Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Dynojet na XRV750 kde kupit? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDynojet na XRV750 kde kupit? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

26.09.2020 18:47

Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Zdravim motorkari.
Zacinam spekulovat na Dynojet sadou na moju XRV750,kedze mam KN filter a dal som otvoreny vyfuk,koli vahe a aj koli zvuku, aby ma aj plechovkari ked ich obieham poculi. Motor je v nizkych otackach nervozny.....
Chcel by som od Vas radu:
Kde by sa dala kupit tato sada za rozumnu sumu? Pripadne ak by sa niekomu povalovala v garazi sada Dynojet E1158.....
DAKUJEM za tipy.


26.09.2020 19:19

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ak chces dobru riadiacu jednotku zapalovania, vstrekovania, pripadne aj odozvu od lambdasondy a pod. kukni sa po tomto.
imfsoft.com/kategorie-zapalovani
imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/ecu-master
Problem sa zda byt v tom, ze treba prekopat celu elektriku, ale to je len prvy pohlad.
V skutocnosti staci ezoterikovi elektrotechnikovi urobit redukciu z povodneho konektora kabelaze na tu novu RJ a v pripad epotreby staci RJ prehodit.
Nastavenie a naprogramovanie zakladne, je otazka hrania sa z notebookom v garazi, nastavenie maximalneho vykonu a ine ficurky, ako kompenzacia vykonovej krivky voci otackam, ci obmedzovace a rozne palivove mapy, je praca pre skuseneho technika motorovej brzdy.


26.09.2020 19:26

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Merlin kamarat, neviem ci mi nieco uslo, alebo si si zle precital, ale mam XRV750 a to je karburator bez lambda sondy a max,co ma je snimac otvorenia skrtiacej klapky a na zaklade neho pravdepodobne riadi casovanie zapalovania....
Hladam sadu trysiek....
Ale dik za reakciu..

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (26.09.2020 19:26)


26.09.2020 19:51

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

majomi
 Edvenčr 

Ikona

Skôr hľadaj na africatwin.cz. Je tam fórum a kopec užitočných vecí [dobre]


26.09.2020 20:07

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Majomi: Tam to mam skuknute,ale problem s kupou tejto sady mam problem. Som v kontakte aj s uzivatelom "Wilem,Vacom a aj s adminom stranky africatwin.cz, lebo mam problem s registraciou.
Vyzera ze mas aj ty africku.. Ak mys model?


26.09.2020 20:33

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ved riadiaca jednotka zapalovania od IMF nemusi riadit aj vstrekovanie, ale moze pracovat aj len ako RJ zapalovania, ci uz CDI, TCI cievkami, ma vstup aj pre TPS, teda pre potenciometer klapiek karbecov.
Trysky nepotrebujes tuningove, ale sadu trysiek podobnych, lepsie mensich, pre karburator-y a stacia ti plynove vystruzniky, aby si si trysky navrtal presne, aj po stotinach.
www.minibikemania.sk/vystruznik-pre-zvacsenie-priemeru-...
No a ked to chces na kolne robit, potrebujes aj colortune sviecky, aby ti spravne horela zmes vo valcoch a videl si na to horenie, pocas nastavovania.

Ale nastavovat a upravovat trysky v karburatoroch rovnotlakych, je celkom narocne, pretoze kazdy karburator, ma vlastne trysky 3 a to cele krat pocet karburatorov..

To je robota na celu zimu.

Idelane je, zohnat si dalsie karbutratory, celu sadu z gulanice, povodne karburatory vycistit a odlozit, aj zo starou riadiacou jednotkou, keby sa daco po..tento, tak prehodis a jazdis.
Lebo rozvrtat tie karburatory problem nieje, ale skutocne nastavit vsetky karburatory, aby spalovali vsetky valce spravne, po pretryskovani, je celkom narocna robota.
len vymenou trysiek sa to asi nespravi, ked kupis tuningove trysky.
Tam je nutne pomocpu tych sklenenych sviecok a synchrometrov musis dosiahnut nirvanu v horeni a najma prechodoch po akceleraci a deceleracii, aby to nestrielalo do vyfuku a nebola pri pridani plynu zmes chudobna, prechod otacok bol plynuly a td..


26.09.2020 21:02

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

No COLORTUNE mam, sady trysiek mam, druhu sadu rovnakych karburatorov mam, ale minimalne od 2 nezavislych zdrojov mam,ze hlavny prinos je v ihlach od Dynojetu...
Chcel len pravidelny chod motora, a vykon ako s origo komponentami. Nechcem z nej robit raketoplan.
Robota to bude teda kure..ka, viem co pises. Ale ide zima a bolo by dobre sa s niecim pohrat...


26.09.2020 21:46

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tak mas vsetko co potrebujes, aj chut do prace.
RJ nemusis davat novu.
Ihhly a sedla ihiel, plus kanal pre ihlu, to je vysoka skola ladenia.
Tam ide o ten fakt, ze ako supatko podtlakove, dviha ihlu, rozne ihly, maju rozny konus, takze priprava zmesi v pasme podtlaku a prace karburatora, ked sa opusti pasmo pripravy zmesi pre volnobeh a prechod pripravy prechadza na :main jet", je iny priebeh vykonu, pre rozne ihly.
ale v zasade sa treba riadit tym, ze po odlahceni odporu v sani, zmenou filtra a pripadne airboxu, staci zvatsit trysku pilot a hlavnu a potom sledovat zvysujucimi otackami horenie. Horenie vo valcoch, cez sklenene sviecky..

Dalsia vec je, ze odlahcenim sania, teda znizenim odporu sacieho filtra, sa meni aj podtlak, takze membrany reaguju inak, pri otvoreni klapky, pretoze je nizssi podtlak na vstupe, reaguju pomalsie.
Dovedene do extremu, motory V 2 a 4 valce, napriklad stare magny a pod. museli mat na vstupe karburatorov "pistaly" do airboxu a tiez akceleracne pumpy, ovladane podtlakom. lebo pri prudkom pridani plynu, by sa prilis ochudobnila zmes a to bolo neziaduce, zmes sa musela obohatit inak, ako len plynulym prechodom podtlaku a dvihhanim supatka.
Je to dane inou hltnostou motorov do "V" ako je u napr, radovych motorov.
Ta "pistala" alebo odborne predlzenie venturiho trubice na vstupe karburatora, zasa pomahala pri nahlej zmene podtlaku, izolovat ostatne karburatry, pred pulzaciou a nebrala im z airboxu vzduch.

Striekacky maju tu vyhodu, ze sa to da vsetko robit bez vrtania trysiek.
Staci bud zmenit cas dlzky doby striekania, alebo pri extremnom tuningu, zvysit tlak paliva na regulatore pred vstrekmi.
Idelane ak regulator tlaku ma pomocnu regulaciu nastavitelnu v zavislosti od podtlaku na sani.


26.09.2020 22:03

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Podla mna mi chybaju prave tie ihly a pruzinky nad supatka od dynojetu. Na 1/4 plynu je motorka hlucha.
Preto hladam dynojet sadu.


26.09.2020 23:26

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

majomi
 Edvenčr 

Ikona

Re: dudo25: Mám model 93 8-)


27.09.2020 11:59

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Dominik
 Kávičkár 

Ahojte. Ja som mal rd07, dal som sportovy filter Pipercros, vyfuk Dominator a tiez mi to nehralo podla predstav, dal som naspat obycajny vzduchovy filter za par eur, co kupis hocikde a vysledok o dost lepsi.


27.09.2020 13:25

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Aj nad tym ze vratim naspet vzduchac uvazujem, ale mal som predstavu,ze jej urobim lepsie,ked jej dam bavlnak.
Chcel by som vyskusat ten Dynojet,ci pomoze s touto kombinaciou.


27.09.2020 18:01

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tam je prave ten problem v priprave zmesi, ze ked odlahcis sanie, teda znizis odpor sacieho filtra, vyhodenim povodneho airboxu, podtlak vytvoreny sanim motora, nedviha ucinne membranu a az ked sa hltnost sania motora zvysi otackami na potrebnu silu, zacne sa dvihat membrana a priprava zmesi sa trocha umravni.

Na to je viac finticiek.
Ak mas filter, alebo filtre na karburatory dost velke, da sa vyrobit predlzovacia rura, alebo aj konicky natrubok, co vleze do filtra a predlzenim vstupnej trubky karburatora, sa malicko zvysi podtlak.
alebo tam daj povodny airbox, alebo troska pritaz saniu, zmensi vstupny otvor airboxu.
uz som videl aj take zverstva, ze lepiacou paskou, obalili cast filtra, alebo nan nasunuli narezanu trubku na odpady.

V praxi ale toto neprida na vykone.
Druhy problem je, ze ak chces naozaj odlahcit sanie, nestaci len vymenit hlavnu trysku, kanal ihly a ihlu plus pruzinu na membrane.
Tam potom motor bude pravdepodobne robit to, ze ak sa neprevrta aj tryska pilotna a pripadne ak je to mozne, aj tryska volnobezna, nedoladi sa stavacim ventilom volnobeh, tak motor chyti na sytic a po vypnuti sytica zdochne, alebo pojde len ak sa prida plyn, inak bude mat problem zo zmesou na volnobehu a prechode z volnobehu, sa urobi diera vo vykone.
To je z praxe karburatoroveho praveku a ladenia.

Su pomocky a finty, ako sa to da otestovat a vyzkusat.
V prvom rade, aby moto nebola hlucha v 1/4 plynu, da sa zvysit hladina v plavakovych komorach. Nahrdadza to ciastocne zvatsenie trysiek, pri testovani.
Pomocou regulacneho sroubu bohatosti zmesi, niekto to nazyva aj volnobezny sroub, co je hovadina, sa zvysi bohatost zmesi, ktora sa pripravuje pred otvorenim supatka. Komtrolou na colortune, sa hned zisti, ze na mmiesto "bunsenovej modrej", pri malom otoceni plynu, sa objavi jemne oranzova. A to najma pri pridani plynu, musi zmes horiet bohato, nie cerveno, ale oranzovo.
ked sa otacky ustalia, moze byt modra. Pri kazdom pridani plynu, musi naskocit oranzova v spalovacom priestore.
Pozri obrázok

Stary majster, si pomoze tak, ze velmi jemne pootvori sytic, aby sa obohacovala zmes privdom paliva, da sa tak otestovat, ci je mozne z tryskami, ktore su v kaburatore, laborovat len z hladinou.


27.09.2020 19:21

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Pride mi dost nelogicke, na co by som daval sportovy filter do sania ktory sa vyznacuje vyssou priepustnostou vzduchu a vyssou zadrziavacou schopnostou voci necistotam a nasledne ho skrtil paskou,alebo nejakou inou prekazkou v sani?????
Taktiez hrat sa namiesto vymeny trysky v karburatore s hadinou? Na afrike asi nespravis nic moc s hladinou...
Skusim skontrolovat s colortune svieckou. Este to budem musiet nastudovat,budem s nou robit prvy krat.


27.09.2020 21:12

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

dudo ak má filter vyššiu priepustnosť, tak to že má aj vyššiu zadržiavaciu schopnosť na nečistoty je obchodnícky hoax .
Tiež si myslím, že iná ihla alebo vyššia hladina bude mať skôr vplyv na Tvoj problém ako zmena hl. trysky, ktorá riadi množstvo paliva až nad cca 75% otvorenia šupátka.
To som fakt zvedavý ako sa dá pozerať farba plameňa cez tú sklenú sviečku na afrike.
Neviem aký veľký je otvor v šupátku ktorým sa dostáva podtlak k membráne, no možno by jeho zväčšenie mohlo zrýchliť reakciu šupátka. A ak problém nie je o rýchlosti reakcie šupátka, takto je to jeho pružine.
Tento karburátor sa volá rovnotlaký preto, lebo pod šupátkom je stále rovnaký podtlak a s priepustnejším filtrom si znížil podtlak, takže pružina potlačí šupátko smerom dole aby podtlak stúpol na na hodnotu ktorá je daná charakteristikou pružiny.


27.09.2020 21:24

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

To co je obchodny hoax a co nie,nemam ako porovnat, ale vymenou filtra zmenis spravanie motora. Cize pravdepodobne viac vzduchu.
Tu colortune mas moznost vidiet aj tu:

Video: www.youtube.com/watch?v=9mKQvWM0nMg&t=5s
K tomu zvecseniu otvoru do supatka, to bude posledna moznost, a budem ju veeelmi zvazovat. Tie supatka su riadne drahe...


27.09.2020 21:50

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Uz v inej teme som sa ta pytal aky filter si dal. Ale asi to je tajne.

Ak si vyhodil cely airbox a dal sportovu KN hrusku, tak drzim palce pri naladeni a nasledne pri EK, ktoru nam slubuju od 2021.

Ak si vymenil len papierovu vlozku za KN vlozku, tak ju skus lepsie naolejovat.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (27.09.2020 21:51)


27.09.2020 21:53

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

tryskáč - zmena hl. trysky, ktorá riadi množstvo paliva až nad cca 75% otvorenia šupátka.

Súhlas, ale neúplný, lebo veľkosť hl.trysky ovplyvňuje aj priestor okolo ihly, kt. "funguje" do 75%- akože.
Príklad.: okolo 150-tky trysky je fúga 0,00x mm a pri 155-tke je 0,00y. Teda väčšou tryskou je zmes bohatšia v celom rozsahu fcie hl.trysky.


27.09.2020 21:54

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

MaAT
 Veteránista 

Re: dudo25: toto tu už raz riešil bacaono, bohužiaľ už nežije. Ale určite to je ešte niekde v diskusiach. Dynojet stage 1 ma iné trysky ihly, skrátenú pruzinu a treba ešte aj dalsiu dieru do supatka. Ten další otvor nie je problem, ak to nevyjde jednoducho sa zalepi. Akurat sa mu to myslim nepodarilo vyladit aby to slapalo jak ma. Robili mu to motomax v NZ, tak sa mi aspoň zdá.


27.09.2020 22:06

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

To janoval: Neviem,ak to je na mna,tak je to origo filter do boxu,nie hrusky a kadeco ine. Ak si sa ma niekedy pytal a ja som ti neodpovedal,tak sa ospravedlnujem,asi som to prehliadol.
To MaAT: V tej diskusii som uz bol,je tam toho vela na citanie. Skoda ze Bacaono uz tu nieje, asi by sme si mali co povedat. Skoda ho chlapa.
Momentalne som v kontakte s chalanom z firmy v HC, a jednym panom od Prahy (bez reklamy na firmu).
Obaja mi nezavisle potvrdili,ze bude treba ihly z Dynojetu...
Skusim tu colortune aku to ma zmes. Hlasia nie moc pekne pocasie,tak tomu dam jedno poobedie.


27.09.2020 22:39

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dancodaniel
 Čoprák 

Zaujímavá téma, tak mi to nedá nepridať sa do debaty. Aj keď nepíšem príspevky na fóra aby som zbytočne nemudroval a neskončilo sa to aj ohováraním ako to tu býva zvykom, ale teraz mi to nedá a trochu tiež pomachrujem :-D ...

Čo sa týka tohto problému najviac má o tom prehľad Merlin00 a mal by som aj otázku na neho koľko motoriek RV po 95 naladil s úpravami ako sú tu opísané, nepočítam motorky typu Jawa, ČZ, MZ atď.
Z mojich skúsenosti ja karburátory a aj vstrekovanie napr Power Commander nastavujem a ladím už len pomocou analyzátora spalín vo výfuku vďaka ktorému vidím okrem Lambda aj obsah CO, CO2, HC, O2 Samozrejme že nevidím účinnosť zmeny krútiaceho momentu a výkonu, na to treba stolicu na meranie výkonu ,ale na nastavenie optimálnej zmesi je to postačujúce (motor nedusí, dobre reaguje na plin, nestrieľa z výfuku...)
Kontrola zmesi pomocou sklenených sviečok, alebo Colortune je podľa mňa zastaralé ;-)

Kupovať sadu trysiek od Dynojetu sú podľa mňa zbytočné vyhodené peniaze lebo aj po nastavení a pokynoch ako opisujú v návode to nefunguje ako má (príklad kúpiš sadu na daní model s takým a takým výfukom na takú a takú nadmorskú výšku s takou vlhkosťou). Mal som aj prípad že to bolo extrémne zle nastavené a okrem toho v sade sú len väčšie hlavné trysky a nejaké ihly, pri čom sa ladenie karburátora nekončí. Nutnosťou bude aj výmena voľnobežnej trysky a ak sa pôjde do detailov tak aj bude potrebné úpravu hladiny plaváka, výmenu pružiny šupatka membrány poprípade úpravu šupatka aby mal dobru reakciu na pridanie plinu pri akcelerácii.
Takáto robota je zdĺhavá aj pre skúseného mechanika nakoľko treba korburátor niekoľko krát rozobrať preto, že na 1-3 pokus sa to nepodarí.
Čo píše Merlin o predĺženej rúre niečo pomôže, ale nemyslím že až tak dramaticky a okrem toho zmení charakteristiku plnenia motora. To znamená že vďaka predĺženej nasávacej trubice presunie vrchol krútiaceho momentu už v nižších otáčkach čo je tiež prínosom, ale zato zníži výkon vo vysokých otáčkach takže tiež treba trafiť aká dĺžka bude prínosom.

Na záver, neodporúčal by som to robiť niekomu kto o tom nemá ani šajnu a pokiaľ mu záleží na jeho motorke :-)))
Okrem toho nastavovať karburátory v zime keď sa teplota pohybuje aj pod 0 je nezmysel keď budete jazdiť prevažne v lete pri teplote 20 a viac.


27.09.2020 23:06

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Dudo afrika má asi sviečky z boku, takže ked dáš miesto nádrže fľašu, tak asi budeš môcť vidieť "farebnú hudbu" pri vrkaní na voľnobehu bez záťaže, no neviem či to má nejakú výpovednú hodnotu ako sa motor bude chovať pri záťaži.
Prevŕtaná dierka sa dá zalepiť, či narezať závit a pchať tam aj urobené Al. "trysky" s rôznym otvorom. Ak sa šupátka dajú vybrať aj bez demontáže karbov, tak by som s týmto začínal.
Základom je zistiť, či máš nesprávnu zmes vtedy ihly, trysky, hladina alebo málo zmesi vtedy dierka či pružina, alebo obidvoje, len v rôznych režimoch ...
Takže použitie nejakého udelátka s lambdou mi príde tiež lepšie ako sklená sviečka.


Krampus asi nemáme rovnaké názvoslovie hl. tryska by mala byť hlboko dole a špička ihly by mohla byť v nej či pri nej iba pri zavretom šupátku alebo zdvihu do cca 15%. To čo popisuješ ja poznám pod názvom emulzná trubica či komín trysky? ihly?, ihlová tryska?
A na tú časť mi sedí to čo píšeš ak má ihla dlhšiu valcovú časť.


28.09.2020 7:34

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

MaAT
 Veteránista 

Re: dudo25: este nejaky jet kit robi aj tovami, asi je aj trochu lacnejsi. Je to v podstate modifikovany dynojet, vraj lepsie prisposobeny europskym podmienkam, kde origo dynojet velmi nefunguje. Ale nemam s tym skusenost. Popravde neviem a ani nepoznam nikoho komu by akakolvek uprava karburatora na xrv nejak vyrazne pomohla, skor naopak.
tovami.com/collections/carburatie-kit-tovami...


28.09.2020 7:58

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: dancodaniel:
Sklenenymi svieckami, sa da ladit aj striekacka, je to brnkacka, ale nie pre kazdeho.
Lambda je len korekcia pre katalyzator, ak to treba, no od noveho roku treba, kto ma v TP zapisany KAT.
..............
V rovnotlakom karburatore nejde len o trysku hlavnu, ktora privadza do "emulznej trubice" palivo, ale aj o samotnu trubicu, lebo to nieje len trubica, ale priepustovy kanal, ktory ma po sebe dierky.
Tieto dierky prepinaju a riesia podtlaky v kanaloch okolo prechodu z volnobehu, do strednych otacok.
Tie dierky po dlzke tej emulznej trubice, pri zasunutej ihle, ked je supatko dole, su rovnako dolezite, ako priemer pilotnej trysky, nastavenie sroubu bohatosti zmesi a hladiny v karburatore.
.........
Co sa tyka pruziny supatka, tam je to take... povedal by som velmi polemicke.
Pretoze vatsina supatok, ma malu dierku na bypass podtlaku a tak je ovplyvnena jej dynamika.
Ked sa dierka zmensi, alebo upcha, membrana ide hore rychlo a otvori rychlo aj emulznu trubicu. Lenze to ma hacik..
Vlastne dva haciky.
Prechod pri nahlom pridani plynu, nemusi byt plynuly a motor dostane dostz chudobnu zmes, typicky streli, alebo zakasle.
potom sa spamata a ide ok.
A to najma na karburatoroch, ktore nemaju nejaku formu "akceleracnej pumpy" ci uz mechanickej, piestik spriahnuty z klapkou plynovou, alebo podtlakom ovladanu membrabnku akceleracnej pumpy.
Tam je prechod a najma nahle pridanie plynu, vyriesene celkom hlupo, skratka nasplechne benzin pri prudkom pridani plynu.
Karburator, co nema akceleracnu pumpu, najma rovnotlaky, nieje mozne len tak upravovat, ze sa vymeni pruzina na supatku, alebo sa upchava dierka bypass podtlaku membrany.
Musi sa to ladit, doslova ladit.
Inak tie karburatory su vymyslene dobre, ale kazda zmena, ci uz na sani, alebo na vyfuku, meni plnenie motora.
Hltnost motora sa nemeni, len otackami, avsak plnenie zmesou, pri aj celkom malej zmene napriklad v odpore filtracnej vlozky, sa nejako prejavi.
Pravda je, ze ak sa nemeni cely airbox za hrib-y a meni sa len filter, ako vlozka, bezny dobre nastaveny karburator to nespozna.
Pretoze pocas prevadzky vozidla, ked sa filter postupne zanasa, nejaka tolerancia tam byt musi. Pocita sa s nou.
Pri vymene filtracnej vlozky..
V idelanom pripade, staci nastavit sroub bohatosti zmesi na kazdom karburatore, aby pri nastavovani colortune, tie karburatory davali spravnu zmes.
Netreba menit ani trysky, ani riesit supatko, len..
Nastavit hladiny v karburatoroch, podla moznosti vycistenych, skontrolovat plunzre syticov, skontroloavt membrany, nastavit synchronizaciu podtlakov klapiek. /je dobre vediet, ze motor ma rovnaku kompresiu na valcoch a v poriadku ventily, stieracie kruzky stieraju a nespaluje olej/
Potom pomocou colortune sa musi nastavit spravna zmes, aby to palilo ako ma.
..........
Poznamka na zaver..
Kedysi v praveku mojho motorkovania, som zistil, ze dobre nastavene karburatory a to origo fabricke, davaju na brzde vyssi vykon, ako tunigovane a upravovane. /honda magna/
Ku Magne a karburatorom, som sa dostal nahodou znova, asi pred dvoma rokmi, kamarat kamarata, dosiel a kamarat robil repas karbecov, ja som to podla smradu a svedomia nastavil, stacili mi synchrometre.
Lenze ku tomu, aby som to nastavil podla smradu, viedla jedna dlha zima kedysi v 96 roku, ked som sa stym sral od jsene do jari v garazi.
Najviac ma vyucili karburatory na autach, najma weber, na Alfa Romeo berlina 2,0,,, 4x karburator, co mi zral nervy, asi rok.

www.sinz.cz/archiv/docs/si-2005-01-24-37.pdf
mokopitbikes.webnode.cz/news/jak-naladit-karburator...


28.09.2020 18:50

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Tak chalani spravil som 3 videa s colortune svieckou. Zaujimal by ma Vas nazor na tu bohatost zmesi.
Prve video je zadny valec s postupnym pridavani na srobe nastavenia volnobeznych otacok do cca5000 ot/min. Tam uz bol povoleny srob bohatosti zmesi o cca 3/4 ot.
Druhe video je predny valec pred nastavenim bohatosti zmesi, a tretie je po povoleni tak ako predny o 3/4 ot, a tam som aj tahal za plyn....
Kedze to ma cca 100Mb,tak som to hodil na uloz.to. Koho zaujima,nech si pozrie, pripadne koment.
DIKY
uloz.to/file/FdGIGgfY0asF/bohatost-zmesi-rar


28.09.2020 19:00

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

neviem ci je to este aktualne.. ak ano tak potom
CLF Dynojet Kit 1165 XRV750 93- St1 93-97 - 123€


28.09.2020 19:14

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Diky raptor ale ja potrebujem E1158


28.09.2020 19:30

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dudo25 - mne katalog pise nieco ine ale nas zakaznik nas pan
mam sa spytat dodavatela na E1158 teda?


28.09.2020 19:39

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Nerad by som riesil dvojmo, ojednaval som z dkracing.cz
Pozri sem: www.dkracing.cz/obchod/index.php?module=shop...
Takto mi to vyhodilo u nich. Tak neviem.....


28.09.2020 21:09

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ak uz mas objednane netreba viac riesit [dobre]
keby dosiel nahodou nespravny mozes potom riesit so mnou


28.09.2020 21:28

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Neozyval sa mi nikto, a popri tom som behal po nete. DAKUJEM za ochotu poradit.
S tym cislom tej sady je to ako?


29.09.2020 8:32

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cislo tej sady ja vobec neriesim pokial sa to ty nerozhodnes riesit ty so mnou ;-)
vsak snad ti bude hento pasovat a budes mat vyriesene


29.09.2020 8:39

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Kazda rada dobra...
Tiez sa ucim, a to nemam davno sladkych 18...


29.09.2020 8:49

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

MaAT
 Veteránista 

Re: dudo25: to cislo mas spravne, E1165 su na starsie typy karburatorov. raptorov katalog je blbost.


29.09.2020 8:52

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

skus dvihnut ihly v zarezoch,je to hrube ale moze povedat ci ides spravnym smerom, bez zaruky


29.09.2020 9:11

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

MaAT
 Veteránista 

Re: miros139: afrika nema zarezy na fabrickych ihlach, preto sa davaju dynojet ktore uz maju. Inac myslim, ze bez brzdy a lamdasondy je to len take patlanie, to ostava len drzat sa navodu z dynojetu.


29.09.2020 10:50

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

Platanie to mozno je, ale je fakt a realita, ze ta sviecka ma realnu vypovednu hodnotu o spalovanej zmesi.
Tu asi plati, ze “modra je dobra”.
Ale aka farba ma byt pri tom prudkom pridani plynu? Postupnym pridavanim plynu vyzera ze by zmes mohla byt, ale ci je ta jana cervena OK ked pridam prudko neviem aka (ako) cervena farba ma byt nastavena...


29.09.2020 11:28

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

potvrdzujem ze ta info od mojho dodavatela bola "blbost"
ten kit je len do 95 a ty mas teda 96 cize plati ten ktory si si objednal

dokonca sa pridavam k nemu aj v tom ze bez brzdy a lambdy je tato cela operacia velmi "od oka" a ty naopak potrebujes byt celkom presny


02.10.2020 11:03

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

8814
 Turista 

Ikona

Re: dudo25: Tiež som riešil za mlada :-) podobné veci z neistým výsledkom zabíjaním času nekonečným nastavovaním, s karburátormi a triskami sa mi aj snívalo....nakoniec som nechal všetko pôvodné, sanie trisky a upravil som výfukový zvod dal som tam zužovaciu vložku a fungovalo to.


02.10.2020 11:22

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

To 8814: No este tomu dam jednu sancu. Som v kontakte schlapikom z HC z firmy co upravuju moto. Maju aj brzdu. Skusim nieco s nimi naladit, a ak to nepojde dobre, tak zhodim a pojdu veci do sveta....


02.10.2020 14:25

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

8814
 Turista 

Ikona

Re: dudo25: určite Ti to naladia a aspoň Ti to ako tak pôjde :-D ,ak si dal otvoreny výfuk len preto aby ťa počuli tak stačíl originál karburátor aj filter,budeš mať akurát spodok trochu vyššie, ale to aj z dynojetom na brzde.Bez zmeny časovania zázraky nečakaj,hlavne pri dnešnom benzíne.


02.10.2020 17:09

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: 8814:
A tam je pes zakopany..
Marginalne zlepsenie vykonu, predpoklada aj zmenu casovania, teda ostrejsia vacka a tiez zapalovanie.
A to zapalovanie, robi velmi vela, najma ak je tam moznost korekcie pomocou TPS, nielen zmena otacok, dava zmenu predstihu.
A to vsetko, sa rovna takmer dalsia moto.


05.10.2020 8:06

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

8814
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: mne pomohol zapaľovací modul od Ignitechu je tam možnosť nastavenia predstihu,


05.10.2020 15:36

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

dudo25
 Turista 

No neviem ako to tak citam, asi sa na to vykaslem a budem chodit zo zvukom ako tuning babeta :-~

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (05.10.2020 15:36)


21.11.2020 21:57

Re: Dynojet na XRV750 kde kupit?

Roman Smaz - motomonza
 Kávičkár 

Ikona

Re: dudo25: Re: dudo25: Re: dudo25:
Co sa tyka dynojet a ladenia karburatora pridam jednu vlastnu skusenost, hoci vela podstatneho bolo uz povedane. Ak je motor a karburatory v poriadku a ide len o vyfuk a kn filter v airboxe mal by sa dat motor doladit aj bez dynojetu (pripadne len s vymenou hlavnych trysiek, posuvanim ihiel, zmien bohatosti apod.). Ja som mal vsak iny problem (4 valec, podtlakove karburatory), ze nemam airbox a v karburatoroch bol uz dynojet (pripadne nieco podobne, ale nie seria) a ihly boli uz zodrate. Problemom bol prechod z volnobehu, do strednych otacok - cukanie =bohata zmes. Samozrejme som s tym laboroval pekne dlho, Tzn. zohnal druhe karburatory, nove priame filtre KN, rozne vyfuky, komplet cistenie karburatorov, vymeny tesneni, nastavenie hladin, nekonecne nastavovanie bohatosti, synchronizacie, rozne trysky, pruziny atd. atd. A stale som problem nevedel pre mna uspokojujuco vyriesit, hoci sa moto dostala aj na brzdu. Nakoniec doslo na ihly, ktore som si vyrobil sam doma. Je k tomu treba vrtacku, dural kulatinu (napr. ihlice na pletenie), pilnik, smirgle, posuvne meradlo a zbruseny platok pilky na vyrobu drazok. Myslim, ze ak ma clovek dost trpezlivost daju sa vyrobit pouzitelne ihly aj na 4valec. Vyhodou je, moznost vyroby roznych tvarov na experimentovanie + vyroba ihiel do zasoby. V mojom pripade to po kratkom ladeni (posun ihiel) zafungovalo a moj problem sa odstranil, hoci stale je tam este priestor na ladenie ale uz som spokony tak na 98%. Len doplnim, ze ja motorku neladim na vyssi vykon a pohybujem sa + - v serii, ale s tym, ze mam otvoreny vyfuk, kosiky + urcity hrubsi, menej uhladeny, prejav karburatoroveho motoru (pre niekoho vyhoda, pre ineho nie). Osobne si myslim, ak je cas a trpezlivost je mozne "vyladit" moto aj v domacich podmienkach, samozrejme idealne si to potom odkontrolovat aj na brzde, pripadne prist na brzdu s moznostou skusat rozne varianty nastavenia.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

UM motorcycles

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 102654 | Včera: 222264