Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
zdravím.. toto bude dlhý príspevok, ale prikladám sem link na svoj google drive, kde je ešte komunikácia, kde si to môžete prečítať na vlastné oči.. plus spravím ešte príspevok, kde bude výcuc Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (19.09.2019 9:20) |
Uhum! |
Re: Biri: to sme tiež riešili osobne a je to tam asi aj spomenuté. MOZNO len blbá náhoda. Ale potom sa ukáže, kto je HARAKTER BELA a kto si za prácou stojí a vezme to na triko firmy, alebo aspon vráti peniaze za robotu späť. Riešil som toto ešte s jedným servisom, kde mi povedali, že keby klakne nimi robený motor do 1500 km, berú to na seba. bez debaty.. len netlakovali hlavy, tak som to tam nedal. tam neodišiel závit zvonku na motore, alebo konektor. Tam odišlo niečo vnútri, niečo k čomu ja som bol najbližšie cez pol motora. Niečo, čo ja som nemohol ani v najmenšom ovyplyvnit. Len jeden z nás to držal v ruke, len jeden z nás to premeriaval, doťahoval, skladal, nahadzoval spátky. Ale jeden z nás to posral tmavšou sviečkou a ten druhý to predsa MUSEL spraviť dobre, LEBO TAK HOVORI. |
on robil Matovu 1190 pred zadretim, alebo po? |
Raz som dal zrepasovat vacku. Nie ku karolovi. A tiez vydrzala asi 1000km. Poucil som sa na vlastnej chybe, ze niektore veci repasovat nema zmysel. |
Re: janoval: bolo to tam polené, premerané, skontrolované a zložené na kompletku. takže si to pochopil inak ako ja som to písal.. nerobil sa vrch, požiadavka bola spravit všetko, čo s tým mohlo byt v neporiadku. Nikasil nebolo treba robit, bolo to tak na konci tolerancie.. |
Uvádzaš komunikáciu až po zadretí motorky. Predmetom opravy bolo zrejme odstránenie dymenia a nie GO motora. Vymeniť všetky opotrebované súčiastky na 10 ročnom vydojenom motore by stálo viac, ako nový motor a to si asi nechcel. |
Možna príčina z mojej davnej skusenosti - keďže ti zomlelo šalku znamena , že ti tam z klukovky nešiel olej - príčina zanesený kanalik na klukovke, v mojom prípade to bol špak od cigarety !!! - ale to bolo na motore z auta. |
Kolko to ma celkovo najazdene? Historia stroja je znama? |
Heeeej !!! |
" išiel? že nevydával čudné zvuky? " a to ti u KTM neprislo divne, ze to nehrkoce? sorry, musel som |
motul 7100 10W60.. si kuknite špecifikácie. ešte samotrní motuláci píšu, že je to pre europske dvojvalce robené. kanaliky v kluke majú tak 2mm priemer. že ucpané neboli. a keby boli, ja som motor neskladal. ani to čerpadlo. ja som tam len napojil hadičku s olejom a zjavne tam olej šiel, ked nepovolili hlavy, ktoré to maže až za klukou.. |
ChesterTT , rýchlo sa ospravedlň členovi zeleno , lebo v tomto smere budeš za ..uja . |
Vidím, že sa ti môj príspevok veľmi nepáčil, ináč práve kvôli takýmto siláckym odpovediam som v r. 2008 prestal radiť v motoporadni. |
Re: brazel: ja nestalkujem ľudí na xy forach. tu je za 22 ročného jawáka.. a má aj také prihoreté reči. Ja viem vymenit spojku, ja viem vymenit sviečku, reťazovú sadu, stator, regler, kartre, veci z karosérie, viem ten motor vybrat a nahodiť. ale polit to neviem. a kedže to neviem, dal som to niekomu, kto povedal, že to zloží a že to pôjde. a aj som mu za to zaplatil kolko si vypýtal. KDE SOM V TOMTO SPRAVIL JA CHYBU, že sa tu na mne ide niekto vozit? |
Re: ChesterTT: Česťo nehnevaj sa ale kopeš tu okolo seba ako zmyslov zbavený a urážaš ľudí čo ti chceli poradiť? zeleno, janoval, Biri? Sa trochu uvedom... |
chester, ber vecne co ti napisem, bud rad ze za 530e sa ti tak vaznej opravi niekto chytil! a vysledoj je pri ciastocnych opravach vzdy loteria, karol nerobi bezny servis! a to si vaz! reinkarnovat taketo zavady chce davku odvahy,nic v zlom! nebud smutny,posetri a skus to pomaly dat do cajku,sam potom uvidis ze to fakt nie je sranda, pozri si zahranicne fora,aky je pristup v takejto rozsiahlej zavade,tam sa meni vsetko!!! z principu!!! |
Napísal som len, že uvádzaš komunikáciu až po zadretí motorky, kde nie je uvedené, čo si si vlastne objednal. To, že tu vyplakávaš, nikomu v motoporadni nepomôže, môžeš to dať kľudne |
Ako píše brazel servis na xt,xl,dr piest a krúžky na mojej xt 600 po vybruse mali životnosť 1000 km takže ani po 15.rokoch sa tam nič nezmenilo |
ChesterTT , neviem , čo to je stalkovať , ale viem , kto je zeleno , tak som jeho meno vložil do gúgla a sem posunul link na ľahšie vysvetlenie a pochopenie . |
brazel , mohol si dať aj tento forum.ubuntu.cz/index.php?action=profile;u=36792;area=s... |
Aj do toho vŕtaš ? |
Re: Awia: a ostatní.. iné vačky, iné ojnice, hlavy a kluka je to oproti klasickému SD. jasné, že ten motor je tak, ako vyliezol z fabriky. ja som spomínal úpravy a obmeny, ktoré robili inžinieri v KTM, ked z obyčajného SD robili eRko.. takže do eRka nepasujú diely z normálneho SD.. a ja že o tom budeš mat trochu prehlad, ked máš v košickej KTM "prechodný pobyt" |
Re: miros139: takže.. bolo tam treba zabrúsit hlavu a vymenit rolničku na vidličke v prevodovke za 2,5 eura - origo KTM cena za ND. a zložiť to späť. čo z toho, čo som tu teraz napísal (a bolo tomu LEN to, s klukou to nemalo nič, ked som to tam niesol) musí robiť špecializovaný brutálne dobrý servis.. počúvam.. |
toto je presne prípad keď zákazník je múdrejší ako mechanik. Upravené 1 krát. Naposledy upravil sakosato (20.09.2019 0:04) |
s poruchou motora a prevodovky sa VZDY chodi do autorizovaneho servisu ked uz pre nic ine tak koli zaruke a nie kdejakym kutilom domacim bez zmluvy bez zaruky |
Re: ChesterTT: To prirovnanie k chirurgickemu zakroku,máš recht!Mna by to teda nasralo! |
Re: Pirrates: Re: RS955i: chlapi.. autorizovaný servis dobre.. pobavili ste ma väčšina z týchto servisov ponúka plat, za ktorý skúsený mechanik robit nepôjde, lebo si viac zarobí za tri víkendy na fuškách.. ked som bol v autorizovanom servise KTM ešte v petržalke, tak mi tam NEVEDELI VYMENIT OLEJ!! |
chester_ chapem,na porovnanie, ja poviem moju skusenost a moj pohlad,karola poznam osobne, zacinal som ako chlapec bez penazi,prvu motorku mam od Kaja Cz250 upraveny motor,isla ako drak,splacal som ju brigadne, dalsiu dr650rse po kupe klakla hlava,neskor kluka vybrus,kajo mi zvaral vahadla,robil vybrus,repasoval ojnicu,motorka potom jazdila v europe dialnice,albansko,zvaznice,motokrosove drahy, cca 60-70.000 km po kajovej generalke,a to som mal kusovo vyrabany piest a puzdrenu ojnicu,zvarane vahadla,gufera z micubisi na ventiloch,piestne kruzky z ducata! ale suhlasil som, kajo ma upozornoval na riziko..prijal som podmienky,vyslo to ale mohlo to prdnut...stastny novy majitel asi jazdi do dnes.. |
Re: ChesterTT: Za to prirovnanie s chirurgiou (súhlas takisto s autorizovanými servismi a takisto mnohými neautorizovanymi, v súčasnosti to nie sú mechanici ale menici suciastok). Nepoznám osobne ani teba a ani Karola. Ale..... tak ako v chirurgii sa môže stať (ver tomu ze aj najlepší chirurgovia majú za sebou operácie s nie šťastným koncom) že pri rutinnej operácii sa pacient viac nepreberie, alebo komplikácie a smrť nastane neskôr, niekedy aj v čase keď si všetci myslia ze všetko je v poriadku, tak isto to mohol byť prípad tvojho motora. Karol mohol urobiť čo vedel a ako sa dalo, ale ako to už v živote chodi... SHIT HAPPENS . |
Re: RadoR6: "menici suciastok" v autorizovanych servisoch. A divis sa im? Pri cene prace 40E na hodinu, z toho treba zaplatit statu, elektriku v dielni, prenajom budovy, kvalitne naradie, mzdu mechanikovi, a boh vie co este... A mas v tom este zaruku, ze ked spravia nieco zle (ano, kazdemu sa to moze stat, aj mne sa obcas zadari), tak ti to vyriesia zadarmo. Cize platis 0E na hodinu. |
Sako Sato to už naznačil, že motor mohol chvíľu bežať bez oleja, teda trocha teórie: |
Po takmer piatich mesiacoch, co ti motor lezal v garazi, nebolo na loziskach kluky ani troska oleja. To chcelo poriadne premysliet, ako ten motor ozivit. |
podla mňa si kúpil čierneho Petra ,,,nemohol si to vediet,lebo do vnutra motora nieje vidiet |
Ešte ma napadlo, či bol správne naplnený a odvzdušnený chladiaci systém postimg.cc/vDcVtmwj |
Re: RadoR6: jeden z mála, čo to vidí ako ja. posralo sa? no kua, stáva sa.. tak som k tomu pristupoval aj ja od začiatku. ale firma by mohla mat na takéto prípady vyčlenené nejaké peniaze. predsa sa ich tam točí viac ako u mna v penaženke. ked ti doktor posere koleno, tak si myslíš, že by si si druhu operáciu zase hradil zo svojho? alebo by sa ťa snažili ukludniť, odškodniť a dať čo najrýchlejšie a najlepšie do poriadku? Lebo tá motorka nemá ako zomrieť. sú to kusy železa, ocele, hliníka a plastu.. všetko sa dá vymeniť.. nemá dušu.. |
U kvalifikacie "vymienač" sa pozastavme... |
chester,ok tak skus a daj nam vediet ked najdes mechanika co ti motor rad a ochotne zlozi,a skus aj ktm,napr zubor,alebo kludne aj v rakusku,daj info mna to zaujima ako fandu,tvoj pribeh je smutny,myslim ze si pochybil uz pri kupe,zial stava sa,aj mne sa tak podarilo..nasere,drzim palce,ale ta oprava je loteria 50/50 |
Chester, netreba porovnávať výmenu oleja, kde zostane v motore 3 deci starého oleja a oživenie zloženého surového motora, čo bežný používateľ ani nežažije, lebo už v obchode je v motore olej od výrobcu. |
p.s. kup motor ci buracku a prehod,nic lacnejsie asi nevymyslis |
Re: janoval: nemal som na mysli len Slovensko. Menici sú v súčasnosti prevažne vsade. Raz som čítal v jednej autoporadni o prípade keď mal niekto problém s automatickou prevodovkou na Mercedes triedy A. Autorizovaný servis povedal ze to potrebuje novú prevodovku, cena okolo neviem teraz ci 6 alebo 8000 libier, tzn. likvidačné cena pre to auto. Majiteľovi poradila autoporadna nejakého špecialistu na opravy automatov. Prevodovka bola znova spojazdnena, cena za opravu 450 libier. Nemohol s takýmto návrhom, alebo opravou prísť aj Mercedes? Samozrejme ze mohol. Ale predať zákazníkovi celu prevodovku namiesto opravy je ľahšie, rýchlejšie a ziskovejsie. |
chlapi.. autorizovaný servis dobre.. pobavili ste ma väčšina z týchto servisov ponúka plat, za ktorý skúsený mechanik robit nepôjde, lebo si viac zarobí za tri víkendy na fuškách.. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Pirrates (21.09.2019 0:14) |
pirates- vies ono je aj problem v tom,ze vsetci vedia dopredu co motoru je a staci vymenit len toto..ak chces mat ustotu,treba prezriet vsetko co na seba nadvazuje |
Re: miros139: Re: miros139: |
8814- nam na bigovi utrhlo saci ventil,jazdil bez benzin cerpadla,odhad v istom rezime nizka hladina v karb chudobna znes prehriatie sacich ventilov utrhnutie,museli ist nove sedla,nehomogenitou materialu hlavy pri pokuse nalisovat nadrozmerne voditka neslo dat do povodnej osi otvor pre voditko,tak sa kupila nova teda jazdena hlava,kajo robil vybrus,ja som to kompletoval,hlava piestna sada vybrus,myslim rozvodka,a zabrusenie ventilov myslym ze to bolocca.. moja 650 stala 350e cca,repas ojnica,kajov kusovy vyrabany piest,vymena gufier spolu viem ze dakych 10.000 sk,masiny obe isli bez problemov.big ma uz dnes na moje naliehanie aftermarket benz cerpadlo..sepoce,kluka povodna,bola este capy zazvarane,loziska orig ak to ma teraz 150.000 tak je dobre,chapes?... Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (21.09.2019 11:27) |
p.s.preboha aby si niekto nemyslel ze sa niekoho zastavam, ale pri hrackach ako ktm,resp. tunene,prerabane,skladane motory,treba mat financnu rezervu,je to riziko,neraz som mal motor rozlozeny aj rok aj viac,kym som nazbieral chut a peniaze si to skladat, samotni konstrukteri ani nerataju pri vyvoji ze by sa niektore veci mali nie menit ale repasovat...ze je to pre slovaka drahe,s tym sa vo vyvoji KTM nerata! ani inde... |
Re: miros139: |
Ani som to celé nedocital. Zo začiatku to bolo ako pilot nejakého seriálu, ale potom sa už scenáre jednotlivých častí začali opakovať. |
súd? za prvú konzultáciu právnika mám "zarobených dalších 500,-- |
Re: egres2: a pribudne tu nová téma: - " kedy spoznáš dobrého právnika " |
najsamlepsi pravnik je predsa Lizpic |
zaujimave. |
Re: egres2: síce má firmu so všetkými náležitosťami.. no nemám bloček. a ako som už písal, on povie, že som tam nalial raciol po pol hodine bežania motora na sucho a ja poviem že som to celé zložil, naplnil olejovú vanu olejom, ktorý potom cez hadičku steká rovno k čerpadlu a štartoval som to o hodinu a volačo, lebo šak ešte tam treba dať nejaké dekle, kolesá, a podobne. nalial som tam tie tri litre či kolko ktm hovorí, po čase preštartoval, nech sa premaže, cucne si a potom olej dolial podla rysky a manuálu. Tiež neviem čo sa tu točí o odvzdušnovacích šroboch na chladení, tam sa musí motorka zdvihnúť pol metra do vzduchu na predku, aby všetky bublinky z pumpy a okolia išli do chladiča. ten sa potom odvzdušní a doleje. ale pri tomto všetkom pri mne nestál notár ani odborník, ktorý by to na súde dosvedčil. bol pri mne max bratranec, ktorý je tiež motorkár a vyučený strojár.. čiže je to slovo proti slovu. |
chester: |
Re: egres2: nedal.. v rodine sa teraz niečo rieši a právnička zobrala pri prvom sedení 997 euro prosím pekne.. no a ja sa nebudem naťahovať s niekým po súdoch, ked viem, že nemám dôkaz ani na to, že sme sa niekedy videli.. |
Dobry pravnik v Bratislave stoji 100 bez dph na hodinu. Hovorim o dobrych pravnikoch, ktory rozumeju o co ide ked im nieco vysvetlujes, vedia si spojit suvislosti a stavat na tom tvoj pripad. |
Re: ChesterTT: tie tri eura do litra bola zlava? |
Re: ChesterTT: Je škoda, že to dopadlo zadretím ojnice motora, no obviniť z toho jednoznačne mechanika by som si ja nedovolil. Nedodržal si niekoľko zásad pri oživovaní motora, ktoré nazývaš "točením o ..." |
Re: zeleno: KTM salky aretuje alebo drzia len pnutim? |
Re: sakosato: bavime sa o situacii, ked bol motor von a poleny, cize uplne bez oleja, alebo bavime sa aj o normalnej vymene oleja, ked v motore zostava cca pol litra a motor bol bez oleja par minut? |
...si spominam, par rokov do zadu tu niekto riesil, ze ked vypusti olej z motorky, ze ju potom este prestartuje, aby vytieklo viac... |
Re: matus: moze sa stat aj pri beznej vymene. Su postupy ako tomu predchadzat a riesit to. Len to treba vediet |
Po vypustení oleja je stále dostatočný film na trecích plochách aby prežil naštartovanie po výmene. |
Re: sakosato: Aretáciou som myslel tie výstupky na krajoch, ako na každom aute. Drží to hlavne doboku, ale aj proti pootočeniu. |
Re: egres2: Upravené 1 krát. Naposledy upravil sakosato (24.09.2019 16:12) |
Ak som dobre pochopil prvý príspevok, tak : |
bolo by dobre ,keby sa k tomu vyjadril aj Karol1,,,,,,,velmi ma zaujima jeho nazor na tento problém |
Re: tryskac: po pol roku od montaze tam ziadny olej na loziskach nebol. |
Re: sakosato: ten motor išiel bez mazania asi 4 sekundy.. na KTM to krásne počuješ, lebo napináky reťazí fungujú na hydraulike, ktorá má rovnaké čerpadlo ako kluka.. takže tlak oleja tam bol. keby netlačí žiadny olej, tak by mi krásne svietila kontrolka tlaku oleja, ktorá ale nesvietila.. v podstate sa nedialo na tlaku oleja podla zvukov rozvodových reťazí nič iné, ako ked tú motorku štartujem po dvoch týždnoch státia. nech tam bol sekundový, dvojsekundový rozdiel.. viac to kašlalo skôr kvôli prívodu paliva, zakial to naskočilo.. |
Re: TomasVFR: |
Re: ChesterTT: toto si mal napisat hned na zaciatku. |
Re: sakosato: každý, kto montuje motor dokopy musí naliat na všetky tieto diely pekných pár kvapiek oleja. ten sa nikam nevyparí, ostane pekne v motore, chráni diely pred zlepením, koroziou, vlhkosťou a na tých pár sekúnd to mazanie stačí. ved motoru ako takému na mazanie stačí pol deci-deci oleja. zvyšok je tam na distribúciu tepla a zabezpečenie servisného intervalu. |
Re: ChesterTT: To, že to isté čerpadlo tlačí olej do kľuky aj na ostatné miesta je pravda, |
Ak chceš ten motor spojazdniť tak buď tebou ho zanesiem do KTM skontrolovať a oni by ti povedali čo treba. Povedia ti cenu čo by stála oprava (aby bol motor v 100% stave) a potom sa rozhodneš. Alebo ak už do motorky nechceš sypať peniaze, tak zvyšok rozpredaj. Teraz idú cafferacer, retro a rôzne stavby. To predáš. Alebo kúp motor. |
Re: zeleno: motor mám v garáži. garáž nie je zrovna po ruke. prežilo to minimálne 5-7tkm, čo som na tom najazdil ja po výmene oleja a stále bolo všetko v norme. v norme sú Karolove slová. potom som ten motor dal do servisu Petra a neriešil som. kanáliky majú tak 2 mm priemer. nechce sa mi to merať.. aj tak to bude zbytočná babračka a hovno dokážem. jedno čerpadlo. jedna kluka, jeden systém mazania, dve hlavy, 4 vačkové hriadele, jedna prevodovka, jedna spojka atd atd.. nič z tohto, čo je dávno za klukou a podla mna potrebuje viac olej a neumrelo. ale ked treba hladat výhovorky namiesto postavenia sa za vlastnú robotu, tak čo už.. |
Opravujem niektoré svoje tvrdenia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (24.09.2019 23:47) |
prosim vas pekne ked ide motor z vyroby tak niekto stetcom premazava trecie plochy aby sa nezadrel ? aj do noveho motora sa proste olej iba naleje a nastartuje sa |
Pirrates Tak sleduj pozorne |
Joj ci boha...zeby to bol stetec????? Pirrates bran sa |
no moment, tema je tusim o KTM a toto je BMW.. KTM isto zvladne aj 10km bez oleja ako ta Liazka Upravené 1 krát. Naposledy upravil sorentto (26.09.2019 8:20) |
Cirkus Humberto prišiel o veľa keď išiel do MHD. |
Re: Farbo25: no.. a presne hento by mal spravit každý, kto to rozoberal, čistil a skladá to. toto by malo zaručiť nezadretie sa počas tých prvých momentov, kým čerpadlo naťahá olej všade kam je to treba.. tých pár desiatok otáčok na studený motor to zvládnut musí. ja som videl skladat týpka AMG motor a na každú takúto ojničku kvapol z "flaše s dierou na vrchnáku" pár kvapiek oleja. tak aké pridretie na začiatku, ked po 5 sekundách ide už olej tlakom akým má.. ale možno v tom videu na konci montuje jednu divnú sviečku, ktorá sa sfarbí troška inak a potom sa to aj tak zadre |
Re: zeleno: v tom videu si chalan tu výmenu oleja príliš komplikoval. Nádrž vôbec netreba dávať dolu, stačí ju uvoľniť a ku všetkému (vypustny srob olejovej nadrze, filter, sitko) je v pohode pristup. Namiesto alobalu sme použili upraenu plastovú fľašu a kvapka oleja nekvapla kam nemala. |
v poriadku ked sa to masti pri montazi tak sa to masti podla mna to je koli konzervacii nie koli tomu zeby sa motor pri nastartovani zadrel na to nema teplotu |
Ja si myslim, ze ten skladac motora je uplny tlk. Namaze len namahane casti a zvysok necha zhrdzaviet. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (27.09.2019 7:28) |
To je pravnuk Martina Benku.... |
česťo, za všetky problémy si môžeš sám, seriou zlých a ešte horšich rozhodnutí. |
Re: Masochista: |
neviem sice presne aky typ motora potrebujes, ale vzdy ked som hladal motor, tak mi to vyriesilo allegro - su to sice poliaci, ale vzdy (z doterajsich asi 10 pokusov) som kupil normalny funkcny motor, ktory stacilo zalozit ... akurat vacsinoou nechcu posielat do zahranicia a treba po ne vycestovat Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibco (27.09.2019 16:19) |
Re: Tibco: osobne by som do toho rozhodne isiel. Do toho zlomeneho. |
... neviem sice presne aky typ motora potrebujes , ale ... Neviem , ale radím . |
Re: brazel: samozrejme ze si to viem vygooglit, ale nechcelo sa mi s tym zabavat a hladat ake su rozdiely, oznacenia, pripadne vizualne odlisnosti R-motora a obycajneho aby som mohol hladat presny typ, tak som len narychlo pozrel aby som upozornil, ze v polsku je tiez dost velky trh a da sa tam najst aj to co inde (momentalne) nemusi byt ... zadavat klucove slova tam vie aj sam |
Tak si to mohol vygúgliť správne hneď na prvý raz , lebo obidva tie motory sú mu na ... |
A ja keď počujem Allegro, tak z toho cítim lopkárov. |
Re: matus: na zaklade coho? Ten druhy motor je evidentne z nejakej lomenice |
Re: sakosato: na zaklade toho, ze po objednani predneho naraznika na passat (v danej chvili aktualny model) prisiel nespravny a po reklamacii poslali spravny s tym, ze ten druhy co nepasoval si nechajte. Peniaze nepytali. Napr. |
Re: gege: tak si zarobil. Diel dodali k tvojej spokojnosti a kydáš na nich. Myslis ze na ebay nepredavaju lopkari? Aliexpres a pod su zas zlodeji duševného vlastnictva, to nikomu nevadi........... |
Re: matus: doslova ako mi na otazku asi kolko najazdenych kilometrov ma motor odpovedal jeden zhovorcivy poliak ked som bol kupovat vlani jeden motor: |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 111200 | Včera: 125210