Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Nasiel som seriu par clankov (in english) s uzitocnymi info pre bikerov o jazdeniu vo Francuzsku, priamo od francuzov: |
Super clanok. Sa mi paci ta ich solidarita: "If you are in trouble with a car driver, you'll find other bikers coming to the rescue" (Ked mate problemy s plechovkarom, ini (okoloiduci) bikeri vam pridu na pomoc) |
co je ten filtering a lane splitting?? nejak som to nepochopil, ide o to ist stredom pruhu? Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (21.03.2008 15:05) |
aha, respektive to bude asi praveze ist medzi pruhmi, cize po ciare, ze jo? |
lane filtering je "presuvanie" sa medzi jazdnymi pruhmi (iducimi v tom istom smere samozrejme) |
Kedze som minuly rok stravila 2 mesiace s mojou motoskou Hondou CBF600 v Parizi trosku sa podelim o moje skusenosti. Ja som byvala na okraji Paris - stvrt La Defense, cize moc po uplnom centre som najazdila ale len skor periferie a vypadovky. |
Sevas...no ja sa tiez podelim aj ked neni moc o co kedze je to tu pekne napisane....zil som 9 rokov vo FR a este tam chodim ale musim povedat ze o zdraveni nohou nic neviem. Zdravi sa normalne rukou, zdvihnutim prstou zo spojky a nepisane pravidlo by mohlo byt ze sa zdravia velke moto s velkymi, jogurtaci atd ale silnejsia kubatura skutristu nepozdravi, lebo to je tam asi kazdy.... |
Ja by som len tak strucne doplnil porovnanie troch krajin, IT, FR a SP, aj ked priznavam, ze som tam bol len ako z rychlika. |
to pocujem prvy krat, ze na ita dialniciach moto nemusi platit Ja som zatial platil vzdy, ak bola mytnica. |
platí se v i Itálii za moto. Minulý týden v Bolzanu inkasovali ode mě za moto 14 ojro. |
Nemozem najst ten zdroj, ktory ma informoval, ze ak je na talianskej dialnici kratsia rampa, motorky mozu prejst bez platenia. Ja som to tak robil krizom celym severom, ale nechcem nikoho nabadat, aby to skusal tiez : ) |
V juni by som mal ist na moto do FR na zraz do Pariza,pojdeme viacery takze pocitam ze pohoda tempo,dik za rady co ste sem dali lebo som chcel sa uz skor na to spytat |
Pracoval som tri roky vo francúzku a jazdil veľa po ich cestách.Je pravda že je nepísaný zákon,ktorí všetci bez výnimky dodržujú, aj autá ,že prerušovaná čiara medzi vnútorným ( pri zvodidlách )a vonkajším jazdným pruhom patrí motocyklom .Autá sa ťahajú ku stredovým zvodidlám a vo vedľajšom pruhu zase ku krajnici.V prípade viacerých jazdných pruhov sa to týka len tých dvoch pruhov pri stredových zvodidlách.Prakticky všetky vozy vytvárajú medzeru cca 2m .Porušujú to len neznalí cudzinci, ale tiež si na to rýchlo zvyknú keď vedľa nich prefrčí moto rýchlosťou 150km a oni sa posúvajú v kolóne 50km.Za tie tri roky som pri tomto spôsobe jazdy nevidel jedinú haváriu. V mestách dodržujú motocyklisti jediné pravidlo a to je ,že nie je pravidlo. Je pravda ,že poďakujú každému ochotnému vodičovi auta ,keď uhne a to malým výkopom na stranu vodiča. Pakticky všetci motocyklisti vo Francúzku sú vynikajúci jazdci. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Brumo (11.04.2009 21:01) |
Ja pracuje vo Francuzsku a vsimol som si viac krat ze osobne auta doslova pustia motorku dopredu a pokazde motorkar podakuje mavnutim nohou.Je to predsa velka krajina je tam ten morizmus rozsireny a jazdia tam takmer cely rok ci je teplo alebo zima, alebo prsi. Ked som isiel domov v noci v decemry tak som ta videl jednu nehodu motorkara, napalil to na dialnici do stredoveho zvodidla asi dostal smyk a motorku mal na dve casti no neviem ako dopadol on bol uz v sanitke. Celu cestu domov som nad tym rozmyslal ako moze jazdit v decembry v noci ked je okolo 0 stupnov. |
FR policajti jazdia mestach v kratkych rukavoch i 10st,a prekrocenie rychl bikerom su tolerovane, casto mi to pripada, ze moto ma večšiu "prednost" jazdy ako sanitka , ale tak si to vydobili a rokmi sa to zauzivalo,comu sa uz motoškole hodne venuju, ci prši ci nie,cvičia medzi kuželmi, v aute si treba davat pozor viac, neviete sktorej strany sa priženie biker, prehrmi Parižskim tunelom, az zimomriavky naskočia, dobreeeeeeeee |
Skrátim : vsade je to lepsie ako tu. Výpalne zo strany policie + strelba na neozbrojeneho, netolerancia zo srtany plechovkara pre jeho vnutorný a obmezdeny pocit ze motorkar ma viac ako on. A este ho to viac aj predbieha no neznesitelne. Kopec obmedzení kam sa nesmie a kde sa nesmie parkovat....... |
15 rokov USA , Tiez sa mi to zdalo v pohode,cesty siroke,upravene,vodici respektuju moto,najde sa vynimka ale to vsade. Po navrate na SVK som myslel ,ze som prisiel do blazinca ,ako keby si ludia nevazili zivot. To len tak z rychlika moje pocity, |
Oživím na chvíľu toto vlákno a spýtam sa - čo všetko pre jazdu po FRA motorkár potrebuje? Čo som tak chvíľu googlil a pozeral staré témy, tak som narazil na alkohol-tester a reflexné prvky. Jazdil tento rok niekto po FRA a mal obe spomínané veci? A platia tie reflexné blbosti aj pre ľadvinku? |
Ja buduci tyzden 9.07 idem do francuzka do mesta Cannes z BA. Je to okolo 1300km. Podla vás to za den spravím? idem s hornetom a budem mat a spolujazdca... |
Ak pôjdeš po platených úsekoch, tak áno, dáš to.. ale bude to utrpenie a deň nesmieš brať len ako interval od 7 rána do 10 večer |
diario> ak je tvoje druhe meno nacelnik zelezna rit, tak mozno ano. |
mizero: k tej tvojej starsej otazke, nie su povinne reflexne prvky ani tester (tym testerom som si nie isty, ale v autoskole nam nic take nevraveli). z vybavy jedine prilba, ta musi splnat nejake presnejsie podmienky, ale tie neviem. |
minuly rok tuto cestu s autom som uz spravil. ale s moto som taku dlhu trasu este nie. s autom to vyslo na 14hod. Tak neviem. asi spravím to tak že zastavím na pol ceste v benatkach. |
hatto: Dík, už nepotrebujem vedieť, už som sa z dovolenky dávno vrátil Nič z toho som nemal (ani o prilbe som nikde nič nečítal) a okrem asi milióna kruháčov som nestretol za celých 14 dní ani jedného policajta (nikde, ani na ceste, ani v meste...) |
Vo Francuzsku je povinne mat aj tester (musis mat 2) a reflektivne nalepky na prilbe. Tie nalepky som sa rozhodla ignorovat, ale testery beriem. Treba mat so sebou aj malu lekarnicku a high visibility vestu, ale to je asi povinne vsade na kontinente - my to tu vo VB nemame. |
sask: mozes, len musis davat vacsi pozor, aj za plechovkarov... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 219621 | Včera: 217709