Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Ako ďalej s centrálnym tlmičom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko ďalej s centrálnym tlmičom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Podvozok.

13.06.2020 22:47

Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Ahojte. Potrebujem poradiť ohľadom repasu centrálneho tlmiča. Jedná sa o fabrický "nerozobereteľný" tlmič Öhlins vyrábaný v licencii Yamahou na TDM 900. Centrál má za sebou cca 53tis. tachometrových (predpokladám, že skôr 70) a už cítim, že prestáva stíhať ( dilema je, že či som už ,povedzme "športovejšou" jazdou dosiahol jeho limity alebo je proste len opotrebovaný). Odskok (min. 20 max.3) a útlm (min. 1 max. 12) sú skoro na najvyšších hodnotách a tak isto aj predpätie pružiny mám na predposlednom stupni (8 z 9 a moja váha je cca 75kg a väčšinou jazdím sa batožinou). Tlmič nevykazuje žiaden únik oleja, tak ma napadlo, že môže byť len unavená pružina (čo sa týka tej pružiny, tak tá je červená a na 99% TDM 900 je žltá a napadlo ma, že či nebola menená kvôli zníženiu motorky alebo je to je len farba pre iný trh). Teraz mám dilemu čo urobiť. Napadá ma niekoľko možností:- Kúpiť len novú pružinu (103€ za jednu strunu s nálepkou Hyperpro ! )
-Dať tlmič na repas ( neviem koľko stojí repas, aká je "životnosť" po repase a ani či repas zmení
niečo na vlnení v zákrutách).
-Dať tlmič na repas a aj vymeniť pružinu ( vie niekto odmerať, či ju treba meniť? Originál má tieto
hodnoty: Free length - 180mm, Inštalovaná dĺžka 170mm, Spring rate (K1) - 127.5 mm (12.75
kgf/mm), Spring stroke (K1) - 0 61.5 mm).
-Kúpiť nový tlmič - toto by bolo asi najlepšie a najjednoduchšie riešenie. Ale bohužiaľ nereálne -
nejde o to ,že cena tlmiču by bola skoro 1/3 hodnoty motorky ale o to, že na to jednoducho
nemám :D ( nový tlmič s oddeleným rezervoárom a možnosťou nastavenia odskoku a
útlmu stojí cez 1000€, a bez týchto možností začínajú ceny od cca cca 350€ a ešte je tu otázna
životnosť aftermarketových tlmičov...
-Zohnať jazdený tlmič na ebay a podobne ( mačka vo vreci)
-Zohnať nový tlmič v dobrej cene určený pre inú moto aj s možnosťou nastavovať prepätie pružiny
hydraulicky( otázka kompatiblity ale to nastavovanie ma láka, kedže nastaviť prepätie na orig.
tlmiči je úloha pre gynekológa).
Takže by som vás poprosil o vaše skúsenosti ohľadom repasu centrálu ako napr. cena, životnosť, zmeny v chovaní podvozku a aj iné postrehy a ďalšie možnosti, ktoré ma nenapadli.


13.06.2020 23:34

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: polomiso: ten tlmic je KO hlavne preto ,ze to co vtom mas je len mahglajz a nie olej. Vcera som sa bavil s chlapikom ktory vela rokov robi tlmice , tvrdi ze kazdy tlmic je repasovarelny. Ja som si radsej kupil od neho novy , ktory sa da repasovat.
Len pre info : ma sa repasovat , teda vymenit hlavne olej kazdych 30-40 tis km
aby si mal predstavu , ze v akom stave je asi ten tvoj.


13.06.2020 23:59

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: alexa7: Tak nejak som s tým počítal :-} . Bohužiaľ túto a pravdepodobne ani nasledujúcu sezónu si nový tlmič v kvalite porovnateľnej s originálom nebudem môcť dovoliť :-) .
Nespomenul náhodu akú má cenu za repas?


14.06.2020 7:12

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Či je pružina OK sa meria cez dynamickým "sag". Nájdi si postup na internete, nie je to zložité


14.06.2020 7:43

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

hlubo
 Kávičkár 

Tu máš ceny za repas zadného tlmiča www.roadracing.sk/ostatne/servis-tlmicov-od-motomaxx-u... alebo www.moto-beran.cz/cenik


14.06.2020 8:20

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: hlubo: prave tam mu asi “nerepasovatelny” tlmic nespravia.


14.06.2020 9:03

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: polomiso:
Mam taku blbu otazku.
A gumy na TDM 900 nechavas protektorovat?
Brzdove platnicky si doma repasujes, tak ze z ojazdenych platniciek z auta, zlupnes zvysok oblozenia a prilepis ho na stary plech z moto a zabrusis, doma v peci fenolftaleinom zapecies?
Retazovu sadu si vyrabas pilnikom?
Lebo sada novych pneu, napriklad nedavno tuna publikovane dunlop sport.smrad, alebo trailmax smykol a pod. stoja tiez 1/4 motorky, teda vzhladom na oskakany tlmic, ktory ti oskace ovela lepsie nove gumy, ako jazda v terene.
Keby tlmice nemali tak vyrazny vplyv na opotrebenie pneu, poveda by som, nechaj ho tam, az pokial nevytecie.
Ale okrem na hovno jazdnych vlastnosti z netlmiacimi tlmicmi, aj gumy sa znicia velmo rychlo, ak tlmice uz nefunguju.
Napriklad od hyperpro, cely street box, nestoji zase az taky velky peniaz.
Tlmice niesu ani tak drahe, ako my malo zarabame.
Ostava potom otazka, ci radsej nekupit v cene tlmicov dalsich 0,33 motorky dalsej na suciastky..


14.06.2020 10:19

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: Merlin00: Asi som formuloval zle otázku. Je mi jasné, že s tým tlmičom musím niečo spraviť. Len sa rozhodujem čo. Hľadám informácie a hlavne skúsenosti kolegov ako je napr. spoľahlivosť po repase atď
P.S.: nepotrebujem celý streetbox. a vlastne ani hyperpro tlmič z rady "street" príliš nevonia.
P.S.1: Primárne teda chcem vedieť: kto mi rozoberie orig. tlmič, vymení opotrebované tesnenia, olej a naplní ho dusíkom.


14.06.2020 10:36

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: hlubo: Ďakujem za info.


14.06.2020 10:46

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: alexa7: zo strany vstupu piestnice je nejaké viečko ktoré vypadá na rozoberaťeľný spoj. Ale či ja aj v skutočnosti netuším. Pozri obrázok


14.06.2020 11:28

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ten tlmic vyzera byt v pohode repasovatelny.
Teda rozoberatelny.
Na TDM 850, bol tlmic tusim 4TX3 zavareny a nerozoberatelny, pruzina se menit dala, ale tlmic sa dal jedine otvorit v sustruhu a z neistym vysledkom narezat zavit, vyrobit viecko a dej sa vola bozia.
ale zase ten tlmic novy aj z pruzinou, staval okolo 200eur.
YSS staval 280 eur repasovatelny.
Asi je mozne, ze koli korone, tlmice zdrazeli.
Ale ja som davno pred koronou, musel znasobit cenu mojej bambule, lebo som napriek vsemoznej snahe, repasovane tlmice nezvladol, skoncil som nakoniec u streetboxu z hydrostelom, aby som sa nezamazal, ked moto nalozim, alebo idem sam.


14.06.2020 11:36

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Re: polomiso: XRV má tiež nerozoberatelny tlmič a v pohode sa repasuje, cena v desiatkach EUR, slo by to aj doma, ale... Myslim, že ten tvoj by zvládol aj “beran” link vyššie, alebo títo to majú rovno v ponuke www.jm-moto.cz/zadni-tlumic-yamaha-tdm-900-od-roku-04-p... a urcite aj iní


14.06.2020 15:14

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: repasovanie tlmica nie je protektorovanie pneu. V motokrosovej
motorke si mam “repasovat” zadny tlmic kazdych 40 hodin a funguje donekonecna
to si mam podla taba kupit stale novy ?

polomiso :ja si tlmice nerobim takze neviem

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (14.06.2020 15:20)


14.06.2020 17:39

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: alexa7:
Tvoja moto, ma repasovatelny, rozoberatelny tlmic.
Takze rozoberes, vylejes sajrat co ostal z oleja, vycistis, skontrolujes klapky tesnenie, gufera, okuzky a ventily, nalejes zo suda hydraulicky olej potrebej viskozity, oleje maju na kazdej lepsej strojnotraktorovej stanici a po zlozeni jazdis ako na novom, az sa unavi pruzina, vymenis pruzinu.
Ked si sikovny, tak v kupacom rukave, alebo vankusi mas dusik a preplachnes /vytlacis/ tazkym dusikom vzduch z tlmica a olej menej degraduje. Avsak pri vymene a repase tlmica 40mth, je ten dusik zbytocny.
Co sa tyka protektorovych pneu, ja som to napisal ako primer, koli tomu, ze opytovatel sa stazoval, ze tlmic stoji 1/3 moto.
TAkze ma logicky napadlo, ze aby nekupoval drahe diely, asi pneu tiez protektoruje, lebo sada gum novych stoji tiez kopu penazi, rovnako sada brzdovych platniciek, ktore sa daju z vyraznou zlavou repasovat zo zvyskov oblozeni, ktore uz v aute mozu byt tenke, takze sa zlupnu a nalepia na povodne zeleza a zapecu sa doma v trube, aby drzali, obrusia a je to "skro zadara".

Tlmice je celkom dobre mat v poriadku, lebo ked uz netlmi, rozhadze radost z jazdy a oskace gumu atd..


14.06.2020 18:59

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

hlubo
 Kávičkár 

Re: alexa7: citácia zo stránky MOTO-BERAN.CZ na ktorú som poslal link "Jestliže rozebiratelný není (na vstupu pístnice do těla tlumiče není víko), je třeba odříznout víko a vytvořit závitovou matici (čímž se tlumič stane rozebiratelným pro případné pozdější opravy). V tomto případě je základní cena o něco vyšší a to cca 2 690,- Kč."


15.06.2020 11:56

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Pošli ho do Motomaxu


15.06.2020 19:46

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: Merlin00:Takze rozoberes, vylejes sajrat co ostal z oleja, vycistis, skontrolujes klapky tesnenie, gufera, okuzky a ventily, nalejes zo suda hydraulicky olej potrebej viskozity, oleje maju na kazdej lepsej strojnotraktorovej stanici a po zlozeni jazdis ako na novom, az sa unavi pruzina, vymenis pruzinu.
Ked si sikovny, tak v kupacom rukave, alebo vankusi mas dusik a preplachnes /vytlacis/ tazkym dusikom vzduch z tlmica a olej menej degraduje. Avsak pri vymene a repase tlmica 40mth, je ten dusik zbytocny.

No, písať toto motokrosárovi je viacmenej paródia na opravu. Koľko oleja má naliať, ako tlmič odvzdušniť, keďže tam nesmie zostať ani gram vzduchu. Čo myslíš tým prepláchnutím tlmiča dusíkom? Olej je v tlmiči oddelený od vzduchuvého vankúša a ten treba nafúkať na 12 atmosfér, ak sa tam nedá dusík, bude sa tlmič hriať na viac ako 100 stupňov, čo pri použití bežných tlmičových olejov zmení ich viskozitu a teda aj účinnosť tlmenia.
To, že pri 40 mth repase tlmiča je ten dusík zbytočný, môže napísať len človek, čo krosku nikdy nemal a ak mal, tak asi nikdy nejazdil preteky, kde je dôležité, aby tlmič rovnako fungoval na začiatku i na konci rozjazdy.


15.06.2020 21:06

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: zeleno:
Zavody som nikdy nejazdil.
Moto som mal rozne, prva krosa, ktora mala papiere, bola postavana vo zvazarme, mala papiere, ako stavba a mohla na cestu.
Tlmice mala hydropneumaticke zadne, origo CZ, plnil som ich dusikom, naozaj sa menej hriali. Ale oleju v nich to bolo jedno, pouzival som hydraulicke oleje, ktore znasali teploty, bez vyraznej zmeny viskozity ovela vyssie, nez by vydrzali tesniace okruzky a gufera. Tie tlmice sa tlakovali na 2,5 atm, ale postupne vzdy vyfucali, cca za 3 tyzdne bolo treba dofukat.

Repasoval som tlmic centralny na KTM 250GL krad, nedal sa zohnat a nemal som ani nejaku rozumnu nahradu.
Aj ten som tlakoval dusikom, potreboval asi 9atm.
Robil som to ale na kolene, flasu som mal z redukcnym ventilom, koli inemu.
Neskor som repasoval tlmic-e oba, predny aj zadny na bambuli.
Ale neuspesne, pretoze som nedokazal urobit dostatocne dobre zavity na tesniace viecka, tlmice boli vyrobene naschval tak, aby sa repasovat nedali.
dusik uz nepomohol.
Nic menej som sa aspon poucil, ze niektore veci na kolene spravot nejde, napriek velkej motivacii.


15.06.2020 21:45

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Páni ďakujem za vaše rady. Tlmič som dnes demontoval ( rozobral pol motorky kvôli tlmiču :-D ) a zajtra ho s malou dušičkou skúsim zaniesť do motomax-u.Prešiel som si ich stránky a našiel som na nich aj info, že disponujú záťažovým zariadením na meranie pružín. Tak dúfam, že ma nepošlú s tlmičom do "preč", alebo si nevypýtajú neadekvátne peniaze. Ak náhodou áno, tak tlmič odošlem poštou do Čiech. Ešte raz vďaka za odkazy na repas tlmičov.
Samozrejme výsledok dám vedieť.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil polomiso (15.06.2020 21:48)


17.06.2020 15:23

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Včera som zaniesol tlmič do Motomaxx v NZ a dnes mi volali, že je hotový :-))) . Pružina nieje unavená, tak som zvedavý ako sa bude správať po výmene oleja a natlakovaní.


17.06.2020 15:28

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

to bude nová motorka...daj spraviť aj predok a budeš si myslieť, že si kúpil novú TDM.. [dobre]


17.06.2020 21:57

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: demmoo: predok som si robil minulú zimu a myslím, že má ešte čas. Inak dnes som tlmič nahodil (ako jednoducho to znie :-D - preklínam japonských inžinierov, že nemysleli aj na jednoduchosť servisu) a hneď ma prekvapil oveľa menší pokles pod mojou mušou váhou. Myslel som si, že statický SAG ostane rovnaký aj po repase, kedže sa pružina nemenila. Ale zjavne má na pruženie vplyv aj tlak plynu Či?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil polomiso (17.06.2020 21:58)


17.06.2020 21:59

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Či.


18.06.2020 8:32

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Opravujem svoje vcerajsie 'ci' na trochu, akosi som pozabudol na objem piestnice.

Ale skor si myslim, ze mas inak nastavene predpatie.


18.06.2020 11:49

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: polomiso: tlak plynu nemá so SAG-om absolútne nič. SAK je len pružina ona nesie hmotnosť, tlmič vtedy nepracuje.


18.06.2020 12:23

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: janoval: je dokonca o jeden stupeň nižšie ako predtým...
Re: Awia: veď preto sa čudujem, že motorka podo mnou teraz neklesne toľko ako predtým.
A nie, neschudol som :-D


18.06.2020 13:18

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

18 mm piestnica vyrobí na začiatku stláčania tlmiča "pružinovú silu cca 30kg" a so stlačením to stúpa. Takže Sagy to trošku ovplyvňuje. Môže to byť badateľné ak bol tlmič predtým úplne bez tlaku .


18.06.2020 13:50

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: tryskac: Tlak tam vraj bol :-) .


18.06.2020 18:05

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

hlubo
 Kávičkár 

A ako to nakoniec bolo bol ten tlmič rozoberateľný či nie? Aká bola cena? (kľudne mi ju môžeš napísať do súkr. správy ak to sem nechceš dávať)


18.06.2020 20:33

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: hlubo: Áno, tlmič bol plne rozoberateľný. Cena bola 96€ bez DPH. Menil mi tam aj jedno klzné puzdro (alebo niečo také). [dobre]


19.06.2020 16:32

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

hlubo
 Kávičkár 

OK vďaka.


21.06.2020 10:05

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

barlac
 Jogurťák 

uz sa preberte z tych cien. >:-) dvolezita je kvalita tej ci onej prace a tu vy, ako laijkovia ci neodbornici zhodnotit nemozte,nedokazete. sadnete na moto a mozte len povedat je to dobre,alebo zle.
sliedit len po cene je smiesne. je divne ze aj cenu 96e uvadzas bez dph, napis normalne dal som 120e a vymalovane. ci ta suma 120e znie strasidelnejsie? :-@ ci?
[ciel]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil barlac (21.06.2020 10:07)


21.06.2020 11:53

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

ved ta oprava je skoro zadarmo.
Ked vezmete kavovar z domu, ze nevari kavu, alebo nemele, alebo mele na houno, date do servisu opravit, tiez kilo leti a je to "len gumicka" len kamene frezky mlynceka, alebo "len boiler"...
Kazdorocna povinna navsteva kominara a plynara, ci kurenara, stoji tiez peniaze, takmer rovnake.
Na moto sa vozit nemusime, ale ked v zime mame vnutri ako vonku, alebo v komine od leta hniezdo a smrad po celom baraku, to je potom radosti..


21.06.2020 14:59

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: barlac: Ďakujem za radu ohľadom skúseností s repasom tlmiča. Hlavne na moje otázky ohľadom životnosti po repase a cien za servis tlmiča.


21.06.2020 18:57

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Zdása mi, že za 2 deci oleja, jedno vodiace púzdierko a trocha dusíka je cena dosť vysoká.
Know-how je asi základ ceny.


21.06.2020 19:49

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

krampus
 Geriatrik 

Ikona

zeleno - to je správa cenotvorba, 25% materiál, 25% práca 50% duševné vlastnícvo. Toto je ešte OK. Horšie je keď za duševné vlastnícvo sa k cene mat.+práca pribije 300 a viac %


21.06.2020 21:40

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Re: zeleno: Ja som s cenou spokojný. Nemusím napríklad špekulovať nad novou pružinou ( pružiny mi odmeral na zariadení špeciálne na to určenom) keďže tá je o.k., čo by som sám nezistil. Náhradné diely skladom= tlmič hotový za dva dni. Dostupnosť servisu - 5 minút od bydliska. Atď...


22.06.2020 7:25

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ale zistil...


22.06.2020 11:20

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

Tibco
 Čoprák 

Re: zeleno: mne sa nezdá ... ono je to ako so všetkým - buď máš znalosti, zručnosti, schopnosti, (ná)stroje a hlavne čas a chuť a vtedy si to dokážeš spraviť lacno
alebo niečo z toho nemáš a tým pádom musíš mať peniaze a zaplatiť niekomu kto do predchádzajúcich vecí investoval a má ich
žiarivý príklad je obyčajné drevo na kúrenie - buď si kúpiš lacnú metrovicu a obetuješ vlastnú pílu, káľačku a kopec času aby si si ho nachystal sám, alebo podstatne drahšie kúpiš v klietke nachystané naštiepané ... je to len o tom čo chceš/môžeš obetovať


22.06.2020 11:49

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Re: polomiso:

chcem sa spytat, ako si citil, ze ten tlmic je KO?

moja TDMka uz ma 60t km, cize predpokladam, ze aj mna to bude za chvilu cakat

ked ho pojdem dat repasovat, urcite tiez do motomaxxu, Boris sa vyzna [dobre]


22.06.2020 18:19

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

matus: Máte obaja pravdu. Čas, chuť, zručnosti a schopnosti by sa možno aj nejaké našli ale znalosti(skúsenosti) a nástroje nie. Re: pitaz: pri naložení batožiny mi zadok už pri pridaní plynu v zákrute plával aj keď bol nastavený na hodnotách uvedených v prvom príspevku. Často som škrtal stupačky pri prepružení na nerovnostiach. Od servisu som ale na motorke ešte nebol jazdiť :-( , tak neviem dať report ako veľmi je poznať zoservisovaný tlmič. Len som si všimol na mieste po zaťažení, že už nedosiahnem oboma nohami a celými chodidlami na zem :-~ , čo je pri vysokom ťažisku ktoré má TDM občas celkom "sranda" :-D .

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil polomiso (22.06.2020 18:19)


22.06.2020 20:54

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Re: polomiso:

ok, dakujem

pripadne potom daj prosim pocity po prvej jazde. dik


01.09.2020 16:47

Re: Ako ďalej s centrálnym tlmičom

polomiso
 Turista 

Sorry, že až takto neskoro ale akosi som na to zabudol. Čo sa týka pocitov z jazdy po repase, tak subjektívne môžem povedať, že je to o dosť lepšie. Tlmič už začal "stíhať" (neviem či som to správne nazval) a aj nastavenie o klik pri zmene záťaze na motorke je cítiť. Naopak predpätie pružiny som veľmi ani nemenil. Stále je o dosť väčšie ako štandardné nastavenie výrobcu. A este jeden dotaz: je nejaká možnosť nainštalovať na tento tlmič hydraulické nastavovanie predpätia pružiny? Nejako ho naň "domontovať" z inej moto, čo má rovnaký priemer komory tlmiča alebo niečo také...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 175034 | Včera: 165080