|
Nikdy som nevlastnil, ale pomahal som tomu vstavat z hrobu.
Je to 20-30 rokov stara moto, ktora je dobra aj pre vysokeho cloveka, ako som ja.
V ziadnom pripade by som to ale neodporucal zaciatocnikovi a technicky nezrucnemu v opravach zbehlemu, na 2t zvyknutemu cloveku.
Dovody su nasledujuce.
Je to stara moto, na ktoru teoreticky zozenies vsetko, ale za relativne nemale peniaze.
V priapde ze kupis hajtru, co je tak 89% predpoklad, ze kupis hajtru, lebo 20 rokov sa nove nerobia a v EU toho zas az tak vela nebolo, budes mat stacionarny zrut penazi, z moznostou obcasneho prevezenia.
Vyhoda je, ze ta moto je celkom vysoka, aspon ja si ju tak pamatam, ci bola upravovana netusim. Vyhoda je, ze ak to kupis z papiermi, mozes na tom lietat aj legalne po ceste.
Necakaj od toho velku slavu. skor by som si dovolil napisat, ze necakaj od toho nic dobre.
Ak si niekedy lietal na 2t 125ke, tak ak to je schopne jazdit, tak to jazdi, presne ako 2t 125ka. Ak to niekto neupravoval, alebo neladil a nahodou aj nedo...vil, tak to ma vcelku tah vo vyssich otackach a moze to potesit aj na polnej ceste, dokonca aj v terene, zalezi ale na tom, co si trufas, zlomenu klucnu kost, alebo podobne gulanicove radosti, si vies urobit aj na kolobezke, pripadne lyziach, alebo bicykli.
Problem je, ze ak to kupis, tak mimo SR, co zas znamena, ze na prihlasnie minies priblizne cenu tej moto, ak zrovna nema nenaky problem, ze to nejaka zlatanina a na KO, ti objavia nuance v podobe VIN, alebo nejakej inej nezrovnalosti.
Dalsia vec je vykon. Ony sa robili take skrtene, tusim do 9kW. Ked sa tomu povenujes, co znamena vyfuk, odstranit restrikcie, ine klapky, iny karbec, preladit cerpadlo, alebo miesat mix a obcas cistit vyfuk, dostanes prevadzkovo zravy 2t, ktory sa nezlakne ani 10 litrovej spotreby, avsak vsetko krati zivotnost.
Ak vymeles prevodovku, caka ta tazka tortura zhanania dielov a nakoniec mozes zistit, ze kupa dalsej hajtry, je lacnejsia, ako robit GO.
Mimo ine, aj tlmice a pruziny starnu, origo su nerepasovatelne, niekto napise ze ma repas a je spokojny, ale ja mu neverim.
Niekolko keby...
keby si mal stastie a kupil malo jazdeny kus, po zrelom jazdocovi, najlepsie pani, prva majitelka, ktora moto dostala ako slecna, mala ju 20 rokov v garazi po zabehu, mas krasnu moto.
Keby ta moto nebola po serii ucenia chtivych jazdcov a nemenila majitelov
keby ta moto bola prihlasena v SR a stacil by prepis
keby k tomu bolo dost dielov.
Preto si osobne myslim, ze keby si kupil napr. mierne olietane G310R, dostanes o 30 rokov novsi stroj, ktory ma 25kW, staci ti A2, rovnako ako na tu TZR 125, alebo si kupil podobny stroj, ale novsi a nemusi to byt G310R, budes stastnejsi a ako geriatrika, ta caka pekna staroba a nie hrbenie sa v garazi.
Moj nazor.
|