Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
miro139: |
Len vas usmernim - Autor temy polozil otazku v prvom prispevku na ktoru tu bola nedavno zlozena kompletna odpoved. Tak ja len tak ze ci nechcete ist na pivo a porozpravat sa tam o zivote aby ste ho nemuseli riesit tu ci? |
Len tak zo srandy by som chcel vedet, jak dokaze rypat egres1, ked egres2 je nezdolatelny? |
egres2 - perpeetum mobile je dávno vyriešené aha: |
pre zaujimavost, jeden znamy testoval ze kolko motor avie, nie awie, znesie benzinu v nafte, skoncil pri extreme niekde 51/49 cca ,nafta/benzin(ak si dobre pamatam)...potom to uz nechcelo vobec fungovat, |
Re: egres2: ved to, aj z tvojho avataru je to jasne Upravené 1 krát. Naposledy upravil cnn88 (13.05.2015 10:29) |
snn88: |
www.mojevideo.sk/video/21bd2/test_oktanoveho_cisla_rusk... egres sa moze zaregistrovat na mojevideo a vyvracat skusenosti uzivatelov co su v komentaroch |
tak nakoniec som to nasiel neni to 95 ale ruska 92 www.autorubik.sk/clanky/video-meranie-oktanoveho-cisla-... |
Re: egres2: vyzeralo to jednoducho vlozil pristroj do benzinu pockal cca 10s a vyhodilo mu to cislo ,video bolo po rusky tak neviem potom co meral asi mnozstvo kovovych pilin z zbrusenej hlavy pioniera alebo mnozstvo s6006 v nafte . |
Wing2: |
Kým tu vy riešite pixloviny, Slovnaft začal do benzínu pridávať aditíva, ktoré sa optimálne prispôsobia krátkym, alebo dlhým trasám, ktoré jazdíte. |
Benzín v naftě FUNGUJE na zvýšení výkonu a snížení spotřeby TEČKA ! A klidně si teoretici , co to nikdy nezkusili ,mohou psát libovolný vědecký elaboráty že tomu tak není. JE ! |
cnn88: |
Raz som videl na youtube jedneho rusa ako testoval s takym pristrojom mnozstvo oktanov na benzine Natural 95 mal asi 10 vzoriek od roznych predajcov a mozno na 3 mal okolo 95 okt boli pripady ked to slo na 88-87okt a si predstav ze s takej 95 capnes 98... tak mi nehovor ze tam rozdiel citis nebudes na aute mozno nie ale na moto co citis pomaly kazdy vybuch tak takto moze vzniknut ludova tvorivost . a ti garantujem ti ze aj na svk sa najde taky pripad. |
Ventyl: |
Re: egres2: Ked budem v pruseri, teba si berem jako pravnika, neprehram, lebo odskriepis protivnikovi aj nos medzi ocami |
to zvysenie moze byt kludne citelne, ale to fakt zalezi na tom, do coho sa to vopcha. 99% generickej benzinovej konfekcie sa na 98cku neriesi. skor, ak maju to "stastie" ze sa vyvazaju aj za velku mlaku, su usposobene na to, aby bezali na 91-95, kedze emericky normal je cca nasa 91tka. celkom dobru sancu by som v tomto smere videl s motormi Zetec z proveniencie GM, ktore aj na N95 bezia s pomerne vysokym KP niekde okolo 14-15:1, co je celkom dost nezvyk a vacsina inych motorov by sa pri takom KP uz davno rozsypala na prvocinitele. pri takom KP je potencial, ze motor ma priestor na zvysenie kompresneho tlaku tak, aby vyssie oktanove cislo vyuzil. dalsi priklad je ten mnou zminovany Fako motor. Onehda som ho mal so stiahnutou hlavou a zagrcany karbonom na KP niekde okolo 12,8:1 a na tom motore bolo fakt na prvy pohlad vidno, ze mu 100 oktan chuti. Tam to ale bolo tym, ze ten motor uz z fabriky na N95 konstruovany nebol a necitelne zasahy do nastavenia ho spravili k N95 este intolerantnejsim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (11.05.2015 15:13) |
Ventyl: |
problem v tvojej uvahe je v tom, ze predpokladas, ze vyssie OČ => vyssia vyhrevnost, co je ale omyl. vyhrevnost automobiloveho benzinu (t.j. mnozstvo tepla vygenerovane spalenim 1kg za danych podmienok - nechce sa mi zistovat ake laboratorne podmienky to su) je pre vsetky benziny cca podobny. vsetky zdroje ho uvadzaju bez ohladu na OČ na hodnote cca 44GJ/kg. dalej predpokladas, ze sa tlak zvysi. aj keby to bola pravda (a mozno je, zas tak moc sa mi nad tym uvazovat nechce) tak zmena tlaku sa sice prejavi na uhlovom zrychleni klukovky, ale to je odvisle od tak vela premennych, okrem ineho aj zatazenia vozidla (t.j. ako velmi je nalozene, alebo ci si sa pred jazdou poriadne vysral) ze z toho nic nevydedukujes. |
Ventyl: |
och ech uch... plno vela dojmov na oboch stranach Upravené 2 krát. Naposledy upravil ventYl (11.05.2015 11:13) |
Zase to motas a nemas ani paru, o com pisem. Nezvysujem tlak vstrekovania! Zvysil sa tlak spalenych plynov na piest. kapisto? Nem? tak uz ti fakt nepomozem. |
Plazivec: |
Vidim, ze necitas. To o com hovorim, prevadzkujem na starom TD motore, kde elektronika netestuje vyhrevnost paliva/to ani podla mna nie je mozne/. Za dalsie, domnievam sa /pisal som to uz vyssie/, ze tie aromaticke uhlovodiky zlepsuju sposob zapalenia paliva a to tak, ze palivo sa zapali rovnomernejsie, detto, zhori rychlejsie. Tento jav sposobi vyssi tlak splodin na povrch piestu a tym aj zvysenie ucinnosti daneho skutocneho fyzickeho motora. Bodka. Nijaku teoreticku fyziku v tom nehladaj. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (11.05.2015 9:35) |
Plazivec: |
A aby som ta poopravil, teoretik, tak o spalovacom motore tu: |
Plazivec: |
Re: egres2: Seiligerov cyklus alebo Seiligerov obeh je ideálny tepelný obeh pozostávajúci z vratných zmien. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (11.05.2015 9:13) |
Plazivec: |
ked chces aby ti horelo rychlejsie a dosiahol si vyssi tlak, tak nacapuj cisty benzin , mozes si nim aj gumy poliat, budu lepsie lepit |
Ak necítite rozdiel medzi 95kou a 98čkou, tak to bude asi preto, že si umývate gumy jarovou vodou a potom silno lepia na cestu!!!! To neprekoná ani 100+ V-power..... |
Co je na tom, ze nejaky chemicky bazmek moze zmenit priebeh spalenia paliva v spalovacom motore k lepsiemu proti fyzike?! Vysvetlis mi to nejak fyzikalne prijatelne? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (11.05.2015 8:53) |
Plazivec: |
ono zas predstavme si, že to funguje (netvrdím, že nefunguje): Nižšia spotreba znamená menej predanej nafty. Menej predanej nafty znamená nižší zisk. Tak prečo by výrobca paliva šiel proti svojmu zisku? Ak by aj uviedol na trh naftu takto upravenú, musel by dvihnúť jej cenu, aby mu neklesli zisky z menšieho predaja kvôli nižšej spotrebe. (Samozrejme to myslím globálnejšie, keď by všetky čerpačky mali vo svojej ponuke úspornú naftu.) |
Volakedy sa (vraj) aj benzin pridaval do nafty v zime. To malo svoje opodstatnenie. Potom prisli aditiva a dnes uz v zime je nafta namiesana.... |
jasne ze hlane ide o marketing . napriklad motul na cistenie retaze v spreji 0.5l 9.90e alebo pripraok S100 do umyacky retaze 0.5l 16e .viem co je tam presne a cena 8e za 1l pri 5l baleni rovno od vyrobcu tej chemikalie bez reklamy a funguje perfektne ved je to to iste tak nevidim problem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cnn88 (08.05.2015 16:56) |
Volakedy sme naozaj olej pridávali do lacnej všelikde zohnanej nafte / na jednom z tých forumov tu píšu / Asi to nebola blbosť. Ten motor mi šiel kultivovanejšie a asi mu to neškodilo. |
A co si myslite, ze v tej drahsej nafte je?! Nejaky super kozmicky pripravok z raketoplanu NASA? Uvedomte si, ze svet ovladaju naftovi magnati a ti by si dali koleno vrtat za kazdy cent na liter paliva. Samozrejme, ze nikto z nich nezverejni svoju recepturu na "vylepsene palivo", len budu masirovat mozgy spotrebitelskych mas vselijakymi reklamnymi trikmi, len aby zarobili peniaze. Mne je jasne, ze urcite tam neleju S6006 a maju na to labaky, ale treba si uvedomit, ze nic svetoborne do toho nedavaju. |
...ked ti supnu S6006 do zily namiesto vyzivy usetris na spotrebe |
Sorry Plazivec, nevšimol som si, že si mi to osvetlil o pár príspevkov vyššie- Tak oni to teda už lejú do drahšej nafty. Predsa len sa to dočítali na tých amatérskych fórach. Len či to lejú v správnom pomere, pretože ja ju tankujem. Ale asi ma zase klamú ako hlúpeho zákazníka. Sorry teda, vyšší môj príspevok asi nemá zmysel. Idem sa hanbiť do kúta. Nech žijú internetové fóra plné na slovo vzatých odborníkov!!! |
OK, keď je to tak dobré, prečo to tam nepridávajú priamo výrobcovia palív a nenazvú je nejak extra mega super nafta alebo rovno nedajú reklamu, že už tam S6006 je naliate a presne nariedené? Veď keď mi klesne spotreba a zvýši sa výkon pri zníženej dymivosti to bude super. Nechápem potom, na čo tam platia špičkových chemikov a ich výskum? Prečo nejdú na amatérkse fóra a neprečítajú si, na čo prišli domáci kutili? Mali by výskum zadarmo!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil quickmick (08.05.2015 6:40) |
Re: egres2: Nechapem, comu sa tak rehoces, teoretik. Precitaj si, co je to xylen. Ale to je jedno co je to, tu mas link a citaj. Pan najmudrejsi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (07.05.2015 21:56) |
Plazivec, risiak: |
Re: kiero: tesime sa na to... s benzinom to este asi nikto neskusal - budes prvy. Cau. |
tak si to preberme este raz, ked do plnej nadrze ( 55 L ) nalejem pol litra S 6006-ky a zvysi sa mi |
Risiak: |
Re: egres2: Vobec nemam dovod ta urazat - ak by si to tak chapal - len konstaujem... |
cn88: |
Re: egres2: Neni som taka truba, aby som zbytocne behal pred tankovanim do farby-laky pre flasku ekrazitu cele roky. Ale ostan si v tom, co si myslis, ja ti to nemienim vyvracat. Moja penazenka sa vytesuje viac. |
Plazivec: |
ja momentalne do auta lejem VIF Benzin aditivum, zacal som preto lebo som mal zopar hosich startovani, tak nech precistim vstrekovace, na nejaku usporu paliva som neveril, ale podla palubneho PC a aj excelu mi za poslednich 4000km klesla spotreba o 0,44L na 100km, podla mna jazdim stale rovnako, stale rovnake trasi.... |
Supeer,za par rokov si naše stroje tak zviknú na tú vodu že si aspon budeme tankovat doma |
Brazelko vies ale na vodu a spominanu chemiu sa dan z pohonnych hmot nevztahuje a tvoje vypocty su nespravne ak si vypocital ze na liter vody v desiatich litroch paliva je treba 5milionov kubickych metrov chemie. |
... tak ho zriedili z vodou v pomere 80% benzinu a 20% vody (mateo123) Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (06.05.2015 8:17) |
Re: egres2: Len teoretizujes od stola. Ja mam prakticke a niekolkorocne skusenosti, ktore mi nijaky teoretik od stola nevyvrati, nech pise akokolvek vedecky fundovane. |
Kedysi davno som aj aj o tom riedidle cital siaho dlhe diskusie. Brazel si to sice priklada pod nos ale vazne na to mnohi jazdia a su spokojny s vysledkom. Inak petrolej sa tiez leje do nafty v zime aby nezamrzla a nevymysleli si to prave domaci kutili. Co sa tyka vody v benzine tak nieje to az taka kktina pretoze existuju latky ktore ju viazu a rozpustaju v palive takze s nejakou hustotou problem chemia nevidi. V preklade - o.eby a nekvalita paliv je realita ale marketing vam uspesne zalepil oci takze tomu mnohi neverite. |
Plazivec: |
Re: egres2: Zacalo to tym, ze som na Fiat Marea fore nasiel zmienku o pridavani istej chemikalie, v cz znamej pod nazvom Bezaromatik. Zacal som googlit a nakoniec som nasiel dva, pre mna podstatne prispevky, jeden pisal clovek, co ma dopravku a jazdi s kamionmi do Ruska. Pisal, ze to pouziva uz dlhe roky a usetril hodne penazi na nafte a aj na nakladoch na opravy. Dost dlhy prispevok, takze ma nalomil. |
Jozef Mikulec z Výskumnom ústave ropy a uhľovodíkových plynov (VÚRUP): |
Hmm: |
musím suhlasit s mateo123 ja mam také iste informácie priamo od zamestnanca pumpy . preto pri 98 mas vecsiu sancu ze to bude 95 .ci je to priamo voda z vodovodu alebo zo suda spod okapu to neviem. |
Re: s.: Miro s., klobuk dolu, konecne to tu zas ma uroven. Ked sa budes nudit, este nieco napis! |
mateo123 , skús si doma urobť pokus , kúp si jeden liter trebárs aj 100 oktánového benzínu , nalej do toho dva deci (0,2l) vody a skús potom tú zmes naštartovať napr. v kosačke , či ti to chytí . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (05.05.2015 9:28) |
Meteo: |
Tak s kvalitou benzinu je to dnes tazke. Ale co viem co mi jeden znamy hovoril na nemenovanej pumpe ked robil tak uvediem ako priklad neviem kolko litrove maju tie nadrze tam ale mi hovoril ze plus minus ked im doviezli benzin tak ho zriedili z vodou v pomere 80% benzinu a 20% vody takze to uz je na zvazenie... Takymto sposobom sa "setri" svinstvo ale tak to funguje... |
Plazivec: |
Riedidlo na handričku ... ako na vyhodze jeden spoluobčan odpovedal , že čo ťahajú - No Tolulén . |
Plazivec-to si hádam iba robíš prdel nie?Čo to máš za auto,že po naliatí riedidla urobíš o 150 km viac na nádrž ???Tak skus naliať liter isto to dá o 300 km viac na nádrž...PIL SI? |
Trochu to uvediem na pravu mieru, egres, lebo koza voz. Nehovorme o 95 resp. 98 okt benzinoch, lebo dneska na pumpach mame nejaku standard 95 a tzv. "vylepseny" benzin. Ja tankujem ten "vylepseny", a ked na shel, tak ten racing si jak sa to vola a preto hovorim, ze rozdiel je naozaj citit. Naftu tankujem najlacnejsiu aku sa da a pridavam do nej riedidlo S 6006, co je vlastne to, co sa predava za drahe penaze jako aditivum do nafty. A to uz je fakt dost citit rozdiel. cca o 150 km viac na plnu s tym dam. |
ide o to ci 95 je naozaj 95 , zijeme na slovensku tak by som sa necudoal keby na niakych pumpach to bolo 90 a menej tak ked niekto si da 98 skutocnosti to moze mat 96 oktanov tak tam je citit ten rozdiel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cnn88 (04.05.2015 14:56) |
az teraz som si vsimol ze som tu dal clanok a on uz bol od yurij o mesiac (1. den) skor |
Plazivec: |
Plazivec: |
Ten článok je uplná kravina, autor diletant, ževraj benzín sa zapáli od svetla iskry aj inde v spalovacom priestore? No takú blbosť som už dlho nepočul. No a samozrejme, merať tieto veci na škodovke, a s benzínom verva 100, to je jak merať hovno palcom. Neni čo a neni čím. |
Len tak Upravené 1 krát. Naposledy upravil kawa7 (01.05.2015 13:19) |
Najazdím hafo km na tom krpatom zúrivcovi - 70ccm indický nezmar Hero Winner. Jednoznačne lúbi papat lepší benzín, aj ked je to len cvajtakt. Rozdiel vo výkone cícím. Do dízla S6006 0,5l na 50l nafty a tiež cícit, predtým 750km na nádrž, teraz 900km na nádrž. Ja si mylsím, že predsa len v tom benzíne néčo lepšie bude, lebo podla mna tá 95ka sú sračky, čo ostanú po výrobe lepšieho benzínu, alebo možno len do 95 néčo nalejú a je z toho lepší benzín. Jak je pravda, sa nedozvieme. Na W-power ten zúrivec ide zbesnet. |
a co s takym clovekom co citi rozdiel medzi 95 a 98 ci je to v hlave ci nie kurva ide to lepsie ... Upravené 2 krát. Naposledy upravil cnn88 (30.04.2015 18:03) |
Re: KuboMuro: Vyskusaj a uvidis. Davno pradavno som na FZR600 jazdil Shel Vpower a rozdiel bol jednoznacne citelny.Ziadny vacsi vykon motor siel hladsie ,na iny benzin to v prechode cez 6t otacok malo dieru na "premiovy" to slapalo. |
Cize podla vsetkych tych "studii" to vlastne nema zmysel.. a hlavne nie do mojho bandita s 99 teho roku s karburatormi... spravne ? |
Pozri toto - www.auto.cz/vysokooktanove-benziny-zadne-zazraky-neceke... pripadne gugluj. |
Zdravim mam Bandita 600 ku a predosly majitel mi vravel ze treba tankovat lepsi benzin teda na slovnaftke tu 99 napriklad lebo je na to motorka odladena a motor pojde hladsie. Chcem sa opytat ci ten "hladsi" chod nejako pocitim a hlavne ci ma tento benzin nejaky vplyv na lepsiu spotrebu alebo nie. Dakujem . |
Miroslav Drobňák Neregistrovaný |
Zaujíma ma, ake skúsenosti alebo referencie máte ohľadom používania aditív do motorových olejov. Na trhu ich bolo a je pomerne veľa a veľa ci má účinok na motor skôr psychologický. |
miro s. Neregistrovaný |
Nie su to čisto len reklamne ťahy, efekt sa dostaví pri dlhodobom používaní / ale asi nikto zrejme nebude rozoberat svoj motor aby si porovnal čistotu ventilov a atd. že /, u motorov so vstrekom však klapka asi ostane zaprasená... a preto tankujeme tam kde to potrebujeme a je nam jedno či to ešte aj niečo ine robí okrem toho že môžme znova jazdit |
frodo Neregistrovaný |
prepac patrol, to som zase nepochopil ja. Ja osobne tym marketingovym produktom na cistenie neverim, preto ich netankujem a preto sa ani netrapim tym, ako funguju na motoroch so vstrekovanim . |
miro s. Neregistrovaný |
patol: ty mysliš modernejšie motory so vstrekom, že? A poprípade s priamym vstrekom do valca a nie do sacieho traktu. V týchto motoroch su aj tak už predpísané polo a plnosyntetické oleje, ktoré majú aj nižšiu odparivosť ako minerálne, a za druhé výrobca to zrejme už riešil iným spôsob, napr. odvetranie klukovej skrine cez rôzne druhy filtrov,.atd. Kedže väčšina motocyklov staršieho roku výroby na ktorých sa na Slovensku jazdí najviac, používa karburátor spomenul som len toto...Ked už maš moto so vstrekovaním tak sa so zalakovanou klapkou trápiť nemusíš. Kôli uplnosti jedným z prvých strojov so vstrekom z posledných 20-rokov bol tušim GPZ 900 .... a ten teda musel tie svoje klapky mat ale za....... |
frodo Neregistrovaný |
to nejde "proti prudu". Blok motora je odvetrany (pretoze ako chodia piesty hore, dole, tak sa meni aj objem pod piestami + kruzky nikdy netesnia 100%. Preto blok potrebuje "dychat" ) . Jedna hadica vedie vacsinou niekde do nasavania - za filter. A tento olej potom vytvara karbon na klapke. |
miro s. Neregistrovaný |
Chlapci dakujem, ale ja som iba daval pozor v škole, bavilo ma to, teraz mam celkom nudne zamestnanie, tak sa takto odbavujem... ked nemam /momentalne/ na čom jazdiť aspoň si zavrčím a poklábosím, snád sa to zanedlho zmení, psssst aby som to nezakríkol,.... |
diky miro za info, vidno že sa vyznáš som rád že sem občas skočia aj takýto ludia |
miro s. vdaka, inač normalne nechapem kde to všetko berieš, asi pracuješ v NASA alebo čo , PS: dnes som došiel na spomínanú benzinku na svojej babetke že dám 91 a pomastím s olejčikom, no ževraj 91 nie je a bude až o mesiac...toto som ešte na Slovensku nezažil...tak ja jebs tam 95 a koniec špekuláciam....ešte raz vdaka vsetkým za reakcie |
miro s. Neregistrovaný |
Kurva ja sa vždy necham uniesť-lej tam od 91 hore všetko pokym to nebude nejako podivne hrkotať-a šmitec! |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119746 | Včera: 159125