Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ... - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

Do tejto témy môžte pridávať linky na rôzne zábavné alebo poučné moto videá alebo fotky, ktoré ste našli na internete.

Značky: Video, Foto, Audio, Hra, Test, Kaskadér, Nehoda.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPerpetuum mobile síce neexistuje , ale ... - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Foto.

02.10.2017 13:10

Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

brazel
 Kávičkár 

Ikona

toto sa mu už skoro priblížilo .

Pozri obrázok


Pozri obrázok



Vychádzam z toho , že na pumpách je (aspoň na väčšine) tlakový vzduch ešte stále bezplatný , takže stačí dofúkať a ...
jedeme dál - vlastne zadarmenko , takže peňaženka môže zostať doma na chladničke . :-)))
Píše síce , že natlakovať do potápačskej fľaše , ale to ešte asi nestihol , takže zatiaľ aspoň tlaková nádoba z hasičáku .

www.ebay.at/itm/Moped-Pneumatikmotor-Luftmotor-Dampfmas...

Zaujímalo by ma , koľko to asi dokáže prejsť na jedno "dofúknutie" , Merlin00 , ako najväčší kutil , daj nejaký tvoj odhad . [dobre]


02.10.2017 15:09

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: kde ty na tieto linky chodis? :-D


02.10.2017 15:24

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Boh vie, kolko to prejde, ale to musi byt na vysokotlaky vzduch, minimalne 100atm.
Musi to mat nejaky rozdelovac tlaku, alebo elektricky spinane ventily.
Ked si vezmes, ze do 10 litrovej flase potapacskej, vojde pri plniacom tlaku 200ATM tak vo flasi je schovanych 2m3 vzduchu.
Tlak sa asi pusta cez redukcny ventil, cca na 80- 100atm, obsah valcov je otazka, ktoru neviem zodpovedat, ale pri dobre nastavenom rozdelovaci to bude pracovat niekolko minut, potom ked bude klesat tlak vo flasi pod regulacnu uroven regulatora, to pojde stale pomalsie a pomalsie..
V podstate je to podobne, ako ked si cez regulacny ventil z vysokotlakovej flase, na cca 180bar, pripojis malu zbijacku.
Su to minuty chodu.
Nie dlhsie.
Ten hasiaci pristroj je fake, na CO2 to asi chodit nebude a tlakova skuska na tieto flase je nanajvys 30Atm.

A to moto je jedna vec. Ale taky kompresor a odlucovace ku tomu, to je ina palka. Za funkcny kus od 1000 eur vyssie.
Kompresor sa dal kedysi zohnat AK150, /do tanku/ ale potreboval nutene olejove mazanie, chladenie, odlucovace, atd. Jeho montaz na elektricky motor, bola nieco, ako dnes stavba kaferajzra..

Pozri obrázok
Komresor typu trident, alebo star, pre ucely plnenia potapacskych flias, to je ina palba.
www.fun-dive.sk/sluzby/bazar/

Takze okrem toho plnenia, ceny kompresorov, pripadne ND na kompresory a pravidelnej skusky na tlakove flase, su v plneni straty. Straty v teple pri stlacani vzduchu na vysoky tlak, su asi 50%.


02.10.2017 15:50

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tie valce sú cca fí 50mm a zdvih 50mm. Stačí im tlak 6 bar a dajú cca 600 až 750 Nm. Spotreba na jeden zdvih 0.685 NL pri 6 baroch.
Tak koľko prejde?


02.10.2017 16:12

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

Pozeram ze by sa mu tam vešli aj dve ďalšie flašky, a tak by mohol mať radový trojflaš :-D

Za účelom predĺženia dojazdu by som navaril na hlavu riadenia oko, doňho uviazal lanko, na jeho koniec hádzaciu kotvičku na ťažné zariadenia okoloidúcich áut... a hybrid je na svete :-D V núdzi potom dofukovať žabkou.


02.10.2017 16:55

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Do 10 litrovej potapacskej flasi s 200 atm podla mna vojde viac ako 2 metre vzduchu. Ked iba ako lajk sa zamyslim, ale mozno je to presne tak ked pocitam
Egres rad ta vidim

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (02.10.2017 16:58)


02.10.2017 20:01

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: egres2:
Ja nejaky motor 2 vlacovy na stlaceny vzduch mam a veru velka slava to nieje..
Minimalny plniaci tlak valcov je 5atm aby sa to vobec tocilo.
Je to obsah cca jedneho valca 90ccm, relativne velky zdvih, sluzilo to na nieco banske, vzduchom pohanane a az pri cca 10atm ten motor daco robi.
To znamena, ze kazdy jeden fuk do valca, pri 5atm ma 5x vatsi objem a pri 10atm. 10x vatsi objem plniaceho vzduchu, oproti atmosfere.
Takze ak mam flasu 10Litrov, kde je onych 200 atmosfer, bude objem v nej 200x stlaceny, co je onych 2000litrov vzduchu.
Kazda otacka toho mojho 2valca spotrebuje pri plneni 10atm, cez redukcny ventil z tej flase 180ccm vzduchu krat plniaci tlak 10atm a to je 1,8litra vzduchu na jednu otacku.
Pri 1000 otackach za minutu, spotrebuje 1800litrov vzduchu, za onu minutu chodu.
Vykon toho motora je asi 300W, pri tych 10Atm. /myslim ze je to asi 0,5HP/
Ja pocitam so svojim motorom, stitkoveho udaja skoro necitatelneho, ale je to proste tak.

Vatsina zariadeni na stlaceny vzduch, nemusi to byt len turbinka, ale aj nejaky lamelovy motor na stlaceny vzduch, napriklad utahovacka na kolesa, by asi nejaky moped utiahla, cez redukcny ventil z nejakeho zasobnika, alebo tlakovej flase, ale nie dlho.
Budu to minuty slavy, nie nejake vozenie sa.

A stale sa pohybujeme v oblasti theorie, lebo aj lamelovy motor na stlaceny vzduch, nepojde na tlak mensi, ako 5Atm a to sa mu moc chciet ani nejak nebude.
Ked si pozres stitok, kolko ma minutovu spotrebu, tak ta flasa vysokotlaka, aj ked bude v nej tych 2m3 vzduchu, nieje to ako nadrz benzinu.
Navyse naplnenie tej flase je drahe palivo, aj ked das dakomu 3 eur za fukanie, alebo si zaobsatras vlastny vysokotlaky kompresor na plnenie flias, to nebude lacne, lebo ta flasa sa fuka asi 16minut a motor ma okolo 8kW spotrebu.
navyse cast vzduchu, musis pouzit na ofuknutie kalu z filtrov a td.

Pocitaj este raz..
Motor na tom skutri ma tri valce... kolko ma objem jeden valec?
Pri 6atm. je to 6x viac vzduchu, na rovnaky objem
A to cele trikrat, na jednu otacku motora...
Kolko vydrzi potapacska flasa pri objeme 10l, natlakovana na 200Atm?

Ja viem, ze sa rozbehne debata, ze to casovanie mikrospinacmi a solenoidmi, neplni objem valca na plny objem, ze ten valec sa plni ciastocne atd..
Potpm ale vykon toho motora bude maly a bude sa to musiet plnit vyssim tlakom, kratsi cas a spotreba bude vysoka, alebo asi taka, ako by bola pri 10 nasobnom tlaku, ktory sa rozpina na vatsi objem atd..


Su to skratka minuty prevadzky.
Mam skusenost z prevadzkou zariadeni na stlaceny vzduch z tlakovych flias.
Vlastnim tlakove flase, viem co je to za pakaren servisovat kompresor na ich plnenie a viem co sa sa prevadzkovat z tlakovymi flasami a ako dlho.


02.10.2017 20:13

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

salli
 Turista 

keby pocas cesty dofukoval pumpou ta dalej zajde? :-@


15.10.2017 19:16

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

A čo tak toto [clanok auto.pravda.sk/magazin/clanok/442464-komatsu-e-dumper-t... ]


15.10.2017 20:57

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

Biri
 Veteránista 

Ikona

Znie to veľmi zaujímavo.
ALE !
Ako všetko na svete, ani toto nie je len tak. Zákony fyziky sa nedajú prekonať. S tou rekuperáciou to môže fugovať, ale nie všade. Existujú bane, lomy kde práve z hĺbok treba terigať náklad hore na povrch.
Ďalšia vec je prebytok vyprodukovanej energie. Fyzika nepustí, to treba voľakde upratať.

Inak nebol by som prekvapený, keby celé flotily takých monštrumov nasadili pri ťažbe hnedého uhlia, aby sa mali čím kŕmiť elektrárne pre nový elektrický svet.


15.10.2017 21:41

Re: Perpetuum mobile síce neexistuje , ale ...

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Je to úplná blbosť a dotačný ojeb na daňovníkoch vo Švajčiarsku .
Skúšajú to po celom svete a ako vidieť , správcovia vyťahaných peňazí (politici) sú všade dostatočne blbí .



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77590 | Včera: 177103