Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Zdravim Vas motorkari. |
kedze si muz a mas 81 kg, odporucil by som rovno niektoru z tych modernych 500viek. tie motory su velmi "dobromyselne"a predvidatelne. zbytocne kupovat 300vku |
ahoj, suhlas s pitazom do 300 nechod, za mna odporucam MT07, na to co chces pojazdit urcite vhodna. 300 nie. ani honda nie je zla. |
serus |
Dakujem za rady, chlapi. Pozeral som sa aj po MT07, ale je tam uz vyssia kubatura. Navyse, dizajnovo mi viac sedi Honda CB500F. Inak sa uz tiez viac priklanam k nazoru, ze 300vku nie. Nie su to zle motorky, ale 500vku vidim realnejsie vzhladom k tomu, ze to chcem na par rokov. Ci budem neskor menit, to neviem, ale urcite 2-3 roky by som nechcel zmenu. |
Re: JanoRV: |
Odporučil by som ti skôr 500ku |
Ved to je prave to. Mam pred tym motorkarcenim velky respekt. |
ja len k tej NC - Je to motorka, ktora nevystrasi, lebo nie je to drak. Ma nizke prevadzkove naklady. Robia ju aj vo verzii nahac NC750S (je o trosku nizsia) A podla mna hlavna vyhoda je, ze nadrz mas pod ritou a tam, kde maju ostatne motorky nadrz mas ty kufor, kam v pohode vlezie prilba. usetris jeden kufor vzadu a netreba riesit jeho montaz/demontaz. |
Chod do najvacsej kubatury a najvyssieho vykonu na aky ti siaha rozpocet. |
na druhej strane je uplne zbytocne, aby si kupoval velku kubaturu. ved jasne pise, ze nema sportove ambicie a chce len kludne vozit po okoli, do prace a po meste. tu vidim vacsiu kubaturu skor ako nevyhodu, kedze s kubaturou rastie aj vaha motorky a cena. |
Mas pravdu a dava to logiku, ale ked ho to chyti, tak sa z jazdenia po meste moze rychlo stat dialkova turistika....nevravim ze bude drat slidre ale pohodovo sa mozno vo dvojici vozit po europe. A tam uz s patstovkou neni az taka zabava. |
Od prvej motorky, po cestovanie po europe vo dvojici, vzdy ubehne peknych par dlhych prejazdenych sezon. Teda pokial sa ambicie budu uberat tym smerom. |
Pozeram aj na tu NC750S, je to pekna motorka. Riesenie nadrze a odkladacieho priestoru je zaujimave... Ale asi by som sa drzal nizsej kubatury. Myslim, ze 500vka mi bohato bude stacit. |
Podľa mňa to nie je o kubatúre, ale o charakteristike motora. Ak chceš niečo na pohodové vozenie, kľudne vyber aj moto s aj väčšou kubatúrou s krúťakom posadeným do nižších otáčok. Určite je to lepšie riešenie ako nižšia kubatúra, ktorú budeš musieť točiť, aby ti to “neskapalo”... Taktiež o bezpečnosti je pri moderných motorkách skôr elektronická výbava ako trakčná, wheelie kontrol, náklonové ABS, prípadne DCT prevodovka, quickshifter, poprípade moto s antihopom, alebo hocičo, čo ti vie uľahčiť ovládanie a aspoň trošku dokáže “odpustiť” chyby. |
Čím väčšia kubatúra a výkon, tým drahšia prevádzka a servisné náklady. |
Re: JanoRV: vyuzivam motorku podobne, ako ju chces vyuzivat aj Ty. mal som MT07 asi 2016 po dvoch rokoch v lete iisla z domu, ze kupim nieco exkluzivnejsie, nie taku rozpoctovku. vyberal som, spekuloval, zvazoval +- a v septembri som si priviezol domov opat MT07 r.v 2018 . A cim ju mam dlhsie o to viacej ma bavi, najprv dochadzanie do prace, v meste medzi autami ako na bicykli, potom vylety 100-400 km a teraz motokarovy okruh a ta motorka to vsetko s prehladom zvlada, vdaka skvelo vyladenemu motoru, dvojvalec s dostatocnym krutakom dole a v strede, takyto prejav je pre mna to prave motorkove. |
Re: copy: hovadina. Myslis spotrebu? Ja som robil na 1300 mensiu spotrebu ako na 600....mnozstvo olejovej naplne? Zanedbatelna polozka....o co teda budu vyssie naklady??? |
Na cb500f som robil vodičák, kľudná moto ale nebude o pol roka slabá? Skúsil by som viacej, mašín |
Re: boombastic: Alebo trosku investovat(mozno par stoviek) a spravit si zakladnu motoskolu (nejake kondicne jazdy, mozno bude stacit jeden den, kde ta instruktor uvedie do moto) a nasledne si skusit dojednat testovacie jazdy, zeby si vedel, ktora ti ako sadne. Lebo my ti tu kazdy mozeme pisat svoj uhol pohladu, ale ty si trosku iny ako my, mas na vec iny nazor a inak to mozes citit. To co je pre niekoho tu pohodova jazda je pre mna uz jazda na hrane a uz to nieje moja konfortna zona. |
Re: boombastic: to si mal asi perpetuum mobile, ked 1300ka ta vychadzala na prevadzku lacnejsie nez 600. A aj nakupnu cenu/amortizaciu/servis/gumy si zapocital? |
Motorky máme viac, menej pre potešenie, zábavu, relax... Není to nevyhnutnosť. |
Re: OKOzMI: Na jednej strane mas pravdu, mame ich viacmenej pre zabavu, ale ak mas obmedzeny rozpocet a tiez sa chces vozit, tak vyberies nieco, co zerie menej (nebudes kupovat stare varadero s karburatorom, napriek tomu ze je to vraj super motorka, ale zerie este aj travu popri ceste) a rovnako taku, kotra ma nizsiu nadobudaciu hodnotu. |
Inak k tej motoskole. Mam v plane poriesit nejake kondicne jazdy, s tym ratam. Predsa len, mal som velky "vypadok" od cias autoskoly a vyvoj bezi velmi rychlo. Mam co dobiehat. Na zaklade Vasich rad som uz 300vky vyradil z vyberu. Musim si to v hlave trochu ujasnit a zvazit pre a proti co sa vyssej kubatury tyka. Zazneli tu celkom dobre nazory. Ide o to, aby som tu motorku zvladal, aby nemala prehnane velku vahu a nech je dobre ovladatelna. |
Re: JanoRV: |
Re: JanoRV: téma "moto pre začiatočnika" tu už bola x-krát, a vždy sa to iba zviezlo do debaty typu - ja keby som. Teda, že asi ti nikto neporadí, lebo každý má o jazdení iné predstavy. |
Re: JanoRV: ahoj, len pripisem k spominanej cb500x ze som ju mal pozicanu na vylet do ciernej hory este ked som mal minimum najazdene, je to paradny, napomocny stroj, velka pohodicka a vyzera relativne dospelo. Len ked si jeden bosniak v kopci povedal ze ho nepredbehnem (po tom co som sa uz na to dal) tak som mal problem A vtedy som si povedal ze kaslem tieto male motory aj ked nemam najazdene a teda by som mozno odporucil ked budes vo faze skusania, zaradit tam aj nejaku strednu triedu, napr aj tu NC700.. clovek nezazije, nevie |
ahoj JanoRV, |
Este ma napadlo, ze mozes pozriet aj pileny od husquarny - su dizajnovo uplne ine. Niekomu sa pacia, niekomu nie. Neviem ake maju jazdne vlastnosti, ale dizajnovo su zauimave (maju tusim 400vky a 700vky, takze je na vyber. |
Re: Bjorni: nie som si uplne isty ci by mu jednobuch sedel na to ako chce jazdit |
Re: JanoRV: Ja by som Ti poradil vyberat ani nie na zaklade kubatury ale kup si urcite najprv jazdenku... a pokial sa da tak radsej nizsieho objemu...polozenie alebo rozjebanie jazdenky tak neboli a pri prechode na dalsiu silnejsiu moto budes pocitovat progres vo viacerych aspektoch... a skus tuto prvu svoju moto nejak neriesit dizajnovo aj tak ju vymenis za srdcu blizsiu..urcite si nekup na zaciatok copra....na nahaci sa naucis lepsie jazdit.....ak by si sa rozhodol na zaciatok pre vyssiu kubaturu odporucam radovy stvorvalec....ten Ta az tak neprekvapi.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (05.11.2020 19:22) |
Re: copy: |
Som na tom ako ty |
Re: OKOzMI: ja či som rozdýchal? veď ja nič kupovať nejdem. |
Moja rada, mozno hlupa, zozen si cokolvek, coho sa nebojis. |
Hej, hej, zijem. |
Re: JanoRV: este jedna vec :D mne tiez kazdy vravel ze prvu jazdenku lebo ti to spadne v garazi na semafore v zakrute atd... :D vodicak som zrobil koncom novembra a luce zimu som jazdil po snehu lade na dvore na trave po cestach atd doslova som cakal kedy ju niekde polozim lebo som sa smykal jak koza na lade a doteraz nic...taze kludne si kup aj novu a davaj pozor |
98% smrtelnych nehod na motorke su na nahaci a supersporte |
Re: Nozdormu: Pozor na to, aby to nebolo ako jazda na lyziach. Tam sa lyzujem (zjazdujem) a zacnem zvolna, kazdu dalsiu jazdu som odvaznejsi a pridavam, nasledne sa vyrubem a dalsia jazda je vyrazne pomalsia. A zasa pomaly zacnem zrychlovat az sa casom zas vyrubem a zas spomalim a takto dookola. Na motorke toto nemozeme az tak aplikovat, lebo ked sa vyrubem na lyzach, mam hrubu vrstvu oblecenia (teda aj na moto mam oblecenie), padnem do mekkeho a pri nizsej rychlosti. Navyse tym, ze idem dole kopcom, zastavenie nie je take okamzite a nenaberiem (vecsinou) ziadnu prekazku. Na moto je to ale ovela nebezpecnejsie, preto s tym zrychlovanim kazdu jazdu musim byt vyrazne opatrnejsi |
Skuter urcite nie, ten som vyradil hned na zaciatku. Jazda po meste nie je prioritou, to je iba nevyhnutnost pri ceste do prace. Keby som tu cestu rozdelil, tak je to cca 80 percent cesta z vidieka do mesta a tych 20 percent je cesta po meste. Na okresky a obcas nejaky okruh dajme tomu 100-300 km by sa mi ten skuter velmi nehodil. Ostavam pri kategorii nahac. |
Re: JanoRV: No ale v profile uz nejaku moto mas |
Re: Bjorni: |
Začiatočník, nezačiatočník, kúp si takú moto, ktorá sa Ti páči a na ktorú máš, ostatné nerieš. Si dospelý, svojprávny, tak jazdi hlavou a všetko bude OK. Prajem veľa pekných km a zážitkov. |
Re: cruelbody: |
Re: Bjorni: Ktovie akého mal skútra ten z toho videa, čo mu po tom manévri ostali len vajcia |
Re: Jeff: Preto som nenapisal skuter, ale opiciaka, lebo opiciak je tak nisky, ze mas vercajch nizsie ako plot. Ten typek ma napadol a nemozem si pomoct, ale teraz vdaka tebe sa zas smejem. vdaka za usmev |
Pekna je aj Suzuki SV650 ABS. Mal som moznost uviest , a celkom sa mi pacila, aj co do vykonu, ovladatelnosti, aj design je OK. |
JanoRV: Joe70 to pekne napisal. S nim suhlasim. Moto ti musi robit radost a pacit sa ti a nesmies sa jej prilis bat. Riad sa vlastnou tuzbou, pokial ti zrovna nehovori kupit hayabusu. |
Inak pre mna, nieje problem, napisat kludne, ze na zaciatok kludne staci KLX250 a podobne stroje. |
Re: Vidicon: |
Mal som možnosť riadiť Honda CB 250 zo Šaľa-MI. Niečo neskutočne. Vpredu sa sedelo blizko, v zadu ďaleko. 300 určite podobné. Moja výška 175cm. Pisal, že je kľudnej povahy. Dvojvalec je nepríjemný pri podradení dole. |
Dnes sa uz nevyrabaju “ kladiva” ako volakedy . Na starych “drsnych” moto |
Re: JanoRV: Re: JanoRV: urcite tam je moznost ze NEMAM MOTORKU |
Re: Vidicon: zabudnes zamok na brzde a ides dolu...no toho sa desim |
Hayabusu alebo zzr1400. |
copy preco nie ? pametas si Kweniho ? este zije aj ked si kupil busu v 20 rokoch to je iba o rozume o nicom inom kazde vozidlo ma iba taky vykon aky mu vodic dovoli Video: CBR 1000 vs 125ccm skúter na okruhu]Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (06.11.2020 17:29) |
Re: Pirrates: Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (06.11.2020 17:41) |
Z celkového čítania asi tie staršie výkonnejšie a váhovo ťažšie stroje boli postrach. Ale predpokladám, že začiatočník nebude na tom jazdiť len plný plyn či bez plynu /to nie je babetta/. Koľko pridáš, toľko motorka či auto ide. V kľude 200k stroj môže zrýchlovať 1km/h za sekundu. Zameral by som sa na pohodlie a váhu /tá je pri riadení a preklápaní masy, či vyššieho ťažiska rozhodujúca/. |
Re: JanoRV: Re: Tak si sa na "staré" kolená odhodlal tak ako aj ja. |
NC a od neho odvodene deriváty - najnovšie skúter Forza 750 sú na presuny super stroje- nenáročné , malo žerú benzínu, je to motorka, tiež som-kukam po nich..., ale!? Integru, pripadne tu Forzu-oba sú skútre na motorkovom rame , NC X s DSG by som bral ako druhu moto- keď už by som riešil dochádzanie do práce.niesom žiadny strelec , keď už jazdím , tak piánko ale ak skúsiš aké je vyhnať sem tam otáčky do výšin : ku -nad 10 tis....., ten pocit z toho je k nezaplateniu. NC je trvalka, ale točí to max 5-5,5 tis. - je to časť z auto motora, takze zábava keď by mohla začať, už skončí..... |
Ľudia, veď je len Nový člen, nie usmrkané decko. Jasne napísal, že chce motorku. Niektorí zrejme nečítajú, nechápu podstatu príspevku. Určite netúži kúpiť skúter alebo enduro. Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (08.11.2020 8:33) |
Ano, bude to motorka. Jednoznacne nahac. Co sa tyka znacky, oslovila ma Honda. |
len pre info - rozdiel medzi radou NC a CB je hlavne v charaktere motora a "navyse" ulozneho miesta pri NC |
toto je dobrá rada |
Re: JanoRV: vyzera to tak, ze znacka rozhodla. |
iste ze druh motocykla je na tvojej slobodnej voli len som ta upozornil na to ze prave takyto typ motocykla prinasa najviac mrtvych pretoze vetsina jazdov na tomto nedokaze ovladat svoje zapestie a precenuje svoje jazdecke schopnosti Video: Šprint na letisku: Kawasaki Ninja H2R vs. formula F1 vs. stíhačka F16 vs. super autáUpravené 2 krát. Naposledy upravil Pirrates (09.11.2020 2:01) |
Ludia nesmerujte nadejneho motorkara k nudnym presuvadlam, |
ucit sa da na comkolvek,ja sa kazdu jar ucim uz vyse 15 rokov na skoro litrovom teraz uz vlastne veterane |
Re: RS955i: |
OKOzomi to tu robi na par vynimiek kazdy a kazdy by mu najradsej predal tu svoju aby si mohol kupit novu lepsiu |
Re: OKOzMI: ups,naozaj som neratal ze to napisem tak, nie pre kazdeho pochopitelne... |
pomerne presne si popisal co chces a naco to chces , teda tu je uz radenie je vybavene , pozri masiny ktroe sa ti pacia , na ktore si trufnes , odskusaj posed, vahu , ovladanie na mieste pripadne jazdu , ziadna motorka nie je silna ked mas rozum , pruser nastane ked rozum nechas doma a na motorku posadis ego a pindura , ,,,,,,,,,,ale to uz mas zerjme za sebou , |
Re: RS955i: Upravené 2 krát. Naposledy upravil OKOzMI (10.11.2020 10:37) |
Uvazujem, ze najblizsie skocim do predajne popozerat jednotlive modely, nech to vidim v realite. "Chrobak" v mojej hlave rastie kazdym dnom takze moj sen postupne (aj za Vasej vydatnej pomoci) zacina nadobudat realne rozmery. |
Re: OKOzMI: precitaj si ako siel na 250 erbe na koniec sveta a naspat,a este parkrat to v akej suvislosti som pisal o tej 250.mozno... |
Re: RS955i: |
napr. taky 600ccm stvorvalec je asi najhorsia mozna volba pre zaciatocnika, pretoze 600vkove stvorvalce zvacsa dosahuju svoj vykon (aj krutiaci moment) vo vysokych otackach. A to pre zaciatocnika nie je vobec dobra vec. Pretoze zo spodu to nejde, tak to treba tocit a casto radit.. a pri vysokom toceni, sa casto stavaju nepekne veci. |
Re: pitaz: |
Neviem o tom, zeby som pisal, ze idem kupit 500-vku. |
Re: OKOzMI: nepochopil si presne, o com som pisal. ja som pisal, ze 600vka + STVORVALEC je nevhodna kombinacia pre zaciatocnika. Na 4valcovej 600vke, ked v spodnych otackach pridas, nejde, na 2valcovej 500-600vke ked pridas, ide. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (10.11.2020 13:33) |
zacal som na CBF500,ktora sami naozaj pacila,ale po roku sla prec a kupil hornet07 a to bolo pre mna uplne nieco ine a banoval som,ze som do toho nesiel skor,pretoze pre zaciatocnika je stvorvalec urcite lepsi ako dvojvalec...tiez som sa bal tych 100 koni ,ale ten zamatovy motor nema chybu. A zacal som v 45 a postava skoro ako JanoRV. |
Re: OKOzMI: moj dalsi favorit bola tvoja CBR 600 F,ma to byt,sa mi zda okapotovany nastupca horneta...len koli vyske som vsak kupil nieco ine. |
Re: pitaz: pod toto sa podpisujem, aj ked novsie stvorvalce maju uz spodne a stredne pasmo silnejsie. dvojval ma este vyhodu v hmotnosti. Preto treba poskusat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAJL (10.11.2020 14:00) |
cim viac valcov tym viac motorka pod 4 nechod a pod 1000 ccm urcite nie to su potom zbytocne vyhodene peniaze inak budes za chvilu riesit komu ju predas aby si kupil to co som ti radil aj u mna bola chyba ze som si motorku kupoval na 3 x uz by som to nikdy nespravil a nikomu to ani neodporucam pokial mas rozum kup si tu ktoru chces v tom najsilnejsom prevedeni aby si ju uz nemusel menit motorku staci kupit raz navzdy kedze to je sezonna zalezitost vydrzi desatrocia |
Re: Pirrates: uvedomujes si, ze si len zopakoval moju radu? kurva, az sa za to hanbim... |
Re: OKOzMI: |
Re: RS955i: |
Tak dobre. Téma nebola určená na hádky. Nechajme sa prekvapiť a potom pochváliť. Hlavne veľa zdravia a po zime ešte viac bezpečných km. |
Bombos obcas mame na niektore veci rovnaky nazor ktory sa odlisuje od prudu a preto nas nemaju radi jeden tu dokonca chcel na mna davat zaloby ale nejako stichol zrejme mu niekto vysvetlil ze ja som mal pravdu |
S nazorom ze 4 valec je lepsi pre zaciatocnika nie uplne suhlasim, dam opacny nazor (nech |
Re: Bjorni: Re: Bjorni: Re: Bjorni: Re: Bjorni: Re: Bjorni: Re: Bjorni: Re: JanoRV: Re: JanoRV: Re: JanoRV: |
Re: zuriko: Ja mam shark evoline 3 a ta mi tam vlezie (ale to je skor preklapacia ako vyklapacia. Takze mne vyhovuje po kazdej stranke. |
Pokial nemas vyhradeny styl, ze napr. velm prevelmi inklinujes k coprom/cruiserom alebo naopak k sportovym moto, tak chod do nejakeho nahaca. Prirodzeny posed, zaklad pre ziskanie spravnych navykov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pepi (04.02.2021 9:44) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45513 | Včera: 204626