Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Jawa 350 639 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350 639 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

02.06.2021 12:35

Jawa 350 639

Patrik Marko - Pacok
 Kávičkár 

Mam 639 tku po GO motora.Nastavena je na 95% podla mna,lebo ma maximalku cca 115km/h.Novy karburator cesky nove kondenzatory,nove cievky.Stava sa mi ,ze pocas 100 km trasy ide normalne.Ked ju odsyavim na dva tri tyzdne potom ju nespoznavam.
Tazko na jeden valec nastartuje akoby bola totalne rozladena.Sviecky po takejto trase su medzi cernymi a tehlovymi.

Jawy som mal nespocetne mnozstvo a jednu 634 ,ktora nemala este deleny motor a ta sla jak des.Tam netrabalo ani zapalovanie ani karburator tolko stelovat.

Som nadsenec takze sa pohram len ma to udivujem jak sa tak moze rozladit.q


02.06.2021 14:40

Re: Jawa 350 639

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Lenze 634, mala liatinove valce, ktore spevnovali blok motora, nepridierali sa, ako tie novsie, 638,639, co mali len liatinovu vlozku a hlinikove rebrovanie.

Zakladny problem zapalovania, ak je to zapalovanie, teda karbec je v poriadku, dobre nastaveny, cez gufero, zo strany oleja, nesere olej, zo strany altiku, nesaje vzduch, je taka cuurina, ze zohriatim motora, sa odchyluje os klukovky, takze sa rozhodi nastavenie predstihu.
A to plati najma u repasovanych klukoviek, menenych loziskach atd..
Jawy vseobecne trpeli na problematicke zapalovanie, ci uz z dynamom, alebo neskor alternatorove.
Ak mozem nesmelo odporucit, daj tam vape, alebo v priapde ze si si isty, ze alternator ktory tam je, funguje, dostacuje ti vykon, pre palubnu sustavu, tak napriklad IMF soft, robi pre jawy, na miesto dosky kladivok, komplet zapaloko z optickym spustanim.
Da sa nastavit niekolko kriviek predstihu a prepinat aj za jazdy.
Ale treba si pamatat, ze stale to bude len jawa a vsetko co k nej patri, teda vyriesenim problemu zo zapalovanim, neurobis stoho lepsiu moto, ani moc spolahlivejsiu.
Dalsi problem su karburatory, ktore povoden jikov, trpeli vsemoynymi problemami, ale dnes nove napodobeniny dell orto a podobne cinske bazemky, maju problemov niekedy viac, ako tie povodne, lahko sa kaziace a nepresne, ale viac menej funkcne a nasierajuce predvidatelnym sposobom..

Inak ani svieckam sa dens nemusi tolko verit, niektore pri systeme dznamobaterioveho zapalovania, su nevhodne, tazko sa zhanaju bezrezistorove, este tazssie take, co vydrzia.

A dalsi problem su liehobenziny, ktore sa nejak nemaju rady z predmiesanym olejom, ci uz M2T, alebo moderynmi olejmi. V karburatore vznikne sajrajt, po kratkej odstavke na par dni a je po srande.


02.06.2021 21:47

Re: Jawa 350 639

Biri
 Veteránista 

Ikona

No nazdar!
GO nie je záruka.
Takto:
Mne to nerobí. A nejazdím každý deň.
Keď idem, postúpim štandardný štartovací rituál pre Jawu, t.j. otvoriť kohútik, sytič, 4-5 predkopov, klúčik, až potom brrrmm
Dobre, priznám sa niekedy na druhý kop...
V tvojom prípade problém vidím v zapalovaní, skús dať väčší predzápal, moja skúsenosť cca 3 mmm.
Druhá vec je karburátor.
Aj origo CS so správnymi tryskami sa dá doladiť, ale dal som čínsky a naozaj som spokojný.
Hlavne voľnobeh.
No a nakoniec to najdôležitejšie: benzin.
Už len premiový, min. 98 oktanový
Nie kvôli oktanu, ale kvôli E5
A tá náhrada kladiviek, čo aj Merlin spomínal, dočasne je nedostupná.
imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/jawa-cz-trabant-i...
Ja mám toto, skús sa s ním kontaktovať, možno sa dohodnete

Video: youtu.be/Z5RFyQWxZNg
Nech sa darí!

Dôvod úpravy: gramatika

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Biri (02.06.2021 21:53)


03.06.2021 10:05

Re: Jawa 350 639

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

Presne tak, v dnesnej dobe pri tychto starych motoroch je najdolezitejsie pouzit co najvhodnejsi benzin. Bohuzial, na SK bezne dostupny je najma E10 - jeho pouzitie sa prejavuje presne ako popisujes, po dlhsom odstaveni sa cast odpari a v karburatore, v tryskach zostanu zbytky biozlozky, ktore upchaju, zalepia cely karburator.. nehovoriac o tom, ze maju tendenciu viazat na seba vzdusnu vlhkost, takze o to rychlejsie ti "zrezavi, a hlavne skoroduje" nadrz.. Ja tankujem do Jawy vylucne 100ku benzin na Slovnaftke. Aj v nej je sice 5% biozlozky, ale co uz...
A dalsia vec je pouzit spravny olej. Nemusis tam davat prave M2T, ale urcite olej urceny pre dvojtaktne motory, samozrejme v spravnom pomere, predpisanom pre tvoj motor podla aktualneho stavu. Ked je po GO, tak je v zabehu, mal by si davat viac oleja.. pri kvalitnom oleji mozno v pomere 1:30, po zabehu 1:50...


03.06.2021 10:45

Re: Jawa 350 639

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ak píšeš, že je nastavená na 95% a ide iba 115 , tak nemáš pravdu.
A aj tá pamotorka by mala dať 125-130. Takže rozdiel vo výkone nemáš 5% ale skôr 25%.
Tie rozpohybovacie problémy ako už vyššie spomínali môžu byť guferami, kladivkami, či zo státia zalepenou tryskou - no benzín za to môže najskôr po 3 mesiacoch. Neviem ako Ti to ide dole a v stredných otáčkach, no je možné, že vo vyšších Ti to ide lenivo preto, že tam máš bohatú zmes - tmavá sviečka.
Na tom, že do jawy, ktorá bola robená na cca 85 okt. benzín a aj do zssr kde miesto benzínu používali velerybí tuk zmiešaný s mazutom, treba dávať 100 okt. sa dobre bavím.
My sme tiež za mladi do benzínu pridávali lieh, vtedy sa to dávalo na vychytanie vody a zvýšenie oktánov no a teraz vraj lieh má opačný účinok. Dokonca, ked bola nafta zadarmo sa jej dalo do benzínu pridať do cca 20% bez toho aby to malo značný vplyv na dymivosť a výkon.


03.06.2021 12:02

Re: Jawa 350 639

Patrik Marko - Pacok
 Kávičkár 

Dakujem za postrehy.Nemusite ma brat doslovne v tych percentach.Len som tym chcel napisat,ze neide ako ma.Po precitani tychto vlakien a vasich rad som nastavil nasledovne
Hladinu plavaku som znizil len tak odoka.
Ihla je na prvom zareze cize najchudobnejsia
Kladivka maju odrh 0.3mm a dosadaju celou plochou
Predstih ma 3mm mozno trosku viac
Sviecky maju 0.6mm
Dal som na skusku n17 ky
Sruba na nastavovanie vzduchu ma cca 1 otacku
Benzin novy.

Zatial ide lepsie len po dlhsej trase vam tu mapisem ake budu sviecky.

Nemal som chut tam davat VAPE kedze mala hodnotu cca dvojnasobnu cene vape

No teraz ked nepomoze popremyslam.


03.06.2021 12:50

Re: Jawa 350 639

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Pri nastavovaní predzápalu aj na tejto moto by malo platiť :
vačší predzápal - lepší ťah v nižších otáčkach
menší predzápal - lepší ťah vo vyšších otáčkach
nie je N17 moc teplá sviečka?


03.06.2021 14:11

Re: Jawa 350 639

Biri
 Veteránista 

Ikona

Ešte nejaké detaily:
Poloha ihly nemá vplyv na bohatosť zmesi.
Daj druhý zárez, keď uz motor je po GO..
Ten šróbik povol o dalších 1/2, tým bude chudobnejšia zmes.
Samozrejme podľa správania sa otáčok a... podľa zvuku..
N17 mám aj ja, odkedy 15-ky zasieral každý druhý týždeň.
A ten predzápal sa mi osvedčil, ako som už písal, skôr tá väčšia hodnota, kupodivu aj pri vyšších otáčkach.
Ale čo už, čo Jawa, to originál 8-)





03.06.2021 15:37

Re: Jawa 350 639

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Biri: "Poloha ihly nemá vplyv na bohatosť zmesi."
a načo tam potom je?


04.06.2021 10:55

Re: Jawa 350 639

Toman
 Skútrista 

Ikona

Ak sa natom chcels seriózne voziť v dnešnej dobe tak by som šiel do Vane. Je to podstatný skok k lepšiemu chodu motora.


04.06.2021 22:20

Re: Jawa 350 639

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak vape, nieje ziadna spasa, je tak drahe, ze nasobi cenu motorky.
Pre moto, ktore mali uz celkom spolahlivy alternator, co u JAWa je neuveritelne, ale tie alternatory boli celkom ok, az na to, ze v malych otackach, sa ulievali, ale to je dan, za budeny altik priamo na kluke.. {stare airheady od BMW to tiez tak mali a tiez na malych otackach nedobijali, ale mali vatsiu bateriu}
Riesenim lacnym, ale tazko asi zohnatelne dnes, je modul bezkontaktneho indukcne snimaneho zapalovania, co sa montoval na alternator.
ale som to uz roky nevidel. Robilo to aj vape, ale aj nejaky iny vyrobcovia. ale bolo to prilis lacne, spolahlive a jednoduche, pretoze IMF soft, sa musi naprogramovat, je to uz komplikovana zapalovacia jednotka, navyse sa to musi robit v tme, lebo na dennom svetle, IR senzor nefinguje, alebo nefunguje spravne.
Aby to fungovalo, ked mas origo altik a bezkontaktne zapalko, ale musis mat dobru baterku.

"velke vape" kompletna sada, teda cele magnetto, regulator, zapalovanie, ma vsak jednu obrovsku vyhodu.
Nepotrebujes baterku.
Jawa aj tak moc nesvieti, jedina nevyhoda je, ze ked zdochne motor, zhasnu aj obrysove svetla.
Nepotrebujes baterku, pretoze to vape za strasnu cenu, ma oddelny okruh zapalovania, od baterioveho okruhu, ak nechces pouzivat baterku, alebo mas moto len na vozenie sem tam, raz za cas {nezaschne ti olej z biobenzinom a neumre karbec} tak velke vape, funguje tak, ze kopnes do paky a iskru dava aj bez baterky.
Na miesto baterky, treba velky elektrolyticky kondenzator, alebo spojit viac malych kondikov, idelane aspon 5mF, alebo viac, celkovej kapacity.
Pripadne je mozne, urobit taku curinu, poskladat 10ks NiCd aku, do serie z vrtacky, alebo podobneho naradia a vznikne cosi, ako legendary ULO box.


06.06.2021 12:17

Re: Jawa 350 639

Patrik Marko - Pacok
 Kávičkár 

Chcel som pridat fotku no neviem ako.
Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pacok (06.06.2021 12:23)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44064 | Včera: 149420