Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Aky vodicak potrebujem, aby som mohol viest jaznu supravu pozostavajucu z: |
Povedal by som aj E kedže prípojné vozidlo prevyšuje 750kg |
Naco C-cko? |
Problém vidím v tom čo ti píše TP vozidla. Tam sa dočítaš obyčajne že prípojné vozidlo môže byť o celkovej hmotnosti 750/2000 teda 750 nebrzdený a 2000kg pre brzdený príves. Fakt si nespomínam za aké vozidlo do 3500kg sa dá pripojiť príves ocelkovej 6000kg hmotnosti. V každom prípade si vodič vozidla do 3500kg teda B. |
hm, cakal som ze poniektori si ani neprecitaju co sa pytam |
CB750: Nisssan Pathfinder ma max. hmotnost brzdeneho privesu podla technicaku 3000 kg (co je sice dost zvlastne, ked to je viac ako je celkova hmotnost auta 2880 kg). |
Riešim podobný problém. Dodávka do 3,5t (celková prípustná hmotnosť)+ príves akýkoľvek už prevyšuje 3,5t súpravu.Podľa novej vyhlášky sa hmotnosti v súprave sčítavajú takže už potrebuješ VP sk.C+E! Kvôli tomu robím vodičák na C+E inak sa to nedá |
Haco: to nie je pravda. Nepotrebujes C. |
Haco: Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (06.12.2009 15:23) |
inac podobny problem sa riesi aj v spojitosti suprava viac ako 3,5t vs myto. |
u nas si policajti radi robia zlatu banu z hocicoho, co sa im zda vynosne.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (06.12.2009 15:40) |
HACOtomu nechápem...akože mám "C" a kamoš potrebuje presťahovať do druhého mesta alebo hoc vedľajšej ulice,tak nemôžem sadnúť do AWIE a bez rizika odobratia VP odšoférovať???Alebo šéfko mi povie,sadni do Liazky(sólo) a odvez ju do pneuservisu vymeniť pneu???To fakt treba tie psychotesty a všetky tie sračky k "C"?Však načo je potom dobré samotné "C",keď jej využitie podmieňuje ešte taký rad faktorov?Podotýkam,že nie ako šofér z povolania. |
robiker: tie psychotesty a vsetko okolo toho co mas namysli sa robi nato aby si mohol ziskat vp sk. C,ako novy ziadatel Ked vodicak mas uz davno nic ti netreba, len sadnut a ist |
milky1,asi treba,prinajmenšom na šoférovanie z povolania...bráško to musel robiť,takisto aj zamestnanec v našej firme,ktorý má v prac.zmluve uvedené "šofér" |
4) Skupina B Upravené 2 krát. Naposledy upravil Chamo (06.12.2009 17:20) |
.....ako vodič z povolania prukaz o školeni vodičou to plati aj pre skupinu B,preukaz o zdravotnej prehliadke,a od noveho roku myslim aj psychotesty |
....vozidlo do 3,5t + vozik do 750kg stači B |
chamo , mozno mas pravdu , v tom sa tak nevyznam, ja som si myslel tak ze to plati cisto iba pre vodicov z povolania |
ja take veci riesit nemusim mam vsetko okrem D |
všetko nájdeš v zákone č. 8/2009 o premávke na pozemných komunikáciách v § 75 § 75 (1) Na účely udeľovania vodičských oprávnení sa motorové vozidlá členia na skupiny A, AM, B, B+E, C, C+E, D, D+E a T a podskupiny A1, B1, C1, C1+E, D1 a D1+E. (2) Do skupiny motorových vozidiel AM patria a) dvojkolesové motorové vozidlá alebo trojkolesové motorové vozidlá s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou 25 až 45 km.h-1, ktoré sú charakterizované 1. ak ide o dvojkolesové vozidlo motorom, ktorého zdvihový objem valcov motora nepresahuje 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo ktorého najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora, a 2. ak ide o trojkolesové vozidlo motorom, ktorého zdvihový objem valcov motora nepresahuje 50 cm3 v prípade zážihového motora, najväčší čistý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade spaľovacieho motora alebo ktorého najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora, a b) štvorkolesové motorové vozidlá, ktorých prevádzková hmotnosť je menšia ako 350 kg bez hmotnosti batérií v prípade elektrických vozidiel, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť nepresahuje 45 km.h-1, a ktorých 1. zdvihový objem valcov motora nepresahuje 50 cm3 v prípade zážihových motorov, 2. najväčší čistý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade iných spaľovacích motorov, alebo 3. najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora. (3) Do podskupiny motorových vozidiel A1 patria motorové vozidlá skupiny A s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km.h-1, ktorých zdvihový objem valcov motora nepresahuje 125 cm3 a výkon nie je väčší ako 11 kW. (4) Do skupiny motorových vozidiel A patria dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť je viac ako 45 km.h-1 alebo ktorých zdvihový objem valcov motora je väčší ako 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora. (5) Do podskupiny motorových vozidiel B1 patria a) motorové vozidlá s tromi symetricky usporiadanými kolesami, ktorých zdvihový objem valcov motora je väčší ako 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť je vyššia ako 45 km.h-1, a b) motorové vozidlá so štyrmi kolesami, ktorých 1. prevádzková hmotnosť je 350 kg až 550 kg bez hmotnosti batérií v prípade elektrických vozidiel 2. najväčšia konštrukčná rýchlosť presahuje 45 km.h-1, 3. zdvihový objem valcov motora presahuje 50 cm3 v prípade zážihových motorov, najväčší čistý výkon je väčší ako 4 kW v prípade iných spaľovacích motorov alebo ktorých najväčší trvalý menovitý výkon je 4 kW až 15 kW v prípade elektrického motora. (6) Do skupiny motorových vozidiel B patria a) motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny A a T a podskupiny A1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg, b) jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. (7) Do skupiny motorových vozidiel B+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu podľa odseku 6 písm. b). ( Do podskupiny motorových vozidiel C1 patria motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny D a T a podskupiny D1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť je 3 500 kg až 7 500 kg; k motorovému vozidlu tejto podskupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (9) Do podskupiny motorových vozidiel C1+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla podskupiny C1 a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg. Najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy však nesmie presahovať 12 000 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nesmie presahovať prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. (10) Do skupiny motorových vozidiel C patria motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny D a T a podskupiny D1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (11) Do skupiny motorových vozidiel C+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny C a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg. (12) Do podskupiny motorových vozidiel D1 patria motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta pre vodiča 9 až 16 miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto podskupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (13) Do podskupiny motorových vozidiel D1+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla podskupiny D1 a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg a ktoré nie je určené na dopravu osôb. Najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy však nesmie presahovať 12 000 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nesmie presahovať prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. (14) Do skupiny motorových vozidiel D patria motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (15) Do skupiny motorových vozidiel D+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny D a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg. (16) Do skupiny motorových vozidiel T patria poľnohospodárske traktory a lesné traktory, ako aj iné zvláštne motorové vozidlá; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo. § 75 Rozsah a členenie skupín a podskupín motorových vozidiel (1) Na účely udeľovania vodičských oprávnení sa motorové vozidlá členia na skupiny A, AM, B, B+E, C, C+E, D, D+E a T a podskupiny A1, B1, C1, C1+E, D1 a D1+E. (2) Do skupiny motorových vozidiel AM patria a) dvojkolesové motorové vozidlá alebo trojkolesové motorové vozidlá s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou 25 až 45 km.h-1, ktoré sú charakterizované 1. ak ide o dvojkolesové vozidlo motorom, ktorého zdvihový objem valcov motora nepresahuje 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo ktorého najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora, a 2. ak ide o trojkolesové vozidlo motorom, ktorého zdvihový objem valcov motora nepresahuje 50 cm3 v prípade zážihového motora, najväčší čistý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade spaľovacieho motora alebo ktorého najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora, a b) štvorkolesové motorové vozidlá, ktorých prevádzková hmotnosť je menšia ako 350 kg bez hmotnosti batérií v prípade elektrických vozidiel, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť nepresahuje 45 km.h-1, a ktorých 1. zdvihový objem valcov motora nepresahuje 50 cm3 v prípade zážihových motorov, 2. najväčší čistý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade iných spaľovacích motorov, alebo 3. najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora. (3) Do podskupiny motorových vozidiel A1 patria motorové vozidlá skupiny A s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km.h-1, ktorých zdvihový objem valcov motora nepresahuje 125 cm3 a výkon nie je väčší ako 11 kW. (4) Do skupiny motorových vozidiel A patria dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť je viac ako 45 km.h-1 alebo ktorých zdvihový objem valcov motora je väčší ako 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora. (5) Do podskupiny motorových vozidiel B1 patria a) motorové vozidlá s tromi symetricky usporiadanými kolesami, ktorých zdvihový objem valcov motora je väčší ako 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť je vyššia ako 45 km.h-1, a b) motorové vozidlá so štyrmi kolesami, ktorých 1. prevádzková hmotnosť je 350 kg až 550 kg bez hmotnosti batérií v prípade elektrických vozidiel 2. najväčšia konštrukčná rýchlosť presahuje 45 km.h-1, 3. zdvihový objem valcov motora presahuje 50 cm3 v prípade zážihových motorov, najväčší čistý výkon je väčší ako 4 kW v prípade iných spaľovacích motorov alebo ktorých najväčší trvalý menovitý výkon je 4 kW až 15 kW v prípade elektrického motora. (6) Do skupiny motorových vozidiel B patria a) motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny A a T a podskupiny A1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg, b) jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. (7) Do skupiny motorových vozidiel B+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu podľa odseku 6 písm. b). ( Do podskupiny motorových vozidiel C1 patria motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny D a T a podskupiny D1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť je 3 500 kg až 7 500 kg; k motorovému vozidlu tejto podskupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (9) Do podskupiny motorových vozidiel C1+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla podskupiny C1 a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg. Najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy však nesmie presahovať 12 000 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nesmie presahovať prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. (10) Do skupiny motorových vozidiel C patria motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny D a T a podskupiny D1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (11) Do skupiny motorových vozidiel C+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny C a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg. (12) Do podskupiny motorových vozidiel D1 patria motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta pre vodiča 9 až 16 miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto podskupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (13) Do podskupiny motorových vozidiel D1+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla podskupiny D1 a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg a ktoré nie je určené na dopravu osôb. Najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy však nesmie presahovať 12 000 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nesmie presahovať prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. (14) Do skupiny motorových vozidiel D patria motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg. (15) Do skupiny motorových vozidiel D+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny D a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg. (16) Do skupiny motorových vozidiel T patria poľnohospodárske traktory a lesné traktory, ako aj iné zvláštne motorové vozidlá; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo. |
........mate nejake info ako je to z vodičakom do 3,5t + vozik do 750kg v Rakusku ,Taliansku,a Španielsku ? idem s kamošom do Marocca a ma len B.....alebo to mame v ramci unie všetci rovnake? |
servus vondra! ano maš pravdu, ale ak ich celková hmotnosť nepresahuje 3500kg!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Haco (06.12.2009 18:07) |
In meinen meinung ..... |
On písal, že ťažné vozidlo bude menej ako 3500kg??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (06.12.2009 18:35) |
Haco: skus si ešte raz pozorne prečitat na čo ma odkazuješ .........vozdlo do 3,5t plus vozik do 750kg skupina B odstavec a........pokial je provesne vozidlo tažšie ako 750kg stači B za podmienok v odstavci b |
vondra: skus si to ešte raz cele v klude prečítať |
Haco tak ja neviem skus mi to nejak po lopate ja sa neurazim ............aj ked skutočne sa ma tento problem netyka moj vodičak neobsahuje kolonku ktora by bola prazdna |
Hacco.........ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg.....ak maš na mysli toto tak tu ide o vozidlo a nie o celkovu vahu jazdnej supravy |
.......kurva ale ten odstavec b to fakt asi omedzuje |
Haco: tak maš pravdu......ja som menej chapavy a prečital som to asi 20x kym som to pochopil......no zo mna by pravnik nebol |
6) Do skupiny motorových vozidiel B patria |
CB750: ......no pokial by si v odseku,, a ,,dal do hromady vozidlo 3500kg a vozik 750kg tak tento to skutočne dovoluje ale vzapati na to ho obmedzuje odstavec ,,b,, ......takže toto ma zmiatlo dokonale Upravené 1 krát. Naposledy upravil vondra (07.12.2009 9:29) |
No rozputali ste tu hotove peklo ,ale kedze som to dobre pochopil po novom na skupinu c treba platne psychotesty ale iba vtedy ak si vodic z povolania? ale ked si vlastnmik tej peknej tatry ti testy netreba lebo si nie vodic s povolania ale mas to ako vlastne vozidlo? napr tatra 148ta ide pekne a dobre taha |
......tiež nie som vodič z povolania a mam vodičak na všetky skupiny a myslim že nemam opravnenie viest C C+E D aj ked mam školenie vodiča,zdravotnu prehliadku už len z toho dovodu že nemam tachografove kružky mesiac dozadu a ani chipovu kartu na novšie vozidla ,to zname na že pokial sa bud nezamestnam u niekoho kto mi bud vystavy dovolenkovy listok alebo nebudem mat chipovu kartu tak nemam za volantom čo hladat.......už to nie je ako kedysi mam vodičak huraaa možem šoferovat |
.....ešte by ma zaujimalo vozidlo 3,5t + vozik 750 kg, ako je to s tachografom či ho niektore krajiny nevyžaduju |
B-do 3500kg+ prípojné vozidlo max 750kg. |
....tak teraz už som z toho jelen.......mam dodavku presne do 3,5t + vozik do750kg tym padaom celkova vaha bez par kil 4250kg ......tak aky vodičak na to plati????? |
...kurva toto tu je cele už jedno velke kocurkovo,aka vlada take zakony nejasne nezrozumitelne.......chcelo by to ešte jednu revoluciu a žiadnu nežnu ale stavat k muru a strielat........ |
Egreš: Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (07.12.2009 12:53) |
Vondra videl si za Liazkou píves za osobné vozidlo? |
CB 750: ano videl som nakladne automobily s celkovou hmotnostou do 7,5 t ktore ako tažne zariadenie použivaju gulu a obyčajne privesne voziky,aj ked liazka spada nad kategoriu nad 12t Upravené 4 krát. Naposledy upravil vondra (07.12.2009 13:14) |
Ja som to tiež videl. |
.....ešte by ma zaujimalo vozidlo 3,5t + vozik 750 kg, ako je to s tachografom či ho niektore krajiny nevyžaduju |
.....ja spojovacie zariadenia na nakladne automobily poznam a ja sa dokonca živim predajom jazdenych nakladnych autombilov a nie zriedkavo som videl namontovane spojovacie zariadenie rockinger spolu s obyčajnou gulou, dokonca neni problem aby tahač s točnou mal aj rockinger na tahanie navesu...... |
toto napísal ty |
.......ale vozidla nad 3,5t s gulou su uplne bežne vozidla , tak neviem stale prečo take neexistuje |
.......zabijat nikoho nebudem,radšej by som zas nejaku revoluciu ,každych dvadsat rokou v historii tochto štatu bolo zlomovych tak myslim že nastal čas |
Skupina B -max.3500kg celková hmotnosť -menej ako osem osôb. |
vondra: |
egreš: takto som to chapal aj ja .....ale ako si vysvetluješ odstavec ,,b,, ????? |
MaAT: no prave ja som si to preštudoval ,ale dodavka už je N1 takže riešit musim |
so samotnym B-ckom mozes tahat aj vacsi vozik ako 750kg |
Tu v to videu to máš vysvetlene.Pokial má vozidlo v techničáku M1 môže prekročiť súprava 3500 kg bez platenia mýta.pokial je vozidlo N1 a prekročí súprava 3500 kg ,musí plaťiť mýto.tv.sme.sk/v/13091/elektronicke-myto-je-uz-jednou-nohou-... |
ak mas osobak a vozik, ktore dohromady prekracuju hmotnost 3500 kg , potrebujes B+E Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (07.12.2009 14:07) |
..tolko moj vyklad problematiky... |
MaAt: |
Ozzač ja viem že ho musim plati ale absurdita je v tom že mne bez vozika stači nalepka ktorou si zaplatim celoročne použivanie dialnic....ale akonahle zapojim aj ten najmenši vozik a prekročim 3,5t bez ohladu na to či mam zaplatenu celoročnu znamku alebo nie platim plne myto to znamena dvojnasobne lplatim dialnicu aj znamkou aj mytom |
kurna egres, krtko dnes nema svoj den? |
MaAt: |
4.2.2. Technicky prípustná maximálna hmotnosť vozidla a jeho náprav musí byť stanovená výrobcom, s ohľadom najmä na pevnosť použitých materiálov a za predpokladu, že takto stanovená technicky prípustná maximálna hmotnosť nie je nižšia než pohotovostná hmotnosť vozidla, plus 75 kg na každé sedadlo cestujúceho. Počet sedadiel musí stanoviť výrobca. Pri stanovení technicky prípustnej maximálnej hmotnosti vozidla a náprav musí byť hmotnosť cestujúcich a batožiny správne rozložená. Počet sedadiel pre cestujúcich musí stanoviť výrobca. Ak je vozidlo určené k ťahaniu prípojné vozidlo, môže výrobca pre takéto použitie uviesť druhú prípustnú hodnotu pre zadnú/é nápravu/y. V tomto prípade pre stanovenie uvedených maximálnych hmotností sa berie do úvahy maximálna hmotnosť ťažného zariadenia stanovená výrobcom vozidla a maximálne povolené zaťaženie oja v bode spojenia spojovacieho zariadenia u stojaceho vozidla. Metóda overenia hmotností je opísaná v doplnku. Ak výrobca vozidla vybaví svoje vozidlo spojovacím zariadením, musí na ťažnom zariadení v blízkosti spojovacieho zariadenia vyznačiť maximálne prípustné zaťaženia oja v bode spojenia spojovacieho zariadenia. |
pekne sa nám to tu rozdebatilo. |
Haco:Od 3500 kg do 7500kg + prípojné vozidlo do 750kg je to C1.Ak má prípojné vozidlo nad 750kg je to C1+E.Takže ak má vozidlo/a zákon nedefinuje či osobné alebo nákladné/ najvyššiu prípustnú hmotnosť nad 3500kg je to C1 alebo C1+E. |
......ok chlapi a teraz rozputajme debatu N1 do3,5t+vozik do 750kg.....potrebujem tachograf alebo nie????.......alebo stači nejaky kontrollbuch??????? |
pozri zák č. 121/2004 Z.z. o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave a o zmene a doplnení |
sprav si vodicak na vsetko ako ja a nemas co riesit (nikdy nevies kedy sa ti zide ) tachograf potrebujes na C, CE, D, DE Upravené 1 krát. Naposledy upravil jano1407 (07.12.2009 19:28) |
Vondra-POTREBUJEŠ ja som ho montoval minulý rok! Dodávka Sprinter do 3,5t v ťažné a príves 2,0t. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Haco (07.12.2009 19:31) |
devill63: .....aj pri riešeni vodičaku sme mali po ruke literu zakona,ale každy si vykladl zakon inač |
s tým už nič nenarobíš, ja nie som vykladač zákonov |
jano1407: keby si pozornejšie prdchadzajuce prispevky čital zistil by si že moj vodičak je kompletny .....a zvyšok tvojho prispevku na moj dotaz neodpoveda |
......------------------------------------------------------------ |
.......musim upresnit: |
Vondra N1 je vozidlo kde bola odpočítaná DPH takže auto je služobné tvojho zamestnávateľa. Začni tým že v prvom rade budeš mať splnomocnenie na jeho užívanie na súkromné účely. Bez neho sa jední o služobnú cestu, čo v prípade nehody zamotá situáciu. |
SimonPN : ja take veci riesit nemusim mam vsetko okrem D |
No pokúsim sa to vysvetliť tak ako by to malo byť |
chamo: nemotaj tu ludi.. |
copy : Upravené 2 krát. Naposledy upravil Chamo (08.12.2009 0:33) |
CB750: N1 neznamená že auto je služobne a nejakého zamestnavateľa.Môže si ho kupiť v autobazári ktokoľvek |
Ak nie je vozidlo zapísané v majetku firmy a nie je používané na podnikateľské účely a vodič nevykonáva na vozidle prácu podľa pracovnej zmluvy výkon - vodič,tak netreba tachograf.Mýto je podmienené váhou vozidla a preto mýtne musí platiť aj vozidlo, vyššie uvedené. |
Chamo:psychotesty až od noveho roku |
to |
........toto vštko palti pre dopravu ako taku nemožem najst zmienku o sukromnej preprave |
Ozzac:Ak kúpiš jazdenku N1 v bazári tak pri prepise na súkromnú osobu musíš vyhodiť mrežu, Pravdepodobne aj doplatiť DPH, lebo ju štát "niekomu raz vrátil" a potom ti ho zapíšu ako bežné auto. |
......v ČR maju vynimky vozidla N1 + pripojne vozidlo presahujuc vahu 3500kg nemusia mat tachograf pokial nevykonavaju komerčnu prepravu........tak neviem či je to podla smernic EU a či to plati všade Upravené 1 krát. Naposledy upravil vondra (08.12.2009 10:22) |
CB750: Samozrejme ,že musíš ako sukromna osoba doplaťit 19% k zostatkovej cene vozidla.Ale mrežu nemôžeš vyhodiť,ak je raz otypovane ako N1 ostane to aj z mrežou navždy,dokonca aj podla noveho zákona ,čo sa chystaju schváliť.PS: existuje 1 možnosť ,žiadosť o prestavbu ,milion povolení od výrobcu až po urady a stojí to okolo 1000€ Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (08.12.2009 10:41) |
....a tu je slovenska uprava vynimky: |
Chamo, ved prave. Mas tazne vozidlo skupiny B - teda do max. hmotnosti 3500 kg. |
Ozzac: Deliaca mreža sú len "hrátky" o DPH.Octávia combi N1 je blbosť pretože zákon hovorí o: |
Egreš ,ale pokial ju vymontuješ dopraváci ti vezmu TP od vozidla.Mreža je súčasťou vozidla ,ak je zapísaná v TP. |
Ozzac: Ja viem.A ešte pošlú oznam na DÚ a dostaneš doplatiť DPH a ešte ti vyrúbia aj penále za omeškaný odvod DPH.Ale to neznamená že to nie je blbosť. |
No s tým DU neviem.Ak som to kupil odpísane z firmy alebo cez bazár,možem to kupiť ako fyzická (nepodnikateľ) osoba len s Dph.tak už je hádam zaplatená,nie? |
|
CB750: ked si prečitaš vynimku zo zakona tak tachograf nemusia mat:vozidlá alebo jazdné súpravy s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 7,5 t používané na nekomerčnú nákladnú dopravu,.........čo je priklad ktory uvadzam ,no a hlavne to poistim tym splnomocnenym na sjukromnu prepravu |
Povodná otázka bola aký vodičák. Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (08.12.2009 11:35) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 205771 | Včera: 244659