Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

JAWA 250 - poradte - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJAWA 250 - poradte - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
22.03.2004 22:49

JAWA 250 - poradte

Dano
 Kávičkár 

Vlastním JAWU 250 353 z roku 1956 a pokial idem z miesta na miesto, problem nemám, taktiez nemam problem, ked sa len zastavým na benzinke natankovat, no ked niekde ostanem dlksie ako 10 min. za boha nemozem nastartovat. Zapalovanie a korburator mam nastavené podla hodnôt z doboveho manualu. Nevie mi niekto poradit co by to mohlo robyt, pripadne iné nastavenia. Sviecku mam novu NGK presne na JAWU CZ 353. Za tepla slape perfektne aj dobre startuje/lepsie ako japonec po zime/ Volnobeh si drzi perfektne, este mi nezdochla. Vopred dakujem za radu nad zlato.


23.03.2004 8:51

Re: JAWA 250 - poradte

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

mne to pripomina klasicky problem skodovky, kde "pada" benzin. Alebo naopak na motorke, ked stojis, samospadom sa prechlasta. Neviem, ci je to mozne, ja sa v tom nevyznam len som chcel dat inspiraciu!


23.03.2004 8:55

Re: JAWA 250 - poradte

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Aj ja si myslim, ze na vine moze byt karbes. Skus skontrolovat plavak, ci nema nejaku malu prasklinu. To by mohlo sposobovat, ze sa ti prechlasta...


23.03.2004 14:51

Re: JAWA 250 - poradte

andrej
 Jogurťák 

Zvlastne. Ak by Ti hocikde chytala falostny kyslik, tak by to zdochlo na volnobeh.Ak motor odmieta dialog a mas mokru sviecku, problem je jasny.Prechlasta sa, tj richie ma pravdu a postupuje do dalsieho kola.
Ak by richie pravdu nemal, napis o tom nieco viac. Caf


23.03.2004 21:53

Re: JAWA 250 - poradte

Vavro
 Kávičkár 

Skus skontrolovať aku maš mať hladinu paliva v plavákovej komore a pozri do manuálu ci je to OK.


24.03.2004 10:49

Re: JAWA 250 - poradte

Brano
 Kávičkár 

Ikona

Ja som mal 250tku 5 rokov, tak pridam moje skusenosti, ale tazko radit, ked nevidim motorku...

Dnes mame viac oktanov v benzine, a cely mechanizmus moze byt opotrebovany, tak tie hodnoty predzapalu a odtrhu je najlepsie nastavit skusmo otestovanim viacerych poloh.

S mojou 250tkou som prakticky nepoznal problem prechlastania (mal som ich 2 kusy po sebe), cim viac benzinu, tym rychlejsie chytila. Aj ked zacala strielat a zo spoja vyfukov a kolien zacali tiect benzinom rozpustene usadeniny z kolien, po par prekopnutiach chytila. 350 tky boli viac nachylne na prechlastanie.

Podobny problem som mal na starom pekaci (mustangovi), za uplne studeneho motora chytil na 1. kopnutie, ked bol motor horuci, chytil na 1. kopnutie, ale ked stal - ako vravis - dajakych 15 minut, nebolo boha ho nakopnut.
Skusanim poloh odtrhu prerusovaca a predzapalu sa dali nastavit aj stavy, ked vobec nechcel chytat studeny, a aj ze vobec nechcel chytat horuci. (to je ale predsa-len trochu mensi motor)

Mas dobru baterku ?

Karburatorove trysky mozu byt poskodene (aj schvalne zvacsene pre neskutocny vykon - videl som uz vselico), predpokladam, ze si uz skusil dat ihlu postupne na vsetky zarezy, a skusil si aj rozdielne trysky...

Kvoli tomu, ze to je taky stary mechanizmus, ma svoje neopakovatelne vlastnosti. A tym sa da prist na klb iba skusmo. Na jawy ziadne pocitace nie su. ... skoda.

Nesmut, to patri k starym Jawam. Treba len skusat a skusat... ked do niecoho dostatocne dlho vrtas, nakoniec prides na riesenie.
Vela zdaru.


24.03.2004 12:14

Re: JAWA 250 - poradte

frodo
Neregistrovaný

Ja som podobne problemy tiez riesil tak, ze som zvacsil predstih na maximum toho co sa udavalo (pamatam si ze to bolo preto, ze nechcela startovat, ale nepamatam si uz presne pri akej prilezitosti). Nevyhoda bola, ze sa nedala potom prekopnut po sediacky. Musel som sa vzdy postavit, a tak kopnut, lebo inak kopla spat. Mozno by bolo byvalo pomohlo aj nieco ine ako predstih, ale ked prestali problemy, tak uz som nebadal dalej, co s tym robit. Btw ako nastavujes predstih ? Papierikom, alebo ziarovkou ?


24.03.2004 13:39

Re: JAWA 250 - poradte

Brano
 Kávičkár 

Ikona

Jedna z metod bola, ze som vybral sviecku a presne sublerou odmeral, ako vysoko je piest ked hadze iskru ... :-) ... myslim, ze to malo byt 4 mm pred hornou uvratou ked ma hadzat iskru (ale neviem ci si pamatam dobre, over si to) - presne vies, kedy ta iskra slahne vo valci. Su aj normalnejsie metody ako podla znaciek na kluke (ak dajake su), ziarovka...

Odtrh prerusovaca som zvykol mat cca 1 mm (na moje vtedajsie pocudovanie funguje od 0.1 mm do cca 2 mm - podla opotrebovania toho keramickeho cuda, ktore sa opiera o vacku, podla toho, ake su ohryzene kontakty,...). Odtrh nie je az taky dolezity, po nejakych skusenostiach som ani nepouzival sparove mierky, iba podla oka to stacilo nastavit...
Este jedna vec: vacka je skosena samozrejme trochu sikmo... takze ked nastavujes odtrh kontaktov prerusovaca, spolu s tym mierne (naozaj iba malo) menis aj predstih...

Tolerancie su dost velke, takze mas priestor na skusanie...

Ako specialitu mozem uviest, ze som mal na jednej kluke ohnuty ten konicky trn, na ktory sa nasuva rotor (excentricita cca 1,5 mm - co je prakticky vyska vacky!! ), samozrejme s tym spojene problemy so suchanim rotora o stator, problem s nastavenim odtrhu, ale nakoniec som to rozchodil. ... takisto, ako to rozchodis Ty.


25.03.2004 0:29

Re: JAWA 250 - poradte

polliter
Neregistrovaný

Pripajam sa k nazoru, ze to bude vyskou hladiny v plavakovej komore - ak je vacsia ako ma byt tak, sa to vacsinou takto prejavuje, lebo akurat tych 5-10 min staci na to aby sa ti hrdlo karburatora a tym aj saci kanal zaplnil benzinovymi parami + tieto pary sa ti este obohatia parami s volnobezneho systemu a vyslednu nasatu zmes mas daleko za hranicou zapalnosti. Riesenie je tak ako to bolo spominane kontrolou plavaka (netesnost ihly plavaka, tazky plavak-ak sa niekto prasknuty plavak pokusal letovat a nakydal tam plno cinu a tiez prasknuty plavak), skontroluj si tiez velkost volnobeznej trysky, nastavenie skrutky bohatosti zmesy - cim ju viac zatocis, tym je zmes bohatsia a tiez si skontroluj odtrhove ramienko, ci ti moc neiskri - vadne kontakty, alebo kondenzator .


26.03.2004 16:52

Re: JAWA 250 - poradte

Dano
 Kávičkár 

Velmi pekne dakujem za rady, urcite mi niektora pomoze. Inac baterka ma 2 roky aje v zime udrziavana/nabijana/. odtrh som nastavoval podla atrapy sviecky z mierkou a "papierikom", na 4,5 mm a velmi pekne si bafkala bam-bam-bam. Prechlastanie sa mi velmi nezdá, lebo aj po 10 prekopnutiach je sviecka suchá. Podarilo sa mi ju nakopnut po dalšich prekopnutiach a na plný plyn, pričom ked už chytla, tak už išla a nedochla. Ihlu nam na 3 zareze, tak sa s tým skúsim pohrať. Mal som uz simson skuter, JAWU 639, skuter cz 501-175 a teraz túto krásku, s ktorou som velmi spokojný az na "to". Ako to dopadne dam vediet. Takze niekedy na stereke. Caute.


29.03.2004 11:23

Re: JAWA 250 - poradte

martin nepodstatne
 Stuntrajder 

Skús si skontrolovať, či máš vloženú bakelitovú podložku medzi válcom a karburátorom, slúži na to aby sa pri odstavení motora karburátor ktorý nie je v tej chvílí chladený nasávanou zmesov neprehrieval od horúceho válca, orginálne to tom bývalo montované, ale ľudia to vyhadzovali von, lebo to zvyklo prasknúť, ak nezoženieš orginálne, tak tú podložku vyrob z nejakého hrubšieno klingeritu


04.04.2004 9:28

Re: JAWA 250 - poradte

Dano
 Kávičkár 

Čauko! Takže sa mi to podarilo odstrániť a bolo to nastavením karburatora a tým, že väčšina chalanou ma skusenosti s panelkou a na moju kyvačku to až tak neplatilo, lebo je tam motor z péraka. Najprv som mal chudobnú zmes podľa nastavenia z panelky a potom bohatú, lebo som to prehnal. Nastavil som to tak, že som skrutku voľnobehu dotiahol a povolil o pol obrátky. Motor skočil za studena perfektne, lebo to je trochu bohatšia zmes, potom som motor zohrial a odtáčal volnobeh, tak, aby motor este pravidelne bežal, to za podmienky, že šupatko je čo najnižšie/skrutka volnobehu reaguje, ak je vysoko, tak nereaguje/. Mne to vyslo na 3/4 obratky. Dalsia vec je, že to nema sitič a tak sa karburator pred startom preplavuje, letný nie, ale má sa uzavrieť prívod vzduchu "motílikom", aby sa jemne obohatila zmes. Teraz startuje lepsie ako triapola.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190255 | Včera: 188442