Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim chcel by som radu ohladom starsich motoriek ako zvladaju ten novy benzim E10 ? Nici ich to taktiez ako auta ? |
Nazdar, máš na mysli tú MZ-tu? |
Re: miky51: |
TDM je pomerne stará motorka. Vo všeobecnosti je pri týchto starých strojoch jeden fatálny problém, a to ak majú membránový karburátor. E10 tú membránu rozleptá. Jediné dostupné riešenie je tankovať benzín 100+ oktánový, ten je stále E5. Či je to E5 alebo E10, je napísané na tankovacom stojane, resp. pištoli. |
benzinova hadicka ? v autach je uz davno plastove potrubie a inak doteraz bol v litri jeden stamprilik biozlozky teraz su dva stamprliky aky je v tom rozdiel ? |
Re: Pirrates: no ale to plastove potrubie nieje vsade niekde musia byt aj hadicky |
Tak pozor, nie 2 štamperlíky, ale 2 poldecáky to je 10%, a teda keď natankuješ 10 l "paliva" natankuješ 9 l benzínu a 1 l biozložky. |
Dobrý deň ! |
Re: Biri: 15% obj. etanolu znamena ale iba 11.4% vyhrevnosti. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (31.05.2022 15:42) |
Ja sa pytam ale ine.. |
Re: Merlin00:lebo ten vynos z dane populisticka vláda potrebuje rozdelit na socialne baličky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (01.06.2022 6:04) |
Re: Merlin00: neviem presne kde je hranica, pri kolko % alkoholu nie je potrebne upravit nastavenie motora, ale hranica je niekde prave tych 15-20% etoh v benzine. Ked je tych % viac uz s tym starsie auta budu mat bez specialneho nastavenia problem (aspon podla toho co som cital). |
Re: Dottore: Lenze E15 (ani E50 a E85) nie je ziadna "novinka". To len v Europe teraz objavuju Ameriku. Doslova. Kedze v USA s tym zacinali uz koncom 90tych rokov (maju vela kukurice :o) ). Preto vela motoriek vyrobenych za poslednych 20 rokov ktore sa robili aj pre US trh s etanolom nema ziadny problem. Nastavovat predzapal si vie snad kazde vozidlo co ma motor s FI. I ked neviem naco by to bolo v tomto pripade, kedze sa to primarne pouziva na zabranenie detonacnemu spalovaniu. Etanol prave zvysuje "oktanove cislo" benzinu takze detonacne spalovanie nehrozi. Uskalia etanolu v palivovom systeme su niekde uplne inde. Hlavne sa jedna o odolnost plastov, tesneni, korozie niektorych kovovych dielov atd. Koloval tu taky odkaz na clanok na topspeed o zhumplovanom palivovom cerpadle v nejakej "modernej" Lade koli etanolu v benzine. Ukazkovy priklad toho ako je sovietska technika viac ako 20 rokov po zadu A dalej je samozrejme problem degradacia pri skladovani. Pokial viem, E15 sa da normalne pouzivat v tych istych motoroch co jazdia na E5 a E10. V USA predavane vozidla s rokom vyroby 2007 a neskor by mali vsetky byt schopne jazdit na E15. Mnohe vozidla s r.v. od 2001 boli tiez certifikovane na E15. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118608 | Včera: 126409