mm, ktorý umožňuje využitie motocykla aj na nespevnených cestách.
Zadné koleso je odpružené takisto plne nastaviťeľnou jednotkou od firmy Ohlins.
V predu aj v zadu sú pužité brzdy Brembo "Serie Oro". Vpredu sú nové 320 mm disky brzdené štvorpiestikovými strmeňmi, kým vzadu
je jednoduchý disk priemeru 245 mm.
Výnimočná pozornosť bola venovaná sedadlu a nádrži. Tie sú navrhnuté také úzke ako sa len dalo až Multistrada pripomína jednoválec. Komfort na motrke je kombináciou viacerých prvkov, ale hlavne je ovplyvnený pozíciou sedla, stupačiek a riadidiel. Miltistrada kombinuje posed medzi SuperBikom a phodovou pozíciou na veľkých dual športoch.
Prístrojový panel zahŕňa veľký elektronický ručičkový otáčkomer a čitateľný LCD display. Ten zobrazuje množstvo informácií ako rýchlosť (v kilometroch alebo míľach), hodiny, teplotu motora, pečet najazdených km, denné počítadlo, varovanie o nedostatku paliva ... Predné smerovky sú integrované do spätných zrkadiel, čo prispelo k úspore hmotnosti a pridalo motorke čistý vzhľad.
Prístrojový panel |
TECHNICKÉ PARAMETRE:
Motor: Desmodromický dvojvalec do L, chladený vzduchom
Zdvihový objem: 992 ccm
Vŕtanie X zdvih: 94 X 71.5 mm
Max výkon a krútiaci moment: zatiaľ nieje k dispozícii
Vstrekovanie: Elektronicke - Marelli
Prevodovka: 6-stupňová
Prevodové pomery: 1. 15/37, 2. 17/30, 3. 20/27, 4. 22/24, 5. 24/23, 6. 28/24
Sekundárny prevod: reťaz, predná rozeta 15 zubov, zadná 40 zubov
Spojka: suchá viaclamelová
Rám: Pozváraný z oceľových trubiek kruhového prierezu
Predné odpruženie: Teleskopická vidlica Upside-down zdvih 165 mm
Predné koleso: 5-lúčové z ľahkej zliatiny 3.50 X 17 pneu 120/70 ZR 17
Zadné odpruženie: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka zdvih 160 mm
Zadné koleso: 5-lúčové z ľahkej zliatiny 5.50 X 17 pneu 190/50 ZR 17
Predné brzdy: Dvojkotúč 320 mm, 4-piestikové strmeňe
Zadná brzda: jednoduchý kotúč 245 mm disc, 2-piestikový strmeň
Objem palivovej nádrže: 20 l (4 l rezerva)
Hmotnosť: 195 Kg
Výška sedla: 820 mm
Pridané: 31.01.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70331 | Včera: 117753