Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Vlastním JAWU 250 353 z roku 1956 a pokial idem z miesta na miesto, problem nemám, taktiez nemam problem, ked sa len zastavým na benzinke natankovat, no ked niekde ostanem dlksie ako 10 min. za boha nemozem nastartovat. Zapalovanie a korburator mam nastavené podla hodnôt z doboveho manualu. Nevie mi niekto poradit co by to mohlo robyt, pripadne iné nastavenia. Sviecku mam novu NGK presne na JAWU CZ 353. Za tepla slape perfektne aj dobre startuje/lepsie ako japonec po zime/ Volnobeh si drzi perfektne, este mi nezdochla. Vopred dakujem za radu nad zlato. |
mne to pripomina klasicky problem skodovky, kde "pada" benzin. Alebo naopak na motorke, ked stojis, samospadom sa prechlasta. Neviem, ci je to mozne, ja sa v tom nevyznam len som chcel dat inspiraciu! |
Aj ja si myslim, ze na vine moze byt karbes. Skus skontrolovat plavak, ci nema nejaku malu prasklinu. To by mohlo sposobovat, ze sa ti prechlasta... |
Zvlastne. Ak by Ti hocikde chytala falostny kyslik, tak by to zdochlo na volnobeh.Ak motor odmieta dialog a mas mokru sviecku, problem je jasny.Prechlasta sa, tj richie ma pravdu a postupuje do dalsieho kola. |
Skus skontrolovať aku maš mať hladinu paliva v plavákovej komore a pozri do manuálu ci je to OK. |
Ja som mal 250tku 5 rokov, tak pridam moje skusenosti, ale tazko radit, ked nevidim motorku... |
frodo Neregistrovaný |
Ja som podobne problemy tiez riesil tak, ze som zvacsil predstih na maximum toho co sa udavalo (pamatam si ze to bolo preto, ze nechcela startovat, ale nepamatam si uz presne pri akej prilezitosti). Nevyhoda bola, ze sa nedala potom prekopnut po sediacky. Musel som sa vzdy postavit, a tak kopnut, lebo inak kopla spat. Mozno by bolo byvalo pomohlo aj nieco ine ako predstih, ale ked prestali problemy, tak uz som nebadal dalej, co s tym robit. Btw ako nastavujes predstih ? Papierikom, alebo ziarovkou ? |
Jedna z metod bola, ze som vybral sviecku a presne sublerou odmeral, ako vysoko je piest ked hadze iskru ... ... myslim, ze to malo byt 4 mm pred hornou uvratou ked ma hadzat iskru (ale neviem ci si pamatam dobre, over si to) - presne vies, kedy ta iskra slahne vo valci. Su aj normalnejsie metody ako podla znaciek na kluke (ak dajake su), ziarovka... |
polliter Neregistrovaný |
Pripajam sa k nazoru, ze to bude vyskou hladiny v plavakovej komore - ak je vacsia ako ma byt tak, sa to vacsinou takto prejavuje, lebo akurat tych 5-10 min staci na to aby sa ti hrdlo karburatora a tym aj saci kanal zaplnil benzinovymi parami + tieto pary sa ti este obohatia parami s volnobezneho systemu a vyslednu nasatu zmes mas daleko za hranicou zapalnosti. Riesenie je tak ako to bolo spominane kontrolou plavaka (netesnost ihly plavaka, tazky plavak-ak sa niekto prasknuty plavak pokusal letovat a nakydal tam plno cinu a tiez prasknuty plavak), skontroluj si tiez velkost volnobeznej trysky, nastavenie skrutky bohatosti zmesy - cim ju viac zatocis, tym je zmes bohatsia a tiez si skontroluj odtrhove ramienko, ci ti moc neiskri - vadne kontakty, alebo kondenzator . |
Velmi pekne dakujem za rady, urcite mi niektora pomoze. Inac baterka ma 2 roky aje v zime udrziavana/nabijana/. odtrh som nastavoval podla atrapy sviecky z mierkou a "papierikom", na 4,5 mm a velmi pekne si bafkala bam-bam-bam. Prechlastanie sa mi velmi nezdá, lebo aj po 10 prekopnutiach je sviecka suchá. Podarilo sa mi ju nakopnut po dalšich prekopnutiach a na plný plyn, pričom ked už chytla, tak už išla a nedochla. Ihlu nam na 3 zareze, tak sa s tým skúsim pohrať. Mal som uz simson skuter, JAWU 639, skuter cz 501-175 a teraz túto krásku, s ktorou som velmi spokojný az na "to". Ako to dopadne dam vediet. Takze niekedy na stereke. Caute. |
Skús si skontrolovať, či máš vloženú bakelitovú podložku medzi válcom a karburátorom, slúži na to aby sa pri odstavení motora karburátor ktorý nie je v tej chvílí chladený nasávanou zmesov neprehrieval od horúceho válca, orginálne to tom bývalo montované, ale ľudia to vyhadzovali von, lebo to zvyklo prasknúť, ak nezoženieš orginálne, tak tú podložku vyrob z nejakého hrubšieno klingeritu |
Čauko! Takže sa mi to podarilo odstrániť a bolo to nastavením karburatora a tým, že väčšina chalanou ma skusenosti s panelkou a na moju kyvačku to až tak neplatilo, lebo je tam motor z péraka. Najprv som mal chudobnú zmes podľa nastavenia z panelky a potom bohatú, lebo som to prehnal. Nastavil som to tak, že som skrutku voľnobehu dotiahol a povolil o pol obrátky. Motor skočil za studena perfektne, lebo to je trochu bohatšia zmes, potom som motor zohrial a odtáčal volnobeh, tak, aby motor este pravidelne bežal, to za podmienky, že šupatko je čo najnižšie/skrutka volnobehu reaguje, ak je vysoko, tak nereaguje/. Mne to vyslo na 3/4 obratky. Dalsia vec je, že to nema sitič a tak sa karburator pred startom preplavuje, letný nie, ale má sa uzavrieť prívod vzduchu "motílikom", aby sa jemne obohatila zmes. Teraz startuje lepsie ako triapola. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190255 | Včera: 188442