Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblémy s motorom jawa 05 ak je to 05 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
14.03.2024 13:20

Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

Ahoj chlopy,
Dostal sa mi motor z pioniera len je trochu chorlavý, začnem odzačiatku-

-Motor sa ku mne dostal po asi 20r oddychu na povali kolegu s tým, že on ho poskladal z dvoch motorov čo mal. Samozrejem som ho hneď rozobral a čo som zistil bolo že-

Piest bol pravdepodobne nový- pekný čisto lesklý, trojkrúžkový
Krúžky tiež ako nové, s minimálnou medzerou (aj keď som ju v zápale nestihol zmerať mierkami bolo to výrazne menej ako mám napr na babette ktorá ide na 100%)
Valec nemá jedinú ryhu, bol zaolejovaný
Hlava s výrezom tvaru polgule
Klukovka na čapoch (oskách) bez rýh, styčné plochy pre guferá lesklé
Ojnica bola na tom najhoršie, vôla aj na kluke aj hore v puzdre na piestny čap - nič strašné ale to mi robí starosti.
Prevodovka celkom OK, žiadne odrence na vidličke ani vyklepané zuby.
Zapalovanie (rotor 6 pólov ? vyzuálne podobný babette) tiež OK, kontakty kladivka dosadajú rovnomerne.
Pravá strana motoru s vypínaním spojky je slzička takže ak dobre hovorím je to motor 05 ?

Čo som teda spravil -
Motor som vyčistil a dal mu nové guferá, vystrihol som papierové tesnenia, okolo klukového priestoru som papier ešte pre istotu majzol silikónom aj keď plochy kartrov boli bez rýh. To isté pod valec, motor som skúsil či niekde nefučí tak, že som všetko posprejoval jarovou vodou a pár krát prekopol, bublinka sa neobjavila (aj keď to nieje 100% spôsob, hlavne som pozoroval pod hlavou) pod hlavu som dal tesnenie to má 0,2mm aj keď myslím že u tohto motora ani nemusí byť, sviečka je nová, tiež VN kábel, fajka a veškerá kabeláž od zapalka na indučku a hlavne riadne ukostrené. + nejaké podložky a pod pod. veci do prevodovky a spojky ale o to teraz nejde. Nastavil som zapalovanie podla návodu, odtrh 0,4mm a predzápal 1,6mm pred HU na 0,05mm.



Motor som namontoval, nieje v pinckovi, výfukové koleno je z trubky takého priemeru, aby bol otvor trubky rovnako velký ako otvor vo valci, koncovka je babetta, prevŕtaná pre väčší prepusť spalín- Viem, 2T je citlivý na výfuk, tento výfuk som ale mal na pinckovi ktorého som mal cca pred 5 rokmi a šiel bez problémov a je aj čistý takže by som to nebral ako vadu...... bol trochu problém so zapalovaním kedže ojnica má vôle hore aj dole, nakoniec som dal predzápal cca 2mm, cukol som cukátkom, nakopol a motor okamžite krásne volnobežal.

Problém ale je že do otáčok sa mu nechce, keď pridám plyn, motor sa vytočí ale len asi na 2-3 sekundy, potom plynule zdochýňa akoby mu došlo palivo v plavákovej. Overil som hladinu - bola po vrch plaváku, po opätovnom skúšaní cca 20 krát to isté, posúvanie zapalovania nič nemenilo, spravil som teda to, že som mu pridal a v okamihu ako začal zdochýňať som zastavil prívod benzínu a vypol motor, pozrel do karbecu a hladina je stále na tej istej úrovni.
Dočítal som sa že tryska by mala byť 60ka, tak som ju kupil ale s tou to ide ešte horšie, dal som naspäť 68ku ale stále to nebehá. Zohnal som druhý karbec, nechal ho ležať hodinu ponorený do benzínu, potom kompresorom prefuky kanálikov vzduchu aj paliva, skúšal som tiež striekačkou tlačiť cez všetky kanáliky palivo a vyzeralo to OK ale problém presne ten istý, ihlu som skúšal na všetkych štyroch zárezoch, absolútne bez zmeny. (ponechal som ju teda na druhom z hora) Pozrel som teda znova na zapalovanie, kondík som odmeral a kapacita odpovedala hodnote uvedenej na ňom (tuším 250nF) dal som aj tak druhý no výsledok ten istý.

Zmeral som teda kompresiu, tá mi vyšla 6barov po asi 5 nakopnutiach (po cca 3tom už nestúpala) no nikde som sa nedočítal kolko by mala byť, len niekde na fóre nejaký pán hovoril že by pincek mal mať 11 čo sa mi zdá dosť.
Kedže kolega ten motor pred 20 rokmi skladal z dvoch, napadlo ma či nedošlo k zámene dielov ktoré sa teraz nekamarátia - Ovšem vôbec ma nenapadlo toto riešiť pred skladaním motora, myslel som že rôzne diely ako valec, piest a pod. sú nezámenné.
Otázka teraz je či za takéto chovanie môže napríklad nevhodný piest a ako to spoznať ?

Našiel som si ako rozoznať valec 05 a 21 kde sú rozdiely myslím 2mm v prepušťákoch ale žeby toto zato mohlo ? Tiež ma napadlo či nemôže byť nejaká krátka ojnica alebo jej vybehanie nemôže za nízku kompresiu ale po zhodení hlavy, piest chodí zarovno valca takže to by malo byť OK.
Chcel by som teda objednaž novú kluku, ale kedže v pinckovi sa ale že vôbec nevyznám (babeťťák), radšej si nechám poradiť čo by ešte mohlo byť na vine tak mi snáď niekto poradí, možno som len na niečo zabudol
ďík [shake]


14.03.2024 15:43

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Skus bez toho 0,2 tesnenia pod hlavou, ked tam nema byt. Ja si to uz nepamatam.
A tiez si nie som isty, ci ma ist tesnenie medzi kartre. U niektorych motorov tam ide len lepidlo.


14.03.2024 17:37

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

základný rozdiel medzi valcami je časovanie výfuku 05 cca 30,5 mm od vrchu a u 20-21 cca 29 mm od vrchu valca má byť horná hrana výfuku.
Takže k valcu 05 patrí hlava s guľovým zvrhlíkom :-D a predzápal asi 2,4-2,7 mm
No ak máš kombináciu valca 21 a hlavy 05 tak máš nízky kompresný pomer a aj kompresiu, k tomu valcu potrebuješ hlavu s tzv. ľadvinkou. predzápal cca 1,6 mm.
Tvojmu výfuku moc neverím, no ak išiel predtým tak nech. Tam je základný parameter dĺžka od piestu po vnútorný protikužel vo výfuku alebo tam je dierovaná prepážka na ktorú je privarená tyčka so závitom.
"do otáčok sa mu nechce, keď pridám plyn, motor sa vytočí ale len asi na 2-3 sekundy, potom plynule zdochýňa akoby mu došlo palivo v plavákovej."
nie je to taký "dunivý" zvuk - tarokovanie? Skúšaš to s akým filtrom či bez?


14.03.2024 22:06

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Chcelo by to skúsiť s originál filtrom a dúfam, že tam nemáš nejaký špeciálny rýchlopal. Okamžité pridanie na plný plyn nemá rád žiadny dvojtakt. Ak sa dá, daj foto tej mašiny.
Sviečka a vzdialenosť kontaktov je aká. Prezápal daj, ako píše tryskáč


14.03.2024 22:11

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

Toman
 Skútrista 

Ikona

- aj sa dobre pametam, tak moja 21 tiez nechcela ist do otacok, kupil som VAPE a motor isiel paradne.... hotovy zazrak :-)


14.03.2024 22:20

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

Nooo takéto niečo som chcel vedieť, ono tie valce od oka vyzerajú rovnako, ide ale o milimetre, hneď ako vyzdraviem tak to rozoberiem a zmerám čo to je za valec. Ak je to teda 05 tak predzápal má byť 2,4-2,7mm ? lebo tak velký som ani neskúšal, všade som sa dočítal o max 1,7 ... :-}
Výfok bol taký že origo z pincka bol velký tak som prevŕtal prepážky babetty tak aby to odpovedalo prierezom pincka a ono to išlo no, len ten starý motor so msa vtedy rozhodol ja blbec predať..... :D
Práveže zvuk je úplne normálny, vôbec nie dunivý. Skúšal som aj bez filtra, aj som kúpil pinckoví filter aby to malo odpor na saní ale nič to nepomáha.
Nie jasné, nepridávam mu ako na 4T s akceleračkou, normálne ho vytočím plynule ako babettku napríklad a úplne ochotne pridá zprvoti..
Sviečku mám na 0,4 mm a je nová, a zasa spomeniem babettku kedže to mám ako testovací protiklad tak tam funguje -aj stará.
Ako vravím, vyzdraviem a dám sa do toho
Ešte ma napadá, nemôže byť na vine aj indučka ? že by mala znížený izol. stav sekundáru a pri vyššej frekvencii (točkách) nastal prieraz .... Tú mám len jednu takže by som musel kúpiť pre porovnanie.


15.03.2024 7:21

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Slus to so “syticom”. Myslim drzat stlaceny ten cudlik na plavakovej komore, nech vyteka benzin a tak mu pridavat, ci sa bude stale dusit.


15.03.2024 10:02

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

Re: janoval:
To ma tiež napadlo, resp chcel som skúsiť či je to chudobné alebo bohaté, presne ako vravíš som ho držal ale vobec sa mu to nepáčilo, nešiel tak do otáčok a skôr ho to dusilo... Vtedy som aj našiel že hlavná tryska má byť 60 (bola tam 6 8) tak som ju vymenil ale s ňou to nešlo vôbec do otáčok takže zasa ako keby chudobná :-}
Tak isto som skúšal be filtra a privierať prstami sanie karbecu pri pridávaní ale vôbec na nič nereagoval, normálne pridal a zasa skapal, až do určitej mieri kedy som privrel sanie až moc a to nešiel do točiek vôbec :X
Preto si aj myslím že bude skôr problém inde ako v zmesy ale malého 2T jeden nikdy nevie :-~


16.03.2024 10:49

Re: Problémy s motorom jawa 05 ak je to 05

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Mohol by si ešte napísať, aká je silná iskra a akú má farbu aj bez fajky a či fajka má odrušovací odpor. Tiež, aká je sviečka, keď to skape. /mokrá, suchá/ a vyskúšať aj odtrh 0,5 a 0,6 a či má odrušovací odpor. Pozri, či nie rozcentrovaná kľuka, teda, či kladivko má rovnakú vzdialenosť 0,4 počas otáčania.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 303579 | Včera: 182585