Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Benzin E10 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBenzin E10 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
14.03.2020 23:32

Benzin E10

miky51
 Čoprák 

Zdravim chcel by som radu ohladom starsich motoriek ako zvladaju ten novy benzim E10 ? Nici ich to taktiez ako auta ?


15.03.2020 0:11

Re: Benzin E10

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=79498


15.03.2020 1:32

Re: Benzin E10

Biri
 Veteránista 

Ikona

Nazdar, máš na mysli tú MZ-tu?
Lebo v prípade dvojtaktoch(starších) to nie je také dramatické.


15.03.2020 10:45

Re: Benzin E10

miky51
 Čoprák 

Re: Biri: ahoj no nie mam na mysli Yamaha TDM 850


15.03.2020 23:06

Re: Benzin E10

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: miky51:
Aj keď neskoršie, ale napíšem čo neviem.
Vlastne nikde som sa ani ja nedočítal, v čom spočíva podstata ničenia motorov týmto benzínom.
Jediným, zatiaľ aj u mňa potvrdeným problémom je tvrdnutie gumených častí, to je benzínová hadička, plus tá gumená vložka vo vnútri kohútika (Jawa) vyzerá ako gombík.
Hadička stratila pružnosť (tá priesvitná), zostala ako keby z bakelitu. Vymenil som za čiernu, gumenú, na nej zostali hm, ako povedať, pľuzgiere, voľakde mám aj fotku, teraz sa mi nechce s tým babrať. To tesnenie sa rozmrvil ako tvaroh.
A to všetko ešte s E5 benzínom.
S Hondou ešte neviem, lebo stále spí zimný spánok, s plným žalúdkom (údajne)101 oktánovým benzínom, stále E5. Tam ale už som dal hadičku, ktorá (tiež údajne) je E kompatibilná.
No a teraz k otázke:
Počul som, čítal som, vraveli atď že práve lieh v benzíne reaguje s niektorými kovovými komponentmi v motore, skôr s ľahkými kovmi, alebo niektorými tesneniami a je to tam.
Žijeme rýchlu dobu, v rozhlase v TV, hlásateľky chrlia informácie, nič sa poriadne nevysvetlí, všetko rýchlo-rýchlo, hlavne držať ľudí v napätí, nebudú rozoberať dlhodobé chemické reakcie prebiehajúce za vysokých teplôt vo vnútri motora, jednoducho povedia: poškodzuje niektoré staršie motory, čil buď múdry, ak sa ti nepáči, kúp si nový.


16.03.2020 10:44

Re: Benzin E10

Nagel
 Kávičkár 

Ikona

TDM je pomerne stará motorka. Vo všeobecnosti je pri týchto starých strojoch jeden fatálny problém, a to ak majú membránový karburátor. E10 tú membránu rozleptá. Jediné dostupné riešenie je tankovať benzín 100+ oktánový, ten je stále E5. Či je to E5 alebo E10, je napísané na tankovacom stojane, resp. pištoli.


16.03.2020 19:54

Re: Benzin E10

benzinova hadicka ? v autach je uz davno plastove potrubie a inak doteraz bol v litri jeden stamprilik biozlozky teraz su dva stamprliky aky je v tom rozdiel ? :-D


16.03.2020 19:57

Re: Benzin E10

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Pirrates: rozdiel je presne jeden štamperlik... 8-)


16.03.2020 20:21

Re: Benzin E10

joscu
 Kávičkár 

Re: Pirrates: no ale to plastove potrubie nieje vsade niekde musia byt aj hadicky ;-)


17.03.2020 0:02

Re: Benzin E10

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Tak pozor, nie 2 štamperlíky, ale 2 poldecáky to je 10%, a teda keď natankuješ 10 l "paliva" natankuješ 9 l benzínu a 1 l biozložky.


31.05.2022 13:33

Re: Benzin E10

Biri
 Veteránista 

Ikona

Dobrý deň !
Máme tu pokračovanie:
www.topspeed.sk/novinky/vlada-schvalila-este-vyssi-podi...

"Alkohol podávaný v malých dávkach, neškodí v akomkoľvek množstve !"


31.05.2022 15:32

Re: Benzin E10

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: Biri: 15% obj. etanolu znamena ale iba 11.4% vyhrevnosti.
Takze pri kazdom natankovanom litri tohto E15 paliva, akoby clovek natankoval iba 0.964L cisteho benzinu.
Nevyzera to vela, ale na 50L nadrz E15 clovek najazdi kilometrov ako keby natankoval iba 48.2L cisteho benzinu.
Takze nie len pokazene motory, ale priame okradanie na dojazde.
A to este pridu FFV motory so senzorom mnozstva etanolu v palive, ktore samorzrejme nie je vobec konstantne, kvoli spravnemu nastaveniu predzapalu, to uz starsie auta naozaj odidu do dochodku. Doteraz totiz fungovali auta bez prenastavenia ako na cisty benzin, ale Nemci uz udavaju, ze u novych modelov (neviem ci vsetkych, asi skor u vykonnych motorov) uz bude treba elektroniku prisposobit

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (31.05.2022 15:42)


31.05.2022 17:56

Re: Benzin E10

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja sa pytam ale ine..
Preco nemame v nasej kolonii moznost tankovat benzin E85?
Teda 85% etanolu a 15% NAT 95??
To palivo je danovo zvyhodnene, plati sa spotrebna vysoka dan len za 15% ropnej zlozky benzinu, zvysok je DPH.
Take palivo ma zmysel, moderne stroje zo vstrekovanim nemaju problem a palivo je to dobre, akorat sa neda dlho skladovat v otvorenej nadrzi.


01.06.2022 5:59

Re: Benzin E10

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00:lebo ten vynos z dane populisticka vláda potrebuje rozdelit na socialne baličky.
A druha vec je ci by sa bez dotacii podarilo vypestovat dost kukurice za primeranu cenu na ten etanol.
a mozno by stacilo poucenie z histórie:www.valka.cz/Bi-Bo-Li-a-Dynalkol-t56332
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (01.06.2022 6:04)


01.06.2022 9:40

Re: Benzin E10

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: neviem presne kde je hranica, pri kolko % alkoholu nie je potrebne upravit nastavenie motora, ale hranica je niekde prave tych 15-20% etoh v benzine. Ked je tych % viac uz s tym starsie auta budu mat bez specialneho nastavenia problem (aspon podla toho co som cital).
Navyse spotreba etanolu je minimalne 20% (mozno aj 30%) vyssia ako benzinu, neviem ci by vstrekovanie poskytlo pri plno otvorenom plyne dostatok paliva.
K tomu spalovanie etanolu ako priama konkurencia potravinarskeho priemyslu ma aj moralny problem, uz davno sa na palivo nepouzivaju iba polnohospodarske "prebytky".
A ked bude etanol pouzivany ako palivo, bude aj rovnako zdaneny, su to velke prijmy do statnej kasy a to nemoze jednoducho vypadnut, uz teraz stat velmi prisne kontroluje kazdy vyrobeny liter aj na priemyselne ucely.
Re: RS955i: nie som si isty, ci by tej kukurice bolo dost aj s dotaciami, aj keby sme v autach spalili vsetku kukuricu zo Slovenska.
Pri "inteligencii" nasej vlady zacinam mat podozrenie, ze to E15 prijali preto, leby si myslia, ze tym nahradia chybajucu rusku ropu, od ktorej sa silou-mocou chcu odstrihnut.


01.06.2022 10:32

Re: Benzin E10

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Dottore: Lenze E15 (ani E50 a E85) nie je ziadna "novinka". To len v Europe teraz objavuju Ameriku. Doslova. Kedze v USA s tym zacinali uz koncom 90tych rokov (maju vela kukurice :o) ). Preto vela motoriek vyrobenych za poslednych 20 rokov ktore sa robili aj pre US trh s etanolom nema ziadny problem. Nastavovat predzapal si vie snad kazde vozidlo co ma motor s FI. I ked neviem naco by to bolo v tomto pripade, kedze sa to primarne pouziva na zabranenie detonacnemu spalovaniu. Etanol prave zvysuje "oktanove cislo" benzinu takze detonacne spalovanie nehrozi. Uskalia etanolu v palivovom systeme su niekde uplne inde. Hlavne sa jedna o odolnost plastov, tesneni, korozie niektorych kovovych dielov atd. Koloval tu taky odkaz na clanok na topspeed o zhumplovanom palivovom cerpadle v nejakej "modernej" Lade koli etanolu v benzine. Ukazkovy priklad toho ako je sovietska technika viac ako 20 rokov po zadu >:-) A dalej je samozrejme problem degradacia pri skladovani. Pokial viem, E15 sa da normalne pouzivat v tych istych motoroch co jazdia na E5 a E10. V USA predavane vozidla s rokom vyroby 2007 a neskor by mali vsetky byt schopne jazdit na E15. Mnohe vozidla s r.v. od 2001 boli tiez certifikovane na E15.

FlexFuel FFVs sa odlisuju schopnostou jazdit (aj) na palivo E50 - E85.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118608 | Včera: 126409