Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Colortune pouzival to niekto? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuColortune pouzival to niekto? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

01.12.2019 16:06

Colortune pouzival to niekto?

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Tem na colortune tu je viacero. No bez vyjadrenia, ci to niekto z vas aj realne skusal a nieco nastavil. Je tu niekto s pozitivnou skusenostou?


01.12.2019 17:28

Re: Colortune pouzival to niekto?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pouzival a aj nastavil.
Ale aj nenastavil, ak bol problem v motore iny.
Problem je, ze treba vediet velmi presne, ako nastavit karburator.
Podmienka spravneho a synchronneho nastavenia horenia vo viacvalcovom motore, je mat v perfektnom stave ventily, aj kompresiu, kruzky, vycistene karburatory a presne nastavene a najma rovnako nastavene hladiny v plavakovych komorach, supatka musia na rovnotlakych karburatoroch chodit presne a nesmu drhnut, membrany nesmu byt popraskane a stvrdnute, pruziny nerovnako vytahane, alebo rozne. Musi byt cista aj sustava kanalikov podtlakovych v kazdom karburatore, najma pod emulznou trubicou a tryskou, musi byt cisto, inak sa nepodari za boha nastavit rovnake horenie vo valcoch.
Cokolvek vyssie uvedene, ak je v neporiadku, nebude sa dat nastavit horenie rovnake na vsetkych valcoch.
ale aspon bude vidno, aky velky kompromis nastavenia je mozne jazdit aj bez predosleho colortuningu.

Taktiez musia byt v poriadku ihlove ventily stelovacie a najma tesniace O-kruzky na stelovakoch bohatosti zmesi.

Nesmie byt netesnost na plunzroch syticov, musia 100% uzavriet privod benzinu, do syticoveho okruhu.
Musia byt tiez nastavene synchronne podtlaky, dost presne, inak sa nepodari dobre nastavit subeh.
Potom ak je vsetko v poriadku, pomocou sroubu bohatosti zmesi, sa nastavi, podla farebnej skaly od bunsenovej modrej, po tehlovu, alebo pri prudkom pridani plynu na oranzovu.
Pri uplnej deceleracii, /zavreti plynu/ spravne nastaveny rovnotlaky karburator, by mal vo valcoch doslova pri klesajucich otackach az po uroven volnobehu, doslova zhasnut.
Pre rychlejsiu pracu /inak je to drbacka na dlho/ je dobre mat tolko colortune sviecok, kolko valcov ma motor.

Kedysi sa tie colortune sviecky vyrabali aj na kolene, ale ta doba je davno prec.
Z klasickej zapalovacej sviecky, sa vylupal izolator vysustrulilo sa lozko na sklenenu vlozku, ta sa vyrabala vrtanim a obrusovanim varneho skla. elektroda sa vyrabala z wolframoveho drotu, ktory sa tmelil do dierky v skle.
Moc dlho to nevydrzalo, ale pomahalo.

Dnes sa to da kupit, nieje to drahe, ale myslim si, ze vymreli ludia, co stym vedia robit.
Navyse ako pisem vyssie, houno nastavis, ak nemas v poriadku vsetko okolo, teda ventily, kompresiu, karburator, sacie priruby atd.
Ale postupne prides na to, kde mas vsade problem, co ale obvykle na domaservis a cas nieje narocne, ale v servise sa stym nikto zaoberat nebude.
Najma kalibrovanim trysiek napr. styroch karburatorov, na dosiahnutie nirvany.
Nastavenie bohatosti zmesi, sroubom je asi tak prva zakladna faza. U starsich motorov, ktore maju daco za sebou, je colortune skor taky zobrazovac kompromisu, nemoznosti nastavenia.

Tie sviecky sa nemsu pouzivat dlho, inak sklo praskne.
Dolezite je pracovat v sere, alebo tme, inak prd vidno, na ten spalovaci proces, najma ta bunsenova modra, je vidiet blbo.
Pozri obrázok

Problem je, castokrat pristup ku nastavovacim sroubom bohatosti zmesi, napriklad taka honda magna a podobne zazraky, kde sa tie karburatory umistnili, ako sa umiestnili, si vyziada aj vyrobit si specialny sroubovak, na ohybnom lanku, inak popalene prsty, nedosiahnu ziaden vatsi uzitok a nastavovanie je akorat k zlosti.


01.12.2019 17:34

Re: Colortune pouzival to niekto?

Stako
 Turista 

Re: dasto: Re: dasto: Ano skusal aj nastavil (ale bez lambda sondy si to len mozem mysliet), konkretne som tym nastavoval XRV 750, XJR 1200, GSX-R 750. Ako vsetko chce to prax, a nevzdat sa hned pri prvom nezdare, lebo to nie take jednoduche ako to vyzera na obrazkoch ktore je mozno vidiet na internete. Napr. tie farby nie su take pekne jasne ako na reklamnych obrazkoch, v skutocnosti je to treba robit najlepsie v tmavom priestore, v takmer uplnej tme (nebrat doslovne). Pripravit si kopu casu, a aktivne chladenie motora lebo to nejaku dobu trva, o dopalenych prstoch ani nehovorim (samozrejme zalezi od sikovnosti jedinca a manipulacneho priestotu pri vyberani sviecky). Najdenie spravneho nastavenia nie je take jednoduche a treba okrem zraku aj pozorne pocuvat motor (vycistene karburatory a nastavene ventily su samozrejmost). Najma pri CV karburatoroch je zmena farby horenia takmer nebadatelna, az skoro pri uplnom zavreti skrutky pre nastavenie bohatosti zmesi badat ako mizne modry odtien a naopak az skoro pri uplnom povoleni skrutky je mozne pozorovat silno oranzovu farbu, takze hladanie idealu je problem (preto to chce tu tmu, cas a pocuvat motor). Ale da sa to.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 237309 | Včera: 205889