Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Babetta 210 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBabetta 210 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

05.04.2020 11:43

Babetta 210

sism000
 Veteránista 

Ikona

Ahojte.
Ak by ste mi niekto vedeli poradiť, bol by som rád [dobre]
Mám doma potvoru babetta 210
Ked sa ohreje prestane ísť.
Motor vynecháva, nejde do otacok, nemá žiaden výkon a keď zhasne už nenastartuje.
Za studena ide 5min. Celkom dobre.
Karburátor origo.
Pretriskovany pretesneny, nastavený plavak a karbec nastavený do základného nastavenia. (neviem ako išla pred tým. Babettu som dostal v 2 bednickach)
Sviečka červená.
Skusane aj n15c aj n 17c brisky
Vymenené gufera kľuky, vycisteny výfuk,
Nastavený predzápal.
Vycisteny nadrzovy ventil.
Tlaky má valec s piestnou sadou skúšaný na druhej babette a tá šla ako mala.
Keď je ohriata, od valca akoby klepala /strieľala. (po pridaní plynu)
Už neviem fakt čo sa jej nepáči ????‍♂️????‍♂️
Tyristor nerobieval hlúposti u babiet :-) ?
Diky za rady [dobre]


05.04.2020 11:59

Re: Babetta 210

JanciXX
 Turista 

Ikona

Skús vymeniť ten tyristor. Na mojej som ich vymenil asi 4 za 2 roky a diagnóza bola podobná ako píšeš.


05.04.2020 14:19

Re: Babetta 210

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Jedna vec, zvykla uribit galibu a to su cievky.
Zberacie cievky, ak svetlo svieti, su asi ok.
Treba kuknut hlavne cievku impulnu, ktora snima na jednu otacku impulz, pre zapalenie, pripadne skontrolovat napatie na cievke zberacej, pre JTZ, alebo tranzimo.
Velmi dolezite, je mat spravnu vzdialenost polovych nadstavcov cievok, od rotora z magnetmi.
ak je vylajbane lozisko na kluke a kluka ma volu, staci velmi mala, magneto plave a meni sa vzdialenost medzi polovymi nadstavcami, zvykne to robit potom psie kusy.
ale nieje to tak citlive na kvalitu loziska, ako kedysi kladivkove zapalka.
Znesie to vela.
Nastavenie vzdialenosti, sa da urobit na kolene jednoducho.
Cievky nesmu driet o povrch magneto rotora. Vzdialenost optimalna, bola okolo 0,3-0,4mm
Nastavuje sa to tak, ze sa medzi povolene polove nastavce cievok a magnetorotor, stcia pasiky z plechovky napr, od kokakoly, konkretne asi 4 kusky pod kazdy polovy nastavec. Ak mas napr. PET flasu, ktora ma hrubku materialu okolo 0,35mm /staci zmerat suplerou/ odstrihni pasik, urob jeden zavit a zastrc ho pod povolene cievky, na obvod magenta. Cievky dotiahni, pasik vyber a malo by to byt ok.
Nezabudni na to, ze na ovalnych dierach, je mozne trocha posunut aj predstih.
Ak nemas stroboskop, da sa to nastavit "na kolene" podla pocitu, priblizne. Povolis, strcis pasik, posunies, pritiahnes, prevezes sa, povolis, strcis pasik, posunies, pritiahnes, povozis sa....
Na to "ladenie" postacuje mat zo sebou sroubovak.

Castokrat je chyba vo fajke, alebo nevhodnom zapalovacom kabli.
Tranzimo a JTZ /jednotka tyristoroveho zapalovania/ bola konstrukcne urobena tak, ze kabel VN zapalovaci, musi byt medeny, fajka bezrezistorova. Inak sa moze stat, ze ak sa zahadze sviecka, alebo zohreje, prestane davat iskru.

Ak je tam fajka z rezistorom, castokrat su tazke starty, pri zahadzanej sviecke.
Fajku je dobre dat vodotesnu, lebo to zapalovanie je citlive na "zarosenie" kabla.
Dalsia somarina, ktora sa vyskytovala po domacich bastleniciach, su zapalovacie cievky, ktore boli oddelene od JTZ, tieto museli byt pre "CDI" teda 4V, nie 6, alebo 12V, pre jawy a CZ z dynamobateriovym zapalovanim.

Dnes jednoduchsie, je si zohnat JTZ zo zabudovanou zapalovacou cievkou, vyhoveju aj zapalovacie moduly zo skutrov 2t.


08.04.2020 22:23

Re: Babetta 210

sism000
 Veteránista 

Ikona

Re: Merlin00:
Takže.
Povenoval som sa jej zasa.
Cievky nastavene 0,4mm od rotora.
Nový tyristor, nový kábel a fajka nová bezrezistorova
Indukcna je 4voltova
Ložiská na kluke vôľu nemajú.
Ešte som vymenil rozbehovy bubon(mal drážkou od Gufera)
Nanovo klukove Gufera 3ks + nová piestna sada.
Zistil som že podfukovala hlava - zabrusena - ok
Jazda po dvore OK
Jak som s ňou vybehol von a bola v otáčkach dlhšie ako pár sekúnd zas ako by sa zachlastala /začalo vynechavat zapaľovanie /začala sa dusiť a zdochla.....
Sviecka pekná červená [dobre]
Diky


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (08.04.2020 22:24)


09.04.2020 8:53

Re: Babetta 210

johnyke
 Turista 

Čo benzín? Tečie ako má? Skontroluj gumičku v kohútiku, či nie je spuchnutá, skontroluj ihlový ventil v karburátore, trysky, polohu a zaistenie ihly....


09.04.2020 12:17

Re: Babetta 210

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tak ma napada, skontroluj este kabel, co ide ku zdochynaciemu tlacitku, ci nieje niekde predraty a nema zvod na kostru, alebo ci v tlacitku, nieje nejaka spona, alebo hrdza.
Tam je este mozny problem, ak nie, tak netusim.
Alebos kus ten kabel od chcipaku odpojit od JTZ, mozno ma uz sprdkavenu izolaciu a robi to zvod kapacitne.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118251 | Včera: 123683