Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Palivová hadička pre E10 benzín - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPalivová hadička pre E10 benzín - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor.

14.04.2020 13:04

Palivová hadička pre E10 benzín

Rylan
 Kávičkár 

Zdravím Vás,
prosím o radu, chystám sa dať dole nádrž a a aj poodpájať benzínové hadičky, všimol som si, že by bolo vhodné a aj bezpečné ich vymeniť. Dočítal som sa v nejak diskusií (tuším o E10 benzíne), že táto zmeska benzínu a biozložky nie je vodná pre dávnejšie montované hadičky.
Prosím o radu aký typ hadičky je na to vhodný, prípadne aspoň vhodnejší ako to čo mám teraz.
Mám Volusiu 2002, ešte karburátor.
Ďakujem za rady [shake]
P.S: ospravedlňujem sa ak už táto téma bola niekde v diskusí, v hľadaní mi to nenašlo :-}


14.04.2020 15:07

Re: Palivová hadička pre E10 benzín

Dudun
 Edvenčr 

Re: Rylan:

Ahoj, skus toto:
PETROTEC SAE 30R9 - vnutro viton, vonkajsok Chlorovaný polyetylen alebo
PETROTEC SAE 30R10 - vnutro i vonkajsok viton, do nadrzi (neviem do akej miery je viton vhodny do vonkajsieho prostredia)

Gumove casti v mojej 6 rocnej moto boli z NBR a zrele na vymenu kedze biozlozky v benzine ich pekne nacali.

Skus tuna, mozno maju i inde.
fluid-flex.sk/index.php/produkt/petrotec-sae-30r9...

Daj vediet ci si pochodil (mas to cez okres :-) ).


14.04.2020 15:44

Re: Palivová hadička pre E10 benzín

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Na hadicky benzinove a liehobenzinove zmesi, je idealne pouzit PTFE hadicky, pripadne mylarove hadicky, pre tlakove pouzitie FI, samozrejme z nerez opletom.
Nerez opletane hadicky vyzeraju pekne, su tvrde a praca snimi je hnusna, lebo ked sa nepouzivaju krimpovacie spojky a podobne, konce opletu pichaju do prstov.
Na upevnenie a utesnenie sa pouzivaju hadicove opasky, svorky, na vybrany priemer, ktore sa daju kupit tam, kde maju aj tie hadicky. V Bratislave napriklad Gumex.
Inak sa da urobit vedenie palivove aj z makkych mylarovych hadic, ktore su urcene pre vzduch. rozvody, tieto odolavaju nielen liehu a benzinu, ale aj glycerinu, acetonu a podobnemu.
Tie gumove hadice z vitonovou vystelkou su podla mna drahsie, ako tie teflonove opletane, vysledok bude ale rovnaky. Opat treba zabezpecit dobre hadicove spony a opasky, lebo ak sa palivo dostane na povrch, vonkajsi obal nabobtnava a makne. Teda ak sa robia prepojenia vnutri nadrze, napriklad od cerpadla do filtru paliva a pod. je to na houno, lebo cela zanorena hadica nabobtnava a vnutorny obal vitonovy, neudrzi tlak a praskne.
Co sa tyka palivovych vedeni bez zvyseneho tlaku, teda samospady na moto a pod. sa pouzivaju PVC hadicky, obalene PUR ktore nezvyknu tvrdnut liehobenzinoch. Tazko sa zhanaju, dodaval ich napr, lycming pre motory letecke.




Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80095 | Včera: 239131