|
No a teraz to uz startuje, alebo stale nie?
Potom musis pokracovat v odhalovani chyby.
Ak ten solenoid funguje, teda je spina, preveris to tak, ze..
Skontrolujes ukostrenie, teda vodic, ktory ide na kostru, od cievky solenoidu.
Skontrolujes ci ide + napajanie od tlacitka starteru na rajdach.
Na to potrebujes ziarovku z dvoma drotmi, alebo skusacku ziarovkovu.
Postup merania. Kontrola kostry.
NA + bateerie pripojis jeden kontakt ziarovkovej skusacky, skusis pripojit na - baterie, ci svieti. Potom tym hrotom ziarovkovej skusacky, alebo kablikom, sa pripojujes na miesto, kde je svorka, alebo faston, co ide na kostru od tho solenoidu. Ak je to v poriadku, kostra je v poriadku, ziarovka svieti.
Kontrola ACC +
Pripojis svorku skusacky na - baterie, kontrolujes + batt, po spinacku, pripojis spinacku, zapnes ju do polohy "ON" , skontrolujes ci svietia svetla, parkovacky, pripojis ziarovku na konektor, alebo faston, kde prichadza, na solenoid alebo predpokladas, ze bude prichadzat + od tlacitka starteru, stlacas tlacitko startera a malo by ak je vsetko v poriadku, zasvietit pri stlacenom tlacitku ziarovka skusacky.
Na tom solenoide startera obvykle byva konektor a jedna poistka, nazyva sa "Main Fuse" alebo aj "Generator fuse"
Ta poistka isti privod od regulatora, do baterie, vyuziva kus hrubeho kabla, co ide od + baterie do toho solenoidu. ak je na solenoide konektor, obvykle ma 3 vodice, kam ide vytup + od regulatora, cez poistku, na + baterie. Potom je tam kostra, pre cievku solenoidu, dalej privod +, od tlacitka starteru.
Niektore moto, maju na solenoide dve poistky, okrem teda main fuse, maju este aj ACC/B+ poistku, ktora isti privod do spinacky. Nieje to ale bezne a obvykle najma nie u JA moto, tam totiz byva zvlast poistkova skrinka.
Niektore moto maju zvlast istene prepinace na rajdach, ako ovladace svetelne, blinkrove, tak aj spinac pre beh motora /napajanie zapalovania/ ktore ide cez spinaci klucik zvlast, pripadne z tohoto je napajany aj + pre tlacitko startu, ktore ide do solenoidu.
Ak starter toci, po stlaceni talcitka, ale nedava iskru, nespusti sa cerpadlo, alebo co ja viem nezapne RJ, treba hladat chybu v poistke, alebo spinacke, pripadne v tom tlacitko-prepinaci na rajdach.
Mozne priciny su bud teda blby kontakt v poistke, ohoblovany kontakt v spinacke, alebo zahnite tlacitko a prepinac na rajdach. Dalsie hnusne zavady su zlomeny vodic v kablovom zvazku, medzi rajdami a hlavnym kablovym zvazkom, pripadne vyzihany konektor medzi spinackou a hlavnym kablovym zvazkom, vyzihany konektor v tom solenoide atd..
Opat nepotrebujes na vsetku kontrolu ziaden multimeter, staci ziarovkova, ale spolahliva skusacka, pripadne spendlik, ak potrebujes skontrolovat po trase nejaky kabel a nevies sa dostat na pin konektoru.
|