Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Čaute, |
- snímač teploty na to môže vplývať, je možné, že je moto v "núdzovom" režime a prikrmuje viac - ale to je len moja domienka, nie fakt. |
Re: tref: snimac teploty vzduchu aj teploty motora (kvapaliny) to moze sposobovat. Mne to konkretne robilo na aute, kde snimac teploty vody vyhodnocoval ze auto je studene. Auto islo normalne. Zistil som to len podla toho, ze rucicka teploty sa nehybala. Nasledne som si odsledoval ze malo vyssiu spotrebu a dost dymylo. Po vymene snimaca vsetko v poriadku. |
Ďakujem pekne za rady, snímač som hneď objednal, tak uvidíme. |
podla hodnôt snímača teploty/tlaku v sacom, RJ motora dávkuje palivo. |
Re: tref: ak mas ladaky tak mapu akrapovic. V ktm origo nahraju..ak je porucha snimaca teploty tak je zmes rozhasena. Mala by aj svietit kontrolka FI . Spotreba 6 - 7 l na ceste je este ok. Benzin mozes citit aj podla toho co tankujes. G@G smrdi jak polsky fiat. Skontroluj sviecky ako pise Matus. |
Re: tref: |
Re: NIDECKER93: Ak pod pojmom zohriaty motor myslíš teplotu chladiacej kvapaliny a teplotu oleja, tak nesúhlasím. |
Skusal si ju studenu nastartovat a nechat ju bezat 15min bez akehokolvek zasahu do plynu?nech sa ti znovu nakalibruju snimace |
pri vonkajších teplotách 5-35st osciluje teplota oleja aj chl.kvapaliny pri bežnej prevádzke zhruba medzi 70 a 100 stupňami. |
suhlas s matusom, teplota okoliteho vzduchu ma rozhodne a logicky zasadny vplyv na teplotu motora. |
p.s. nevyjadril som sa uplne presne.. lebo aj spalovaci priestor je samozrejme sucast motora a teda ten sa ohrieva ako prvy a od neho voda a potom olej a nasledne zvysok motora |
no tak mne auto aj motorka ukazuje presne cislo teploty chladiacej kvapaliny a auto ukazuje aj teplotu motoroveho oleja. |
Re: NIDECKER93: aai tak. Co popisuje raptak a matus skor suvisi s chladenim motoraca jeho povrchovou teplotou. Pracovna teplota bude rovnaka v zime v lete. Nemyslim ze na Dakare sa hreje motor viac ako na orave. No nestiha sa ochladzovat kapalina na chladenie motora..i |
Re: NIDECKER93: čiže keď sa ti motor zahreje, potom digitálny ukazovateľ ukazuje 90st? |
Nezabudaj ze prevadzkova teplota vody je regulovaná termostatom... |
No na mojej Kawe ten digitalny ukazovatel teploty, ktory zrejme ukazuje okamzitu teplotu chladiacej kvapaliny, veru lieta riadne hore dole. Ked je vonku tak 7 stupnov tak mimo obce okolo 60 a mozem jazdit aj 3 hodiny. V lete ked sa niekde v zapche strikujem kludne 105+. Ale aj pocas pekneho 20stupnoveho dna to tancuje 10 stupnov hore dole podla toho ako rychlo idem (obec, mimo obce, dolina/tien) atd. |
Re: matus: Re: matus: Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIDECKER93 (13.05.2022 14:26) |
len pre istotu, nehovorim o palickach, dielikoch, rucickach atd, ale o digitalnych ukazovateloch ktore ukazuju po 1°C. |
Teplomer ch. kvapalinyv modernom aute je už davno len zbastardena kontrolka. Nezobrazuje realne data ale doslova upravenú realitu. Ked je chladna tak spinka na doraze min ,ak sa zacne zohrievat povedzme 60°,lenivo vystúpi do oblasti "prevádzková" teplota,a tam je do ~105°,a ak to prekročí túto hranicu vystúpi do oblasti "prehriate". |
Re: NIDECKER93: ak máš motor zadeklovaný a relatívne dobre odizolovaný v motorovom priestore - tak ako je to dnes moderné robiť, plus máš sofistikovaný systém chladenia napr. s premenlivým prietokom vodného čerpadla a aktívne lamely na kapote, tak som náchylný veriť tomu, že zmena teplôt kvapalín bude od okolitého prostredia značne nezávislá. |
Re: matus: ved ono je to vsetko o tom case.Spomenuty premenlivy prietok vodneho cerpadla napriklad u PSA sluzi len nato.ze v studenom motore sa nehahana zbytocne voda. Akonahle sa zohreje kladka sa pritlaci o remen a uz sa kruti cerpadlo. Ak z motora beries nejaky predpokladany bezny vykon tie teploty ,odhliadnuc od nabehu akoze zahrievania budu v zime a lete radovo rovnake a vdaka voda -olej vymeniku regulovatelne vodnym termostatom |
www.auto.cz/motory-1-4-a-1-6-vti-1-6-thp-nejvetsi-franc... |
Chlapci asi znova Vám poviem tajomstvo. Teplota nasávaného vzduchu sa vlastne nemeria preto, že by sama o sebe bola pre motor podstatná, ale preto, že takýmto zjednodušeným spôsobom sa empiricky zisťuje množstvo kyslíku v nasávanom vzduchu aby sa vstrekovanie mohlo čo najlepšie priblížiť k požadovanej zmesi. |
Re: RS955i: No tak vyzerala vaša diskusia o paličkách, teplotách, rýchlostiach zohriatia, či polopravda o "zbastardenej kontrolke" alebo si sem zavesil článok, kde som si nevšimol žiadnu relevantnú info k téme. |
Re: matus: samozrejme, ze ked je zima vonku zohriatie trva dlhsie. Ja hovorim o zohriatom motore to znamena v lete po 15 min a v zime po 30 min jazdy. A nasledne uz idu v zohriatom rovnakom stave. Teplota vonkajsieho vzduchu uz ovplyvnuje len mnozstvo paliva. |
ešte posledný pokus - dva krát v živote sa mi stalo, že zohriaty motor som schladil*. Raz to bolo dlhým stáním v kolóne a druhý krát jazdou zo Štrbského plesa do Štrby. |
Re: matus: ved ale my sa nebavime o tom ako ho vieme zohriat a schladit. To ze ho pri dlho klesani na zaradenej rychlosti vies schladit je samozrejme, kedze vtedy nejde ziadne palivo do motora a len nasava studeny vzduch. Bavime sa o tom, ze pri beznej jazde ma motor rovnake prevadzkove teploty ci je zima ci je leto. |
matus ak sa ten tvoj priklad odohraval v zime a ty si mal v aute pustene kurenie tak logicky odniekadial to teplo muselo byt odobrate... (z motora) |
Dolu kopcom z Martinských holí /prevýsenie ~10% 10km/ dízlak aj v zime kúri bez paliva len kompresiou |
Re: NIDECKER93: On sa ten vzduch vo valci stláča, takže zahrieva - samozrejme je to menej ako keď sa zapaľuje a neviem posúdiť nakoľko to má vplyv - každopádne ale keď ideš dole zo Štrbského plesa tak nebrzdíš tých 8km motorom, to zďaleka nie. A keď stojíš v zápche tak motor beží. |
A to benzínové motory už hádam od Euro3 pri dlhodobom brzdeni motorom zachraňujú planétu pálenim paliva kvôli udržaniu teploty katalyzátoru. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 65423 | Včera: 150666