Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Aditíva a kvalita benzínu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAditíva a kvalita benzínu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

Predchádzajúce | 1 2 |

23.10.2021 19:06

Re: Aditíva a kvalita benzínu

matkulec
 Veteránista 

automagazin.sk/2020/06/01/benzin-e5-a-e10-v-praxi-co-sm....

Dá sa predísť tankovaniu E10 na Slovensku?

Áno dá. U nás máte totiž stále na výber, rovnako ako v Nemecku. Zvolíte prémiové palivo, kde je stále podiel biozložky E5. Výhodou prémiových palív môže byť aj fakt, že vzhľadom na ostatné prímesi sa vám môže predlžiť dojazd o pár kilometrov. Tiež niektoré prémiové benzíny môžu mať vyšší podiel ETBE namiesto spomínaného etanolu.

toto samozrejme nie je pravda. Jedine na SK ako som si vsimol je E10 bezny benzin a E5 povazovana za premiove palivo. V CR, AT ci v DE sa da stale kupit bezna E5 aj ako nie vysokooktanova verzia - premiove palivo.


22.10.2021 19:52

Re: Aditíva a kvalita benzínu

barlac
 Jogurťák 

a z koho mal ochoriet?z teba? >:-)


22.10.2021 13:42

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Už som sa zľakol, že ochorel. :-O


22.10.2021 13:27

Re: Aditíva a kvalita benzínu

barlac
 Jogurťák 

ako pako do kola.a nejde si tu plienku vymenit za svet,blazen stary. >:-)


22.10.2021 11:58

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Stále vidím len rozdieľ vo farbe aj keď nevylučujem, že je tam aj iný rozdieľ. Napr. slovenský OMW si môže pridávať iné aditíva ktoré potom majú inú farbu ako tie rakúske. Ale neverím, že kvalita oboch palív nie je rovnaká.
?


22.10.2021 11:46

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

uviedol som to 22.10.2021 11:32 - ale možme sa kludne vykašlať na ten pingpong. Nepotrebujem mať posledné slovo. ;-)


22.10.2021 11:42

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Uveď presne v čom , mi zredlo. Presne a konkrétne.
Nemám problém uznať mylný názor ale len na základe argumentov a faktov.


22.10.2021 11:39

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

veď toto - priháralo ti kým sa nezapojil Dottore - teraz machríš, ale vtedy ti zredlo.

podla mojich laickych znalosti je ina ropa setsakramentský rozdiel a výsledný produkt napriek pokročilým technológiám aj tak nebude do detailu rovnaký. A diabol sa skýva v detailoch.

p.s. nie som "ropológ", možem sa mýliť. Ale ropu mám v rámci možností trocha načítanú... :-*

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.10.2021 11:41)


22.10.2021 11:35

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Kedy a čo mi priháralo?
Ak sa nemýlim, tak práve tvoje tvrdenia vyvrátil Dottore.

egreš pokial viem tak OMV ma paliva z AT mozno len v BA kraji. V ostatných krajoch sú to základové paliva zo slovnaftu + aditiva OMV.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (22.10.2021 11:40)


22.10.2021 11:32

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Diskusia bola o kvalite výsledného produktu motorovej nafty z rafinérky OMW rakúsko v stojanoch na slovensku a v stojanoch v rakúsku v súvislosti s prídavkovými aditívami. -

ale čo tak zrazu :-))) :-D - šak ked priháralo tak

Ja sa držím certifikovaných testov, ktoré sú robené každý rok a tie hovoria , že palivá na Slovensku spĺňajú platné normy.


22.10.2021 11:17

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Chlapi. To už naozaj neviete čítať?
Ropa to bude či to má 83% alebo 85% uhlíka.
Jasne a zrozumiteľne som vyššie napísal že základné prvky sú u KAŽDEJ ropy tie isté a že sa od seba líšia hustotou a prímesami.

Diskusia bola o kvalite výsledného produktu motorovej nafty z rafinérky OMW rakúsko v stojanoch na slovensku a v stojanoch v rakúsku v súvislosti s prídavkovými aditívami.

Do toho ste začali splietať kvalitu ropy ruskej ,americkej , gbelskej ako vstupnej suroviny.

Ja tvrdím len jednu jedinú vec že ak je nafta vyrobená podľa jednotnej normy z ropy akéhokoľvek svetového ložiska tak to je z hľadiska účinku v spalovacom procese nemeratelná hodnota.


22.10.2021 11:04

Re: Aditíva a kvalita benzínu

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Nerozumiem čomu sa sa čuduješ :-O
Ale teraz si trafil /vygúglil/ podstatu rozdielu medzi ropami:
uhlík 83 – 87 %
vodík 10 – 14 %
Čím viac vodíku, tým vačšia zábava.
Ale ak Ti to ako dôkaz rozdielnosti ropy nestačí, tak tiež zagúglim :
Výhrevnosť ropy sa pohybuje v rozmedzí 43 – 47 MJ/kg
rozdiel cca 10% je málo?
Alebo prečo niekde vznikne ľahká a inde ťažká ropa?
Takže z jednej ropy vyrobíš iba 50% kalvados a z druhej aj 50% koňak.


22.10.2021 8:15

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ja som si naivne myslel, že toto CH3-CH2-OH, C2H5OH, sumárne C2H6O je v každej pálenke. :-O
a toto v každej nafte
Zložka Percentuálne zastúpenie
uhlík 83 – 87 %
vodík 10 – 14 %
dusík 0,1 – 2 %
kyslík 0,1 – 1,5 %
síra 0,5 až 6 %
kovy menej ako 1000 ppm
:-O


21.10.2021 20:31

Re: Aditíva a kvalita benzínu

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: To chceš povedať že ruská ropa nemá žiadne uhlovodíky a ostatné áno?
To chceš povedať že destilát zo Šoporne neobsahuje etylalkohol a z Prešova áno?
A toto si v mojom príspevku kde vyčítal?

Chcel som povedať, že nie je jedno či sa ropa vytvorila z prasličky, planktónu či pomaranča.
Chcel som povedať, že nie je jedno či slivky sú v/na na vápenci alebo v kyslej pôde či íloch a rovnako je to aj s ropou.
Chcel som povedať, že nie je jedno či ide o mladú ropu alebo starú slivovicu.
Rovnako záleží pri chlaste na tom ako silno kúriš pod kotlom ako pri rope v akej hlbke a pri akej teplote sa tvorila.
Takže Brandy a Um určite nebudú rovnaké aj ked majú rovnaké % alkoholu
a "rovnako nebudú rovnaké" ropy Brent a URAL
Písal si o uhlovodíkoch správne. Laicky si myslím, že hlavne ide práve o pomer uhlíka a vodíka.


21.10.2021 17:54

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: dudo25:
pravdu povediac neviem ako sa reguluje a kontroluje ucinnost aditiv od roznych vyrobcov na trhu, dlhodobo overene, ze aspon neskodia su vyrobky od VIF, Dynamaxu, Liqui Moly alebo K2. V Slovnafte je inspekcia vyrobkov, ta ale externe aditiva neriesi. Aditiva, najma tie, ktore sa pridavaju jednorazovo su rozdelene podla ucinku a podla mna by sa mali pouzivat cielene - najma ked mas vodu v palive, letnu naftu v nadrz v zime, dokazatelne zaneseny palivovy system (alebo dokonca DPF) alebo tankujes benzin s nizsim oktanovym cislom, tak zoberies konkretne aditivum. Ale pouzivat aditivum profylakticky, multifunkcne - ako napriklad VIF v tom osobne vidim menej vyznam, lebo toto dokazu aj aditiva, ktora v palive uz su od vyrobcu, a drahsie benziny su uz fakt slusne vybavene. Ale na externe aditiva nemam referencie z praxe, iba z pocutia najotaznejsie je pouzitie aditiv znizujucich spotrebu.
Re: raptor:
OMV ma plno konverznych procesov, ale nie na najtazsie podiely z destilacie, vakuovy zvysok sa pouziva napriklad na produkciu celej palety asfaltov - cestne priamo destilovane, industrialne oxidovane alebo modifikovane vysokozatazove na napr. pristavacie plochy. V tomto je OMV na spici (ich specialisti sa napr. podielaju na tvorbe novych EN noriem pre asfalty) ale EFPA to nie je.
Re: egres2:
je to bionafta zo zmesi repky a normalnej nafty s neduhmi ako pise merlin00


21.10.2021 16:41

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: egres2:
Je to nafta motorova z pridavkom metylesteru repky olejnej.
problem nieje ked to palivo spalis v starom dizlaku, je to mnamka lepsia, ako miesat stary olej a dolievat leteckym petrolejom.

Problem nastane, ak to natankujes do sezonneho stroja, ako napriklad kombajn, alebo elektrocentrala a nechas to palivo tam dlho.
zgumovitie a upcha cely palivovy system.
Po roku to mozes cele rozoberat, presparavat tlakove trubky od cerpadla po trysky.
V modernom aute, ked to spalis hned a rychlo vzjazdis, problem asi moc nebude, len to nieje cista motorova nafta.
Moze byt, ze napriklad niektore japonce, napriklad Honda, ma uvedene v manuali, ze nemas pouzivat paliva z biozlozkou.
a ked uz take palivo nejde kupit, tak ani prevadzkovat to auto nebude moc dlho mozne.


21.10.2021 15:40

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

A toto je aká nafta?
Směsná motorová nafta (řidčeji SMN, SMN 30 nebo Eko diesel) je motorové palivo, které je vyráběno z klasické fosilní motorové nafty (69 %) a biosložky MEŘO (31 %) dle normy ČSN 656508. SMN je volně mísitelná se standardní motorovou naftou. Díky daňovému zvýhodnění, které souvisí s celoevropskou podporou paliv z obnovitelných zdrojů, je SMN o cca 2,50–3,00 Kč/l levnější než klasická motorová nafta.

Mísitelnost se standardní motorovou naftou. SMN je volně mísitelná se standardní motorovou naftou, tudíž při tankování není nutné brát ohled na to, zdali je v nádrži motorová nafta či nafta s příměsí biosložky. Pozor, někteří výrobci motorů klasifikují použití biopaliva jako porušení záručních podmínek.

Přechod na provoz s SMN SMN má čisticí vlastnosti v palivové soustavě i ve vlastním motoru. V praxi to znamená, že rozpouští usazeniny vzniklé provozem na standardní motorovou naftu. To je ve výsledku pozitivní jev, nicméně je nutné věnovat větší pozornost stavu palivového filtru, kde se tyto nečistoty usazují a dále olejovému filtru, neboť při rozpouštění úsad v motoru část takto uvolněných úsad kontaminuje motorový olej a část úsad se vypustí ve výfukových plynech. Proto se doporučuje důslednější kontrola v obou systémech.

Požadavky na skladování SMN obsahuje biosložku, která je hygroskopická. Pokud dojde v průběhu nevhodného nebo dlouhodobého (více než 3 měsíce) skladování k zvýšení obsahu vody, může dojít k znehodnocení paliva.

Provozní testování SMN Směsná motorová nafta (výrobce: PARAMO, a.s) byla dlouhodobě testována. Výsledky dlouhodobého provozního ověření je možné získat na webu České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (www.cappo.cz/ftp/05_prezentace_preol_sgs_agrotec.pdf[nedostupný zdroj]) [3].


21.10.2021 15:27

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dottore - a mozem sa spytat preco OMV nema tie "konverzne procesy" ? >:-)
Lebo na to nemajú alebo to nepotrebujú mať? Prípadne niečo iné?

Dôvod úpravy:

RS955i jistě soudruhu!!. To pole poories, pobranis, zasejes, pohnojis, zoznes a odvezies na dalsie energeticky narocne spracovanie s mensou uhlikovou stopou ako keby si to vobec nespravil..... ledažebyne >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.10.2021 15:32)


21.10.2021 15:26

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dottore:
Život je zložitý :-D


21.10.2021 15:25

Re: Aditíva a kvalita benzínu

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Lenže biozlozky zachranuju planetu.
A my ju musime čo?
My ju musime zachrániť!


21.10.2021 15:22

Re: Aditíva a kvalita benzínu

dudo25
 Turista 

To Dottore: "overne prisady"...
A ktore su to?


21.10.2021 15:16

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2:
Opat ta kvalita, ked uz sa o tom bavime tak najkvalitnejsia nafta pre mna bola odparafinovana polarna nafta pre vojakov, vyrabana v Petrocheme Dubova, fabrike, kde sa zakladne rafinerske procesy dali doslova vyskusat vlastnymi rukami - odvodnenie/odsolenie, atmosfericka a vakuova destilacia, spalovna aj sulfonacia - vsetko sa robilo pekne po staru, skola zivota.
Kvalita paliv sa primarne zvysuje hydrogenaciou (napr. HRP 7 v Slovnafte), ktora okrem nasytenia nenasytenych uhlovodikov vypiera siru vo forme sirovodika.
Konverzne procesy (koksovanie - delayed coking, crackovanie - FCC, EFPA v Slovnafte, ktoru napr. OMV nema - info pre Raptora :-D ) zvysuju kvantitu paliv, pretoze z tazsich produktov (plynovy olej ale uz aj destilacne zvysky) vyrabaju lahsie "trhanim" dlhsich uhlikovych retazcov.

Pozeram ako zlozito sa da povedat: snazte sa tankovat paliva s co najmensim obsahom biozloziek a pridavajte iba overene prisady [dobre]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (21.10.2021 15:18)


21.10.2021 13:39

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dottore.
Každá ropa je "iná" ale ako som bol písal vyššie základné prvky obsahuje každá jedna, inak by to nebola ropa (uhlík, kyslík, vodík, dusík) plus prímesi.
A čo sa týka kvality motorovej nafty ak sa nemýlim ( a môžem sa ) tak sa kvalita palív dá zvyšovať konverziou strednej frakcie aj r uskej ropy.
Ale aspoň niekto kto je v tejto problematike viacej doma ako ja +.


21.10.2021 10:49

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

egres2:
1. Kazda ropa je ina, aj ked kvoli praktickemu pouzitiu sa delia na urcite skupiny - napriklad ked rafineria kupuje ropu od viacerych producentov, tak sa zo zmesi rop pripravuju tzv. sladke (s vacsim priamym vytazkom paliv) resp. kysle zmesi (vysokosirne, s vysokym vytazkom tazsich podielov), ale tych rozdeleni je ovela viac, navyse sa ropy rozdeluju aj podla mnozstva aromatov, asfaltenov, heteroatomov (dusik, kyslik, sira), tazkych kovov (v prvom rade vanad, mangan) a plno inych.
2. Hlavny rozdiel, ktory ale najviac zaujima rafinerie, su vytazky z uz spomenutej frakcnej destilacie - skratka kolko benzinu sa priamo ziska atmosferickou a vakuovou destilaciou ropy. Nizkosirne ropy (napr. subsaharska afrika) = vela benzinu, mexicka alebo venezuelska ropa = vela asfaltu a malo banzinu a nafty. Vela krat su ropy tak rozdielne, ze sa ani nemiesaju a pred bledovanim sa vykonava test kompatibility.
3. Ci ma Slovnaft najlepsiu technologiu neviem, v kazdom pripade su v tom dobri, lebo musia - REB Russian Export Blend je totiz znamy viacerymi nesvarmi, ktore sposobuju dost vela problemov pri spracovani, preto ho aj OMV testovala a ciastocne stale aj testuje, ale velke nadsenie to tam nevyvolalo. Bolo aj podozrenie, ze Rusi si odtiahnu lahsie podiely a zostatok domiesaju do REBu.
raptor:
1. Slovnaft a OMV su podla viacerych parametrov rozdielne rafinerie (celkova kapacita, produktove portfolio, nastavenie jednotlivych vyrob, spracuvana ropa), rozhodne by som vsak netvrdil, ze OMV ma lepsie technologie, to by sme museli jednotku po jednotke porovnavat porovnatelne, ale ked sa konkretne bavime o destilacii tak OMV rozhodne "lepsia" nie je
2. Testovanie v laboratoriu je pomerne draha vec, a zavisi od poctu a zlozitosti ziadanych analyz (jedna analyza desiatky az stovky eur). V ziadnom pripade vsak vysledok nebude "OMV benzin/nafta" je lepsia, pretoze je to v principe odborny nezmysel. Museli by sme selektovat nejake parametre, ktore hovoria o vyssej kvalite. Ktore to ale su? Vyhrevnost? Ta ale moze viac koksovat. Obsah siry? Ten je nastaveny presne podla normy. Prchavost? Ta je tiez podla normy. Residua? Rovnako upravene normou. Obsah a kvalita aditiv? O nich nevedia ani v rafinerskych labakoch vela, teda pokial ich tam aj nevyvijaju. Najjednoduchsi a najlacnejsi sposob (a hlavne ktory aj funguje) je zavolat do vyvoja v Slovnafte a spytat sa na ich nazor. Tam sa uz cez aparatury prelialo vzoriek, ze nejaku statistiku z toho uz budu vediet urobit. Totiz samo tvrdenie, ze rakusky benzin je lepsi je bez meratelnych parametrov len teoria. (Ale inak je pravda, ze kedysi pred 20 rokmi som mal v priemere na rakusky benzin vacsi dojazd :-))).
3. Ak tam fakt zavolas urcite daj vediet, co si o tom myslia.
4. Definicia frakcnej destilacie je super [dobre]


21.10.2021 10:02

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Ale veď to je od začiatku hra mimo ihriska.


21.10.2021 9:59

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hra do autu...


21.10.2021 9:58

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Pochopil som všetko čo si napísal.
Chápem a rozumiem.
Chápem a nerozumiem.
Nechápem a rozumiem.
Nechápem a nerozumiem.


21.10.2021 9:46

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

čo presne z toho čo som napísal si nepochopil?

srandovne video kde sice chalan pobavil ze nasa nafta je zlta koli repke ale pekne vidno ze premiove palivo OMV v AT a v SK je skratka ine.

nemusíš to ťahať ku šnapsu ani ku bošáckej.... stačí keď ostaneme pri prémiovej nafte OMV made in AT vs. made in SK. 8-)

Dôvod úpravy: RS955i dobrá poznámka, ale zas nás ako koncových spotrebiteľov zaujíma kvalita "na pištoli" nie z kotutiku rovno z rafinérky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.10.2021 9:50)


21.10.2021 9:37

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Na základe faktu, že týpek natankoval do flaše naftu na OMW Slovensko a OMW Rakúsko a rakúska mala krajšiu modrastú farbu a slovenská nepeknú žlto močovú som získal neochvejné presvedčenie, že rakúska má ďalekolepšie fyzikálne vlastnosti a kvalitu ako slovenská .
Týmto prehlasujem, že všetci, ktorí zdieľajú tento názor majú pravdu a ja (sa mýlim ako vždy) som bol uvedený do omylu nejakými zdrapmi laboratórnych testov.
A ešte chcem napísať, že v rakúskej pálenici sa odkvap - jadro a dokvap odparújú pri iných stupňoch celzia a preto je rakúsky šnaps ďaleko kvalitnejší ako bošácka slivovica.
Ja som zo tušil, že nám sa ten rakúsky kapitalizmus nepodarí dobehnúť.
Mea cupla.


21.10.2021 9:33

Re: Aditíva a kvalita benzínu

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Problem je v tom,či kvalita paliva z rafinerie sa nedjekazí cestou do nadrze vozidla...


21.10.2021 9:09

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hm.. škoda, myslel som si že sa celý čas bavíme o tom že prémiová nafta OMV z AT je iná (kvalitnejšia) ako prémiová nafta OMV natankovaná na SK. Teraz ti zrazu stačia certifikované testy slovenských palív. Nevadí, aj toto je odpoveď....

percentuálne zloženie základných prvkov sa dorovná pri frakčnej destilácii?
ja som si myslel že frakčná destilácia je proces pri ktorom podľa bodu varu oddeluješ jednotlivé skupiny CxHx


21.10.2021 9:04

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Keď nejde o život tak nejde o nič.
Ja sa držím certifikovaných testov, ktoré sú robené každý rok a tie hovoria , že palivá na Slovensku spĺňajú platné normy.
Už som tu niekedy bol dával, že Slovnaft má najmodernejšiu technológiu na spracovanie ropy na nízkosirnú.
Čo sa týka "kvality" ropy tak je rozdiel hlavne v hustote a obsahu síry. Množstvo základných prvkov obsahuje každá ropa, jedná sa len o iné percentuálne zloženie, ktoré sa aj tak pri frakčnej destilácii "dorovná " rovnako pre každý typ ropy nech je odkiaľkolvek.


21.10.2021 8:50

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - podľa mňa kvalita nemože byť rovnaká keď základná surovina (ropa) je iná. Navyše nič proti Slovnaftu ale OMV má určite lepšie technológie.

Možme ale spraviť pokus, nech tá debata má aj reálny prínos.
Ako motorkárom nám nafta síce može byť ukradnutá, ale navrhujem že zabezpečíme vzorky z oboch náft a následne to zanesieme do skúšobne. Ten kto prehrá platí náklady na test.

Máš tušenie čo stojí takéto testovanie? Čo ty na to?


21.10.2021 8:45

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Re: egres2: "Predpokladám, že ropa, každá ropa ma cca to isté zloženie. Jedná sa len o pomer jednotlivých zložiek a množstvo prímesí."
Toto hádam nie ...
To by potom aj destilát zo zemiakov, burgyne či slivák mal byť všade rovnaký, no pri tom všetci tušíme, že je to inak. A aký veľký vplyv má kvalita chlastu na výkonnosť pijana je už preskúmané.


Čítal si to po sebe?
To chceš povedať že ruská ropa nemá žiadne uhlovodíky a ostatné áno?
To chceš povedať že destilát zo Šoporne neobsahuje etylalkohol a z Prešova áno?

raptor:
Stále vidím len rozdieľ vo farbe aj keď nevylučujem, že je tam aj iný rozdieľ. Napr. slovenský OMW si môže pridávať iné aditíva ktoré potom majú inú farbu ako tie rakúske. Ale neverím, že kvalita oboch palív nie je rovnaká.


21.10.2021 0:37

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Este nieco o negativach biozloziek:

auto.pravda.sk/poradna/clanok/577457-koronakriza-ukazuj...


Dalsi clanok je rozhovor o palivach s Ing. Mrzulom, ktory je v danej oblasti spickovy odbornik:

auto.pravda.sk/doprava/clanok/534479-vsetko-o-benzine-e...


21.10.2021 0:17

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Este som nasiel pekny clanok, s ktorym sa celkom stotoznujem:

automagazin.sk/2020/06/01/benzin-e5-a-e10-v-praxi-co-sm...

Co je vcelku iste je, ze viac biozlozky ma tendenciu motoru skor skodit.


20.10.2021 23:17

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

1. V EU priestore je kvalita benzinu urcena jednotnou EN normou 228. Do zaciatku jej platnosti bola urcovana normami jednotlivych statov. Tato norma predpisuje mnozstvo parametrov, ktore musi dane palivo splnat - predovsetkym oktanove cislo, vyhrevnost, pociatocne a konecne teploty varu, mnozstvo siry ale aj napriklad mnozstvo sajrajtu, ktory vznikne po jeho spaleni atd. Tuto kvalitu musi splnat kazdy benzin predavany v EU a dana norma zmensuje rozdiely medzi jednotlivymi krajinami (ale aj krajinami mimo EU, ktore casto upravuju lokalne standardy vzhladom na EU normy).
2. Ani jeden benzin nie je chemicky uplne rovnaky - uz preto, ze refinerie spracuvaju rozne ropy (vid REB v Slovnafte a Arab Light v OMV) v roznych destilacnych kolonach a roznym teplotnym profilom, ale benzin sa vyraba aj "trhanim" tazsich produktov (napriklad plynoveho oleja v FCC ale je toho plno). Navyse sa benziny dodatocne upravuju napriklad tzv. hydrogenaciou na odstranenie povedzme "agresivnych chemikalii" a doplnaju biozlozkou. Vo vysledku je zle zakladny benzin plus minus autobus vsade rovnaky. Kvalita sa pravidelne overuje vo vlastnom akreditovanom laboratoriu a vedie sa zodpovedajuca dokumentacia.
3. Takto vyrobeny a certifikovany benzin sa potom dalej upravuje aditivami - MTBE/ETBE na upravu oktanoveho cisla a potom specialne aditiva, ktore kazde je vlastnou invenciou kazdeho vyrobcu - pomerne chranene know how. Mnozstvo aditiv sa urcuje predom, preto sa sem tam stane, v pripade ze za rok nebolo minute odhadnute mnozstvo aditiv, tak na konci roku sa na Slovnaftkach za cenu 95tky predava 98-99tka. Samozrejme, najlacnejsie benziny sa aditivuju menej, ale stale musia zodpovedat norme.
4. V celom procese nie je priestor na nejake manipulacie, benzin je certifikovany a kazdy predajca si namiesa inline benzin podla receptu, ktory sa len tak zmenit neda. Vsade je samozrejme presne merany prietok. Zlozenie aditiv si kazdy chrani, ale v podstate kazde obsahuje cistiacu prisadu na odstranenie depozitov v miestach styku s benzinom. Drahsie benziny maju aditiv viac a tym padom by mali byt setrnejsie k motoru, znizovat vnutorne trenie a kadeco ine. Objektivne zmerat ale ucinnost aditiv nie je jednoduche.
5. Ak sa niekomu zda, ze palivo sa po zime pokazilo (rozdelili sa bio a uhlovodikova zlozka), palivo nabralo vodu alebo stratilo nejaku z povodnych vlastnosti, napr. v Slovnafte maju oddelenie, ktore sa zaobera staznostami ohladne kvality paliv (a analyzou vzoriek) a zaoberaju sa aj staznostami typu "prestalo mi to tahat".
6. Takze ak je medzi SK a AT nejaky podstatny rozdiel medzi palivami, pricina moze primarne v kvalite a mnozstve aditiv v benzine - toto je ale tajomstvo, ktore asi neprekukneme.
6. Ak VIF doplnuje alebo dokonca zlepsuje ucinok aditiv je to naozaj mozne, zvysene mnozstvo detergentov (cistiacich latok) moze naozaj rozpustat aj silne depozity viac ako obycajna 95tka. V zasade ale plati, ze premiove paliva toho dokazu naozaj dost a pre vacsinu motorov v pohode stacia na dlhodobe pouzivanie. Navyse otestovane a overene, pri tych dokupovanych aditivach mozu byt aj niektore nekvalitne.

Wikipedia:
cs.wikipedia.org/wiki/Benz%C3%ADn
cs.wikipedia.org/wiki/Aditiva_do_paliv

Dôvod úpravy: doplnenie Wiki

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (20.10.2021 23:30)


20.10.2021 21:16

Re: Aditíva a kvalita benzínu

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: veru musim skusit, dakedy davno som kupoval aj odtial a zrusili vsetky co som poznal.
Ale dik za typ [dobre]


20.10.2021 20:56

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Re: duggo: vyhladaj si najblizsi mliecny automat a na mlieko z rajchu hned zabudnes....


20.10.2021 19:28

Re: Aditíva a kvalita benzínu

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Byvat v Rakuskej prihranicnej oblasti a pit nejake pajcovane kaufland mlieko, je na palicu. Raz za cas kupim v Kittsee karton dva a mam na par mesiacov pokoj.
Mlieko od kravy je citit kravou, vypil som takeho za mlada kopec. Sem tam ako vravim v “rakúsku” kupim v sklenenej flaske netrvanlive, to sa celkom na to chutou dotahuje. Vsak uz hned za hranicami su cesty rovnejsie a trava zelensia. U nas jedine tiez v skle, alebo ked uz tak Rajo. Ale aj to uz neni nic moc.

Aditivum do aut sem tam pridavam, do motorky tankujem ked sa da tak e5.
Ale nam to teraz vsetko podrazuje co… benzin 100 bude za chvilu aj 2 evri a to sa oplatiii :-~ kua.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (20.10.2021 19:35)


20.10.2021 19:21

Re: Aditíva a kvalita benzínu

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: ETBE sa do nasich benzinov bezne dava. V tych premiovych je ho zvycajne viac, v niektorych dokonca uplne nahradzuje etanol. Ako biozlozka sa zapocitava koeficientom 0,47 takze aby si vyrobil E5 benzin iba s ETBE treba ho tam mat cca 10%...


20.10.2021 18:58

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš takže tvoj názor dnes na rakúsku prémiovú naftu OMV a slovnenskú prémiovú naftu OMV?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.10.2021 19:01)


20.10.2021 18:01

Re: Aditíva a kvalita benzínu

KAJL
 Kávičkár 

Re: Merlin00: ak by si tu dan nezaplatil na palive, tak by si ta nasla inde.


20.10.2021 17:41

Re: Aditíva a kvalita benzínu

step1
 Kávičkár 

Re: Jeff: ja tiez nepocitujem pri jazde, aj keby som dal E10 ale ked som videl po zime v nadrzi doslova PEĽ, skoda ze som to nesfotil, tak odvtedy tankujem iba 100. som dost stary a hlupy na to aby som vedel ze pel a hrdza su dve. takze vopred vyvraciam teorie o hrdzi v nadrzi, kedze pred tou PEĽovou zimou som daval striekat moto a nadrz bola komplet oholena a zvnutra vycistena. takze nic pred PEĽOM tam byt nemohlo.dokazy namiesto slubov.kto neveri jeho problem ;-)


20.10.2021 17:31

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Benzin motorovy, pre cestnu dopravu a nafta motorova, sa lisi od roznych vyrobcov.
Najlepsie benziny su letecke, lebo maju uplne iny zaklad zmesi, najma alkylat, zo suboru izooktanov.
Je menej prchavy, ako automobilovy benzin a velmi zle absorbuje vodu. Dokonca zle absorbuje aj lieh. Ako antidetonacna prisada, tam je bud klasicky TEL, alebo dnes pre motory, co nevyzaduju olovo, je avgas 100 {bez pripony LL}

Je to presne ten benzin, ako bol pred 70 rokmi, pre vykonne letecke piestove motory.
Kto si vyzkusa, pochopi skutocny rozdiel, co je benzin {bol benzin} a co je za benzin povazovane dnes.

Inak ja osobne si myslim, ze pre bezne automobilove a motorkove pouzitie, keny sa neodiali z liehom, mohli kludne pridavat MTBE, alebo ETBE, ktore ma daleko lepsie vlastnosti ako lieh.
Sam som ale vyzkusal a bol by som nadmieru spokojny, keby u nas predavali aj E85, teda zmes 85% liehu a 15% naturalu 95, za podmienok, ako to eurobyrokracia vymyslela, ze spotrebna dan, sa plati len za benzin ropneho povodu v tej zmesi, len z 15% naturalu95 okkt.
Podla mna, je najvatsi podvod na liehu v benzine fakt, ze platime spotrebnu dan za cely obsah paliva, aj ked obsahuje stale vatsi podiel biozloziek, ktore nemaju byt zdanene spotrebnou danou.
Ina pesnicka je dvojite zdanenie a DPH.



20.10.2021 16:43

Re: Aditíva a kvalita benzínu

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Mojím vehyklom, napríklad veľmi vyhovovali rumunské palivá, to platilo do poslednej návštevy v tomto roku. Teraz som ten "tuning" výkonu rumunským benzínom už necítil.
Jasné, že sú prísady, ktoré zlepšujú ochranu motora či využiteľnosť energie z paliva.
Výrobcovia ich v rámci konkurenčného boja aj do palív pridávajú, ale iba tolko aby sa nejaké zlepšenie v labáku dalo odmerať a pri tom to bolo čo najlacnejšie a až toľko aby sa dala na tom postaviť reklamná kampaň.

Re: egres2: "Predpokladám, že ropa, každá ropa ma cca to isté zloženie. Jedná sa len o pomer jednotlivých zložiek a množstvo prímesí."
Toto hádam nie ...
To by potom aj destilát zo zemiakov, burgyne či slivák mal byť všade rovnaký, no pri tom všetci tušíme, že je to inak. A aký veľký vplyv má kvalita chlastu na výkonnosť pijana je už preskúmané.


20.10.2021 15:38

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Viem o čo sa jedná. A nemusím googliť
Viem, že "ruská " ropa a to hlavne URAL má obsah siry vyšší ako brent a poloostrovná ale v poslednej dobe začínajú rusy kvôli cene pridávať aj Sokol.
Ale rafinerka Slovnaft ma postavenú technológiu práve na URAL a výsledok je ten istý ako z brentu len možno zložitejšie a pravdepodobne aj drahšie.


20.10.2021 15:20

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

.. a diabol sa skrýva v detailoch. >:-)

Hľadaj obsah síry a veci s tým súvisiace.


20.10.2021 15:15

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Predpokladám, že ropa, každá ropa ma cca to isté zloženie. Jedná sa len o pomer jednotlivých zložiek a množstvo prímesí.


20.10.2021 15:00

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš a myslíš si že ruská ropa a nórska ropa / resp. ropa "z Adrie" majú rovnaké zloženie? >:-)


20.10.2021 14:45

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

O motorky tu vôbec nejde.
Tu si prezentujeme a hýčkame svoje egá.


20.10.2021 14:34

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

xD tu sa fakt clovek dozvie na tej stranke :D budu aj temy o motorkach? :-D :-D


20.10.2021 14:28

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pro to více než na testy se budeme spoléhat na recenze a doporučení zkušených uživatelů, kteří by jistě nic špatného neporadili.

To je " s testu" VIF.


20.10.2021 13:57

Re: Aditíva a kvalita benzínu

vzdy ked som do nafty pridal nejake aditivum sa mi nieco pokazilo vstrekovace , cerpadlo v nadrzi 2 x

tak som si kupil sporak a jazdim na plyn tam sa ziadne aditivum nedava


20.10.2021 13:55

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Ja som nevyhral.
Len prezentujem svôj názor.

Kto akú ropu? Slovnaft asi ruskú a OMW niečo z Adrie.

vidicon:
Mlieko od veterinára asi ( neviem) nebude pasterizované (podľa normy by malo byť) a určite ho neodstreďuje. Ako písal raptor to mlieko môže mať cez 4 -4,5% tuku čo ale zase nie je taký enormný rozdieľ oproti 3,5% z obchodu.
Skús spraviť test správnosti či ti v ľadničke mlieko "skysne".


20.10.2021 13:37

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Egreš - vzdávam sa, vyhral si. Ako s naftou tak s mliekom. Je to tak lebo ty si to tak myslíš.

Dôvod úpravy: p.s. nedá mi ale sa nespýtať. Čo myslíš akú ropu (pôvod) spracúva Slovnaft a akú ropu OMV. >:-)

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (20.10.2021 13:39)


20.10.2021 13:29

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Egres2: "Kupuj 3,5 % a nie odstredenú0,5%." - u nas veterinar predava mlieko vlastnej vyroby, ma malu farmu. To tebou spominane 3.5% akoze mlieko z obchodu (ktore mimochodom kupujeme bezne aj my) vyzera oproti tomu ako zakalena vodicka. Mlieko, ako sme ho poznali z detstva, v potravinach nekupis.


20.10.2021 13:01

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

STN podľa normy EU motorová nafta:
Skupenstvo (pri 20 °C): kvapalina
Farba: bezfarebná až žltá prípadne so zelenkavou opalescenciou
Zápach: typický


20.10.2021 12:39

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Nechce sa mi hľadať hromadu "zaručených a zázračne účinných" prípravkov na zníženie spotreby, zlepšenie výkonu, odkarbonizovanie motora, vyčistenie palivovej sústavy a kozmodisk.
Čítaj.
nikto tu o znižovaní spotreby a vyššom výkone (pri štandardných motoroch) necekol ani pol slova.. nerozumiem ti Egreš

o kravskom mlieku vieš tiež gulové. Mlieko od zdravej kravy nemá koli čomu smrdieť a tukovosť závisí predovšetkým od plemena. Jersey až do 6% ale nízka dojivosť. Holštýnsky dobytok vysoká dojivosť ale tuk v mlieku cca polovičný.

V rokoch 1993 až 1996 som bol vedúci oddelenia obchodu v mliekarni RAJO:

Rakušáci chceli urobiť nejaký ťahák a vymysleli, že by sa na linke Hanba ( nevyužitá stála v hale) plnil čerstvý ranný zvoz mlieka bez pasterizácie a odstredenia. V rámci toho sa robili ochutnávky vo všetkých Tescach na Slovensku.
Výsledok. Poniektorí po ochutnaní hľadali kam to mlieko vypluť a skoro všetci kritizovali "zápach " mlieka.
Nakoniec sme na tej linke začali plniť džúsy.

Pančovanie mlieka. Kravské mlieko má cca 80 -87% vody tak koľko sa dá priliať ešte vody aby to podporilo vidiconove presvedčenie že sa predáva pančované mlieko.

Dones naftu z rakúskej pumpy a zo slovenskej odnes to na laboratórný rozbor a keď mi donesieš rozdielne výsledky zo sledovaných parametrov , ktoré robia palivovú naftu naftou, tak potom môžeš povedať ,že sa mýlim.
joker opravuje motorky aj rakušanom? Určite majú nádrže čistučké ako královstvo nebeské.


20.10.2021 12:27

Re: Aditíva a kvalita benzínu

chlapi ja chodim kupovat mlieko na jedno druzstvo do mliecneho automatu..60 centov za liter...ojebavaju ma? inak je chutovo velmi dobre... [dobre]

raz sa stalo, ze som prisiel, ked uz bola nadrz zrejme na konci a zjavne sa v nej mlieko nepremiesava takze som si za 60 centov/liter kupil dva litre cistej smotany, ktora sa usadila navrchu a tiekla ako posledna...kurnik to bolo nieco, taku chutnu smotanu som este nemal...aj som si slahacku urobil (co uz roky nie) aj do kapustnice som dal, aj som si z nej odpil, aj som dal susedom...super...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (20.10.2021 12:28)


20.10.2021 12:16

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Keby do potravín dodali čerstvé kravské mlieko, tak by ho nikto nepil. Nie sme na to navyknutí.
Smrdí, je hnusne mastné.


o kravskom mlieku vieš tiež gulové. Mlieko od zdravej kravy nemá koli čomu smrdieť a tukovosť závisí predovšetkým od plemena. Jersey až do 6% ale nízka dojivosť. Holštýnsky dobytok vysoká dojivosť ale tuk v mlieku cca polovičný.

Pojmy s dojmami.... :-}

mlieko sa samozrejme pančovať dá. Ale je rozdiel medzi pančovaním a "pančovaním"...

ak chceš rukolapný dôkaz o problémoch s biozložkami v palivovom systéme zavolaj alebo navštív Jokera. Ukáže ti čo doluje z tých nádrží...


20.10.2021 12:12

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nelejem si do piva lieh. Verím tomu, že má 5%.
Lieh je zmes cisteho alkoholu bez vôňe a chuti a vody. Pivo je pivom najmä vďaka vôni a chuti.

Nepridávam si do kečupu paradajky. Verím že tam sú.

www.tvnoviny.sk/zahranicne/1685349_test-kecupov-kecup-b... :-)))

Nepridavam si do soli Na ani Cl. Verím že ich obsahuje.
Solí je strašné množstvo, momentálne ide do módy zmes KCl a NaCl (koli nizsiemu obsau sodíka) :-)))


nikto tu o znižovaní spotreby a vyššom výkone (pri štandardných motoroch) necekol ani pol slova.. nerozumiem ti Egreš :-(

teraz som ti exaktne dokázal že si sa pomýlil pri tvojom tvrdení s naftou od OMV a ty si ďalej ideš svoje :-~


20.10.2021 11:57

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Kedy si videl v potrevinach predavat original kravske mlieko?
Keby do potravín dodali čerstvé kravské mlieko, tak by ho nikto nepil. Nie sme na to navyknutí.
Smrdí, je hnusne mastné.
Kupuj 3,5 % a nie odstredenú0,5%.
A z čoho sa vyrába maslo, smotana?
Mlieko je mlieko a nedá sa pančovať.
Nepodvádzam, neokrádam robím si poctivo svoju prácu a preto nie som navyknutý uvažovať "podvodne".
Možno že v tých laboratóriach vymýšlajú spôsob ako do palív pridať vodu, šupky z banánov aby nás ošklbali.
Kua jazdím už oficiálne s VP 50 rokov a nikdy, nikdy som sa nestretol z nejakým problémom súviciacim s palivom.
Jedine raz, keď mi došiel benzín v rakúsku a dolial som si z bandasky čo mi poskytol ochotný dôchodca .
Musel som potom doma demontovať nádrž a dostať z nej kúsky hrdze.


20.10.2021 11:13

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Ja davam do dizlaku sem tam aditivum, vraj na precistenie palivoveho systemu a trysiek a potom ine aditivum, ktore vraj cisti dpf filter.
Mozem ich dat do nadrze naraz, alebo tak, ako to robim, ze vyjazdim najprv jedno a potom dam druhe ?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (20.10.2021 11:14)


20.10.2021 11:11

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Je kludne mozne, ze je to vytahovanie penazi, to je moderne.
Ale moderne je aj vyrabat smejdy: ci uz auta, pri ktorych sa setri kde sa da, ci uz na materialoch alebo na hrubkach, a 20 rokov nepreziju ziadne, alebo pro elektornike, ktora sa zarucene pokazi po 2-3 rokoch a musis kupit inu. Preco by vyrobca paliva mal uvazovat inak ako 90% inych vyrobcov? Kedy si videl v potrevinach predavat original kravske mlieko? Ved predavaju len samu pancovanu bielu vodu. Preco nemozes uverit, ze to iste sa robi s palivom?


20.10.2021 10:54

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidikon:
Opakujem.
Nelejem si do piva lieh. Verím tomu, že má 5%.
Nepridavam si do soli Na ani Cl. Verím že ich obsahuje.
Nepridávam si do kečupu paradajky. Verím že tam sú.
Nechce sa mi hľadať hromadu "zaručených a zázračne účinných" prípravkov na zníženie spotreby, zlepšenie výkonu, odkarbonizovanie motora, vyčistenie palivovej sústavy a kozmodisk.
Ja to považujem za ťahače peňazí od .......
Nevidím ani jeden jediný normálny dôvod, prečo by výrobcovia motorov , olejov a palív špekulovali ako slovenský bača nad rubikovou kockou aby nás ojebabrali o pár centov pri obratoch aké dosahujú.
P.S: Samozrejme nevylučujem možnosť, že poctivý slovenský nájomca čerpačky vzhľadom na potrebu vlastniť mercedes, vilu vedľa Počiatka a mladej milenky dolieva po večeroch do nádrží vodu alebo mazut.



20.10.2021 10:38

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

tvrdit, ze vyrobca paliva ma team vyvojarov a dodaju na trh to najlepsie, co vedia vyrobit, nie je dobry argument. Je dost mozne, ze aj oni, tak ak automobilky, su tlaceni normami a nariadeniami EU a nemozu vyrobit to, co by vedeli. MOzno su tlaceni cenami a musia vyrobit to, co je lacnejsie/predatelnejsie. Mozno su obmedzeni technikou, ktopra je draha. MOzno schvalne znizuju naklady a niecim pancuju. Takze ak niekto pride s aditivom, nevidim dovod to hned zatracovat. Sam to sice nepouzivam a ani neplanujem, ale nebudem sa hadat s tym, co to pouziva.


20.10.2021 10:31

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: raptor: To bolo skor myslene tak, ze ak im chutia rozdrvene katalizatory, na ktorych su usadene vyfukove usadeniny a cez co sa v podste prehanaju vyfukove plyny, mohla by im aj mocovina chutit.


20.10.2021 8:53

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: boombastic: nuž čo ti povím starý mój. Jedného Karburátora poznám... a ten by určite v tejto súvislosti odcitoval najznámejšieho slovenského recitátora... "dole si ma zedou" :-)))


20.10.2021 8:47

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Re: raptor: co ty vies...vraj nas cakaju tazke casy, mozno budu ludia zrat aj karburatory...ale to je uz v dnesnej dobe tiez uzky profil... :-D :-D :-D


20.10.2021 8:45

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: step1: Jazdím od mája do septembra, výnimočne do októbra, tankujem obyčajný benzin 95 a nikdy som nepridával žiadne aditiva. Po pravidelnom dobíjaní baterky na jar vytiahnem motorku z garáži a vždy na prvý brnk naštartujem. To, že boli pridávané nejaké biozložky do paliva som ani na výkone, ako aj na chodu motora nijako nezbadal. Čo sa auta týka, tak s príchodom zimy a tzv. zimnej nafty dám do plnej nádrže cca 3dcl denaturáku z drogerie a vybavené. 8-)


20.10.2021 8:17

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Idem si vyrobiť generátor drevoplynu a nemusím chodiť tankovať do flašiek palivo po pompách EU.


20.10.2021 8:16

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Bjorni - katalyzátor, nie karburátor. :-)))

ja sa toho vobec nedesím, ludí je na tejto zemi aj tak priveľa. Nič sa tomuto, aj tak už vážne chorému, svetu nestane, ak pár jedincov "kýchne". V tomto prípade platí.. škoda katalyzátora.


20.10.2021 8:06

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: Nozdormu: A nakoniec mi budu aj mocovinu kradnut, zeby to mali cim zapit. Tiez som to cital a desim sa toho, ze ak to sem pride a rano sa zobudis bez karburatora.

A cudujem sa tomu, ze oni sa nedesia toho, co im to spravy v tele


20.10.2021 7:48

Re: Aditíva a kvalita benzínu

step1
 Kávičkár 

tankujem 100ku xelosezonne a aditivum iba na zimu do plnej, lebo polrok je aj na 100ku dost si myslim ( neviem, iba si myslim)

a spotreba? ak by som mal moto iba na chodenie do prace a na povinnosti, tak mozno vtedy, ale sem tam ujst rychlejsi kilometer si predsa neodpustim kvoli kontrole spotreby a prepocitavaniu


19.10.2021 21:25

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Dam vam radu, mozno hlupu, mozno nezmyselnu, ale len do urciteho casu.
Pripravte sa na casy, ked benzin nebude ako byval.
Ak chcete kvalitny beznin bez biozloziek, teda nielen liehu, ale aj bez ETB, MTB, co nieje nic zle, ale je to na hovno, pri odvetravanej nadrzi.
Zozente si benzin letecky, existuje aj bezolovnaty a kto nema kat, tak olovnaty je uplne bezvadny.

Ale popri tom vsetkom, premyslajte tak, ze spalovaci motor, moze bezat aj na ine paliva..
Buducnost je neista..
Napriklad diesel, sa da nahradit leteckym petrolejom, do ktoreho sa prida maly podiel neaditivovaneho oleja, napriklad O6, alebo TOT-L. ziskate tak bezsirnu kvalitnu motorovu naftu, za cenu premieoveho paliva, ktoru nenapadaju mikroorganizmy, vdaka protihnilobnym prisadam do Jet fuelu.

Ja osobne nemam problem, po malej uprave palivovej sustavy, pouzivat ani palivo E85.
A to priamo na moto.
U nas sa ale nepredava, lebo je prilis cenovo vyhodne a keby sa predavalo u nas E50, alebo E85, tak by nie ze neostalo etylu do benzinu, ale v pripade plnenia predpisov EU, by sme ho do benzinu ani ten lieh pridavat nemuseli, pretoze predaj samostatneho vysokoliehoveho paliva, by svojim objemom predaja vylucil nutnost pridavat lieh do ropneho benzinu.

Inak lieh v benzine pre spalovacie motory, je stara a velmi stara vec, od doby automobiloveho praveku. Dynalkol, Bi-Bo-Li (benzin, benzol, lieh), Reichskraftstoff.
A dnes to nieje ine.
Vsetko je otazka ceny.
Preto je dobre sa pripravit na casy, ked benzin ako taky uz nebude {dostupny} a svoje jednostope milaciky, budeme tankovat rovnako, ako kridlate milaciky, rucnou pumpou z barelu.



19.10.2021 18:01

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

autogratis.sk/fetovali-by-ste-podrveny-katalyzator-na-v...

treba si radsej fetnut katalyzator a bude dobre :-D :-D


19.10.2021 17:15

Re: Aditíva a kvalita benzínu

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: boombastic: Jasne, lebo to ako ten motor vyzera hlavne suvisi s tym akej je konstrukcie a aka bola prevadzka ako to co do toho tankujes. Napriklad tradicny problem priamovstrekovych motorov je v tom, ze sacie ventily im uz necisti benzin ktory bol u starsich motorov miesany so vzducom este niekde v sani... tak je celkom jedno ake cistiace aditivum si dal do benzinu ked sa na tie sacie ventily nikdy nedostane. Rozne recyklacie spalin naspat do sania tiez nepomahaju. No a potom, cim viac eko jazda na pohodu tym horsie v tomto smere...


19.10.2021 17:00

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Re: egres2: bol som ocitym svedkom jednej situacie:

niekedy v devatdesiatich rokoch...

jeden nemenovany clen si kupil krasne sportove auto s trojlitrovym preplnovanym benzinovym motorom, vykon takmer 350 koni, targa, no radost sa povozit...
hned ako ho kupil s cca 50 tisic km na tachaci tak zacal tankovat VYLUCNE a IBA benzin na selke vepaver, ktory bol vtedy novinka a reklama znela, ze ked ho budete pouzivat aspon 5 tisic km, tak vam dokonale vycisti motor, ventily, vsetko dekarbonizuje, vsetko bude ako nove a ked od novoty, tak to tak aj zostane, na bilbordoch krasne fotky predtym a potom, no uzasne nieco...
co ale cert nechcel, tak po cca 30 tisic km takejto kury musela na motore dole hlava.
osobne sme sa isli pozriet na ten zazrak, co urobil ten benzin...a cudujte sa svete neurobil VOBEC NIC...a nebolo to 5 tisic km, ale 30 tisic km...motor, ventili a vsetko bolo presne tak isto zadrbane a zakarbonizovane, ako aj ine motory, ktore o zazracnom benzine ani nechyrovali...mechanik, co to rozoberal sa dlhodobo venoval opravam hlav a niekolko nam ich aj ukazal na porovnanie, co mal v dielni...
takze zazrak sa nekonal, akurat ten, ze prachy co ho toto zazracne tankovanie stalo navyse mu mohli opravit tu hlavu...


19.10.2021 16:33

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ešte ani na jednom aute som nemal rozobraný motor ani vstreky ani palivový systém.
Neviem na akom základe sa vytvárajú informácie o hroznom stave motorov z nekvalitných palív na Slovensku.
Jáj automechanik.
Minulý týždeň sme to riešili.
Koľko automechanikov má odborné vzdelanie?


19.10.2021 16:30

Re: Aditíva a kvalita benzínu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: dudo25: aku mas istotu, ze vo vyrobni aditiv (pre uzivatelov) si plnia normy?
Naopak, isty si mozes byt tym, ze normy si plnia marketingaci na 120%


19.10.2021 16:03

Re: Aditíva a kvalita benzínu

dudo25
 Turista 

To je vsetko OK. Robim v odvetvi automobiloveho priemyslu a ked kolko krat vidim ako sa plnia normy, ako sa schvaluju pripadne odchylky a co sa robi pred auditom, tak si hovorim ze neviem comu mam verit. Asi radsej dam tych +8€ do 500L benzinu…
A som sam zo sebou aj z benzinom spokojny.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (19.10.2021 16:05)


19.10.2021 16:00

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: Rado75: "...Rakúska premiová nafta OMV a Slovenská prémiová nafta OMV nie je rovnaka...." O týchto "prémiových" palivách som si pomyslel svoje, keď som na vlastné oči videl ich vozidlá s cisternami stáť na Stožku :-~


19.10.2021 15:55

Re: Aditíva a kvalita benzínu

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: dudo25: Ono je to tak, ze u nas ani "zakladne" paliva ako to co kupis napriklad na Olive alebo najlacnejsi Shell FuelSave nie su bez aditiv. U nas sa neaditivovane paliva v podstate nemozu predavat, lebo by nesplnali normu STN EN 228. Tie premiove by mali mat este nieco navyse, ale vela to nebude. Nieco navyse tam ale asi fakt davaju, lebo keby tam nedavali nic uz sa to davno prevali. Ucel je ale skor marketing ako nejaky technicky pozitivny prinos. Ci to niekomu naozaj treba alebo ci sa mu oplati za to priplacat je uz na kazdom.

Ak vozidlo dokaze normalne jazdit na 95okt benzin bez detonacneho spalovania tak tankovanim benzinu s vyssim oktanovym cislom si nijak nepomozes. Doslova to nebude mat ziadny efekt. A kedze vieme ze vsetky paliva u nas su uz z vyroby aditivovane, tak jediny dovod kupovat tie drahe premiove paliva je nizsi pripadne ziadny obsah etanolu. Pre stare motory a pre pripad dlhsieho odstavenia aj novsieho vozidla. Inak je to len splachovanie penazi do zachodu.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (19.10.2021 16:01)


19.10.2021 15:23

Re: Aditíva a kvalita benzínu

dudo25
 Turista 

Pri tych Vifoch je to aspon o osobnom pocite, ze som do toho paliva dal aditivum, ktore hadam neuskodi. Ale pri drahsich palivach ma zerie pocit, ze co ak tam nedali vobec nic a ja platim za benal len viac €…
Preto davam tiez VIF aj ked nie pri kazdom tankovani.
Mam doma staru XRV750 s karburatormi a je veru citit ked zakolise kvalita benzinu. Starka je nervozna…..


19.10.2021 14:46

Re: Aditíva a kvalita benzínu

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Bjorni: smernice sú platné akurát tak na papieri. Realita je iná. Celej EÚ sme dobri len na to aby mala lacnú pracovnú silu, trhy a odbyt pre smejdy co nechce predávať tam.
K téme... Tankujte si co chcete. Aj jedzte.


19.10.2021 14:44

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Rado75
 Čoprák 

Ikona

Re: raptor: "...Rakúska premiová nafta OMV a Slovenská prémiová nafta OMV nie je rovnaka...." - spomínam si na pokec v servise, keď som čakal na auto. Prišiel ku mne mechanik, čo mi robil servis a pýtal sa, či veľa chodím von - Rakúsko, Nemecko,... Ja som prikývol - že hodne. On mi na to: je to vidieť, tí čo tankujú doma majú viac zanesené palivové trakty, u mňa vraj čisté...


19.10.2021 14:31

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Rado75
 Čoprák 

Ikona

Re: Bjorni: súhlas, úprimne povedané, je to pre dobrý pocit. Moja moto má už čo to za sebou - rok výroby 2004. V tom čase ešte nevymýšľali s biozložkami. Ak to zredukuje ich vplyv, dobre. A viac premazať a odvodniť palivový systém tiež nezaškodí. Ale je to o dobrom pocite.


19.10.2021 14:22

Re: Aditíva a kvalita benzínu

w4tch0
 Turista 

Ikona

tl;dr: Ziadne aditiva nepridavam. Ani do moto ani do auta. Ak bude vozidlo dhlsie stat (co sa nestava casto) natankujem benzin s co najnizsim obsahom bioetanolu.

Pokial ide o aditivovanie paliva funguje to tak ze napriklad Shell pristavi svoju cisternu v Slovnafte (pripadne inej, geograficky blizkej rafinerii k cielovej destinacii) a pri stacani konkretneho paliva do cisterny sa pridaju aj aditiva na stacacom liste, podla paziadaviek zakaznika v tomto priklade Shell. Source: moja byvala zena svojho casu pracovala na internom audite v Slovnafte. Najvacsi rozdiel medzi palivami v ramci regionu potom je hlavne v tom ako bolo palivo prevazane a kde a ako dlho bolo skladovane. Teda v akom stave su cisterny a nadrze na pumpe tej ktorej znacky/prevadzky a aky velky je tam odber. Samotne zlozenie paliva a aditiv nasledne zalezi primarne od toho co si ktora znacka objednala. Predstavte si to ako ked si Tesco necha od Raja vyrobit Tesco brandovane mlieko, kde si nadiktuju kolko chcu mat tuku, cukru a vody v tom mlieku a rajo im to potom doda v ich Tesco brandovanych tetrapackoch za dohodnutu cenu.

V ramci mojho vlastneho empirickeho testovania som dospel k zaveru, ze motor nejak zasadne nepotrebuje super aditivovane paliva. Svoje auto "mucim" uz 11ty rok obycajnymi benzinmi roznych znaciek. Zatial to vyzera ze skorej uhnije uz treti vyfuk a zoderem tretiu sadu brzdovych kotucov, zhnije kastla a odidu napravy a tlmice ale motor pojde stale dalej...

Jedinou vynimkou je skladovanie, kedy nechat 3 alebo viac mesiacov vozidlo stat s benzinom s bioetabolom v nadrzi asi nie je idealne. Ale predstavte si, ze su aj E10 benziny ktore neobsahuju ziadny bioetanol... Tie normy E5 a E10 urcuju aky ma byt obsah biozlozky v palive. Ale za biozlozku sa pocita napriklad aj ETBE (Ethyl-tert-buthyl-ether) koeficientom x 0,47. ETBE sa sice vyraba z etanolu, ale nema tie iste negativa ako etanol. Okrem ineho: nevstrebava vzdusnu vlhkost, nemiesa sa s vodou a neseparuje sa nasledne v benzine. A tak sa stava ze najdete premiovy benzin oznaceny ako E10 (napriklad Verva 100) ale etanol v tom benzine ziadny nie je... za to cca 20% ETBE. Aky pomer bioetanolu ku ETBE je v tom ktorom benzine je tazke zistit a primarne to zalezi od toho, ze kto si to objednal a kto to vyrobil (spravidla najblizsia rafineria). A tak sa to moze mierne lisit aj medzi benzinmy rovnakej znacky na opacnom konci slovenska.

en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_tert-butyl_ether


19.10.2021 14:17

Re: Aditíva a kvalita benzínu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Rado75: Belenkaya.


19.10.2021 14:14

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: Rado75: dve flase domacej pre domacich ako vdaku a domaci sa z tej domacej celkom dobre zaditivovali :-D

Ale presne to vyjadril. Ked natankujes na klasickej benzinke klasicky benzin/naftu, nic tym nedodrbes. Ja osobne si myslim, ze aditiva do paliva su jak vytaminy z lekarne. Kupis ich pre dobry pocit, ale nakoniec mas len drahsie stanky


19.10.2021 14:10

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Rado75
 Čoprák 

Ikona

Re: janoval: ake aditivum si tam pridaval ? ;-) ;-) ;-)


19.10.2021 14:08

Re: Aditíva a kvalita benzínu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kolko krat som bol vdacny aj za 81tku z hrdzavej bandasky :-D A tu sa riesia take nezmysly.
Foto: benzínka v Murghab-e


19.10.2021 13:56

Re: Aditíva a kvalita benzínu

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

A neplatia uz nahodou smernice EU, ze ak nejaka firma predava vyrobok pod rovnakym nazvom v roznych krajinach, tak sa musi jednat o totozny vyrobok (farba, aroma, chut, zlozenie)?

Teda viem, ze sa to riesilo pri potravinach a neviem ako to dopadlo, ale myslim, ze to malo platit vseobecne.


19.10.2021 13:34

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

takže sme sa dostali k tomu že Rakúska premiová nafta OMV a Slovenská prémiová nafta OMV nie je rovnaka. Áno? :-)))


19.10.2021 13:28

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ide o to že :
Namiesto nej sa OMV rozhodlo používať prémiovú biozložku HVO. Hydrogenovaný rastlinný olej HVO (Hydrotreated vegetable oil) má vyššie cetánové číslo, jeho skladovacie vlastnosti sú lepšie, je plne zmiešaný s palivom, ponúka lepší výkon pri nízkych teplotách a je menej náchylný na kontamináciu mikróbmi. Navyše pri produkcii HVO vzniká menej emisií,“ spresnila Ľubica Slabejová, Marketing manager OMV Slovensko.


19.10.2021 13:14

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

neni to ta ista nafata? Diesel Maxx Motion? :-O


19.10.2021 13:09

Re: Aditíva a kvalita benzínu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nie je to ten istý druh nafty. A celý test je len o farbe čo nie kvalitatívny ukazovateľ.

Vyskúmný ústav ropných atď každý rok robí letné a zimné testy (žiaden naslinený prst) a hodnotia tuším asi 8 - 10 parametrov.

Najväčší test 20 zimných motorových náft na Slovensku sa skončil mimoriadne povzbudivo. Ukázalo sa, že motoristi sa v žiadnom prípade nemusia obávať, že by do svojich nádrží tankovali chybné palivá. Naopak. Nafty máme veľmi kvalitné, normu nesplnilo len jedno palivo – prémiová nafta Jurki Diesel Power+.
To isté aj benzíny.
Testy robia každoročne a jedine Jurki má šmejdy + Metro pumpy. To sú pančovači.


19.10.2021 12:52

Re: Aditíva a kvalita benzínu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš pokial viem tak OMV ma paliva z AT mozno len v BA kraji. V ostatných krajoch sú to základové paliva zo slovnaftu + aditiva OMV.

Je o tom aj take srandovne video kde sice chalan pobavil ze nasa nafta je zlta koli repke ale pekne vidno ze premiove palivo OMV v AT a v SK je skratka ine.


Video: www.youtube.com/watch?v=D6Mbe8iAt7Y

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.10.2021 12:53)


19.10.2021 12:42

Re: Aditíva a kvalita benzínu

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: väčšina predajcov palív pridáva aditiva tu na SK, myslím že len OMV sem vozí paliva s aditivami. Pri cisternach s tisicami litrov a drahších palivach ako v AT sa im celkom oplati dat nám to sem s nižším obsahom aditiv. Vyvrátiť by to mahlo analyzovanie vzorky paliva z AT a SK.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

HD-11-2023-side

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2023 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 113831 | Včera: 125023