Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
čauko, pár krát sa mi stalo že na miestnej pumpe došla 95 natural a teda by ma zaujímalo, či v takom prípade môžem dať aj 98-čku, ako to znášajú takéto jednovalcové endurka (je v pohode miešať 95 z 98 ? |
V technickej specifikacii k motoru je napisane, aky benzin mozes tankovat do motorky (asi to najdes aj v navode). Byva tam uvedene minimalne oktanove cislo a ci mas tankovat olovnaty alebo bezolovnaty benzin (kvoli katalyzatoru). 99% motoriek musi tankovat minimalne 95tku, cize kludne mozes natankovat 98icku (a po novom aj 100fku). rozdiel vo vykone by si nemal spoznat, aj ked vyssie oktanove cislo znamena "kvalitnejsi" benzin, pretoze motor je nastaveny na 95tku (+- tolerancia). |
No s tym oktanovym cislom by som kvalitu benzinu neporovnaval. Vyssie oktanove cislo akurat znamena, ze benzin je pre motory s vyssim kompresnym pomerom. Neznamena teda, ze ked natankujem 98-cku, tak som natankoval neviem aku kvalitu. To cislo je zavisle jedine od kompresneho pomeru. Cim je kompresny pomer vyssi, tym je aj schopnost samovznietenia benzinu vyssia. Preto sa tato moznost znizuje pridavanim oktanov. Preto nieje citit narast vykonu pri natankovani benzinu s vyssim oktanovym cislom, ako udava vyrobca moto. |
Dominator (r.v.2002) ma udavany kompresny pmer 8.3:1, ked to porovnam s mojou starou GPZ, kde je 11:1, a veselo mam v technickom napisanu 91, tak ty tam mozes liat petrolej. |
tak vdaka chalani, tá 95 je ok, 98 len pre prípad ked sa cez nasu dedinu prevali milion poliakov a v nedelu poobede ostane len 98čka, zapadakov je zapadakov |
Richie: oktanove cislo neudava kvalitu, to som povedal dost zjednodusene. Ale nie som si isty, ze je to zavisle od kompresneho pomeru. Skor si myslim, ze je to dane celkovym motorom ako takym, nacasovanym zapalovanim a pod, synchro ventilov a pod. Vznietivost a teplota benzinu s vyssim oktanovym cislom pri spalovani je podla mna ina ako pri mensom okt. cisle. Nie som chemik, ale mohol by som sa to niekoho spytat |
Baso,ja som niekde čítal,že benzín s vyšším o.č. je to vlastne zúženie rozsahu horenia benzínu.Staré, jednoduché motory nepotrebovali tak presný začiatok horenia benzínu lebo neboli také presné. Nové potrebujú presný začiatok aby to nevybuchlo skôr ako je piest v idealnej úrovni a celá energia sa mohla lepšie využiť. Keď porovnáš odtrhové zapalovanie a elektronické, tak tam ja tá presnosť. |
|
miro s. Neregistrovaný |
Ak možem prispiet do hrnca...Moje vedomosti sú také, že každý spaľovací zážihový motor má svoj "oktánový požiadavok". To znamená že jeho konštrukcia si vyžaduje minimálne oktánové číslo benzínu, pri ktorom pri predpísanej prevádzke a nastavení motora nedochádza k tzv. detonáciám-nežiadácemu priebehu spaľovania. Medzi konštrukčne vlastnosti ktoré ovplyvňujú oktánový požiadavok patrí samozrejme aj kompresný pomer. Avšak samotný tvar spaľovacieho priestoru, umiestneni zapalovacej sviečky/sviečok, počet ventilov a ich konštrukcia, konštrukcia sacích kanálov voči polobe sviečok-vplyv na vírenie vo valci veľmi silno ovlyvňujú schopnost motora odolávať detonáciám. Takže samotný kompesný pomer nehovorí vyčerpávajúco o odolnosti motora voči spomenutým detonáciám.. .Samozrejme, oktánové číslo benzínu hovorí o odolnosti benzínu voči detonáciám a nie motora samotného . Samotná výška oktánového čísla závisí potom od obsahu antidetonačných prímesí a zloženia samotného benzínu. Ide však o to že pri rôznom obsahu antidetonačných prímesí sa rôznym smerom mení dôležítá vlastnosť palivovej zmesi a tou je prieťah vznietenia. Ide o čas medzi počiatkom zapálenia zmesi a okamžikom keď tlak vo valci dosiahne stanovenú hodnotu-berie sa z krivky priebehu tlaku vo valci motora vzhľadom na uhol pootočenia kľukového hriadeľa. A práve tento čas je silno ovplyvnený obsahom zložiek benzínu medzi ktoré patria aj antidetonačné prímesy. V skratke 91 oktánový benzím má menej antidetonačných zložiek/rôzne alkoholy/ ako napr. 98 oktánový benzín. To spôsobuje, že 91 má kratší prieťah vznietenia ako 98. To znamená ak sa motor nastaví na 91 okt.benzím-mám na mysli hlavne predzápal, po prevádze na 98 dôjde k zmene jeho parametrov-výkon,krútiaci moment, spotreba paliva. Ak by sme chceli aby ten istý motor pracoval na 98 bolo by nutné ho vyložene naladiť na práve tento druh paliva, je však otázne či dané zmeny vodič motocykla postrehne, ono by to bolo jasne meratelné pri meraní v skúšobni, ktorá je na to vybavená a merania sa dajú doložit reálnymi číselnymi hodnotami a nie iba pocitom...Použitie ineho benzínu sa bude prejavovať ako keby sa jemne zmenil predzápal-poznáte zrejme to charakteristické hrkotanie "ventilov" u škodoviek pri jazde v kopci-ono vôbec nejde o ventily-ak sa pohráte zo zmesou-jej zloženie zase ovplyvňuje rýchlosť horenia/bohatšia rýchlejšie,chudobná pomalšie-motor sa prehrieva--avšak platí to s istými obmedzeniami /a pomeníte predzápal, kedysi v kopcoch hrkotavá škodovica si zrazu pradie ako mačička/neberiem do uvahy šum rozvodu a volu medzi piestom a valcom. U motorov totižto platí-ak sa chce dosiahnuť zmena parametrov ako sú výkon a krutiaci moment, spotreba paliva, nestačí zmeniť len jednu veličinu-treba kompletne zmeniť zoradenie motora-tvorba zmesi a potom okamžik zapálenia, moderné motory sa v ničom lýšia od nemoderných-teda dokonalosťou súčiastok-najpr. odtrhové ramienko v porovnaní s elektronickým zapalovaním neznižuje výkon iba danú hodnotu nastavenia neudrží tak dlho-takže starším motorom ak sa povenujeme vedia ešte potešit, len to stojí viacej úsilia a času.....Ešte dodám že dva motory s kompresnym pomerom rovnakým ešte nemusia mať rovnaké antidetonačné vlastnosti-súvis s konštrukciou spaľovacieho priestoru. Ak poznáte prečo majú DR dve sviečky vo valci viete o čom hovorím, myslím si že je to modernejší konštrukčný prvok ako napriklad použitie dvoch vačiek u KLR-v tejto kategórii motorov dve vačky tolko zázraku neprinesú ako naopak výrazna odolnosť motora voči detonáciám-umožnuje to jaznu aj na "africký benzín s málo oktánmi bez sebe menších problémov a to je predsa pre off road cestovateľa to najdôležitejšie, nie-napr. BMW v úprave SHECK pre nasadenie v afrike muselo ísť dole s kompresným pomerom |
miro s. Neregistrovaný |
Ešte dodám, napr. v plochodrážnych motoroch sa nepoužíva Etanol-? dobre hovorím?-nie preto že by mal vyššiu výhrevnosť ako klasický benzín ale preto že má výrazne vyššie antidentonačné vlastnosti čo umožňuje konštruktérom vďaka zvýšenému kompresnémuo pomeru až na nejakých 16:1 a pod., žmýkať z jednovalcovej 650 dajakých 85 koní !!! Tomu je samozrejme prisposobené otryskovanie karburátora-smerom k väčším hodnotám...Z podobného dôvodu zrejme končili KTM - ky svoje stíhanie v púšti rozpadnutými motormi, pretože ich žmýkali vysokým kompresným pomerom snažiac sa konkurovať dvojvalcu BMW s daleko vyššým objemom motora, čo pri takej drsnej jazde zrejme muselo niekam uhnúť , z podobného dôvodu vyhasol na dakare aj dr big- 830 ccm a nejakych 80 koní-nevydržal ani 12.000 km, ale vo verzii 50 koní "tepe" donekonečna |
miro s. Neregistrovaný |
Sakra kým som sa vymáčkol su tu dalšie príspevky ktoré hovoria o tom že aj samotný jazdec spozná rozdiel/ cx 500/.. , to podpálenie ventilou je pravda-teda vtedy ak sa nevykoná potrebné naladenie motora na iný benzín, avšak nejde to smerom dolu- to znamena do motora s pomerom 11:1 vopchať 91- tudy cesta nevede, mal som na mysly pre motor 8,5:1 použiť viacej oktánov než sa predpisuje-naladiť a bude fungovať v pohode, viacej oktanov nesie aj nejaky ten "ďžaul" energie k dobru.Avšak v takom pioniery dôjde skôr k neustálemu prehrievaniu motora, čo je citeľnejší jav ako efekt zo zmeny benzínu /odskúšané/. Preto si myslím najlepšie je držať sa predpisu výrobcu a je pokoj |
treba si kupit nove BMW, tam mozete nacapovat co chcete (od 91 po 9 a motor si sam vyhodnoti, o aky benzin ide a prisposobi tomu vstrekovanie a predzapal... |
Neviem,ale podrobnejšie popisanie je uz len v odbornej literature.Miro ozaj klobuk dolu.Dik. |
No nazdar - a ja som čapoval do svojho starého XTéčka 98mičku a myslel som si, aký som starostlivý. Dík za info. |
sveter: presne toto je ten chybny nazor. Mozno by tvojmu motoru skor pomohol benzin s kvalitnymi additivami (hovori sa, ze an SHELLke je najlepsi benzin), ktory by ti trosku "precistil" motor... |
miro s. Neregistrovaný |
Ahoj motoristi, kvalitne aditiva ma v benzine aj naš domaci výrobca. Ono to je dnes štandard, avšak nemá takú reklamu. Je síce pravda že sieť čerpacich staních obsahuje aj tie skorej narodene, čo nevzbudzuje dôveru avšak kvalita z tejto rafinerie je na svetovej úrovni. Ak vám to v dôvere pomôže, tak na výrobe naturalu výskumní pracovníci u nás pracovanli už v 70-tych rokoch, a to si píšte že je to pravda, mne takyto ľudia robili prednášky v škole. K tým aditívam určeným pre sací trakt: tým že ich benzín obsahuje, vyčistia sacie potrubie a drieky,taniere ventilov od uhlikatých úsad/pôvod úsad je v zložení benzínu/, či pomôžu vyčistiť aj spaľovací priestor, to už neviem, vzhľadom na čas aky je v spaľovacom priestore benzin v kvapalnom a plynnom stave je to voči neustálemu karbónovaniu od spaľovania oleja a benzínu minimálny vplyv-teda u staršieho motora s vyššou spotrebou oleja. Pri týchto aditívach ide hlavne o čistenie sacieho traktu a ventilov. Ak si predstavíte, že na drieku ventilu bude nejaky nános, ktorý po dovretí ventilu odiera vodítko, poprípade vývrt v hlave/ak ventil nema vodítko/ dojde k vyššiemu opotrebeniu tejto skupihy. A tomu sa snažia vyhnuť použitím "čistiacich" aditív. A nemyslite si ja tu nerobim nikomu reklamu, len mi je v celku dosť ľúto že vysoko kvalifikovaní ľudia ktorí v našej rafinérke pracujú nezožnú aspoň časť slávy, ktorú si zahraničný výrobcovia kupujú reklamou. V power Vám výkon motora nezvýši. Zvýši vám ho ladič, a po zdvihnutí kompresného pomeru/+dalšie veci/ vám odporučí benzín s výšším počtom oktánov, a od ktorého výrobcu bude ?....je len na vás, dokonca pri niektorých motoroch išiel výkon s "formulovým benzínom" dole, niekde na českýchwww.sa môžte o tom dočítať-ujo nalial ale nenastavil samozrejme čas ktorý treba na to aby taketo aditíva motor prečistili sa počíta na desiatky tisíc kilometrov, sistem dnes na Shell a zajtra som čistý nepomôže... |
miro s.: ako z velkej knihy. Ja ta obdivujem aj za ten rozsah. Kua, ja by som to pisal tyzden :o( |
Hajtrak Neregistrovaný |
Poznate placebo efekt? Pridem na pumpu, kde maju namakany cistiaci benzin (samo ze ten nestoji tolko co "obycajny") natankujem a po vyjazde z pumpy citim ako cez hadicku ide ten prechod z obycajneho na tu mač paver, normalne zrychlenie ako keby trocha nosky prisprcol. a ten cisty motor, chrom je suvix. Stale si vsak myslim, ze oktanove cislo vyjadruje odolnost proti samovznieteniu a nie "silu" benzinu. Ta sa napr. zvysila ked som ho zoznamil s nitrometanom,alebo podobnymi kamaratmi. Ale to je uz o niecom inom.... |
miro s. Neregistrovaný |
K nežiadúcemu priebehu spalovania pri zážihovom motore možno pripísať aj samovznietenie zmesy ešte skôr než dôjde k okamžiku zážihu, použitím benzínu s nízkym oktánovým číslom/kôli úplnosti/. Zvýšiť výkon motora možno: zvýšením počtu valcov, zvýšením otáčok pre dosiahnutie max. výkonu, zväčšením objemu motora a zvýšením tlaku vo valci. Zvýšenie tlaku vo valci je možné dosiahnúť dopravením väčšieho množstva palivovej zmesy do valca, preplňovaním, zvýšením kompresného pomeru,....Zvýšenie otáčok motora je spojené s predĺžením doby sania-zmena vačkového hriadeľa pre 4t,+preprogramovanie procesora ktorý riadi tvorbu palivovej zmesy pri použití vstrekovania alebo zmena otryskovania karburátora, zmena okamžiku zážihu-zmena paramentrov riadiaceho orgánu/procesor, prestavenie pevného bodu zážihu.../, odlahčením rotujúcich/klukový a vačkový hriadeľ/,kmitajúcich/ventily a dalšie časti rozvodu/ a kývavý pohyb/ojnica/ častí motora. Najjednoduchším spôsobom je zvýšenie tlaku vo valci cestou zvýšenia kompresného pomeru - zvýšenie citlivosti motora na oktánové číslo benzínu-potreba použiť vyššie oktánové číslo-zamedzenie vzniku detonácií a samovznietenia zmesy vplyvom vysokého kompresného pomeru. |
miro s. Neregistrovaný |
Ešte k zvýšeniu výkonu: nie je problém dopraviť do valca pre dané otáčky požadované množstvo benzínu, problém je so vzduchom-uplatnenie rôznych spôsobou preplňovania a ladených sacích a výfukových potrubých-vlnovým efektom sa dosiahne stav podobný preplňovaniu-od konštrukcie závisí či tento jav bude fungovať v úzkom rozsahu otáčok-pevné rozmery potrubí, alebo pri širšom rozmedzí otáčok-variabilná dlžka/príp. prierez/ rozmerov potrubí. Použitie nitrometánu je vychytávkou v tom smere, že z tlakovej nádoby sa vstrekuje palivo, ktorého chemické zloženie je výhodné v tom smere, že viaže na seba atómy kyslíka, a tým pádom dochádza zároveň aj k zvýšeniu množstva kyslíka potrebného pre spaľovanie-samozrejme spolu so zvýšením obsahom paliva-benzín+nitrometán... |
miro s. Neregistrovaný |
Ešte doplním, že znečistenie sacieho traktu spôsobuje aj odvetranie kľukovej skrine vyvedené do komory sania-olejové výpary znečistia samotný vzduchový filter a zalakujú sací trakt včítane klapiek karburátora, sacieho potrubia a tanierov ventilov. Zvýšený prienik olejových pár môže pochádzať z príliš vysokej hladiny oleja v motore, popr. ak sa olej narieduje benzínom/velké opotrebenie piestovej skupiny/ a hladina oleja v tom prípade tak isto stúpne. Tie čistiace aditíva v benzíne by mali toto znečistenie odstrániť-samozrej okrem komory s filtračnou vložkou |
miro s. tak som z toho trochu jelen , jazdim na 95, môžem teda bez akejkolvek zmeny nastavení núdzovo dať 98 alebo 91 ? jednoducho ano či nie?prípadne ktorý z nich? vďaka |
miro s. Neregistrovaný |
Sorry ja som asi moc odbocil. Takze: ak máš predpísanu 95, kludne tam môžeš dať aj 98-ten rozdiel možno vôbec nepocíťiš, ale nesmieš klesnúť pod 95-mohlo by dôjsť ku všetkým tým spomenutým nežiadúcim okolnostiam-detonacie,klepanie-neprospieva to motoru. Samozrejme dá sa aj miešat 95+98 / ale načo/, ale myslim že dominator ma predpisanu 91-takze sa nemusíš trápiť-zrejme sa nebudeš chcieť hrajkať s predzápalom na dokonalé zladenie pre 98 že ?-pre núdzové natankovanie použi 98 uplne v pohode...To s tým podpálením ventilov-ono sa to hovorí v súvislosti s automobilmi-tie toťiž jazdia v užšom rozmedzí otáčok a preto pri enormnom zvýšení záťaže-ideš do kopca, za boha nepodradíš ale stále držíš plný plyn a motor chudák hrgluje-môže dôjsť aj k spomenutému podpáleniu ventilov práve vplyvom nezladenia nastavenia motora s oktánovým číslom benzínu/a samozrejme enormnej záťaže/-ked použiješ namiesto predpísanej 91-98 -benzín s vyšším počtom oktánov,s dlhším prieťahom vznietenia by spôsoboval dlhé dohorievanie zmesy daleko za hornou úvraťou už v čase pootvorenia výfukového ventilu a ten by sa príliš prehrieval až by došlo k jeho podpáleniu . Keby maš motor s predpisom 98 a daš doňho 91 to by bolo cítiť možno už pri štarte- alebo prinajmenšom na volnobehu pri volnom pridaní plynu-ozvali by sa take kovové hrkoty . |
miro s. Neregistrovaný |
Kurva ja sa vždy necham uniesť-lej tam od 91 hore všetko pokym to nebude nejako podivne hrkotať-a šmitec! |
miro s. vdaka, inač normalne nechapem kde to všetko berieš, asi pracuješ v NASA alebo čo , PS: dnes som došiel na spomínanú benzinku na svojej babetke že dám 91 a pomastím s olejčikom, no ževraj 91 nie je a bude až o mesiac...toto som ešte na Slovensku nezažil...tak ja jebs tam 95 a koniec špekuláciam....ešte raz vdaka vsetkým za reakcie |
diky miro za info, vidno že sa vyznáš som rád že sem občas skočia aj takýto ludia |
miro s. Neregistrovaný |
Chlapci dakujem, ale ja som iba daval pozor v škole, bavilo ma to, teraz mam celkom nudne zamestnanie, tak sa takto odbavujem... ked nemam /momentalne/ na čom jazdiť aspoň si zavrčím a poklábosím, snád sa to zanedlho zmení, psssst aby som to nezakríkol,.... |
frodo Neregistrovaný |
to nejde "proti prudu". Blok motora je odvetrany (pretoze ako chodia piesty hore, dole, tak sa meni aj objem pod piestami + kruzky nikdy netesnia 100%. Preto blok potrebuje "dychat" ) . Jedna hadica vedie vacsinou niekde do nasavania - za filter. A tento olej potom vytvara karbon na klapke. |
miro s. Neregistrovaný |
patol: ty mysliš modernejšie motory so vstrekom, že? A poprípade s priamym vstrekom do valca a nie do sacieho traktu. V týchto motoroch su aj tak už predpísané polo a plnosyntetické oleje, ktoré majú aj nižšiu odparivosť ako minerálne, a za druhé výrobca to zrejme už riešil iným spôsob, napr. odvetranie klukovej skrine cez rôzne druhy filtrov,.atd. Kedže väčšina motocyklov staršieho roku výroby na ktorých sa na Slovensku jazdí najviac, používa karburátor spomenul som len toto...Ked už maš moto so vstrekovaním tak sa so zalakovanou klapkou trápiť nemusíš. Kôli uplnosti jedným z prvých strojov so vstrekom z posledných 20-rokov bol tušim GPZ 900 .... a ten teda musel tie svoje klapky mat ale za....... |
frodo Neregistrovaný |
prepac patrol, to som zase nepochopil ja. Ja osobne tym marketingovym produktom na cistenie neverim, preto ich netankujem a preto sa ani netrapim tym, ako funguju na motoroch so vstrekovanim . |
miro s. Neregistrovaný |
Nie su to čisto len reklamne ťahy, efekt sa dostaví pri dlhodobom používaní / ale asi nikto zrejme nebude rozoberat svoj motor aby si porovnal čistotu ventilov a atd. že /, u motorov so vstrekom však klapka asi ostane zaprasená... a preto tankujeme tam kde to potrebujeme a je nam jedno či to ešte aj niečo ine robí okrem toho že môžme znova jazdit |
Miroslav Drobňák Neregistrovaný |
Zaujíma ma, ake skúsenosti alebo referencie máte ohľadom používania aditív do motorových olejov. Na trhu ich bolo a je pomerne veľa a veľa ci má účinok na motor skôr psychologický. |
Zdravim mam Bandita 600 ku a predosly majitel mi vravel ze treba tankovat lepsi benzin teda na slovnaftke tu 99 napriklad lebo je na to motorka odladena a motor pojde hladsie. Chcem sa opytat ci ten "hladsi" chod nejako pocitim a hlavne ci ma tento benzin nejaky vplyv na lepsiu spotrebu alebo nie. Dakujem . |
Pozri toto - www.auto.cz/vysokooktanove-benziny-zadne-zazraky-neceke... pripadne gugluj. |
Cize podla vsetkych tych "studii" to vlastne nema zmysel.. a hlavne nie do mojho bandita s 99 teho roku s karburatormi... spravne ? |
Re: KuboMuro: Vyskusaj a uvidis. Davno pradavno som na FZR600 jazdil Shel Vpower a rozdiel bol jednoznacne citelny.Ziadny vacsi vykon motor siel hladsie ,na iny benzin to v prechode cez 6t otacok malo dieru na "premiovy" to slapalo. |
a co s takym clovekom co citi rozdiel medzi 95 a 98 ci je to v hlave ci nie kurva ide to lepsie ... Upravené 2 krát. Naposledy upravil cnn88 (30.04.2015 18:03) |
Najazdím hafo km na tom krpatom zúrivcovi - 70ccm indický nezmar Hero Winner. Jednoznačne lúbi papat lepší benzín, aj ked je to len cvajtakt. Rozdiel vo výkone cícím. Do dízla S6006 0,5l na 50l nafty a tiež cícit, predtým 750km na nádrž, teraz 900km na nádrž. Ja si mylsím, že predsa len v tom benzíne néčo lepšie bude, lebo podla mna tá 95ka sú sračky, čo ostanú po výrobe lepšieho benzínu, alebo možno len do 95 néčo nalejú a je z toho lepší benzín. Jak je pravda, sa nedozvieme. Na W-power ten zúrivec ide zbesnet. |
Len tak Upravené 1 krát. Naposledy upravil kawa7 (01.05.2015 13:19) |
Ten článok je uplná kravina, autor diletant, ževraj benzín sa zapáli od svetla iskry aj inde v spalovacom priestore? No takú blbosť som už dlho nepočul. No a samozrejme, merať tieto veci na škodovke, a s benzínom verva 100, to je jak merať hovno palcom. Neni čo a neni čím. |
Plazivec: |
Plazivec: |
az teraz som si vsimol ze som tu dal clanok a on uz bol od yurij o mesiac (1. den) skor |
ide o to ci 95 je naozaj 95 , zijeme na slovensku tak by som sa necudoal keby na niakych pumpach to bolo 90 a menej tak ked niekto si da 98 skutocnosti to moze mat 96 oktanov tak tam je citit ten rozdiel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cnn88 (04.05.2015 14:56) |
Trochu to uvediem na pravu mieru, egres, lebo koza voz. Nehovorme o 95 resp. 98 okt benzinoch, lebo dneska na pumpach mame nejaku standard 95 a tzv. "vylepseny" benzin. Ja tankujem ten "vylepseny", a ked na shel, tak ten racing si jak sa to vola a preto hovorim, ze rozdiel je naozaj citit. Naftu tankujem najlacnejsiu aku sa da a pridavam do nej riedidlo S 6006, co je vlastne to, co sa predava za drahe penaze jako aditivum do nafty. A to uz je fakt dost citit rozdiel. cca o 150 km viac na plnu s tym dam. |
Plazivec-to si hádam iba robíš prdel nie?Čo to máš za auto,že po naliatí riedidla urobíš o 150 km viac na nádrž ???Tak skus naliať liter isto to dá o 300 km viac na nádrž...PIL SI? |
Riedidlo na handričku ... ako na vyhodze jeden spoluobčan odpovedal , že čo ťahajú - No Tolulén . |
Plazivec: |
Tak s kvalitou benzinu je to dnes tazke. Ale co viem co mi jeden znamy hovoril na nemenovanej pumpe ked robil tak uvediem ako priklad neviem kolko litrove maju tie nadrze tam ale mi hovoril ze plus minus ked im doviezli benzin tak ho zriedili z vodou v pomere 80% benzinu a 20% vody takze to uz je na zvazenie... Takymto sposobom sa "setri" svinstvo ale tak to funguje... |
Meteo: |
mateo123 , skús si doma urobť pokus , kúp si jeden liter trebárs aj 100 oktánového benzínu , nalej do toho dva deci (0,2l) vody a skús potom tú zmes naštartovať napr. v kosačke , či ti to chytí . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (05.05.2015 9:28) |
Re: s.: Miro s., klobuk dolu, konecne to tu zas ma uroven. Ked sa budes nudit, este nieco napis! |
musím suhlasit s mateo123 ja mam také iste informácie priamo od zamestnanca pumpy . preto pri 98 mas vecsiu sancu ze to bude 95 .ci je to priamo voda z vodovodu alebo zo suda spod okapu to neviem. |
Hmm: |
Jozef Mikulec z Výskumnom ústave ropy a uhľovodíkových plynov (VÚRUP): |
Re: egres2: Zacalo to tym, ze som na Fiat Marea fore nasiel zmienku o pridavani istej chemikalie, v cz znamej pod nazvom Bezaromatik. Zacal som googlit a nakoniec som nasiel dva, pre mna podstatne prispevky, jeden pisal clovek, co ma dopravku a jazdi s kamionmi do Ruska. Pisal, ze to pouziva uz dlhe roky a usetril hodne penazi na nafte a aj na nakladoch na opravy. Dost dlhy prispevok, takze ma nalomil. |
Plazivec: |
Kedysi davno som aj aj o tom riedidle cital siaho dlhe diskusie. Brazel si to sice priklada pod nos ale vazne na to mnohi jazdia a su spokojny s vysledkom. Inak petrolej sa tiez leje do nafty v zime aby nezamrzla a nevymysleli si to prave domaci kutili. Co sa tyka vody v benzine tak nieje to az taka kktina pretoze existuju latky ktore ju viazu a rozpustaju v palive takze s nejakou hustotou problem chemia nevidi. V preklade - o.eby a nekvalita paliv je realita ale marketing vam uspesne zalepil oci takze tomu mnohi neverite. |
Re: egres2: Len teoretizujes od stola. Ja mam prakticke a niekolkorocne skusenosti, ktore mi nijaky teoretik od stola nevyvrati, nech pise akokolvek vedecky fundovane. |
... tak ho zriedili z vodou v pomere 80% benzinu a 20% vody (mateo123) Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (06.05.2015 8:17) |
Brazelko vies ale na vodu a spominanu chemiu sa dan z pohonnych hmot nevztahuje a tvoje vypocty su nespravne ak si vypocital ze na liter vody v desiatich litroch paliva je treba 5milionov kubickych metrov chemie. |
Supeer,za par rokov si naše stroje tak zviknú na tú vodu že si aspon budeme tankovat doma |
ja momentalne do auta lejem VIF Benzin aditivum, zacal som preto lebo som mal zopar hosich startovani, tak nech precistim vstrekovace, na nejaku usporu paliva som neveril, ale podla palubneho PC a aj excelu mi za poslednich 4000km klesla spotreba o 0,44L na 100km, podla mna jazdim stale rovnako, stale rovnake trasi.... |
Plazivec: |
Re: egres2: Neni som taka truba, aby som zbytocne behal pred tankovanim do farby-laky pre flasku ekrazitu cele roky. Ale ostan si v tom, co si myslis, ja ti to nemienim vyvracat. Moja penazenka sa vytesuje viac. |
cn88: |
Re: egres2: Vobec nemam dovod ta urazat - ak by si to tak chapal - len konstaujem... |
Risiak: |
tak si to preberme este raz, ked do plnej nadrze ( 55 L ) nalejem pol litra S 6006-ky a zvysi sa mi |
Re: kiero: tesime sa na to... s benzinom to este asi nikto neskusal - budes prvy. Cau. |
Plazivec, risiak: |
Re: egres2: Nechapem, comu sa tak rehoces, teoretik. Precitaj si, co je to xylen. Ale to je jedno co je to, tu mas link a citaj. Pan najmudrejsi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (07.05.2015 21:56) |
OK, keď je to tak dobré, prečo to tam nepridávajú priamo výrobcovia palív a nenazvú je nejak extra mega super nafta alebo rovno nedajú reklamu, že už tam S6006 je naliate a presne nariedené? Veď keď mi klesne spotreba a zvýši sa výkon pri zníženej dymivosti to bude super. Nechápem potom, na čo tam platia špičkových chemikov a ich výskum? Prečo nejdú na amatérkse fóra a neprečítajú si, na čo prišli domáci kutili? Mali by výskum zadarmo!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil quickmick (08.05.2015 6:40) |
Sorry Plazivec, nevšimol som si, že si mi to osvetlil o pár príspevkov vyššie- Tak oni to teda už lejú do drahšej nafty. Predsa len sa to dočítali na tých amatérskych fórach. Len či to lejú v správnom pomere, pretože ja ju tankujem. Ale asi ma zase klamú ako hlúpeho zákazníka. Sorry teda, vyšší môj príspevok asi nemá zmysel. Idem sa hanbiť do kúta. Nech žijú internetové fóra plné na slovo vzatých odborníkov!!! |
...ked ti supnu S6006 do zily namiesto vyzivy usetris na spotrebe |
A co si myslite, ze v tej drahsej nafte je?! Nejaky super kozmicky pripravok z raketoplanu NASA? Uvedomte si, ze svet ovladaju naftovi magnati a ti by si dali koleno vrtat za kazdy cent na liter paliva. Samozrejme, ze nikto z nich nezverejni svoju recepturu na "vylepsene palivo", len budu masirovat mozgy spotrebitelskych mas vselijakymi reklamnymi trikmi, len aby zarobili peniaze. Mne je jasne, ze urcite tam neleju S6006 a maju na to labaky, ale treba si uvedomit, ze nic svetoborne do toho nedavaju. |
Volakedy sme naozaj olej pridávali do lacnej všelikde zohnanej nafte / na jednom z tých forumov tu píšu / Asi to nebola blbosť. Ten motor mi šiel kultivovanejšie a asi mu to neškodilo. |
jasne ze hlane ide o marketing . napriklad motul na cistenie retaze v spreji 0.5l 9.90e alebo pripraok S100 do umyacky retaze 0.5l 16e .viem co je tam presne a cena 8e za 1l pri 5l baleni rovno od vyrobcu tej chemikalie bez reklamy a funguje perfektne ved je to to iste tak nevidim problem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cnn88 (08.05.2015 16:56) |
Volakedy sa (vraj) aj benzin pridaval do nafty v zime. To malo svoje opodstatnenie. Potom prisli aditiva a dnes uz v zime je nafta namiesana.... |
ono zas predstavme si, že to funguje (netvrdím, že nefunguje): Nižšia spotreba znamená menej predanej nafty. Menej predanej nafty znamená nižší zisk. Tak prečo by výrobca paliva šiel proti svojmu zisku? Ak by aj uviedol na trh naftu takto upravenú, musel by dvihnúť jej cenu, aby mu neklesli zisky z menšieho predaja kvôli nižšej spotrebe. (Samozrejme to myslím globálnejšie, keď by všetky čerpačky mali vo svojej ponuke úspornú naftu.) |
Plazivec: |
Co je na tom, ze nejaky chemicky bazmek moze zmenit priebeh spalenia paliva v spalovacom motore k lepsiemu proti fyzike?! Vysvetlis mi to nejak fyzikalne prijatelne? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (11.05.2015 8:53) |
Ak necítite rozdiel medzi 95kou a 98čkou, tak to bude asi preto, že si umývate gumy jarovou vodou a potom silno lepia na cestu!!!! To neprekoná ani 100+ V-power..... |
ked chces aby ti horelo rychlejsie a dosiahol si vyssi tlak, tak nacapuj cisty benzin , mozes si nim aj gumy poliat, budu lepsie lepit |
Plazivec: |
Re: egres2: Seiligerov cyklus alebo Seiligerov obeh je ideálny tepelný obeh pozostávajúci z vratných zmien. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (11.05.2015 9:13) |
Plazivec: |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 143051 | Včera: 161938