Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

2002 Ducati Multistrada

 Zdieľať

Pridané: 31.01.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10298 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Z Talianska prichádza nová rodina Ducati a ako prvý vyslanec je tu úplne nový motocykel Ducati Multistrada 1000. Ducati opisuje nový model
ako "technicky vyspelú motorku so srdcom zo Superbiku, ktorá zároveň ponúka silu a flexibilitu veľkých endúr"...

 Ducati Multistrada 1000
Ducati Multistrada 1000

"Multistradou sme prelomili ďalšiu hranicu v motorcyklovom designe," povedal Carlo Di Biagio, výkonný manažér Ducati Motor Holding. "Multistrada demonštruje našu snahu inovovať a reprezentuje čerstvú kapitolu v slávnej histórii Ducati, ktorá oslavuje tohto roku 75 rokov."

Ducati vyvinula Multistradu pomocou CAD systémov rovnako ako klasickými technikami ručného modelovania. Momentálne je v štádiu prototypu, ale počas roku 2002 podstúpi konečné designové a technické úpravy a pôjde do sériovej výroby začiatkom roku 2003. Bude sa vrábať v závode Ducati v Bologni (Taliansko).

Nový vzduchom chladený motor je inšpirovaný motorom Ducati 1000TS. Ducati tvrdí, že tento nový motor ponúka množstvo praktických výhod. Najhlavnejšou je jeho relatívna jednoduchosť a nízka hmotnosť v porovnaní s jeho kvapalinou chladeným konkurentom. Niesú tam žiadne chladiče, čerpadlá, hadice, nadržky a ďalšie komponenty potrebné pre kvapalinový chladiaci systém. Údržba vzduchom chladeného motora je veľmi jednoduchá a nenáročná.

1000TS je nový 90° dvojválec do L vychádzajúci z najlepších kvapalinou a vzduchom chladených motorov Ducati. Cieľ bol jasný: zvýšiť celkový výkon, ťah v stredných otáčkach, znížiť mechanické zaťaženie a teplotu motora, a to všetko pri predĺžení životnosti a redukcii hmotnosti.
Na motore sa vykonalo množstvo inavácii. Počnúc novou hlavou válvov, zapaľovaním, ktoré je teraz twin-spark (dve zapaľovacie sviečky na válec) a uložením vačkových hriaďeľov v nových plochých olejom natlakovaných ložiskách, ktoré zvyšujú odvod tepla. Twin-spark design pnúka kvalitnejšie spaľovanie a zvyšuje výkon hlavne v strednom pásme otáčok.
Zmenšenie uhlu medzi nasávacími a výfukovými ventilmi je charakteristickým znakom motorov "Testa Stretta". Toto umožňuje navrhnúť lepšiu spaľovaciu komoru, čo má za následok dokonalejšie spaľovanie, vyžšiu kompresiu a vačší výkon motora. Nová konfigurácia takisto umožnila presun vačkových hriaďeľov bližšie k ventilom, čím sa znížilo namáhanie hlavy valcou a celkovo sa predĺžila životnosť motora.
Kľukový hriaďeľ takisto dostal nový tvar, s hmotnosťou sústredenou viac do stredu a premiestnenými kanálikmi na dodávku oleja, čo znižuje vibrácie a predlžuje jeho životnosť. Olejový sýstem bol takisto upravený. 1000TS pracuje s vyžším tlakom oleja, dosiahnutým použitím nového olejového šerpadla a olejových kanálikov. Životnosť a zníženie teploty motora boli dalej zlepšené zvýšením počtu ideálne uložených chladiacich rebier. Nová spojka je teraz vyrobená so špeciálnej zliatiny hliníka.

 Inovoané srdce stroja
Inovoané srdce stroja

Rám samozrejme nesie rukopis klasických mrežových trubkových rámov Ducati. Tenké pozvárané trubky získavajú na tuhosti z dômyselného trojuholníkového usporiadania a samotnej pevnosti materiálu. Samotný motor sa stáva aktívnym komponentom rámu, zvyšuje jeho pevnosť a tuhosť a zároveň tým šetrí na hmotnosti stroja.
Ducati nešetrila ani pri výbere odpruženia pre Multistradu. Plne nastaviteľná predná vidlica Showa s TiN povrchom zaručuje vynikajúce jazdné vlastnosti. Multistrada má zvýšený zdvih o 25 mm na celkových 160 mm, ktorý umožňuje využitie motocykla aj na nespevnených cestách. Zadné koleso je odpružené takisto plne nastaviťeľnou jednotkou od firmy Ohlins.
V predu aj v zadu sú pužité brzdy Brembo "Serie Oro". Vpredu sú nové 320 mm disky brzdené štvorpiestikovými strmeňmi, kým vzadu je jednoduchý disk priemeru 245 mm.

Výnimočná pozornosť bola venovaná sedadlu a nádrži. Tie sú navrhnuté také úzke ako sa len dalo až Multistrada pripomína jednoválec. Komfort na motrke je kombináciou viacerých prvkov, ale hlavne je ovplyvnený pozíciou sedla, stupačiek a riadidiel. Miltistrada kombinuje posed medzi SuperBikom a phodovou pozíciou na veľkých dual športoch.

Prístrojový panel zahŕňa veľký elektronický ručičkový otáčkomer a čitateľný LCD display. Ten zobrazuje množstvo informácií ako rýchlosť (v kilometroch alebo míľach), hodiny, teplotu motora, pečet najazdených km, denné počítadlo, varovanie o nedostatku paliva ... Predné smerovky sú integrované do spätných zrkadiel, čo prispelo k úspore hmotnosti a pridalo motorke čistý vzhľad.

 Prístrojový panel
Prístrojový panel

TECHNICKÉ PARAMETRE:

Motor: Desmodromický dvojvalec do L, chladený vzduchom
Zdvihový objem: 992 ccm
Vŕtanie X zdvih: 94 X 71.5 mm
Max výkon a krútiaci moment: zatiaľ nieje k dispozícii
Vstrekovanie: Elektronicke - Marelli
Prevodovka: 6-stupňová
Prevodové pomery: 1. 15/37, 2. 17/30, 3. 20/27, 4. 22/24, 5. 24/23, 6. 28/24
Sekundárny prevod: reťaz, predná rozeta 15 zubov, zadná 40 zubov
Spojka: suchá viaclamelová
Rám: Pozváraný z oceľových trubiek kruhového prierezu
Predné odpruženie: Teleskopická vidlica Upside-down zdvih 165 mm
Predné koleso: 5-lúčové z ľahkej zliatiny 3.50 X 17 pneu 120/70 ZR 17
Zadné odpruženie: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka zdvih 160 mm
Zadné koleso: 5-lúčové z ľahkej zliatiny 5.50 X 17 pneu 190/50 ZR 17
Predné brzdy: Dvojkotúč 320 mm, 4-piestikové strmeňe
Zadná brzda: jednoduchý kotúč 245 mm disc, 2-piestikový strmeň
Objem palivovej nádrže: 20 l (4 l rezerva)
Hmotnosť: 195 Kg
Výška sedla: 820 mm

Pridané: 31.01.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16983 | Včera: 319903