Cau,
Myslim si ze kategoria seststoviek je riadne plna a je z coho vyberat, zaroven su vsetky sporty porovnatelne, zalezi hlavne od tvojich sympatii k niektorej znacke resp. modelu, ci hladas pohodlie aj na dlhsie cesty so spolujazdcom alebo len sportove vozenie pre jedneho na kratke vzdialenosti...
Samozrejme najlepsie je zohnat co najnovsiu moto s co najnizsim poctom km... Ale never tomu, ze 10 rocna motorka ma najazdene 15 000 km, v skutocnosti u jazdenej motorky asi tazko zistis skutocny pocet kilometrov...
Na co si davat pozor ???
Nedavno som kupoval uz svoju tretiu moto a aj tak som si vsetko neskontroloval na 100%. Skotroluj si vsak toto:
1. Retaz - dolezite, ci nieje vytahana (ked tocis kolesom vzdy musi mat rovnaku volu), podla toho ako je namazana mozes zistit ako sa o nu majitel stral...
2. Rozety - opotrebovanie (Je to dost velka investicia odporuca sa vymienat aj z retazou cca 6-8 tis Sk)
3. Brzdove kotuce - hmatom zistis ako su zuzene, cim menej tym lepsie (min hrubka ja na kazdom kotuci vyznacena napr.: MIN.TH 4mm), urobis si podla toho aj obraz o najazdenych km...
4. Brzdove dosticky - stav
5. Ked ides pozriet motoku, najlepsie je vidiet studeny start, ak je uz zahriata mozno chce majitel nieco skryt...
6. Baterka - spytat sa aka je stara (nova baterka ma ciste ruzove dosky vo vnutri)
7. U kapotovaneho motocykla treba pozriet motor, cistotu, ci niekde netecie olej, stav vyfukovych kolien a zvodov (hrdza)
8. Vela o stave napovie aj farba oleja (cez kontrolne okienko)
9. Skontroluj volu lozisiek v riadeni, v kolesach, v kyvke...
10. A Nazaver sa urcite odvez, Vacsinu nedostatkov vsak odhalis pri pomalej jazde (zle zvuky z motora a retaze, brzdy, spojka atd...)
|