Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Karburátor a výkon... - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKarburátor a výkon... - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
20.04.2004 15:46

Karburátor a výkon...

cola
Neregistrovaný

Dobrý deň vážení páni motorkári !
Prosím o fundovanú radu. Viem, že tu odpovedajú aj humoristi, ale teraz to myslím vážne.

1) Mám skúter 50 ccm POPCORN. Na karburátore sú 2 nastavovacie skrutky. Prvá voľnobeh, druhá bohatosť zmesi. Zaujíma ma tá druhá. Otázka: Ak ju priťahujem doprava na doraz, motor „skape“, t.z. že som zavrel úplne vzduch? Keď otáčam doľava, vzduch pridávam?

2) Z továrne tam bola tryska 47,5 a továrenské nastavenie bohatosti zmesi. Ku skútru bola dodaná aj tryska 57,5. Keď vymením trysku menšiu za väčšiu, je potrebné doladiť bohatosť zmesi? Treba pridať vzduchu, teda otáčať skrutku doľava?

3) Má na výkon motora a spotrebu paliva vplyv nastavenie bohatosti zmesi, hlavne či to má vplyv na výkon.

4) Ak je motor „pridretý“, teda potom sa dalo naštartovať a motor ide ďalej, nieje potreba vymeniť aspoň krúžky? Môže to mať vplyv na výkon motora? Myslím, že áno?

5) Je tam výfuk s katalyzátorom (splňuje normu EURO 2). Keď ho vymením za športový výfuk(poraďte za aký a kde ho zoženiem), zvýši sa o niečo výkon motora?

Prepáčte, že otázok, je trošku viac, ale vaše odpovede mi veľmi pomôžu pri správnej prevádzke môjho približovadla.

Za Vaše vyčerpávajúce odpovede vopred úprimná VĎAKA a prajem Vám veľa km bez nehody.


20.04.2004 16:36

Re: Karburátor a výkon...

papaya
Darca Krvi  Kávičkár 

No neviem moj lajcky pohlad na bod c 1: pokial si dobre pamatam na konstrukciu karburatora , je tam klapka ktora reaguje na plyn a pridava ,alebo ubera vzduch a potom do stredu je privedena ihla ktora rozprasuje vo vzduchu benzin a tym vytvara zmes. Podla mna tym sroubikom uberas/pridavas benzin a nie VZDUCH ako pises. Mozno kecam ,ale podla mna je to tak ako pisem ...


20.04.2004 16:45

Re: Karburátor a výkon...

papaya
Darca Krvi  Kávičkár 

bod c3 jasne ze ma nastavenie zmesi vlyv na viacej faktorov ako spotreba , vykon.... ved na to to tam je predsa

bod c 4 ked je motor zadrety uz ho nenastartujes... ja som bol pri oprave ked sa prave kruzok rozsypal a zadrel valec... novy vybrus a bolo po probleme. V Tvojom pripade navsteva odbornika odpovie na Tvoju otazku.


20.04.2004 19:56

Re: Karburátor a výkon...

chumo
 Turista 

A co tak navstivit autorizovany servis a nefusovat to doma...


20.04.2004 22:16

Re: Karburátor a výkon...

fuli
 Kávičkár 

Ikona

papaya: ale on ho ma "len" pridrety :-) nie zadrety...
poznam viac takych pripadov, ked sa vzduchac prehrial, a zasekol sa, a ked vychladol, tak to rozchodil, ale uz to nebolo ono... to je zrejme aj Colacov pripad.... Colac mas to vzduchac alebo vodnik ?

k tomu ladenemu vyfuku.... ladak na 50ccm skuter ???? :-)
mozno sa to da, ale preco chces z chrusta robit hlucneho chrusta ? :-)


20.04.2004 22:45

Re: Karburátor a výkon...

rgw
 Skútrista 

Skutre su nastavene z fabriky vacsinou na skrteny vykon a rychlost do 40km/h.Skrtene su vacsinou karburatorom,aj vyfukom a pri novsich elektronicky.Pri nastaveni karburatora musis rozlisit rozne rezimy prevadzky.Pri volnobehu nastavujes jednym srobom polohu supatka a druhym bohatost zmesi.V amaterskych podmienkach mozes nastavit tak ze trosku zvysis volnobezne otacky jednym srobom,a srobom bohatosti tocis tak aby boli najvyssie otacky/ tocis dolava aj doprava/,a potom znizis polohu supatka .
Pri ciastocnom zatazeni na vykon aj bohatost vplyva velkost hlavnej trysky a poloha ihly v supatku.Cim nizsie je spustena ihla,tym chudobnejsia zmes.
Pri maximalnom zatazeni /plny plyn/vykon a bohatost zmesi su ovplyvnene jedine velkostou hlavnej trysky.
Suhrn:vymen hlavnu trysku na 57,5
nastav bohatost,pri volnobehu podla horeuvedeneho postupu,
ihlu nastav priblizne do strednej polohy,
pri karbesi este mozu byt nejake skrtiace podlozky,pozri sa ci nieco neprekaza prudiacej zmesi a vzduchu.
A ked chces mat este vacsi vykon.treba menit aj vyfuk...


21.04.2004 7:56

Re: Karburátor a výkon...

colac
Neregistrovaný

Ahoj fuli, mám vzduchom chladený 2-takt. Stalo sa to tak: Studenú som ju rozbehol a cca po 4 km zaškrípalo(neviem to popísať ten zvuk) a zdusila mi, prudko sa zastavila. Poznal som o čo sa asi jedná, už som to dávnejšie zažil. Sralo ma, že som bol na Orav. priehrade a šiel som do Poľska.Elektr. nakopnúť nešlo, ale nohou áno. Prejdem 50m a znovu!!! Vedľa bola pumpa, do nádrže som fukol asi na 5litr.2,5 dcl maditu(iný nemali). Páka nešla pretočiť. Nasral som sa buď-alebo a celou váhou tela som páku aj s motorom pretlačil.. a NAŠTARTOVAL!!!! Mojou odvahou bolo, že som pokrač. v ceste do Jablonky v Poľku s jedným šrobovákom :-))) a motor išiel. Potom sme s jedným technikom zistili, že nešlo olejové čerpadlo....atď To je už opravené, LEN či nemám vymeniť valec s krúžkami????


21.04.2004 7:58

Re: Karburátor a výkon...

cola
Neregistrovaný

RGW ďakujem Ti za vyčerpávajúce odpovede, keď to naštelujem, napíšem ti na mail, ako to dopadlo....


21.04.2004 9:21

Re: Karburátor a výkon...

rgw
 Skútrista 

Po popisanej zavade mal by si skontrolovat piest a kruzky,ked nie su ryhy,len vylestena plocha na pieste a kruzky sa pohybuju v drazkach,staci jemnou brusnou pastou na kov prebrusit chytene plochy na pieste a vo valci,/pastu rozriedis olejom a touto zmesou nanesenou na handricku rucne prelestis/.Ked kruzky su zapecene do drazky na pieste,alebo su ryhy na pieste,treba vymenit piest aj kruzky a podla stavu valca mozno aj vybrus je nutny.
Dalej pri poruche olejoveho cerpadla nie su mazane ani loziska na kluke,ktore mozu byt chytene,a zavada sa ukaze po urcitom case.


27.04.2004 9:14

Honda CR125R

Caute.Potreboval by som poradit.Mam CR125 R r.v.1990.Bol som sa vozit,zapadol som v blate a ked som sa hrabal von tak sa mi roztopil kontakt co je na sviecke dolu a padlo mi to do valca,a zapieklo mi to kruzok o piest.Tak som to zhodil dolu ,ze kupim novy piest,a pozeram ze ten co tam bol ma rozmer 56,03.A na 125 ma mat nejakych 53 aj daco.Vlozka(este nie je nikasil) by este celkom usla.Dal som to robit jednemu clovekovi,hovoril ze treba vymenit aj tu ,lebo su tam zle urobene kanaly.Ale dalsi problem.Vlozka ma vonkajsi priemer dost velky a nema taky polotovar.Mam to tam uz dva mesiace a nic.Neviete mi niekto helpnut?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 40639 | Včera: 168049