|
- Odchod v piatok o 16-tej, príchod v utorok o 18-tej, najazdených cca 2,2 tis. km za 5 dní, z toho cca 1,6 tis. km za 2 dni ;
- 500 km po UA-cestách je ale sakramentský rozdiel ako 500 km po SK/AT/DE/IT-diaľniciach, či cestách I., II. i III. triedy (táto informácia by možno mohla niekomu poslúžiť pri plánovaní ciest tým smerom);
- i napriek BMW–leverom spôsobili prakticky neustále 20- a 12-hod. trvajúce otrasy stav, keď som mal po návrate pocit, že mi hlava spadne z pliec a krk ma bolel ako po dobre odvedenej práci stredovekého kata – „mučiara“; 1,8 kg vážiaca prilba – čo dovtedy nerobilo problém – bola zrazu, po I.x, ku..vsky ťažká; a brní mi v prstoch doteraz ;
- Bohovské máme my cesty ! Po 2 dňoch na UA a v MD sa mi včera šlo našim južným ťahom ako po masielku a bolesti z UA-otrasov sa mi pripomenuli o5 zas až na 10-km dlhom retardéri na starej seneckej ceste pri Galante ;
- jediný kritický okamih som si odbudol už na začiatku, asi 5 km od domu, kedy som sa skoro stal vodotlačou na ľavých dverách odbočujúceho Berlinga – plné brzdy a priaznivé okolnosti spôsobili, že sa to zaobišlo veľmi elegantne, bez pádu, bez škôd, ba dokonca aj bez nadávok ;
- zmokol som asi 9x, až nakoniec - napriek svojmu vrodenému odporu k poteniu sa - som si odkrútil svoju premiéru v nepremoku; nebolo to také zlé, ako som čakal, dokonca ani môj tanec sv. Víta (rozumej obliekanie sa do nepremokavého overalu) nakoniec nebola až taká tragikomédia – teraz mám skúsenosť a nabudúce mi to už pôjde lepšie; ale chcel by som sa do oči pozrieť tomu Ing.-ovi, ktorého nenapadlo prišiť zips tak, aby sa vkuse nezasekával, resp. nevťahoval tú látku vedľa do seba...! – naliať doňho 1,5 l tekutiny, nechať ho 5 hod. bez cik-pauzy a potom sa škodoradostne dívať na ten panický hadí tanec... ;
- nakoniec – paradoxne – najlepšie a najrýchlejšie sa mi šlo v lejaku (už v nepremoku) – a to som doteraz v daždi jazdieval ako škôlkar na 3-kolke ;
- motorkári na UA sa nezdravia; niežeby boli namyslení, skôr som mal pocit, že boli šokovaní a teda na to teoreticky, ani prakticky, nepripravení – no nič, naučíme – v rámci predvstupovej (do čohokoľvek) pomoci ;
- časy romantických zátiší s Uralmi so sajtkou naloženou drevom, či senom, sa už ale asi skončili/príp. ešte znovu nenastali, lebo 98 % mnou stretnutých jednostopárov boli skútristi na niečom z Vietnamu, Laosu, Kambodže, či – v lepšom prípade – z Číny a 2 % mali niečo (no dajme tomu) ako „naháča“ s padákmi a objemom asi 150 ccm; prilby mali asi 3;
- pred Tebou sa plaziace kamióny (ale vlastne nikto) sa Ti z cesty neodstúpia; že si zjavne rýchlejší a mohol by si si teda zjednodušiť život/zrýchliť/skrátiť cestovanie do úvahy neberú; rýchlejší objekt za sebou, naopak, berú ako osobnú výzvu a príjemné spestrenie monotónnej cesty, čo podporené národnou hrdosťou a dlhodobými bojovými tradíciami spôsobuje, že (Ti) neustúpia ani o piaď a vytrvajú až do poslednej chvíle ! ;
- miestni (UA-) pandúri ma zastavili 3x – I.x hneď za vyšnonemecko-užhorodskou hranicou – práve ich a mňa, predbiehal miestny Mercedes, ale oni si vybrali na zastavenie hádajtekoho...; ani neviem, čo to brblal, asi, že rýchlosť – Pchaaa ! Čím ma meral – metrom...?! Žiadny radar, žiadne fotky, žiadne dôkazy ! Ale nič nedostal ! II.x – za Černovcami – no to som sa zahral na iluzionistu a zmanipuloval ho tak, aby videl/vnímal len to, čo chcem ja aby vnímal – hneď skraja som mu dal otázku, ako sa dostanem na MD-hranicu a on mi to až tak ochotne vysvetlil, že pritom zabudol nielen na vydieranie (pokutu za neviemčo), ale aj na to, že som mu ani len pas neukázal – zas nič zo mňa nedostali...! No a záver – pri príjazde do Mukačeva zo severu (od Ivano-Frankovska), na tej veľkej križovatke pred mestom (v daždi a ja v nepremoku), ma pokojne odstavil prakticky v kruháči a „kdesi-cosi“, zas, že rýchlosť (somarina), zas bez radaru, zas bez fotky, zas bez dôkazu a – zas bez úspechu ! Nééémóóóžééém povedať jak to robím, ale súboj Archie vs. UA-dopravná polícia – 3:0 !!! Vidí sa mi, že tí dopravní lúpežníci sú zvlášť nenažraní a drzí práve v blízkosti našej hranice , prechádzal som aj vo vnútrozemí okolo hliadok, a dali mi pokoj.
- na hraniciach v pohode, nie dlho, bez vydierania, bez darčekov, klasické otázky o cene a maximálke motorky, 1 chabý pokus typu „A nedáš sa previezť ?“ („Nie !“) ;
- v MD som policajta ani nevidel; a boli tam lepšie cesty (čo si z minulosti akosi nepamätám) ;
- mimochodom – v Mukačeve – na tej križovatke (resp. tesne za ňou v smere na Berehovo) je nová pekná civilizovaná Shell-ka ;
- o motorke nepíšem nič – tá to znášala podstatne lepšie, ako ja; akurát v MD som jej dolial také deci-2 oleja a šlo sa domov – a tam zas decko; defekt nebol, Ultraseal sa neprejavil, všetko klapalo, nič sa nezlomilo, nič neprasklo, nič sa neoškrelo – nuda tieto spoľahlivé opachy... ;
- počas cesty zachránené : asi 3 psy, 1 myš, 1 jež a 1 krava (to som sa asi zachránil aj ja sám) + 4-5 Cigánčat polievajúcich sa v teple vodou na ceste plnej Kamazov a VAZov a mňa ;
Ppoučenia z cesty pre mňa :
- poučenie 1 – čokoľvek, hoci aj to najmenej pravdepodobné, čo sa mi môže v kufri rozliať sa mi aj rozleje... tentokrát som si myslel, že s týmto svojim osudom vybabrem a nemal som v kufri nič na rozliatie a tak sa mi v ňom aspoň roztiekli 2 jablká... (dávno vyčistené - hold, leštenka... );
- poučenie 2 – akonáhle sa prácne a groteskne navlečiem do nepremoku, môžem si byť istý, že po 15 km na mňa príde náhly a urgentný urinálny nával... ;
- poučenie 3 – pri riešení tohto problému sa mi určite aspoň 6x zasekne zips na nepremoku... ;
- poučenie 4 - s uspokojením som skonštatoval, že počet „X“-iek v č. kúpeného nepremoku bol správny (dokonca stále je - aj po 1 a ½ roku); i keď - tu by som radšej zniesol o čosi viac plápolania vo vetre za jazdy, zato však jednoduchšie obliekanie sa do ešte 1 extra „X“-ka;
- poučenie 5 - keď do MD, tak už len severnou trasou cez Ivano-Frankovsk a nie juhom popri rumunskej hranici cez Riachiv (horšie cesty, dedina na dedine) – podstatný časový a „pohodlnostný“ rozdiel
A po návrate som sa tešil na ďalšiu cestu o 2 týždne - popatrec-uvidzec, ako to chodí na UA/Kryme !
|